Ferrari 488 GTB
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ferrari 488 GTB
De lijnen van de nieuwe zijn IMHO beter en mooier dan een 458.
Maar het geluid van een 458 is het beste autogeluid wat ik ooit in mijn oren heb mogen horen............wat een sound, onbeschrijfelijk
Nooit iets eerder of later gehoord wat dat maar ook een beetje in de buurt kwam.............
Benieuwd wat die turbo qua sound dan doet...........(speaker setting 1 t/m 5 waarschijnlijk )
Maar het geluid van een 458 is het beste autogeluid wat ik ooit in mijn oren heb mogen horen............wat een sound, onbeschrijfelijk
Nooit iets eerder of later gehoord wat dat maar ook een beetje in de buurt kwam.............
Benieuwd wat die turbo qua sound dan doet...........(speaker setting 1 t/m 5 waarschijnlijk )
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Ferrari 488 GTB
Ik vind de 458 de mooiste moderne Ferrari sinds jaren.
( ok.. de Enzo dan misschien...... )
Deze toont ook mooi. Net als de 458. Maar eerst maar RL-foto's afwachten.
( ok.. de Enzo dan misschien...... )
Deze toont ook mooi. Net als de 458. Maar eerst maar RL-foto's afwachten.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ferrari 488 GTB
We spreken 1985, deze 'Groep B' achtige kar uit Maranello. 650PK . In 30 jaar 20 pk erbij met 1.1 liter meer motorinhoud. Niks jammer van de turbo's bij de 288 Evoluzione
940kg, 650PK @ 7800rpm V8 2.8 twin turbo....
Gebaseerd op straat 288GTO en prototype voor de latere F40.
http://www.classicdriver.com/en/article ... evoluzione" onclick="window.open(this.href);return false;
940kg, 650PK @ 7800rpm V8 2.8 twin turbo....
Gebaseerd op straat 288GTO en prototype voor de latere F40.
http://www.classicdriver.com/en/article ... evoluzione" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ferrari 488 GTB
op de foto's wel mooi die 488
- JP
- Berichten: 31252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- WJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Ferrari 488 GTB
Man, man, man, wat een masterpiece!
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Ferrari 488 GTB
Wat een bazenbak zeg! Die testrijder heeft ook wel een vervelende job trouwens...
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ferrari 488 GTB
Mwoah. Turbo. Neh.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ferrari 488 GTB
prachtige bak
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ferrari 488 GTB
En René ook op 20 inch. Voorste maat 'hetzelfde' als de GT4 en achter 'maar' één maat groter dan de GT4(305 dus) en zo'n ding had dus wel 335 kunnen/mogen hebben net als z'n opa de F40
Ding is nogal beweeglijk zie ik in het filmpje en dat zegt CH dus ook. Hou ik wél van.
Zet dat maar op m'n grafzerk nadien.
Ding is nogal beweeglijk zie ik in het filmpje en dat zegt CH dus ook. Hou ik wél van.
Zet dat maar op m'n grafzerk nadien.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ferrari 488 GTB
wel wat prijzig en niet voor de 'gewone' sterveling helaas, magoed, wel mooie techniek, al vraag ik me af hoe zoiets er bij 200k en of na 15 jaar nog is...stel dat ze dan wat betaalbaarder worden, dan wordt de techniek (vervangen/repareren van) ineens onbetaalbaar.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Ferrari 488 GTB
Voor het filmpje: turbo Ferrari, neh! Pffff
Na het filmpje: do want!
Na het filmpje: do want!
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Ferrari 488 GTB
Ferrari zit echt 'on top of its game'. Ze blijven zichzelf telkens weer overtreffen met elk nieuw model dat ze uitbrengen.
Zeer begerenswaardig ding, de 488.
Zeer begerenswaardig ding, de 488.
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Ferrari 488 GTB
Zeer Fraai!
Wel giga overhang voor.
Wel giga overhang voor.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Ferrari 488 GTB
+1.Joy schreef:Ferrari zit echt 'on top of its game'. Ze blijven zichzelf telkens weer overtreffen met elk nieuw model dat ze uitbrengen.
Zeer begerenswaardig ding, de 488.
-
- Berichten: 21733
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Ferrari 488 GTB
Damn, impressive. Ferrari is dus de eerste die turbo echt onder de knie heeft.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Ferrari 488 GTB
Cris Harris...
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Ferrari 488 GTB
Je bedoelt die video die een paar posts boven je geplaatst werd?MParallel schreef:Cris Harris...
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Ferrari 488 GTB
Robin Hartog schreef:Je bedoelt die video die een paar posts boven je geplaatst werd?
Hoe scheel kan ik zijn!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Ferrari 488 GTB
Ze hebben de turbo niet onder de knie: ze hebben de elektronica onder de knie. Die zorgt ervoor dat het koppel in de lagere versnellingen beperkt is, zodat de auto aanvoelt alsof hij lineair zijn vermogen afgeeft en geen turbo's heeft. Truukjes die wat mij betreft in dezelfde hoek mogen als de sound generator in een moderne BMW of Golf GTi...Tom schreef:Damn, impressive. Ferrari is dus de eerste die turbo echt onder de knie heeft.
Ferrari is die weg al lang geleden in geslagen: vanaf de F430 is het allemaal steeds meer synthetisch. Bij de F430 vertelde de marketing afdeling van Ferrari wat volwassen kerels in Ferrari polootjes wilden horen als ze gas geven en zo moesten de heren ingenieurs hem laten klinken. Het geluid dat een F430 produceert is dan ook volledig demper bepaald. Niks motor, niks aanzuiggeluid wat je hoort. En zo wordt het met elke stap moderner (ongelooflijk veel) sneller maar ook veel saaier. Een 488 waarvan de turbo's gewoon de volle kick in the nuts verzorgen voelt én turbo charged én is lastig om het elektronisch vangnet op af te stemmen én vraagt dus vaardigheid om tot het uiterste te drijven. Klinkt als een F40 En meer "niet F40" dan de 488 bouwt Ferrari op dit moment niet
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Ferrari 488 GTB
Inderdaad. Niet om voor eigen parochie te preken maar de M135i heeft turbo techniek ook dik voor elkaar. De 1M komt daar niet in de buurt (wat echt als een turbo aanvoelt).
Maar goed de 488 GTB: die naam alleen al ..... 488 GTB ....
Daar waar ik ook enorm moest wennen aan de 458 vinden we allemaal de 488 GTB meteen prachtig lijkt het. Niet zo gek want we hebben 5 jaar kunnen wennen en de 488 GTB borduurt voort op dat ontwerp. Zoals Tom al constateert: de tijd vliegt zeg !
Prachtig apparaat. Wat geluid betreft overigens niet eens met Romo. De F360 klonk voor mij wel honderd keer mooier. Dat was nog het échte Ferrari geluid. Daarna ging het rap achteruit vind ik. Wel super gaaf maar kwam niet in de buurt van dat oude gejank.
Maar goed de 488 GTB: die naam alleen al ..... 488 GTB ....
Daar waar ik ook enorm moest wennen aan de 458 vinden we allemaal de 488 GTB meteen prachtig lijkt het. Niet zo gek want we hebben 5 jaar kunnen wennen en de 488 GTB borduurt voort op dat ontwerp. Zoals Tom al constateert: de tijd vliegt zeg !
Prachtig apparaat. Wat geluid betreft overigens niet eens met Romo. De F360 klonk voor mij wel honderd keer mooier. Dat was nog het échte Ferrari geluid. Daarna ging het rap achteruit vind ik. Wel super gaaf maar kwam niet in de buurt van dat oude gejank.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ferrari 488 GTB
Als ik ermee zou rijden zou ik wel verkocht zijn.
@Faf, geen enkel merk met alltagstauglichkeit en historie bouwt nog iets F40 achtigs. Dan kom je al bij een Donkervoort GTO ofzo(?) uit. Da's 'n andere wereld dan 'n 488.
Twee maten van me reden in de nieuwe California T wat dus de 'tammere' broeder is van de 488 motor, maar nog steeds 750Nm ofzo en 3 naar 4 naar 5 ofzo versnelt ie juist nog meer wat al uitgelegd is en wat fysiek 'raar' is, want hoe hoger de versnelling vaak, hoe minder thrust.
Het was dus wel top begreep ik. Een medereferentie is een F12 waar ze ook mee hebben gereden tijd terug.
Ik vind any Ferrari wel prima. Hight tech/mech altijd weer 'n schepje erbovenop tov de vorige en de concurrentie.
@Faf, geen enkel merk met alltagstauglichkeit en historie bouwt nog iets F40 achtigs. Dan kom je al bij een Donkervoort GTO ofzo(?) uit. Da's 'n andere wereld dan 'n 488.
Twee maten van me reden in de nieuwe California T wat dus de 'tammere' broeder is van de 488 motor, maar nog steeds 750Nm ofzo en 3 naar 4 naar 5 ofzo versnelt ie juist nog meer wat al uitgelegd is en wat fysiek 'raar' is, want hoe hoger de versnelling vaak, hoe minder thrust.
Het was dus wel top begreep ik. Een medereferentie is een F12 waar ze ook mee hebben gereden tijd terug.
Ik vind any Ferrari wel prima. Hight tech/mech altijd weer 'n schepje erbovenop tov de vorige en de concurrentie.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Ferrari 488 GTB
Eens, al schiet de Noble dan ook nog kort door mijn hoofd. Auto in deze categorie zou voor mij een 996 GT2 of 997 GT2 zijn. Goede GT, meer dan snel genoeg en dermate spikey dat ie héél lang héél spannend blijft om steeds beter te leren kennen.Robin schreef:(...)
@Faf, geen enkel merk met alltagstauglichkeit en historie bouwt nog iets F40 achtigs. Dan kom je al bij een Donkervoort GTO ofzo(?) uit. Da's 'n andere wereld dan 'n 488.(...)
Het is de "mate van elektronisch ingrijpen" die voor mij uit maakt. Het feit dat de - willekeurig voorbeeld want zeker geen 488 concurrent natuurlijk - huidige M3/M4 bij anders dan ideale omstandigheden en hagelnieuwe banden om een fluwelen voetje vraagt bij volgas met de elektronische nanny in standje "uit" om te voorkomen (of te bewerkstelligen ) dat al het vermogen opgaat in rook spreekt mij meer aan dan lappen software die er voor zorgen een motor anders aan voelt dan dat hij daadwerkelijk is. Ik wil het ZELF doen.
Daarom vind ik de iets oudere meuk ook leuk. Of je doet het zelf goed of je verprutst het zelf. Daar hebben Jobs & Gates niks in te zeggen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 318 gasten