Fiat 500 getest

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 jul 2007, 00:27

hoho Italiaanse vrouwen krijgen natuurlijk een 10 hé.. Geen land ter wereld waar die wandelende neukdozen zoveel stijl en flair hebben.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Mark Nauta » 11 jul 2007, 00:32

Rico v Velzen schreef:hoho Italiaanse vrouwen krijgen natuurlijk een 10 hé.. Geen land ter wereld waar die wandelende neukdozen zoveel stijl en flair hebben.
True true Rico.....




Neukdozen en stijl in één zin :P

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jul 2007, 01:00

Aha! Nu snap ik waarom Rico niet meer op vakantie gaat. :)



Echt alles wat daar in die qoute van Rico in de post van Rebel staat, dat heb ik ook meegemaakt. En toch houd ik juist van Italie, die maffe Italianen met hun taferlen en La Dolce Vita natuurlijk! Ik vind dat allemaal prachtig. Mijn vriendin snapt me inmiddels ook nu we er zijn geweest samen. Ze moest even wennen toen ze mijn andere ik leerde kennen. Als je in Italie een toptijd wilt hebben, dan moet je je gedragen als een italiaan. Waarom denk je dat ik Cavallino heet? Dat heeft echt geen moer met paarden te maken! Of met Ferrari. Dat is gewoon mijn alter ego, die is Italiaan. :)

Als je met een iets andere insteek dat landt bezoekt, dan heb je een toptijd, echt waar. Dan zeik je niet meer over al die kleine dingen, dan vind je alles gewoon leuk aan dat land.

En zodra je vriendin dat door begint te krijgen, dan beloon je haar. Dan koop je voor 1 euro het allergrootste ijsje dat er bestaat. Ik weet niet hoe het kan, maar hier betaal je 2 euro voor een magnum, maar in Italie heb je voor 1 euro echt het aller lekkerste ijsje dat je je kunt bedenken. En GROOOTTTT!!!

Je bestelt per definitie alles in het 'Italiaans', anders werkt het niet. Ook al beheers je de taal niet, dan zeg je toch gewoon wat woorden als 'Tutti gelatti per favore' je wijst een beetje naar de bakjes, naar het ijs in de schepbakken. En dan maak je een handbeweging also je de hoogste berg van de Dolomieten wilt bestellen en als je dan vervolgens je vriendin helpt met het vertalen van de ijssoorten, en bij de betere smaken doe je Hmmmmm, waarbij je even kijkt naar je vriendin en dan een knikje geeft richting de ijscoman om aan te tonen dat het nog heel even duurt dat ze haar keuze maakt en dat hij daar maar begrip voor moet hebben. Die vent snapt dat dan! En zo krijgt een Italiaan geduld, echt waar. Vervolgens ga je door en noem je de woorden 'Bellezza' en graai je dat enorme stuk ijs uit de handen van die Italiaanse vetnek en geeft het aan je vriendin. Zowel je vriendin als die italiaan smelten op dat moment weg. Een Nederlandse ijscoboer had al meteen geroepen: 'schiet eens op'. Echt zo'n dooddoener altijd. Daarom gaat in Nederland alles zo snel en irriteer je je hier als iets even 1 seconde langer duurt dan strikt noodzakelijk is. Daarom worden mensen depressief en moeten ze op vakantie naar Italie, omdat ze dan weer kunnen genieten van al het getreuzel en al die rituelen die van een ijsje zoveel meer maken, dan alleen een ijsje.

Ze neemt een lik. En 2 kilo ijs valt op straat.

Je bestelt direct een nieuwe en wordt boos op de ijscoman! Niet op haar. Hoe kan hij nou een ijsje maken dat direct uit het bakje of hoorntje valt? Wat voor nep ijscoboer is dat?!?!
Een Italiaanse ijscoman begrijpt dat. Die bekvecht niet terug, maar maakt meteen een ijsje van 5 kilo om het goed te maken. Jij wilt hem weer 1 euro geven, maar hij accepteert het niet. 'bladibla scuzi scuzi Bellezza parakidariparacolarebladiebladie mille scuzi PREGO' zegt hij. Oftewel je kan zo'n vrouw toch niet laten betalen voor zo'n ijsje, dat bedoelt hij eigenlijk te zeggen. Multo grazie, múlto grazie! zeg je.

En dan, dan leg je gewoon 2 euro op de toonbank en zeg je 'tutti voor de ijsco signor' PREGO!. Hij en je vriendin smelten wederom. Een Italiaan vindt zo'n tafereel mooi! Ik ook. Mijn vriendin ook. Dat gaat niet om tijd, of om geld, eigenlijk ook niet om het ijs. Dit is vakantie!

Na 5 likken zat ze vol. Maar dat boeit niet. Italie is gewoon 1 groot toneelstuk. En ik speel daar graag in mee.

Overal waar ik kom trek ik een Italiaanse scheur open. Zodra ze doorhebben dat je het spel meespeelt en dus geen Duitser bent, of Engelse zuipschuit, dan vinden ze het heel gaaf dat je uit Nederland komt en probeert hun taal te spreken. Dan gaan alle deuren voor je open. Dan hoef je niet meer om korting te bedelen, dan krijg je gewoon op alles wat je koopt, 20% korting. En als je dan fooi geeft, dan moet je terugkomen, jaar in, jaar uit. Dat spelletje is prachtig. Bij een Italiaan komt het ook niet gespeeld over en dat is kunst. Als je dat mee kunt spelen, dan ben je er één van hun, althans, jij snapt ze en zij snappen jou.

Als je rijdt als een Italiaan en nog net ff een stukkie extremer, dan krijg je overal voorrang. En dan rijden ze je spiegel eraf. So what?! Dan toeter je net zolang tot ze hun raampje open doen en dan ga je gewoon schelden. Je zet het hele verkeersplein stil. Files aan alle kanten. Net zolang totdat het goed duidelijk is dat het je helemaal niet om die spiegel gaat, maar om een goede scheldpartij in het Italiaans. Daar kan geen avondje cabaret tegenop hoor. Voor een paar knaken van die spiegel heb je een geweldige dag!

En alleen al daarom moet Rico die M3 eruit doen. Gewoon een 500 Abarth bestellen, in het Italiaans. Dus maak er een show van. Zet de verkoper eens in het zonnetje, ipv hij jou. Praat niet over je angst voor politiek en politie. Praat over je reisplannen, dwars door Italie knallen met je nieuwe 500. Zeg dat je gaat stoppen bij de meest afthanse restaurantjes zweer dat je terugkomt om te vertellen wat de beste afthanse restaurantjes van italie zijn, die stuk voor stuk een michelin ster verdienen, maar dat jij schijt hebt aan michelinsterren, omdat ze Frans zijn. Kortom, lul slap! En ook jij koopt met een hele dikke glimlach een Fiat 500.

Ik zweer het jullie, Rico komt daarna terug als een echte Italiaan. De naam heeft 'ie al mee, nu nog de stijlvolle schijt aan alles mentaliteit. En zijn volgende vakantie in Italie wordt echt een fantastische belevenis.








8)

P.s. ik heb vanavond in een chloorbad gezwommen, dus ik ben niet dronken :wink:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 11 jul 2007, 01:09

[img:29:15]http://www.extreme-machines.nl/forum/im ... chater.gif[/img]

Wat een geweldig belachelijk verhaal man, heerlijk!

Ik zou wederom naar Italië gaan dit jaar, naar het Ordler gebergte, maar vanwege de operatie heb ik moeten afzeggen, echt zwaar balen :?

Ook voor m'n vader met wie ik zou gaan, want die spreekt onderhand na 4 jaar Italiaanse les meer dan een aardig stukkie! En je hebt gelijk, dat helpt, vinden die lui helemaal geweldig 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 jul 2007, 01:14

Als je rijdt als een Italiaan en nog net ff een stukkie extremer, dan krijg je overal voorrang.
Ja dit spelletje had ik toen al heel snel in de gaten :lol: Elk stoplicht streetracen.. En afsnijden, 200 Plus op de autostrada, per ongeluk politie inhalen met hart in de keel of die me niet achterna kwam, niet dus.. en.. nou hou maar op Koos Spee krijgt een hartverzakking :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 jul 2007, 01:22

Mijn mooiste italiaan ervaring..

Niet eens in Italie maar ergens op de route soleil..

Arthur ik en nog 2 maten, op reis onderweg op de snelweg wat mot met een paar rare itailanen, van die heethoofden.. helemaal over de zeik ik weet de aanleiding niet eens meer is ook al weer 18 jaar geleden..


Komen we bij een tolpoortje aan, we reden in een Nissan sunny uit het jaar kruik bepakt en bezakt.. Redelijk stevige kerels met ons vieren, behalve ik dan met me 1.75 en nog lekker slank :wink:

Die italianen komen er ook aan rijden raampjes open.. stappen uit met veel bravour grote bek.. 4 van die kleine kutbambino's ineens op straat.. Wij stapten ook even uit.. Die italiaantjes.. werden vrij rap ineens heel stil.. stapten snel in en hup weg waren ze.

We hebben super gelachen..


Sinddien nul koma nul respect voor dat volk.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jul 2007, 01:33

Haha tegenovergestelde van wat ik net tegen Peter zeg op msn, dat autorijden daar is ook een feest.

Marijke en ik reden in de 307 (90 pk) door de streek waar we op vakantie waren (liguria). Werden we op een 1 baans bergweggetje ingehaald door een Fiat uno. Die blies me echt voorbij waar het eigenlijk niet kon. Dus ik erachteraan om te kijken hoe hard ie echt ging. Trappen als een idioot. Na 5 bochten zaten we eindelijk achter hem. Maar het was veels te smal om in te kunnen halen. Dus ik claxoneren, vuist uit het raam, seinen, vooral heel veel seinen. Links en rechts kijken of er 'ruimte was'. 8)

Kwamen me er toch een partij hairpins. Ik steeds dichter op zijn bumper, aanvallende lijnen. Gek werd die vent. Na een tijdje liet ie ons voorbij in een bocht.

Paar km verderop stopte ik op een T splitsing, en legde de kaart pontificaal over het dashboard, zodat hij het kon zien. Puur om hem op een leuke manier te sarren dat we daar echt de weg niet kenden.

Die vent scheurde tierend en vloekend voorbij. Die snapte er werkelijk niets van. "Tourtist iesjt sjneller???"

8)










Ok ok ok, het was geen Mitsubishi Evo die ik buitenom inhaalde met een underpowered Peugeot. Maar toch een leuk verhaal nietwaar? :lol:

HSR
Berichten: 5284
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 11 jul 2007, 07:34

Mooie verhalen, Cav!

Daarom rijd ik ook italiaans. In de basis is het helemaal kut, maar het heeft een ziel, het geeft een kick, het leeft. Als je daar een beetje gevoelig voor bent dan is het geweldig.

Ik ga nu steeds vaker naar Altea, Spanje. Heerlijk aan zuid-oost kust van spanje. Heerlijk, zo relaxt. Je moet daar gewoon leven met een ''fuck it, en jij helemaal!'' mentaliteit. Sta je ingesloten geparkeerd? Who cares, ben je een uurtje later op je afspraak.

Lunchen? of dat nu om 13.00 of om 15.00 gebeurd, het zal je een rotzorg zijn. Diner om 18.00 ? Ga toch weg, dineren doe je pas rond 21.00.

Echt heerlijk, geen stress, gewoon leven. Planning is dan ook om volgende zomer met de 75 een roadtrip door italo-land te doen, moet echt waanzinnig zijn.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 11 jul 2007, 18:24

De gekte rond de mediagenieke Fiat 500 is nog lang niet ten einde. In het weekend van 8 en 9 juli bezochten 600.000 Italianen de Fiat-showrooms om de kleine te zien en werden 46.000 proefritten gemaakt.

Europees gezien is de auto eveneens een succes: alhoewel de auto alleen Italië te zien is, zijn er wereldwijd al 40.000 orders geplaatst. Dat betekent dat de productie van 2007 al bijna uitverkocht is. Dit jaar rollen namelijk 58.000 exemplaren uit de fabriek in het Poolse Tychy, in 2008 zijn dat er 120.000.
De komende tijd wordt het 500-gamma snel uitgebreid. Eerst is er de 500 Abarth, later komt een superzuinige 0,9-liter turbomotor beschikbaar. Bij Fiat wordt bovendien nagedacht over meerdere nieuwe carrosserievarianten van de 500. De driedeurs stationwagen en de cabriolet komen er zonder meer aan.
In 2010 brengt Fiat de 500 ook naar de Amerikaanse markt, waardoor de jaarlijkse productie nog verder gaat stijgen. In Nederland moeten we nog tot november wachten tot de importeur de eerste 500 levert.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 jul 2007, 19:07

@Cavalino


ijs op de grond?
Koop haar dan een ook bekertje ipv een hoorntje.....als je weet dat ze zo traag is met likken.


Overigens dat "spiegel eraf, scheld-partijtje" moet je niet in Palermo proberen. Dan ga je linea recta met een blok beton aan je voeten naar de bodem van de zee.
Meeste italianen boven Firenze zijn nog redelijk west-europees en niet lui. Ze rijden daar ook beduidend veel meer in duitse auto's dan zuiderlijker


Nee, mijn vrouw krijg je niet stil met 'n ijsje van een euro.
Daar moet je al met grover geschut op de proppen komen,

Bijvoorbeeld : Als voorgerecht een carpaccio van gerookte zwaardvis op een bedje van venkel.
Vervolgens tagliatelli met truffel en verse bospaddestoelen
Als hoofdgerecht zeebaars in limoensaus met courgette en aubergine
Natuurlijk mag een flesje (of 2) rode Chianti Classico uit Montepulcianio niet ontbreken.
En tot slot een overheerlijke tiramisu or tartuffo gevolgd door een espresso.



Stelletje cultuurbarbaren

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 jul 2007, 11:22


Gebruikersavatar
skinnybmw
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.
Contacteer:

Bericht door skinnybmw » 18 jul 2007, 01:09

Deze gaat goed verkopen :wink:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 18 jul 2007, 10:10

Ik vind Italia geweldig. De mooiste vrouwen, mooie wegen, iets als de Mille Miglia, de beste designers, heerlijk land en prachtig weer.

Die rijstijl daar bevalt me uitstekend. Heb er met de motor gereden, gewoon met 150 km/u dwars door de stad. Deden die gasten zelf ook, inclusief politie. Interesseert niemand iets. Daar heb je nog agenten die zelf ook liefhebbers zijn van mooie auto's of motoren.

Wereldland.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 18 jul 2007, 11:54

Dat de politie daar compleet leip is, blijkt wel uit dit filmpje, jullie vast wel bekend.

De Gumball M5 'politie' auto moet tanken en vragen daarvoor wat hulp aan de Italiaanse politie in een Subaru Legacy. Vervolgens moeten ze als een idioot er achteraan gassen anders houden ze die politie wagen niet eens bij :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=bbbtK90L ... ed&search=

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2253
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Bericht door Will F. » 18 jul 2007, 17:24

Dennis Cavallino schreef:. Maar toch een leuk verhaal nietwaar? :lol:
LOL Man, man wat kan jij schrijven! Prachtige stukjes theater daar.
ik heb ooit eens een italiaans (nl) vriendinnetje gehad, 'n megaflirt, bloedmooi => 3 maanden lang permanent met een dikke sjaak gelopen, was achteraf toch niet mijn typ, maar zelden zoveel passie, lol en (levens)lust in zo'n korte tijd beleeft. :wink:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 20 jul 2007, 15:32

Deze serieus grote borden hingen op meerdere plaatsen in Turijn afgelopen week:

[img:1127:845]http://www.bottemanne.net/images/fiat-500--reclame.jpg[/img]

en vele honderden kleinere versie's er van. Ook in de winkels (mode met name, maar ook andere) liggen stukken nieuwe Fiat 500, zoals sturen in verschillende kleuren, stukken dashboard etc. Er wordt echt serieus werk van gemaakt ! Leuk karretje voor erbij, zou er zelf niet graag de snelweg mee op gaan, maar voor in de stad praktisch en erg modieus (met name voor de dames) :)

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Francisco » 20 jul 2007, 16:40

waarom niet ermee de snelweg op aernoud?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 20 jul 2007, 16:53

Francisco schreef:waarom niet ermee de snelweg op aernoudt?
Afmetingen, motorvermogen etc: je hebt weinig reserve in mijn ogen...
(daarom zul je mij ook niet in een Smart, een Lupo etc zien rijden)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 27 jul 2007, 00:26

Met alleen al 51.000 orders uit Italië en 6.000 uit Frankrijk is de Fiat 500-productie voor dit jaar totaal uitverkocht. Goed nieuws voor de kopers: Fiat gaat de productie in het Poolse Tychy opvoeren om aan de enorme vraag te voldoen.

Automotive News spreekt over een productieplanning van 65.000 tot 67.000 exemplaren voor dit jaar. Het is geen tijdelijke maatregel: ook voor de komende jaren zijn de cijfers naar boven bijgesteld. Het oorspronkelijke plan was een jaarproductie van 120.000 exemplaren, nu gaat Fiat uit van 140.000 nieuwe 500’s per jaar.

De Polen gaan het druk krijgen, want vanaf volgend jaar komt er nog een volumemodel uit Tychy: de nieuwe Ford Ka. De compleet nieuwe Ka gaat veel techniek delen met de Fiat 500. De Ford wordt iets goedkoper dan de Fiat en de jaarproductie is geraamd op 120.000 stuks.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 27 jul 2007, 13:04

Haha, geweldig geschreven, dat is DE reden voor Rico om de M3 eruit te doen.... de spiegels :)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 28 jul 2007, 21:39

Aan de verkoop aantallen te zien gaat het goed. Da's mooi :D Beetje tegenwicht bieden aan al die lelijke VAG produkten op de weg kan geen kwaad :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 01 aug 2007, 16:48

Misschien handig om alles voor de Fiat 500 te groeperen? Dit is evident het Rico-zeik-draadje ;)

Verdere discussie naar auto's algemeen, want de Fiat 500 verdient ALLE aandacht :)


http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4315

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 314 gasten