Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4533
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Eeuwe » 02 okt 2021, 10:12

Robin schreef: 02 okt 2021, 10:07
Martijn_bmw schreef: 02 okt 2021, 10:00
Robin schreef: 02 okt 2021, 09:44

De nieuwe edoch niet zozeer oogstrelende M3/4 maakt gehakt van de QV in alles. Ook in massa:)

Er was er eentje op Papenburg zondag jl. Heel mooie kar natuurlijk. Maar hij bleef ver weg geparkeerd staan. Kijker of Molenaar huurrijder? Nuff said:))))))
Ik bedoelde in vergelijking met de vorige M3/M4 F8* die is uit dezelfde tijd als de alfa :)
Weet ik wel. :tooth:

Maar dan nog. Ik denk dat ik zéker de Alfa kies als ik er een keer mee ga rijden, maar dan zegt m'n verstand: Trackdays/daily/Papenburg.....
Kan prima met de Q lijkt mij :tooth:

Persoonlijk; als ik naar die nieuwe M3/4 kijk, ben ik uitgegeten en gedronken :kotsen:

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Robin » 02 okt 2021, 10:17

Tuurlijk kan dat één keertje prima:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39743
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Arthur » 02 okt 2021, 10:21

JP schreef: 02 okt 2021, 10:10
Arthur schreef: 02 okt 2021, 10:02
JP schreef: 02 okt 2021, 08:46 Ja mening zijn net als …. iedereen heeft er een, maar het is niet nodig om die elke dag te ruiken.
Nu reageerde ik niet eens, werd er gezegd aan mij te vragen en geantwoord dat ik wel een mening heb. Deze niet gedeeld, zoals vele anderen wel doen over andere merken, omdat het idd niet elke dag hoeft. Dus wat wil je nu eigenlijk accentueren?
Dat we niet elke dag onze voorliefde voor bepaalde italiaanse merken hier open en bloot tentoon te hoeven stellen, en dat deed je ook niet. :thumbup:
:thumbup:

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Emilio » 02 okt 2021, 10:56

mrbbs schreef: 02 okt 2021, 08:49
Emilio schreef: 01 okt 2021, 22:05 Is iemand hier in het bezit van een giulia quadrifoglio?

Ik wil volgend jaar mijn 435i cabrio de deur uit doen voor een sedan met iets meer pk’s.

Dan kom je al snel uit op een rs5 sportback, Mercedes amg of bmw m3.

Echter is een rs5 nog te duur en heb ik een huis zonder wielen en ook geen shisha lounge dus een Mercedes amg valt ook af.

Nou is een m3 gaaf maar ik vind het wel een beetje jammer dat het in de basis dezelfde auto is als mijn 435i (qua interieur etc).

Zodoende kwam ik ook bij de giulia q terecht en zag dat die al lekker zijn afgeschreven. Vorige week wezen kijken bij een handelaar en in het rood (een must want de zwarte ernaast was net een 2.0 diesel) vond ik het echt een gave auto.

Nou lees ik hier alleen weinig over de Q. Heeft iemand hem? Of heeft iemand hem gereden?
De auto heeft maar één flaw, en dat is het sperdifferentieel die echt niet consistent reageert. Verder een top kar!
Om heel eerlijk te zijn vraag ik me af of dat voor mij echt een probleem is. Met mijn huidige auto kom ik ook niet verder dan sport+ met een kleine powerslide in een bocht in z’n 2. Hele bochten driften is nog ver weg voor mij ;-)

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Kasteel » 02 okt 2021, 11:00

Volgens mij qua sturen is zo’n Q echt ruiger/beter dan een m3/4 van de vorige generatie; 2 echte minpunten vind ik 1 het interieur/dash (ondergeschikt) en 2 alle duurtesters die er niet bepaald goed doorheen qua (ook menig test was met een storing in een of ander).
Maar het lijkt me leuk als wat df-ers er mee gaan rijden!

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Emilio » 02 okt 2021, 11:11

Ja die duurtestverhalen waren niet ok. Gek genoeg lees je nu van daadwerkelijke gebruikers veel minder. Of het zijn zulke fanboys dat ze het verzwijgen ;-)

Overigens viel het interieur me nog alleszins mee. Wel de achterkant van de stoelen, het gevoel bij deur openen en sluiten en de deurpanelen.

Hmmm dat klinkt toch wel als het interieur. Dashboard en stuur vielen me mee.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4533
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Eeuwe » 02 okt 2021, 11:18

Emilio schreef: 02 okt 2021, 11:11 Ja die duurtestverhalen waren niet ok. Gek genoeg lees je nu van daadwerkelijke gebruikers veel minder. Of het zijn zulke fanboys dat ze het verzwijgen ;-)
Is net wat je van een auto pikt. Vroeger toen ik met oude Alfa Romeo's (145, 147, 156 en GT) reed brandde er altijd wel een waarschuwingslampje, kraakten de draagarmen als de ziekte en had ik meestal wel wat te sleutelen. Maar ik vond het prima, want ik hield van de auto, zodra ik instapte zat ik in één keer goed in de heerlijke stoelen, en als ik rijden ging werd ik helemaal blij van de wegligging, de toerengrage motor, het geluid, het gevoel.. gewoon top. Nam graag voor lief dat de kilometerkostprijs wat hoger was. De Audi die ik recent gehad heb vervloekte ik al toen ik eens olie bij moest vullen.

Moet er wel bijzeggen dat Alfa Romeo wel echt een kwaliteitsslag gemaakt heeft na pak-en-beet 2007-2010. Heb zelf nooit een Alfa Romeo van na die bouwjaren gehad (vond ze niet zo Alfa-waardig), maar in mijn kennissenkring die wél een hadden hoorde je weinig problemen.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door ErikS » 02 okt 2021, 12:00

Emilio schreef: 02 okt 2021, 11:11 Ja die duurtestverhalen waren niet ok. Gek genoeg lees je nu van daadwerkelijke gebruikers veel minder. Of het zijn zulke fanboys dat ze het verzwijgen ;-)

Overigens viel het interieur me nog alleszins mee. Wel de achterkant van de stoelen, het gevoel bij deur openen en sluiten en de deurpanelen.

Hmmm dat klinkt toch wel als het interieur. Dashboard en stuur vielen me mee.
Klant van me rijdt een QV van het eerste uur.
De eerste anderhalf jaar stond hij elke keer met een andere leenauto voor de deur.

Ik weet niet wat ze gedaan hebben & wat de problemen exact waren, de laatste jaren doet dat ding het altijd.
Ik vermoed dus dat er vooral kinderziektes waren die nu wel opgelost zijn!

Ik zeg doen! :df: :tooth:

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Karel » 02 okt 2021, 12:05

Ken iemand met een Q en die doet er heel regelmatig Ringritjes mee.
Zelf al 1x met hem meegereden en was toch diep onder de indruk.
Klinkt oem beter dan een oem M3/M4.
Voelde megabaanvast aan.
Stnd ook hele goeie remmen.
Trekt als een tierelier en blijft trekken.
Meeste indruk voor mij was de regelbare ophanging.
Meer dan genoeg comfort en toch retestrak op de ring.
Enige dat hij gehad heeft is een paar keer een probleem met de WG sensor, die is dan vervangen via een recall van Alfa en sindsdien niets problemen.
(Dit was eentje net voor de facelift en met 3y extra garantie dacht ik)

Verder nog een andere Q eens op een trackday de hele dag weten rijden en die had ook 0 problemen.

Zelf ooit de diesel versie gereden als vervangauto en was toen toch diep onder de indruk van dat chassis.

Denk dus zeker een perfect alternatief voor een M3/4.

Tom
Berichten: 21733
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Tom » 02 okt 2021, 12:09

Bij BMW profiteren ze wat meer van evolutie. Gedurende de looptijd van een model leer je van auto's die terug in de werkplaats komen en die kennis pas je toe bij een volgend model. Ik denk dat het bij Alfa iets meer feest is als het management ze goedkeuring geeft om een leuk sportief model te maken en daarna houd het weer even op, want of er een opvolger komt weten die Italianen zelf ook nog niet. Dat maakt sommige zaken wellicht iets minder verfijnd of uitontwikkeld, wat ik zo in de reviews lees. Maar het is stuivertje wisselen ten opzichte van het vorige model M3 volgens mij, er zijn ook reviews die de Giulia QV sportiever vinden. Als ik er voor in de markt zou zijn zou ik ze beide proefrijden en dan een keus maken, één van de twee gelijk afschrijven lijkt mij nogal dom.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31252
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door JP » 02 okt 2021, 12:13

Eeuwe schreef: 02 okt 2021, 10:12 (...)
Persoonlijk; als ik naar die nieuwe M3/4 kijk, ben ik uitgegeten en gedronken :kotsen:
Dat ding is nu al een jaar uit, maar het went inderdaad nog steeds niet. :thumbup:

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Karel » 02 okt 2021, 12:23

Meer nog…als ik nu een F80 zie denk ik gelijk:

Wat een knap model toch!!!


Meestal lijken ze net oud als de nieuwe even uit is.
Bij BMW heb ik nu al een paar keer het omgekeerde.

De 1, de 2, de 3/4, de 5, de x5, de 7.

Allemaal blijft de vorige gen gewoon mooier worden/aanvoelen als je de nieuwe bekijkt ondanks dat de gewenning op de nieuwe modellen er al zou moeten zijn.

Online
Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Kadett » 02 okt 2021, 13:10

Afgezien van deurpanelen en die rare bocht op dashboard van de F3x/F8x.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Kasteel » 02 okt 2021, 13:21

Tom schreef: 02 okt 2021, 12:09 Bij BMW profiteren ze wat meer van evolutie. Gedurende de looptijd van een model leer je van auto's die terug in de werkplaats komen en die kennis pas je toe bij een volgend model. Ik denk dat het bij Alfa iets meer feest is als het management ze goedkeuring geeft om een leuk sportief model te maken en daarna houd het weer even op, want of er een opvolger komt weten die Italianen zelf ook nog niet. Dat maakt sommige zaken wellicht iets minder verfijnd of uitontwikkeld, wat ik zo in de reviews lees. Maar het is stuivertje wisselen ten opzichte van het vorige model M3 volgens mij, er zijn ook reviews die de Giulia QV sportiever vinden. Als ik er voor in de markt zou zijn zou ik ze beide proefrijden en dan een keus maken, één van de twee gelijk afschrijven lijkt mij nogal dom.
Volgens mij idd de f80 in z’n periode ook nog aanzienlijk verbeterd :)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Riceaux » 02 okt 2021, 13:47

Inderdaad Kasteel. De eerste bouwjaren hadden de achteras totaal niet onder controle. De latere stukken beter.

Vond zelf de G80 M3 echt tegenvallen. Ja het is bizar snel, ja het remt als een malle. Maar de versnellingsbak doet niet wat je wilt in auto stand en in manuele modus af en toe ook niet wat je wilt. Weigert soms gewoon te schakelen. Motor trekt niet door tot aan de redline, dus het is vooral veel in het middengebied werken met die motor. Test gereden in de Competition met die achterlijke kuipen, in- en uitstappen is drama, binnen een uur last van m’n onderrug. En de auto voelt gewoon te groot aan.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Kasteel » 02 okt 2021, 15:05

Ik vond de g80 m3 comp juist waanzinnig, stoelen zaten mij als gegoten, los van de prijs, perfect. Enige minpunt vind ik idd de bak, motor is denk ik nog wel wat meer leven in te krijgen :). Was voor het eerst in lange tijd dat ik een m3 mee had, waarvan ik dacht dat hij het std wel ff zou uithouden op circuit, remmen waren ook echt top idd :).

DFJEF
Berichten: 887
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door DFJEF » 02 okt 2021, 21:08

Robin schreef: 02 okt 2021, 09:44
Martijn_bmw schreef: 01 okt 2021, 22:16 Geen ervaring hier maar in diverse tests lees ik wel dat hij qua rijden minsten zo goed is als de M3/M4 en het is een waanzinnig mooie auto naar mijn mening dus een goede keuze en een keer wat anders dan de geijkte Duitse 3 :)
De nieuwe edoch niet zozeer oogstrelende M3/4 maakt gehakt van de QV in alles. Ook in massa:)

Er was er eentje op Papenburg zondag jl. Heel mooie kar natuurlijk. Maar hij bleef ver weg geparkeerd staan. Kijker of Molenaar huurrijder? Nuff said:))))))
Vond deze conclusie van Autocar toch wel interessant:
https://youtu.be/VbsPsMrJqX0?t=831




Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Emilio » 02 okt 2021, 23:09

Ik vind het dus wel bijzonder dat zoveel reviews de g m3 vergelijken met een giulia Q.

Ok ze zijn beide nog nieuw te koop maar voor mij voelt het echt als een oudere auto zo’n Q en moet je hem vergelijken met een f m3..

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Robin » 03 okt 2021, 09:01

DFJEF schreef: 02 okt 2021, 21:08
Robin schreef: 02 okt 2021, 09:44
Martijn_bmw schreef: 01 okt 2021, 22:16 Geen ervaring hier maar in diverse tests lees ik wel dat hij qua rijden minsten zo goed is als de M3/M4 en het is een waanzinnig mooie auto naar mijn mening dus een goede keuze en een keer wat anders dan de geijkte Duitse 3 :)
De nieuwe edoch niet zozeer oogstrelende M3/4 maakt gehakt van de QV in alles. Ook in massa:)

