Pagina 3 van 5

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 09 jun 2015, 16:29
door Robin
Ok, bij 'n M3/4 kan alles uit en roken, en dat kan toch ook 'gewoon' bij de 488? Je hebt verschillende stapjes/modi in de Maninetto, maar 'alles uit' is echt alles uit bij mijn weten. Da's ook wel te zien op sommige 488 filmpjes met rookwalmen etc:)

of wat is dit dan?

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 09 jun 2015, 17:19
door Hielke
Allemaal mooi en aardig zo'n turbo, maar het klinkt voor geen meter meer.

En omdat voor een sportwagen de sound de helft van de beleving is, laat ik deze mooi schieten! Zal ze leren.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 09 jun 2015, 17:47
door Riceaux

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 09 jun 2015, 19:09
door Robin
May weet er altijd wel weer 'n eigen draai aan te geven, geinig.

Dan maar op zoek naar zoiets:)


Matt Farah heeft wel 'n punt met z'n verhaal.

:df:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 09 jun 2015, 19:31
door FreudeamFahren
Alles uit qua stabiliteitscontrole kan wel, maar de hoeveelheid boost wordt door de elektronica beperkt in de eerste paar versnellingen. Laat die turbo's lekker blazen: ik moduleer zelf wel hoe dat vermogen afgegeven wordt. Daarbij zakt de vermogenscurve na 6500 toeren als een plum pudding in elkaar. Ook jammer.

Mijn punt: als turbo, dan de whole shebang, incl turbo gat & kick in the nuts als ze opspoelen. Of N/A en voluit toeren joelen. Maar niet een turbo die met kunstgrepen N/A moet aanvoelen.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 09 jun 2015, 21:49
door Riceaux
Grafiekje van de vermogenscurve?

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 10 jun 2015, 08:24
door Robin
Mwoah, ik denk dat dat wel goed zit bij die club van Enzo:)
Afbeelding


Bouwkwaliteit is volgens mij ook verbeterd sinds 'n tijdje alweer:

Afbeelding

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 10 jun 2015, 08:40
door allen
Inclusief turbogat...
Moet weer even denken aan de opmerking van Tom(?) over het aanslingeren van de wagen.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 10 jun 2015, 12:18
door Robin
Ja, wat is 't nou, wél of géén turbogat en hoe zien jullie dat? of al mee gereden ofzo?

Nu heb ik 'n inferieur biturbootje maar daar is 't turbogat er al nagenoeg niet. Als je spreekt van gasgeven/kracht vanaf 1500 rpm met een monstertoename tot aan >5000, want dat noem ik geen gat lol, geef maar eens gas bij 1500rpm in 'n atmo wil je écht wat meemaken, dan moet 't wel 'n, >6 liter AMG, Vette/Viper of iets zwaar 8/10/12 pots Italiaans zijn wil je dat ook voelen.

Turbogat is het intrappen van het pedaal en tijd dat het duurt voordat turbokracht voorhanden is, dat weten we al.
Punt is meer, de één wil wél 'n tubogat voor de kick en de ander wil dat niet. Als de 488 motor 0.1 sec meer 'tijd' nodig heeft dan 't 458 blok(wat zo ongeveer bekend staat als het fijnste atmoblok van de laatste jaren) zou ik niet kunnen spreken van turbogat...

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 10 jun 2015, 13:47
door tomgtr
Dat is het mooie van PDK/DSG of hoe jet het ook wil noemen. Schakelt zo snel dat je toeren nauwelijks terug vallen en dus ook nauwelijks of geen turbo gat. Volgens sommigen onder ons klinkt het als een natte scheet maar functioneel is het wel.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 10 jun 2015, 17:41
door romo
tomgtr schreef:Dat is het mooie van PDK/DSG of hoe jet het ook wil noemen. Schakelt zo snel dat je toeren nauwelijks terug vallen en dus ook nauwelijks of geen turbo gat. Volgens sommigen onder ons klinkt het als een natte scheet maar functioneel is het wel.


De toeren vallen wel terug, afhankelijk van de verzet verhouding uiteraard, maar er is geen verlies van trekkracht.

Kijk maar eens naar km teller van een accelerende kar met HB vs eentje met PDK/DSG, dan zie je in het 1e geval altijd een hikje in de km/h aanduiding, bij de laatste knalt ie gewoon door.......

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 10 jun 2015, 23:58
door Macboy
Robin schreef:Nu heb ik 'n inferieur biturbootje maar daar is 't turbogat er al nagenoeg niet.
:lollerdelol:

De 1M heeft echt het grootste turbogat van alle turbos die er nu op deze planeet rondrijden. Als je gas geeft kun je koffie zetten voordat er wat gebeurt. Niks mis mee overigens, juist karakter, maar ga dan niet zeggen dat ie amper een turbogat heeft. Dat is ook meteen het grootste verschil met dat blok van mij.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 11 jun 2015, 07:33
door romo
Macboy schreef:
Robin schreef:Nu heb ik 'n inferieur biturbootje maar daar is 't turbogat er al nagenoeg niet.
:lollerdelol:

De 1M heeft echt het grootste turbogat van alle turbos die er nu op deze planeet rondrijden. Als je gas geeft kun je koffie zetten voordat er wat gebeurt. Niks mis mee overigens, juist karakter, maar ga dan niet zeggen dat ie amper een turbogat heeft. Dat is ook meteen het grootste verschil met dat blok van mij.

