Robin schreef: ↑03 okt 2021, 09:01
Anyway, die M3 pakt de QV op eigenlijk alle fronten
Nee. Heb 't filmpje slechts vluchtig bekeken maar ik begreep dat ze gewicht, stuurgedrag en schakelflippers al beter van de Q vonden. Moet 't filmpje later eens beter bekijken.
Mijn persoonlijke concluisie: BMW heeft vijf (!) jaar de tijd gehad om een auto te ontwikkelen welke de Q verslaan kon, en het is ze niet helemaal gelukt. Is de Giulia Q gewoon zo'n ontzettend goede auto, of heeft BMW een andere missie en visie gekregen hoe ze een auto ontwikkelen? Als je naar het uiterlijk van de M3 heb ik zo mijn bedenkingen daarover in ieder geval.
(Zag in de video ook 19" vooras, 20" achteras? Wat is daar in vredesnaam het nut van behalve dat het past bij dat toch al mislukte uiterlijk?
Begrijp mij niet verkeerd. Ben zeker wel Alfa Romeo fanboy, maar ook BMW fanboy. Maar wat BMW de laatste jaren op de markt brengt kan mij totaal niet meer bekoren. Naast discutabele designs (waar 't toch mee begint) is het echte 'rijders' aspect er ook wel wat af. Rijdersauto's als 130i, 1M etc hebben plaats gemaakt voor loodzware loeders als de X5M, X6M etc. etc., reguliere modellen worden steeds groter en zwaarder, RDW maakt plaats voor FWD, allemaal echt doodzonde. De E36 tijden zijn echt wel voorbij, zegmaar. Kwaliteit vind ik ook wel wat discutabel, onze F11 LCI had ook best veel kraakjes in het interieur.
Nu komt er een merk met échte 'DF' auto's, beeldschoon, kwalitatief goed, lichtgewicht, deels ontworpen met Ferrari, en die wordt niet echt door iedereen warm onthaald. Zonde man. Wat betekent 'driving fun' nog op een forum dat "Driving Fun" heet?!