Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door mrbbs » 10 apr 2017, 21:33

Wel, ik voel mij toch wat verplicht om hier wat neer te schrijven.
Een tijd terug konden jullie al lezen dat ik Guilia Super 2.0 turbo benzine kon testen. Toen was ik al vrij lyrisch over de wagen en was er maar één iets die mij in de weg stond voor aankoop. Je kan op een niet QV-versie het ESP niet uitzetten. Zonde Alfa! Met de dynamische kwaliteiten zat het helemaal snor, in die hoedanigheid dat ik twijfelde om mijn Subaru BRZ order ervoor te cancellen. Na wat onderzoek en te hebben gepolst bij Alfa Romeo specialist bij uitstek "Squadra tuning" bleek er geen software aanpassing mogelijk te zijn. Het uittrekken van de zekering vond ik geen optie want in 9/10 gevallen heb je dan ook geen ABS meer en valt een moderne auto niet meer te doseren bij remmen zonder bekrachtiging.
De dealer stelde mij halvelings voor om dan misschien even te kijken naar de QV. Ze konden mij een zeer interessante aanbieding maken voor een demo exemplaar.
De dealer had zelf een exemplaar in test staan maar was alleen te rijden met iemand van de garage naast mij. Ik heb de dealer onmiddellijk verteld dat dat voor mij geen optie was en ik de wagen zeker enkele uren wou proberen. Hij zou informeren bij de importeur en uiteindelijk kreeg ik na een week antwoord dat zoiets wel te regelen viel, alleen moest ik er wel een kleine 2 maand op wachten.
Die dag was dus eind vorige week. Daar toegekomen de nodige papieren voor uitleen ondertekend en beloofd de wagen terug af te leveren met een volle tank. O ja.. bij de korte uitleg vroeg de dealer mij of liever niet de wagen in Race mode te zetten, want er waren al heel wat gevallen bekend dat dit niet goed afliep, zeker was het dat ik daar naar zou luisteren .. NOT :p

Eerste dingetje was de stoel en stuur goed zetten. Naar verstelbaarheid lukte dat vrij ok met mijn lengte van 1m93, alleen vind ik het een wat vreemde zitpositie, je hebt de indruk niet volledige recht op het stuur te zitten.
Het stukje van de dealer naar mijn stuurmanswegen was rustig rijden tussen het andere verkeer in. Toen viel mij meteen op hoezeer ik wel bekeken werd. Eén op 5 bestuurders keek je wel even aan en niet altijd was dat in de positieve zin. In de felrode kleur val je uiteraard op tussen ons grijs wagenpark maar ook het geluid zal daar wel in meespelen, want zelfs in Advanced Efficiency mode (mode A van DNA) is de brommer ook al vrij aanwezig.
Zelf heb ik een voorkeur voor een vrij incognito wagen, want met een opvallende auto met een dynamische rijstijl val je natuurlijk al heel snel op en dat willen we het liefst vermijden.

Eénmaal toegekomen in mijn habitat was het de beurt om de Alfa meteen in Dynamic mode te zetten en de baantjes waar ik wekelijks wel eens rijdt de Alfa te gaan vergelijken met ander mooi tuig die ik er al eens aan de tand voelde. Dynamic mode wil meteen zeggen een snellere gasrepons, snellere schakeltijden en iets meer vrijheid van het ESP systeem. Ook de ophanging gaat meteen op standje sportief en dat had voor mij niet gehoeven of je moet je al op een vlakke baan bevinden. Gelukkig kan je dempers met een druk op de knop ook weer zachter zetten.
Eerste indrukken? Wel de motor is zoals elke moderne turbo motor goed bij de les. Hij neemt goed op van onder tot boven en is vooral zeer lineair en mede gevolg weinig spectaculair. Zonder meer had ik meer verwacht, meer spectakel, maar dat bleef uit. Het vermogen zou vastgelegd zijn op 510pk, maar het voelt eerder als een goeie 400. Het geluid is in Dynamic mode ook meteen een stuk luider doordat de kleppen in de uitlaat open gaan. Tof voor even, maar daarna begon het mij wel wat te irriteren. Misschien ligt het eraan dat ik ook wat ouder wordt :)
De 8-bak van ZF is lekker geprogrammeerd door de versnellingen heen. De grote schakelpeddels zitten vast op de stuurkolom (zoals het hoort) zodat je steeds weet waar de peddels staan. Dat weet je nooit wanneer je meer dan een halve slag moeten draaien wanneer die op het stuurwiel zitten. Toch ook wel interessant om opmerken dat iedere fabrikant daar wel een eigen kantje aan kan geven naar programmatie toe. Minpuntje daar is schakelen tussen Reverse, Park en Drive. Daar moet je telkens een knop vooraan de pook indrukken en gaat dat niet altijd even vlot, vooral als je snel ergens wil keren. Het gebeurde wel eens dat ik er enkele seconden stond te "sukkelen" voordat hij Drive of Reverse selecteerde. Daarnaast merkte ik dan ook nog een vreemd iets op: heb enkele malen voor gehad in de manuele stand dat bij gas indrukken de motor niks deed, ik moest dan het gaspedaal volledig lossen en bij terug indrukken pakte de motor wel op... Alfa glitches??

Gevoel in het rempedaal is ok en de ABS is dan ook zo geprogrammeerd dat ook bij putten en oneffenheden de ABS heel kort ingrijpt en je dus snel weer over een volledige remkracht kan beschikken. Bij krachtig remmen voel je toch ook wel het toegenomen gewicht tegen over de gewone benzine 200pk. Wellicht is de balans in de gewone benzine net wat beter waardoor je de massa meer voelt in de QV.

De QV (Quadrifolio Verde) is de enige uitvoering die standaard wordt afgeleverd met een sperdifferentieel én vooral, waarbij ook het ESP uit kan worden gezet. Met mijn achtergrond en de daarbijhorende passie om een achterwiel aangedreven wagen te kunnen sturen op de gas was dit uiteraard één van de zaken die ik uitgebreid wilde uitproberen. Dus de wagen in standje Race waarbij ESP meteen wordt uitgezet. Echter kon ik van meet af aan nooit echt een lekker gevoel vinden in drifts, het sper is niet altijd consistent waarbij je de indruk hebt dan hij wisselt tussen open diff en gesperd differentieel. Bij een grote drifthoek zorgt dat er ook meteen voor dat je direct heel wat snelheid verliest. Bovendien gaat hij bij links remmen blijven remmen ook wanneer je al terug gas geeft, nog een software glitch als je het mij vraagt. Dit alles zorgt voor vreemde gedragingen en gaat ten koste van het plezier, jammer want de balans in de wagen is wel goed. Dit is zeker een werkpunt voor Alfa. Mercedes en vooral BMW weten hier wel hoe zoiets moet op een power limousine.

Het stuur ligt goed in de hand en voldoende te verstellen ook voor grotere personen, alleen is, zoals eerder gezegd, de zitpositie wat vreemd "schuin". Het stuur heeft voor mijn handen de juiste diameter zowel in dikte als in diameter. Misschien mocht de initiële inzet bij sturen iets directer, maar slecht is het zeker niet, ook niet wanneer je verder gaat doordraaien heb je een ok gevoel.

De stoelen zitten goed, ook na enkele uren sturen had ik geen last. Vaak heb ik last van de onderrug omdat ik ietwat onderuit moet zitten zodat mijn hoofd niet tegen de dakhemel komt, maar hier was dit dus niet het geval. Gek genoeg heb ik na een uur in iedere BMW altijd wel last van een zeer pijnlijke onderrug. Maar dat is off-topic..

Bagageruimte en ruimte achterin heb ik niet kunnen checken wegens niet aan gedacht :))

Motor compartiment zit goed vol en motorkap afgewerkt in carbon voelt lekker licht. Alleen is die moeilijk terug te sluiten, maar dat heb je wel vaker met auto's met een lichtere motorkap.

De looks zijn voor mij van onderschikt belang maar toch vond ik de standaard Guilia wel een mooie auto. Echter vind ik het mooie silouhette in de QV wat verprutst. Eigenlijk had deze de bodykit van de SuperVeloce moeten krijgen, ietwat ingetogener zodat je er ook bij klanten mee kan toekomen, want de QV is echt wel "In your face", je moet er van houden. Voor mij persoonlijk voelde ik er mij in bekeken, haast een pooierbak... hetzelfde gevoel had ik een tijd terug in een BMW 6 Grancoupé met 20 inch wielen...

Afbeelding

Nu hebben we de eigenschappen besproken van de wagen, maar het belangrijkste is hier nog niet aan bod gekomen. De emotie. Met Alfa Romeo als merk kan het haast niet stuk, zo zou je toch denken. Nu wil het dat ik de wagen een paar uur vroeger heb terug gebracht naar de dealer. Op een gegeven moment had ik het wel gehad en was alle plezier weg. Waaraan lag dit? Ik heb mij de tijd genomen om echt een oorzaak te vinden maar het is moeilijk één specifieke reden te vinden. Zeker is de onvoldoende van het sperdifferentieel voor mij een punt, maar ook de verdere details die ik hierboven heb beschreven zorgen er eigenlijk voor dat ik veel liever een C63 of M3 zou hebben dan deze Alfa. Het is zit bij de Duitsers allemaal beter in elkaar. Jammer dat de passie hier niet kon worden doorgetrokken in de performance versie.
Ik ga zelfs zo ver dat ik liever een Guilia benzine turbo 200pk zou hebben dan de Guilia QV, ook al kan het ESP niet uit. In die versie komt de wagen op zijn geheel veel beter tot zijn recht.

Tractor geluid van de QV:


Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Hielke » 10 apr 2017, 22:02

Leuk verslag Kevin. Jammer dat je 'm niks vond. Het geluid buiten de auto is inderdaad vrij bedroevend vanuit stilstand.

In sommige reguliere testen verkiezen ze de Alfa dan wel weer boven BMW en Mercedes. Het is met auto's natuurlijk zo persoonlijk als wat.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Bram » 10 apr 2017, 22:06

Mooi verslag!

Spijtige conclusie. Vrij droevig trouwens dat je de auto met een volle tank moest retourneren, kom op zeg :nah:

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door mrbbs » 10 apr 2017, 22:07

Hielke schreef: 10 apr 2017, 22:02 Leuk verslag Kevin. Jammer dat je 'm niks vond. Het geluid buiten de auto is inderdaad vrij bedroevend vanuit stilstand.

In sommige reguliere testen verkiezen ze de Alfa dan wel weer boven BMW en Mercedes. Het is met auto's natuurlijk zo persoonlijk als wat.
Klopt, maar de oorzaak ligt er hem hier in dat waar het plaatje in de gewone benzine wel klopte het hier niet meer deed voor mij. In een directe vergelijking tussen de reguliere BMW en Mercedes benzine versies zou ik ongetwijfeld voor de Alfa kiezen, sublieme wagen in die configuratie.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door allen » 10 apr 2017, 22:24

Bram schreef: 10 apr 2017, 22:06 Mooi verslag!

Spijtige conclusie. Vrij droevig trouwens dat je de auto met een volle tank moest retourneren, kom op zeg :nah:
Och, de vraag is of het een eis van de dealer was of een gebaar van mrbbs.
Krijg ik een schoon gewassen auto met volle tank mee, krijgen ze de auto ongevraagd ook zo van me terug na een proefrit. Persoonlijk vind ik dat niet meer dan normaal.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Bram » 10 apr 2017, 22:25

Hangt maar net van de proefrit af. Maar goed, ik reed een kwartiertje in die zure Skoda van me en had toen net een halve liter diesel verbruikt :tooth:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door 350 Z » 11 apr 2017, 09:46

Ik vind wel de 'gewone' mooier om te zien (met telefoonvelgen) dan deze. Die is gewoon standaard al zo godsgruwelijk mooi. Deze vind ik over de top qua uiterlijk. Dus doe mij maar de 2.0T :-)

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door frankie » 11 apr 2017, 10:04

De Veloce zit er precies mooi tussen in. Iets andere voor- en achterbumper, maar niet te.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door indobesar » 12 apr 2017, 12:23

Goed verslag, bedankt!

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door sitechris » 12 apr 2017, 21:47

Mooi verslag. Leuk om te lezen!

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door JdBn » 13 apr 2017, 08:57

Hoorde vanmorgen van een collega dat na de laatste softwareupdate de Veloce nog een stuk sneller aanvoelt en ook het schakelen agressiever gaat in D. Heb er nog steeds niet mee gereden trouwens, volgende week ff een rondje doen waarschijnlijk.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door frankie » 13 apr 2017, 12:38

De Veloce is wel een serieuze optie als opvolger van mijn Jet in de loop van dit jaar :peace:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Macboy » 15 apr 2017, 09:47

Geweldig om je verslag te lezen :thumbup:

Daarmee wordt ook meteen duidelijk waarom de auto het zo goed doet in de internationale pers. Haal namelijk niet uit je verslag dat je de auto in het geheel niks vond. Als ik je verslag goed lees, dan is het gewoon in veel opzichten een top auto. Alleen op een paar voor jou essentiele punten voldoet de auto gewoonweg niet. Een van de belangrijkste punten:
Echter kon ik van meet af aan nooit echt een lekker gevoel vinden in drifts, het sper is niet altijd consistent waarbij je de indruk hebt dan hij wisselt tussen open diff en gesperd differentieel. Bij een grote drifthoek zorgt dat er ook meteen voor dat je direct heel wat snelheid verliest. Bovendien gaat hij bij links remmen blijven remmen ook wanneer je al terug gas geeft, nog een software glitch als je het mij vraagt.
Het mag duidelijk zijn dat het gros van de rijders - waaronder dus ook de gewone journalisten vallen - deze conclusie niet kunnen trekken simpelweg omdat ze daar niet capabel genoeg voor zijn. Het geluid viel me ook wel wat tegen. Dat je de auto vervolgens eerder hebt ingeleverd is het definitieve bewijs dat dit niet de auto voor jou is. Soms kun je dat ook niet uitleggen. Heb een beetje hetzelfde gehad met de proefrit in de Mazda MX-5.

Volgens mij is de Veloce in het grijs voor jou - al dan niet met chip - misschien toch de juiste keuze. Uiteraard alleen als in de toekomst de ECP volledig uit kan. Kan me die keuze van een Veloce boven de QV heel goed voorstellen. Ook vanwege het opvallende uiterlijk. Net zoals een 335i ZF soms als daily een betere keuze kan zijn dan een M3 DCT. Daarbij is je verwachtingspatroon van die laatste gewoon heel anders. Zo ook tussen de Veloce en de QV.

En dan hebben we het niet eens over de prijzen. Wat kosten de Veloce 280pk en de QV eigenlijk in België ?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door FreudeamFahren » 15 apr 2017, 09:55

Een Veloce is in de meeste markten AWD only... Lijkt me daarmee helemaal geen kanshebber...?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Macboy » 15 apr 2017, 10:28

Wist ik niet !

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door JdBn » 17 apr 2017, 10:41

FreudeamFahren schreef: 15 apr 2017, 09:55 Een Veloce is in de meeste markten AWD only... Lijkt me daarmee helemaal geen kanshebber...?
Of je pakt dan de gewone 2.0, aangezien de motor alleen qua software verschilt. Dan krijg je een lichtere variant met RWD en hetzelfde vermogen. Weet alleen niet of je die dan ook hetzelfde kunt aankleden als een Veloce. En je moet je gloednieuwe auto laten chippen natuurlijk...

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door FreudeamFahren » 17 apr 2017, 15:35

Bumpers zijn niet los te bestellen, dus de look van een Veloce wordt lastig. Verder eens.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Joy » 17 apr 2017, 17:26

FreudeamFahren schreef: 17 apr 2017, 15:35 Bumpers zijn niet los te bestellen, dus de look van een Veloce wordt lastig. Verder eens.
Alfa Romeo presenteert Veloce-pakket voor alle Giulia’s

Je bent helemaal weg van de looks van de Giulia Veloce maar de vierwielaandrijving hoeft niet en ook het extra vermogen is geen must? Dan is er binnenkort de perfecte oplossing in de vorm van het Veloce Pack voor de Giulia. Zowel het exterieur als het interieur krijgen alle extra’s die we kennen van de Veloce mee.

Dat betekent dat het interieur wordt uitgerust met verwarmbare en elektrisch te verstellen sportstoelen met geperforeerd leder en het dashboard en de deurpanelen krijgen mooie aluminium inlegdelen. Aan de buitenzijde worden de bumpers van de Veloce gemonteerd. Een lekker ouderwets goed sportpakket dus, net als Alfa dat had in de 156-tijd. Vooral de extra prettige stoelen zijn het aanvinken van het pakket waard!

