Pagina 2 van 5

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 03 feb 2015, 21:43
door romo
De lijnen van de nieuwe zijn IMHO beter en mooier dan een 458.

Maar het geluid van een 458 is het beste autogeluid wat ik ooit in mijn oren heb mogen horen............wat een sound, onbeschrijfelijk :crazy: :shocking:

Nooit iets eerder of later gehoord wat dat maar ook een beetje in de buurt kwam.............

Benieuwd wat die turbo qua sound dan doet...........(speaker setting 1 t/m 5 waarschijnlijk :lol: :tooth: )

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 03 feb 2015, 21:45
door dvh
Ik vind de 458 de mooiste moderne Ferrari sinds jaren.
( ok.. de Enzo dan misschien...... )

Deze toont ook mooi. Net als de 458. Maar eerst maar RL-foto's afwachten.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 04 feb 2015, 07:55
door Robin
We spreken 1985, deze 'Groep B' achtige kar uit Maranello. 650PK . In 30 jaar 20 pk erbij met 1.1 liter meer motorinhoud. Niks jammer van de turbo's bij de 288 Evoluzione :tooth:

940kg, 650PK @ 7800rpm V8 2.8 twin turbo.... :dood:


Afbeelding

Gebaseerd op straat 288GTO en prototype voor de latere F40.

http://www.classicdriver.com/en/article ... evoluzione" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 06 feb 2015, 14:29
door GTRene
op de foto's wel mooi die 488 :df:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 21 feb 2015, 16:55
door JP

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 05 jun 2015, 09:34
door WJ

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 05 jun 2015, 10:29
door indobesar
Man, man, man, wat een masterpiece! :love: :love: :duh:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 05 jun 2015, 11:02
door Fernando
Wat een bazenbak zeg! Die testrijder heeft ook wel een vervelende job trouwens...

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 05 jun 2015, 11:23
door Robin
Mwoah. Turbo. Neh.



















:mrgreen:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 05 jun 2015, 12:53
door GTRene
prachtige bak :df:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 05 jun 2015, 12:58
door Robin
En René ook op 20 inch. Voorste maat 'hetzelfde' als de GT4 en achter 'maar' één maat groter dan de GT4(305 dus) en zo'n ding had dus wel 335 kunnen/mogen hebben net als z'n opa de F40 :)

Ding is nogal beweeglijk zie ik in het filmpje en dat zegt CH dus ook. Hou ik wél van.

Zet dat maar op m'n grafzerk nadien. :df: :dood:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 05 jun 2015, 13:03
door GTRene
:mrgreen:

wel wat prijzig en niet voor de 'gewone' sterveling helaas, magoed, wel mooie techniek, al vraag ik me af hoe zoiets er bij 200k en of na 15 jaar nog is...stel dat ze dan wat betaalbaarder worden, dan wordt de techniek (vervangen/repareren van) ineens onbetaalbaar.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 05 jun 2015, 16:54
door Wouter81
Voor het filmpje: turbo Ferrari, neh! Pffff :bag:
Na het filmpje: do want! :D

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 05 jun 2015, 21:05
door Joy
Ferrari zit echt 'on top of its game'. Ze blijven zichzelf telkens weer overtreffen met elk nieuw model dat ze uitbrengen.

Zeer begerenswaardig ding, de 488.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 06 jun 2015, 00:57
door MParallel
Zeer Fraai!

Wel giga overhang voor.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 06 jun 2015, 09:34
door Petrolhead Tom
Joy schreef:Ferrari zit echt 'on top of its game'. Ze blijven zichzelf telkens weer overtreffen met elk nieuw model dat ze uitbrengen.

Zeer begerenswaardig ding, de 488.
+1. :thumbup:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 06 jun 2015, 11:30
door Tom
Damn, impressive. Ferrari is dus de eerste die turbo echt onder de knie heeft.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 06 jun 2015, 19:13
door Spijkerhard
:crazy:
:df:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 08 jun 2015, 14:33
door MParallel
Cris Harris...


Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 08 jun 2015, 16:13
door Robin Hartog
MParallel schreef:Cris Harris...

Je bedoelt die video die een paar posts boven je geplaatst werd? :mrgreen:

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 08 jun 2015, 17:45
door MParallel
Robin Hartog schreef:Je bedoelt die video die een paar posts boven je geplaatst werd? :mrgreen:
:dood:

Hoe scheel kan ik zijn!

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 08 jun 2015, 18:20
door FreudeamFahren
Tom schreef:Damn, impressive. Ferrari is dus de eerste die turbo echt onder de knie heeft.
Ze hebben de turbo niet onder de knie: ze hebben de elektronica onder de knie. Die zorgt ervoor dat het koppel in de lagere versnellingen beperkt is, zodat de auto aanvoelt alsof hij lineair zijn vermogen afgeeft en geen turbo's heeft. Truukjes die wat mij betreft in dezelfde hoek mogen als de sound generator in een moderne BMW of Golf GTi...

Ferrari is die weg al lang geleden in geslagen: vanaf de F430 is het allemaal steeds meer synthetisch. Bij de F430 vertelde de marketing afdeling van Ferrari wat volwassen kerels in Ferrari polootjes wilden horen als ze gas geven en zo moesten de heren ingenieurs hem laten klinken. Het geluid dat een F430 produceert is dan ook volledig demper bepaald. Niks motor, niks aanzuiggeluid wat je hoort. En zo wordt het met elke stap moderner (ongelooflijk veel) sneller maar ook veel saaier. Een 488 waarvan de turbo's gewoon de volle kick in the nuts verzorgen voelt én turbo charged én is lastig om het elektronisch vangnet op af te stemmen én vraagt dus vaardigheid om tot het uiterste te drijven. Klinkt als een F40 :-) En meer "niet F40" dan de 488 bouwt Ferrari op dit moment niet :-(

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 09 jun 2015, 02:54
door Macboy
Inderdaad. Niet om voor eigen parochie te preken maar de M135i heeft turbo techniek ook dik voor elkaar. De 1M komt daar niet in de buurt (wat echt als een turbo aanvoelt).

Maar goed de 488 GTB: die naam alleen al ..... 488 GTB .... :love:

Daar waar ik ook enorm moest wennen aan de 458 vinden we allemaal de 488 GTB meteen prachtig lijkt het. Niet zo gek want we hebben 5 jaar kunnen wennen en de 488 GTB borduurt voort op dat ontwerp. Zoals Tom al constateert: de tijd vliegt zeg !

Prachtig apparaat. Wat geluid betreft overigens niet eens met Romo. De F360 klonk voor mij wel honderd keer mooier. Dat was nog het échte Ferrari geluid. Daarna ging het rap achteruit vind ik. Wel super gaaf maar kwam niet in de buurt van dat oude gejank.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 09 jun 2015, 07:55
door Robin
Als ik ermee zou rijden zou ik wel verkocht zijn.
@Faf, geen enkel merk met alltagstauglichkeit en historie bouwt nog iets F40 achtigs. Dan kom je al bij een Donkervoort GTO ofzo(?) uit. Da's 'n andere wereld dan 'n 488.

Twee maten van me reden in de nieuwe California T wat dus de 'tammere' broeder is van de 488 motor, maar nog steeds 750Nm ofzo en 3 naar 4 naar 5 ofzo versnelt ie juist nog meer wat al uitgelegd is en wat fysiek 'raar' is, want hoe hoger de versnelling vaak, hoe minder thrust.
Het was dus wel top begreep ik. :D Een medereferentie is een F12 waar ze ook mee hebben gereden tijd terug.

Ik vind any Ferrari wel prima. Hight tech/mech altijd weer 'n schepje erbovenop tov de vorige en de concurrentie.

Re: Ferrari 488 GTB

Geplaatst: 09 jun 2015, 08:57
door FreudeamFahren
Robin schreef:(...)
@Faf, geen enkel merk met alltagstauglichkeit en historie bouwt nog iets F40 achtigs. Dan kom je al bij een Donkervoort GTO ofzo(?) uit. Da's 'n andere wereld dan 'n 488.(...)
Eens, al schiet de Noble dan ook nog kort door mijn hoofd. Auto in deze categorie zou voor mij een 996 GT2 of 997 GT2 zijn. Goede GT, meer dan snel genoeg en dermate spikey dat ie héél lang héél spannend blijft om steeds beter te leren kennen.

Het is de "mate van elektronisch ingrijpen" die voor mij uit maakt. Het feit dat de - willekeurig voorbeeld want zeker geen 488 concurrent natuurlijk - huidige M3/M4 bij anders dan ideale omstandigheden en hagelnieuwe banden om een fluwelen voetje vraagt bij volgas met de elektronische nanny in standje "uit" om te voorkomen (of te bewerkstelligen :D ) dat al het vermogen opgaat in rook spreekt mij meer aan dan lappen software die er voor zorgen een motor anders aan voelt dan dat hij daadwerkelijk is. Ik wil het ZELF doen.

Daarom vind ik de iets oudere meuk ook leuk. Of je doet het zelf goed of je verprutst het zelf. Daar hebben Jobs & Gates niks in te zeggen.