Er was er eentje op Papenburg zondag jl. Heel mooie kar natuurlijk. Maar hij bleef ver weg geparkeerd staan. Kijker of Molenaar huurrijder? Nuff said:))))))
Vond deze conclusie van Autocar toch wel interessant:
https://youtu.be/VbsPsMrJqX0?t=831



Ja die ken ik , die dominee vindt de M3 een better track car(7:59), maar eigenlijk ook weer niet, want M3 Supersaloon en QV =Sportscar. Anyway, die M3 pakt de QV op eigenlijk alle fronten, maar subjectief kiezen ze voor de Alfa op het eind. Wat ik begrijp. Als ik ze back to back zou rijden en daar stond te koukleumen: Alfa denk ik. Maar m'n verstand zegt M2 Comp zoals ik 'm nu heb. :-)

Het zou ook niet best wezen als de Alfa na 5 jaar nog 'the better (allround) car ' zou zijn, of de F8x M3/C63. Maar dan praten we over the complete package. En 'better' is in DF land vaak ook subjectief.


Bij 8:14. Prachtig. Zou mijn kleur zijn. :love:

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Robin » 03 okt 2021, 09:08

Ha, deze is redelijk nieuw. Malmedie, een van m'n 'favo's in autoland.

Even bak koffie erbij. Genieten!


DFJEF
Berichten: 887
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door DFJEF » 03 okt 2021, 09:17

Robin schreef: 03 okt 2021, 09:01 Maar m'n verstand zegt M2 Comp zoals ik 'm nu heb. :-)

Het zou ook niet best wezen als de Alfa na 5 jaar nog 'the better (allround) car ' zou zijn, of de F8x M3/C63. Maar dan praten we over the complete package. En 'better' is in DF land vaak ook subjectief.


Bij 8:14. Prachtig. Zou mijn kleur zijn. :love:
Helemaal eens ! :beer:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Bram » 03 okt 2021, 09:18

Gaaf filmpje, en fraai zeg, witte met kleine groene details. Die auto verdient toch veel meer bezitters? Ik heb hem nog nooit in het echt gezien...

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4533
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Eeuwe » 03 okt 2021, 09:27

Robin schreef: 03 okt 2021, 09:01 Anyway, die M3 pakt de QV op eigenlijk alle fronten
Nee. Heb 't filmpje slechts vluchtig bekeken maar ik begreep dat ze gewicht, stuurgedrag en schakelflippers al beter van de Q vonden. Moet 't filmpje later eens beter bekijken.

Mijn persoonlijke concluisie: BMW heeft vijf (!) jaar de tijd gehad om een auto te ontwikkelen welke de Q verslaan kon, en het is ze niet helemaal gelukt. Is de Giulia Q gewoon zo'n ontzettend goede auto, of heeft BMW een andere missie en visie gekregen hoe ze een auto ontwikkelen? Als je naar het uiterlijk van de M3 heb ik zo mijn bedenkingen daarover in ieder geval. (Zag in de video ook 19" vooras, 20" achteras? Wat is daar in vredesnaam het nut van behalve dat het past bij dat toch al mislukte uiterlijk?

Begrijp mij niet verkeerd. Ben zeker wel Alfa Romeo fanboy, maar ook BMW fanboy. Maar wat BMW de laatste jaren op de markt brengt kan mij totaal niet meer bekoren. Naast discutabele designs (waar 't toch mee begint) is het echte 'rijders' aspect er ook wel wat af. Rijdersauto's als 130i, 1M etc hebben plaats gemaakt voor loodzware loeders als de X5M, X6M etc. etc., reguliere modellen worden steeds groter en zwaarder, RDW maakt plaats voor FWD, allemaal echt doodzonde. De E36 tijden zijn echt wel voorbij, zegmaar. Kwaliteit vind ik ook wel wat discutabel, onze F11 LCI had ook best veel kraakjes in het interieur.
Nu komt er een merk met échte 'DF' auto's, beeldschoon, kwalitatief goed, lichtgewicht, deels ontworpen met Ferrari, en die wordt niet echt door iedereen warm onthaald. Zonde man. Wat betekent 'driving fun' nog op een forum dat "Driving Fun" heet?!

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Bram » 03 okt 2021, 09:40

Goed verhaal, kan het daar eigenlijk alleen maar mee eens zijn.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Robin » 03 okt 2021, 09:40

https://www.giuliaforums.com/threads/qv ... urs.45917/

Mmmm....ik wist dit al wel. Zou 't echt opvallen/tegenvallen?

Wel zeer enthousiast Malmedie in bovenstaande filmpje. En het driften gaat ook top....ik wil ook! :tooth:

Menzel rijdt dezelfde pers-slet....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 283 gasten