Bij normaal rijden geen turbo gat, ik denk dat de overboost functie je dat idee geeft, en dan heeft ie idd even bedenktijd nodig, normaal rijden niet.

De overboost is een beetje het oude turbo rijden, schop onder de kont .............

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 11 jun 2015, 07:36
door FreudeamFahren
Macboy schreef:(...) De 1M heeft echt het grootste turbogat van alle turbos die er nu op deze planeet rondrijden.(...)
Tuurlijk. Het turbo gat in een BMW 2002 Turbo, Porsche 930, Saab 900 turbo of een F40 is veel kleiner dan dat van een 1 M Coupe. Goed bezig Maccy :roflol:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 11 jun 2015, 15:51
door Downforce Hans
Turbo gat moet........

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 11 jun 2015, 16:11
door Robin
Klok en klepel. En geen verstand van techniek, tja. Gelukkig is't mooi weer, buiten. :lol:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 11 jun 2015, 18:40
door markk
Turbo of niet ? Gebruik de search engine en je zult genoeg discussie erover vinden.

Ik vind beiden (atmo en turbo) z'n ding hebben. Een beetje zoals "moeten" kiezen tussen blond en brunette. Beide *KAN* echt heel fijn, mooi, etc. zijn :-)

Vind een turbo wel meer passen bij een hooligan (rally auto) of juist een grote comfort slee (5 / 7 serie) die veel koppel nodig heeft onder in z'n toeren. In iets "puurs" / puristisch als een Ferrari of wat voor "pure" sportauto dan ook zou ik liever een atmo zien. Dat gezegd hebbende, heb nog niet in een Ferrari turbo (F40 of 488gtb) gereden...

Mark.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 11 jun 2015, 19:26
door JP
Moeten kiezen tussen een blonde en een brunettte ?

Blond ziet (imho) vaak mooier uit, maar af en toe gebeurt er even niets en dat is het moment dat je haar hoort denken.....een soort "turbogat"...ja.... :coffee:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 12 jun 2015, 23:05
door Macboy
Natuurlijk overdrijf ik wat. Maar ik bedoel dus gewoon vol gas intrappen en dan heeft ie bedenktijd nodig. Kan techniek zijn, moge geen turbogat zijn, we kunnen lullen als brugman en het prachtig vinden, maar we kunnen het niet ontkennen. Dat was beetje mijn punt. Ik vind het getuigen van karakter en vind het juist geweldig. Maar het is er gewoon wel. In de M135i totaal niet, zo direct als wat.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 13 jun 2015, 11:46
door romo
Volgas in de 1M resulteert altijd in het triggeren van de overboost functie met daarna, enige bedenktijd, vervolgens de schop in de kont die dus 6-7 sec aanhoudt.........

Bij 1/3, of 1/2 gas is dat niet het geval en is de gasrespons als bij elke andere sublieme atmo............

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 29 jul 2015, 22:32
door romo
488 Spider;

http://www.autogespot.nl/ferrari-488-sp ... -en-lekker!-" onclick="window.open(this.href);return false;



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 29 jul 2015, 22:40
door GTRene
damn...

dat ziet er lekker uit.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 30 jul 2015, 00:33
door 350 Z
Echt :hot:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 30 jul 2015, 10:22
door ASW
Macboy schreef:Natuurlijk overdrijf ik wat. Maar ik bedoel dus gewoon vol gas intrappen en dan heeft ie bedenktijd nodig. Kan techniek zijn, moge geen turbogat zijn, we kunnen lullen als brugman en het prachtig vinden, maar we kunnen het niet ontkennen. Dat was beetje mijn punt. Ik vind het getuigen van karakter en vind het juist geweldig. Maar het is er gewoon wel. In de M135i totaal niet, zo direct als wat.
Terugdenkend aan die keer in de Eifel waarbij ik met beide auto's heb gereden, moet ik dit wel beamen. Doch; mijn verwachtingen ten aanzien van de 1M, mede door alle lofuitingen op dit forum, waren dan ook erg hoog. De auto pakte mij simpelweg niet.
Ik sluit me aan bij een mening hierboven dat een turbo in een daily (rij 550d) wel lekker is maar voor de zogenaamde funauto gaat er wat mij betreft niets boven een fijn atmosferisch blok.

Iets anders; kijkend naar prijsontwikkelingen van de Testarossa, Challenge Stradale, Scuderia denk ik eigenlijk dat de laatste handgeschakelde Ferrari's als de F430 en de 599 straks ook sky high gaan. En wellicht de laatste atmosferische blokken ook. Geen slechte investeringen qua lol en financiën.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 30 jul 2015, 10:27
door dvh
Schitterende auto.