Ineens komt dan onze ideale Giulia in zicht. Hoewel we namelijk erg te spreken zijn over de 280 pk van de Veloce hoeft wat ons betreft de vierwielaandrijving niet direct. Ons stappenplan zou dus zijn:

1. Naar de dealer!
2. De 200 pk 2.0 turbo aanvinken met de volgende opties: Pack Veloce (leverbaar later deze maand) en Pack Performance zodat je Alfa’s Active Suspension met sperdifferentieel hebt.
3. Op naar Squadra Tuning om je de door Alfa Romeo teruggeschroefde 280 pk weer terug te krijgen.
4. Rijden. Véél rijden.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door frankie » 19 apr 2017, 11:10

JdBn schreef: 17 apr 2017, 10:41
FreudeamFahren schreef: 15 apr 2017, 09:55 Een Veloce is in de meeste markten AWD only... Lijkt me daarmee helemaal geen kanshebber...?
Of je pakt dan de gewone 2.0, aangezien de motor alleen qua software verschilt. Dan krijg je een lichtere variant met RWD en hetzelfde vermogen. Weet alleen niet of je die dan ook hetzelfde kunt aankleden als een Veloce. En je moet je gloednieuwe auto laten chippen natuurlijk...
Schijnt dat alleen de eersten hetzelfde zullen zijn. Ze rollen nu allemaal bij dezelfde fabriek van de band en zijn dus dezelfde spec, maar er wordt blijkbaar gewerkt aan een nieuwe productiefaciliteit voor de 200pk motoren, als die in gebruik genomen wordt, wordt de "normale" TBi intern ook wat anders.

Dit komt van een insider op een Alfa gerelateerd forum:
"The first 2.0 t 200bhp are coming through built to 280 spec. Currently on your engine the egr, intake lambda probe and heat exchanger for the heating function on the intercooler are present but not used by the eco, they are mapped out. Also the pistons are weight classified, again only a thing that will be on the 280 version. So the only difference on your engine is purely a map! They will be changing the 200bhp in due course when the new plant is up and running!"
Ik heb in beide versies gereden, maar de Veloce lijkt een andere auto. Automaat lijkt wat anders (sportiever) gecalibreerd, net als de stuurbekrachtiging. En de bussen in de wielophanging lijken ook wat stugger. Maar goed, dat was ook maar een gevoel dus misschien is de wens wel de vader van de gedachte :tooth:

Overigens schijnt er later ook een los Veloce pakket te komen. Dus wel met de uiterlijke kenmerken maar dan gewoon met achterwielaandrijving. Maar dat zal dan wel weer samenvallen met de aangepaste 200pk 2.0 TBi.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Bram » 19 apr 2017, 11:32

Nou ja, met 200 pk rijd je nog steeds niet voor joker lijkt me. En ook die zal te mappen zijn, maar dan dus op termijn niet meer 'zomaar' naar de 280 pk.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Macboy » 20 apr 2017, 03:05

Nee maar een beetje diesel in een Megane heeft tegenwoordig ook al bijna 200pk.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Riceaux » 20 apr 2017, 10:29

Grote marges hanteer jij dan Macboy! Sterkte Megane diesel heeft 163 pk. :mrgreen:

Waarschijnlijk worden de verschillen dan net als bij de 320i en 328i, mindere kwaliteit zuigers in de 320i en andere software.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door mrbbs » 21 apr 2017, 21:50

Veloce zal het voor mij ook niet doen, zoals hierboven aangehaald enkel in awd in België en Nederland. RWD zou slechts beschikbaar zijn in de UK en US.
Het zal zeker zo zijn dat ik specifieke verlangens heb van een wagen. Ik zou er ooit graag één hebben, maar ik weet niet of mijn insteek van wat ik verlang past bij de Guilia. Voor dagelijks gebruik zou een Guilia Super benzine 200pk ongetwijfeld super zijn maar éénmaal met het mes tussen de tanden weet ik dat deze toch te kort zal komen. Idem overigens voor de Veloce of QV, want zoveel toegevoegde waarde brengen deze niet. Jammer alleen dat de benzine motoren echt dorstig zijn. Ik raakt met de gewone benzine met moeite onder de 1:11.

Prijzen in BE:

Guilia Super 200pk: +-40k
Guilia Veloce: +-53k
Guilia QV: +-75k

Ik herbekijk de situatie bij de facelift. Hopelijk is de afwerking dan net wat beter en zijn de grootste kinderziektes er wel uit. Want ik verwacht dat deze er wel zullen zijn. Het blijft een Italiaan.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Wouter81 » 21 apr 2017, 22:26

QV 75k... voor dat geld haalde ik er gelijk één in Nederland....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Arthur » 21 apr 2017, 22:50

Ik weet niet wat ie hier kost maar in geen 75 jaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten