Alfa Romeo Stelvio QV

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door Tom » 20 mar 2019, 13:26

Klopt JP inderdaad groter aandeel wat zal meetellen. Ik heb ook geen idee hoe het exact zit met betrouwbaarheid bij Alfa (bij mij ook een gok natuurlijk). Volgens de cijfers (...ook voor interpretatie vatbaar...) doen ze niet onder voor veel andere merken.
Viel mij gewoon op hoeveel mensen gezeik hebben met hun BMW's de laatste tijd. Maar laten we vooral geen Alfa kopen want die zijn onbetrouwbaar :tooth: Dat idee...

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door RS-Ron » 20 mar 2019, 17:33

Ik heb een Giulia, geen noemenswaardige problemen............. ok staat nu bij de garage, maar das mijn schuld. Ik weet niet of ik nu nog een Alfa als daily zou kopen. Ben wel op zoek naar een Mini............ een Mini Alfa-mannetje dan maar ?

Gr Ron

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door JP » 20 mar 2019, 18:06

Net zoveel karakter :tooth:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door RS-Ron » 20 mar 2019, 18:26

:hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm: : zou ik iets verkeerds doen :tooth:

Gr Ron

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door ErikS » 20 mar 2019, 18:37

Tom schreef: 20 mar 2019, 13:06 Ondertussen staat werkelijk heel DF letterlijk vol van de BMW problemen... moeten we geen M meer kopen waar op z'n minst de lagerschalen van vervangen zijn. Kapotte blokken, storingen, lampjes, Vanos storingen etc.
Erik's Alpina een partij gezeik, Bram's M3 is al twee keer teruggeweest, StefanW's 130i kapot, speedy25's M6 kapot blok. Wie vult de lijst aan? :)
Ik heb trouwens geen idee hoe het met de betrouwbaarheid van de Giulia/Stelvio zit, maar merk wel een stuk selectieve verontwaardiging.
Ik zou BMW nooit meer als betrouwbaar bestempelen. Maar die Alfa spant de kroon. Komt nu 'n nieuw blok in.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door Mike R32 » 20 mar 2019, 19:03

Arthur schreef: 20 mar 2019, 12:38 Joh :tooth:
Verbaast me overigens niks. Alfatroep.
:mrgreen:

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door Baboulah » 20 mar 2019, 21:19

ErikS schreef: 20 mar 2019, 12:14 Het kwartje valt niet ehh?
Vorige week was zijn leenauto een cayenne, nu een stelvio.

Een maand terug reed hij ook n andere wagen.. Oftewel, zijn giulia is 'n echte Alfa.
ErikS schreef: 19 mar 2019, 12:27 Ghehe, bekende van mij heeft ook 'n giulia QV.

Hij rijdt op dit moment een Cayenne als leenauto.
Je schreef alleen momenteel een cayenne, niet de stelvio etc... dat het auto's zijn met mankementen is algemeen bekend, maar welke performance cars van tegenwoordig met al die "geknepen" blokken hebben dat niet? capaciteiten vd blokken omlaag maar de vermogens worden steeds hoger, kan je ook niet verwachten dat het altijd goed blijft...

Ik ben er in ieder geval fan van, en heb ik toch een stukje Ferrari techniek onder mn kont zitten, dat alleen al is voor mij reden genoeg voor een QV :) (ja ik ben een op en top Ferrari fanboy)

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door ErikS » 21 mar 2019, 06:57

Ik vind 'm verder ook retecool.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door allen » 21 mar 2019, 09:28

LoL@Erik...
E39 na iets meer dan 2 ton een nieuw blok gekregen en nog geen 50k later verzopen na een rondje wasstraat. Helaas stond de wagen net niet meer op mijn naam, maar m’n broertje zal blij geweest zijn dat de wagen net was getaxeerd. Mooie investering geweest voor hem. :tooth:

Tom vergeet nog even een X5 te vermelden die door z’n hoeven ging? Heel normaal in tegenstelling tot een RR.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door tomgtr » 21 mar 2019, 09:42

Zucht, ja BMW kut want gaat kapot, engelse meuk top want daar is het karakter. Hoeveel had je ook alweer aan onderhoud uitgegeven afgelopen jaar aan die engelse meuk van je. Dat je daarbij iets italiaans hebt voor mdv en dat degelijk vindt zegt alles.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door allen » 21 mar 2019, 10:00

Niet hoe ik erover denk. Alles kan kapot en alles gaat kapot. Ik heb m’n voorkeur wel voor bepaalde automerken, maar dat wil niet zeggen dat alles wat ik rijd super is (wellicht ook moeilijk hard te maken) en al het andere per definitie kut.
Ik hoef ook niemand die een vraag stelt over een Skoda in een Engels hok of Italiaan te duwen. :ziek:

Van de onderhoudskosten was ik beter af geweest met het leasen van een Qasquai. Dat wilde je er even inwrijven? :hammer: :mrgreen:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door ///Joost » 21 mar 2019, 10:03

Tegenwoordig wordt ivm strengere milieueisen steeds meer vermogen geknepen uit steeds kleinere cilinderinhoud. Door middel van drukvulling verkrijgt men een efficienter blok met betere uitstoot, maar de keerzijde is dat al die fijntechniek ook minder lang mee gaat. Dat is bij elk merk zo. Alleen de hybrides lijken het redelijk te doen, maar die laat ik even buiten beschouwing.

