599
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Volgens mij heb je het geluk gehad om maar meteen in de 'beste' Ferrari aller tijden te mogen rijden. Prachtige ervaring Dick. Ik blijf voorlopig bij mijn 'afspraak' met mezelf. De eerste Ferrari waar ik in rij, die moet van mezelf zijn. Zal er misschien nooit van komen, maar je moet iets te dromen overhouden. Aan de andere kant is de Ferrari die ik als eerste zou kopen niet onbetaalbaar met zo'n 20-35k. Maar als ik dit lees, blijft er dus nog iets te dromen over na een paar rondjes in een Ferrari: toch dat bezit van zo'n steigerend paard! Waarom heb ik die afspraak eigenlijk gemaakt?
Geniet nog lang van deze ervaring. Een Ferrari rijden blijft in mijn ogen meer dan 'auto' rijden, er komen zoveel meer emoties los (zal niet voor iedereen gelden, maar voor mij toch zeker wel). Laatst stond er een Testa Rossa ('84 model) naast mijn 535. De bestuurder was zichtbaar nog niet gewend aan de auto, maar wel heel erg trots (terecht) en liet hem even aan familie zien. Wegrijden ging nog wat schokkend en het stuur pakte hij ook heel zenuwachtig beet, maar ik kan me dat zó goed voorstellen.
Als hij zijn Mov'its heeft gemonteerd, moet je op zijn minst nog even proefrijden, toch?
Arnoud zegt hier net tegen me (heeft 308, 348 en 328 gereden): een Ferrari, daar ga je niet in zitten, die trek je aan.
Fuck, ik moet echt eens onder die afspraak uitkomen, of een jackpot winnen.
Maar bedankt voor het delen van je ervaring Dick, gaaf verhaal, ik lees dit soort dingen graag! Is een stuk leuker dan al die BMW verhalen hier.
Geniet nog lang van deze ervaring. Een Ferrari rijden blijft in mijn ogen meer dan 'auto' rijden, er komen zoveel meer emoties los (zal niet voor iedereen gelden, maar voor mij toch zeker wel). Laatst stond er een Testa Rossa ('84 model) naast mijn 535. De bestuurder was zichtbaar nog niet gewend aan de auto, maar wel heel erg trots (terecht) en liet hem even aan familie zien. Wegrijden ging nog wat schokkend en het stuur pakte hij ook heel zenuwachtig beet, maar ik kan me dat zó goed voorstellen.
Als hij zijn Mov'its heeft gemonteerd, moet je op zijn minst nog even proefrijden, toch?
Arnoud zegt hier net tegen me (heeft 308, 348 en 328 gereden): een Ferrari, daar ga je niet in zitten, die trek je aan.
Fuck, ik moet echt eens onder die afspraak uitkomen, of een jackpot winnen.
Maar bedankt voor het delen van je ervaring Dick, gaaf verhaal, ik lees dit soort dingen graag! Is een stuk leuker dan al die BMW verhalen hier.
- Downforce Hans
- Berichten: 12544
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Opperbaas bij Fiat, Sergio Marchionni, had zijn rode Ferrari 599 GTB als transportmiddel uitgekozen om een congres in Zwitserland te bezoeken. Daar zou hij echter ernstig verlaat aankomen. En zonder Ferrari.
In de bergen zag hij een stilstaande Renault Laguna met een vaartje of 100 over het hoofd. Het krantenartikel vertelt dat niemand ernstig gewond raakte, maar ik zou toch niet graag die 76-jarige mevrouw zijn geweest in die stilstaande Renault. Niet dat ik zowieso iemand zou willen zijn met een Renault
[img:510:261]http://www.petrolhead.nl/beelden/ferrar ... rootst.jpg[/img]
[img:396:600]http://www.petrolhead.nl/FERRARI599-1.jpg[/img]
In de bergen zag hij een stilstaande Renault Laguna met een vaartje of 100 over het hoofd. Het krantenartikel vertelt dat niemand ernstig gewond raakte, maar ik zou toch niet graag die 76-jarige mevrouw zijn geweest in die stilstaande Renault. Niet dat ik zowieso iemand zou willen zijn met een Renault
[img:510:261]http://www.petrolhead.nl/beelden/ferrar ... rootst.jpg[/img]
[img:396:600]http://www.petrolhead.nl/FERRARI599-1.jpg[/img]
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Ferrari 599 GTB Fiorano by Edo
Als klap op de vuurpijl vonden we via MotorAuthority ook nog een zeer interessant artikel over de 599 GTB by Edo. Aan de buitenkant lijkt er maar weinig veranderd. Een setje nieuwe 20 inch velgen is de enige aanpassing. Maar het belangrijkste nieuws zit ook niet aan de buitenkant, maar onder de motorkap.
Edo levert “zijn” 599 in twee soorten. De level 1 tuning zorgt voor upgrade naar 650pk. De winst van 30pk wordt behaald door een aanpassing in de ECU en een andere sportuitlaat. Tot zover weinig schokkends. Maar Edo levert de 599 ook als level 2 en dat is even een ander verhaal. Bij de level 2 599 haalt Edo de 6.3 liter V12 van de Ferrari FXX uit de rekken. Resultaat? Maarliefst 750pk in je 599! Now we’re talking! De 599 heet dan overigens geen 599 meer, maar 630 GTB. Er ligt immers een 6.3L V12 in. Acceleratietijden en topsnelheid zijn nog niet bekend, maar ga er maar vanuit dat dit ding gaat als de brandweer. De normale 599 gaat al in 3,7 seconden naar de 100 en heeft een top van 330km/h. Wij gokken erop dat de 630 GTB in iets meer dan 3 seconden naar de 100 zal gaan en de topsnelheid zal wel ruim boven de 350km/h uitkomen.
Een extreem bizar apparaat dus weer van Edo, terwijl je dit aan de buitenkant absoluut niet zou zeggen.
[img:600:399]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/9.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/10.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/11.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/12.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/13.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/14.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/15.jpg[/img]
NICE
Als klap op de vuurpijl vonden we via MotorAuthority ook nog een zeer interessant artikel over de 599 GTB by Edo. Aan de buitenkant lijkt er maar weinig veranderd. Een setje nieuwe 20 inch velgen is de enige aanpassing. Maar het belangrijkste nieuws zit ook niet aan de buitenkant, maar onder de motorkap.
Edo levert “zijn” 599 in twee soorten. De level 1 tuning zorgt voor upgrade naar 650pk. De winst van 30pk wordt behaald door een aanpassing in de ECU en een andere sportuitlaat. Tot zover weinig schokkends. Maar Edo levert de 599 ook als level 2 en dat is even een ander verhaal. Bij de level 2 599 haalt Edo de 6.3 liter V12 van de Ferrari FXX uit de rekken. Resultaat? Maarliefst 750pk in je 599! Now we’re talking! De 599 heet dan overigens geen 599 meer, maar 630 GTB. Er ligt immers een 6.3L V12 in. Acceleratietijden en topsnelheid zijn nog niet bekend, maar ga er maar vanuit dat dit ding gaat als de brandweer. De normale 599 gaat al in 3,7 seconden naar de 100 en heeft een top van 330km/h. Wij gokken erop dat de 630 GTB in iets meer dan 3 seconden naar de 100 zal gaan en de topsnelheid zal wel ruim boven de 350km/h uitkomen.
Een extreem bizar apparaat dus weer van Edo, terwijl je dit aan de buitenkant absoluut niet zou zeggen.
[img:600:399]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/9.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/10.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/11.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/12.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/13.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/14.jpg[/img]
[img:700:466]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/15.jpg[/img]
NICE
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- MartijnGizmo
- Berichten: 12746
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 14:10
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 599
Bron:
http://www.drivers-republic.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari 599 HGTE
06 February 2009
It would appear that Ferrari is ready to ‘HGT’ the 599 – just as it did the 575 towards the end of its life.
Ferrari will unveil something called a 599 HGTE (the ‘E’ stands for Evoluzione) at the Geneva Motor Show in March.
The car will come with a cabin stuffed-full of carbon fibre – including some funky bucket seats - a front grill similar to that of a 430 Scuderia, 20in 3-piece wheels, a bespoke Cup tyre and new-look exhaust outlets.
The Manettino settings have been recalibrated to work with revised spring rates and anti-roll bars, and apparently Ferrari will claim to have ‘altered the sound quality’, which we can take as meaning the HGTE will be naffing loud.
Power remains the same as the standard car at 611bhp - for the £17k the kit looks likely to cost, that might seem a bit mean. But as anyone who has ever driven a 599, and Christiano Ronaldo will tell you, it’s already a complete animal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten