Ferrari 365 GT4 BB (Berlinetta Boxer)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Ferrari 365 GT4 BB (Berlinetta Boxer)
[img:640:426]http://img291.imageshack.us/img291/3710 ... 702ex3.jpg[/img]
[img:640:426]http://img88.imageshack.us/img88/7858/bigke9a925nj2.jpg[/img]
http://www.classicdriver.com/uk/find/41 ... urer=10042
Wow!
Zwaar onderschatte Ferrari volgens mij, maar één van mijn favorieten die ik steeds meer ga waarderen. Wat een enorm gave bak is dat toch. Net als de 512 BB vind ik dit zo ontzettend veel gaver dan de TestaRossa die later uitkwam en hierop is gebaseerd. Maar dat is meer een karikatuur van zichzelf. Dit is echt mooi, met simpele lijnen, die hier en daar niet kloppen (lange overhang voor), maar als je het concept goed bekijkt, dan zou een kortere overhang juist weer helemaal niet staan. Het geluid is ook fenomenaal. Zal wel lekker rijden zei mijn collega ooit die het kan weten (in tegenstelling tot een TR, waarvan iedereen weet dat 't een 'waardeloze bak' is om in te sturen).
[img:640:426]http://img139.imageshack.us/img139/670/ ... 260zr6.jpg[/img]
[img:640:426]http://img329.imageshack.us/img329/7451 ... 6aevu5.jpg[/img]
[img:640:426]http://img88.imageshack.us/img88/5229/bigmee0c98mw5.jpg[/img]
[img:640:426]http://img88.imageshack.us/img88/7858/bigke9a925nj2.jpg[/img]
http://www.classicdriver.com/uk/find/41 ... urer=10042
Wow!
Zwaar onderschatte Ferrari volgens mij, maar één van mijn favorieten die ik steeds meer ga waarderen. Wat een enorm gave bak is dat toch. Net als de 512 BB vind ik dit zo ontzettend veel gaver dan de TestaRossa die later uitkwam en hierop is gebaseerd. Maar dat is meer een karikatuur van zichzelf. Dit is echt mooi, met simpele lijnen, die hier en daar niet kloppen (lange overhang voor), maar als je het concept goed bekijkt, dan zou een kortere overhang juist weer helemaal niet staan. Het geluid is ook fenomenaal. Zal wel lekker rijden zei mijn collega ooit die het kan weten (in tegenstelling tot een TR, waarvan iedereen weet dat 't een 'waardeloze bak' is om in te sturen).
[img:640:426]http://img139.imageshack.us/img139/670/ ... 260zr6.jpg[/img]
[img:640:426]http://img329.imageshack.us/img329/7451 ... 6aevu5.jpg[/img]
[img:640:426]http://img88.imageshack.us/img88/5229/bigmee0c98mw5.jpg[/img]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
haha nee die valt nog wel mee...maar veel werk, achja als je zelf alles kan zal het ook wel meevallen maar die man was wel rijk en liet het doen, ik weet niet meer hoe duur per keer en wat nou precies kapot ging? of vervangen moest worden...kan ook de riemen zijn geweestDennis Cavallino schreef:Motortakel is niet zo duur.
maar heet die auto niet 512 Berlinetta Boxer?
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
De 365's (en ook nog de eerste 512BB's) hadden rijen carbarateurs, de BB512i had injectie.
De carbs zijn peperduur en zeldzaam, de 512i's zijn relatief betaalbaar (bijvoorbeeld de BBi op deze site: http://www.oldtimergarage.ch/) . Wat het onderhoud betreft, zo'n auto zou er bij mij nooit inkomen.
De carbs zijn peperduur en zeldzaam, de 512i's zijn relatief betaalbaar (bijvoorbeeld de BBi op deze site: http://www.oldtimergarage.ch/) . Wat het onderhoud betreft, zo'n auto zou er bij mij nooit inkomen.
-
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
- Aram
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Er is ooit een autoblad in Amerika geweest die de auto, toen hij net uit was, ergens op een straat heeft gezet met de logo's afgeplakt.
De vraag was wat de mensen dachten dat hij waard was, het hoogste bedrag was een derde van wat de auto werkelijk koste, wat een naam al niet doet voor een auto.
Wat niet betekend dat ik hem niet waardeer, ik ben Ferrari fan en dit vind ik ook een fantasische bak.
Waar ik het niet mee eens ben is deze auto heel goed zou rijden, en al helemaal niet veel beter rijd dan de Testarossa.
De TR rijd beter dan de mensen zeggen, en ja ik heb er mee gereden naast andere Ferrari's waaronder een 512BB.
De vraag was wat de mensen dachten dat hij waard was, het hoogste bedrag was een derde van wat de auto werkelijk koste, wat een naam al niet doet voor een auto.
Wat niet betekend dat ik hem niet waardeer, ik ben Ferrari fan en dit vind ik ook een fantasische bak.
Waar ik het niet mee eens ben is deze auto heel goed zou rijden, en al helemaal niet veel beter rijd dan de Testarossa.
De TR rijd beter dan de mensen zeggen, en ja ik heb er mee gereden naast andere Ferrari's waaronder een 512BB.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
De Testarossa moet je wel in zijn tijd plaatsen. Destijds toen de TR de BB opvolgde vond ik de TR echt veel en veel mooier, stunning gewoon Ook nog wekelijks te zien in Miami Vice Nee echt een briljant apparaat en zeer indrukwekkend maaarrrr gewoon niet tijdloos en niet in het bezit van de klassieke Ferrari lijnen die de BB nu weer zo mooi maken
Maar destijds in de jaren tachtig viel de BB mij persoonlijk ook niet op. Qua ontwerp springt ie er niet uit en het "bullige" van de auto vond ik vroeger maar lomp t.o.v. de 328, dat was DE Ferrari voor mij. Behalve de top van 288km/h imponeerde de 512BB (365 was iets voor mijn tijd) niet maar dat maakt em nu weer zo begeerlijk. Gevoelsmatig werd de BB qua (design) concurrentie afgemaakt door de Countach. Daar sprak men over, dat was DE Italiaanse sportwagen, "De snelste ter wereld" de BB was niet eens in beeld ondanks vergelijkbaar concept en potentieel.
Maar destijds in de jaren tachtig viel de BB mij persoonlijk ook niet op. Qua ontwerp springt ie er niet uit en het "bullige" van de auto vond ik vroeger maar lomp t.o.v. de 328, dat was DE Ferrari voor mij. Behalve de top van 288km/h imponeerde de 512BB (365 was iets voor mijn tijd) niet maar dat maakt em nu weer zo begeerlijk. Gevoelsmatig werd de BB qua (design) concurrentie afgemaakt door de Countach. Daar sprak men over, dat was DE Italiaanse sportwagen, "De snelste ter wereld" de BB was niet eens in beeld ondanks vergelijkbaar concept en potentieel.
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- Contacteer:
De BB en de Countach zijn twee compleet verschillende auto's.
De Countach is ruw, ongepolijst en de BB is zo ongeveer het tegenovergestelde. Ik kan ze beide zeer waarderen, maar m'n voorkeur gaat uit naar de Lambo. Hoewel het leukst natuurlijk is om beide auto's in je garage te hebben
Ik hoop dit jaar in de gelegenheid te komen een vergelijking te maken tussen beide iconen, aangevuld met een Porsche 930.
Linkjes:
512 BB - http://www.klassiekerrally.nl/index.php ... rari-512bb
Countach - http://www.klassiekerrally.nl/index.php ... o-countach
Meer Countach: http://www.klassiekerrally.nl/index.php ... ch-lp5000s
De Countach is ruw, ongepolijst en de BB is zo ongeveer het tegenovergestelde. Ik kan ze beide zeer waarderen, maar m'n voorkeur gaat uit naar de Lambo. Hoewel het leukst natuurlijk is om beide auto's in je garage te hebben
Ik hoop dit jaar in de gelegenheid te komen een vergelijking te maken tussen beide iconen, aangevuld met een Porsche 930.
Linkjes:
512 BB - http://www.klassiekerrally.nl/index.php ... rari-512bb
Countach - http://www.klassiekerrally.nl/index.php ... o-countach
Meer Countach: http://www.klassiekerrally.nl/index.php ... ch-lp5000s
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 gasten