BMW heeft een mooie bouwkwaliteit, maar is nooit echt uberbetrouwbaar geweest, als ik zie wat er ook in het E36/E46 tijdperk allemaal onnodig stuk ging. Ook met de nieuwere modellen kun je een aardig lijstje maken over koelsystemen, injectors, olielekkages, etc.

Het gaat allemaal goed zo de eerste ton, maar daarna begint de ellende. Toyota heeft ook wel wat issues, maar volgens mij is dat zo'n beetje het enige merk, samen met Honda, dat in het algemeen bovengemiddeld betrouwbaar is.

Ik kan me ook nog een lijstje herinneren dat Porsche een van de meest betrouwbare merken was een jaar of 5 geleden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door JP » 21 mar 2019, 10:09

Sommige mensen krijgen alles kapot, dan kun je je afvragen of het wel iets met het merk te maken heeft.......

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door ErikS » 21 mar 2019, 10:15

allen schreef: 21 mar 2019, 10:00 Niet hoe ik erover denk. Alles kan kapot en alles gaat kapot. Ik heb m’n voorkeur wel voor bepaalde automerken, maar dat wil niet zeggen dat alles wat ik rijd super is (wellicht ook moeilijk hard te maken) en al het andere per definitie kut.
Ik hoef ook niemand die een vraag stelt over een Skoda in een Engels hok of Italiaan te duwen. :ziek:

Van de onderhoudskosten was ik beter af geweest met het leasen van een Qasquai. Dat wilde je er even inwrijven? :hammer: :mrgreen:
Heb je weer een bericht gevonden van me waar je op kan zeuren Allen?
Niks beters te doen? Het lijkt wel alsof je op elk bericht van mij wat negatiefs plaatst. Er is ook een mogelijkheid tot blokkeren toch?

Ik ben zelf helemaal BMW klaar. Je zal mij geen BMW meer zien aanraden omdat ze zo lekker degelijk zijn.
Maar een E39 na 2 ton of een giulia na 15K... Mwaah.
Kan uiteraard een exemplarisch geval zijn.

Ik zit weer naar lekker betrouwbaar VAG te kijken. Nieuwe Kodiaq ofzo, 1.4tsi dsg 4 jaar garantie & rijden maar. :bag:
Maar eerst nog een maand of 9 - 12 met de E39. (lexus nx300H is ook wel cool.)

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door tomgtr » 21 mar 2019, 10:34

allen schreef: 21 mar 2019, 10:00 Niet hoe ik erover denk. Alles kan kapot en alles gaat kapot. Ik heb m’n voorkeur wel voor bepaalde automerken, maar dat wil niet zeggen dat alles wat ik rijd super is (wellicht ook moeilijk hard te maken) en al het andere per definitie kut.
Ik hoef ook niemand die een vraag stelt over een Skoda in een Engels hok of Italiaan te duwen. :ziek:

Van de onderhoudskosten was ik beter af geweest met het leasen van een Qasquai. Dat wilde je er even inwrijven? :hammer: :mrgreen:
Je vergeet de combi met Morgan, eerlijk blijven :devil:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door allen » 21 mar 2019, 11:27

JP schreef: 21 mar 2019, 10:09 Sommige mensen krijgen alles kapot, dan kun je je afvragen of het wel iets met het merk te maken heeft.......
Ik heb een rode Opel nooit kapot gekregen... :tooth:

Erik, m’n bericht was een antwoord op die van Tom. Je overgevoeligheidssensoren staan verkeerd afgesteld?

Morgan is bewust weggelaten. Komt het geheel dramatischer over.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door ErikS » 21 mar 2019, 12:01

allen schreef: 21 mar 2019, 11:27
JP schreef: 21 mar 2019, 10:09 Sommige mensen krijgen alles kapot, dan kun je je afvragen of het wel iets met het merk te maken heeft.......
Ik heb een rode Opel nooit kapot gekregen... :tooth:

Erik, m’n bericht was een antwoord op die van Tom. Je overgevoeligheidssensoren staan verkeerd afgesteld?

Morgan is bewust weggelaten. Komt het geheel dramatischer over.
Oh, de Lol @ Erik was dus 'positief', met daarna een negatief verhaal over een E39? :coffee:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door tomgtr » 21 mar 2019, 14:30


Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Alfa Romeo Stelvio QV

Bericht door ///Joost » 21 mar 2019, 14:31

:lollerdelol: Touché!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten