Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Luca » 12 nov 2012, 15:14

Geachte heren,

Ik ben mogelijk van plan om een alfa Giulietta 1750 Tbi te kopen.

Machtig mooie auto met super mooie details en een super vermogen.

Maar is het aan te raden na BMW, Audi en Volkswagen.

Het is en blijft een alfa. Ondanks een hele korte ervaring met 147 (wat positief was) heb ik ook ramp verhalen gehoord.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, tips, waarschuwingen ed

BVD

http://www.dealerfiat.nl/weijers_ridder ... asions.php

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Mark 320iS » 12 nov 2012, 15:29

Ik rijd er nu gedurende een dik jaar en 38k km in en ben er (na de Golf 6 GTI) nog altijd zeer tevreden over. Kan je straks, als ik thuis ben, een wat uitgebreider verslagje schrijven.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Luca » 12 nov 2012, 15:52

Graag!

Ik rij nu een nieuwe Audi A3 ambition advance 3D. Mooie auto , mooie uitvoering maar gewoon niet " mijn" auto.

Buiten dat ik de Giulietta altijd super heb gevonden weet ik niet of het de beste keuze is. Ook financieel.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Arthur » 12 nov 2012, 16:11

Heb wel eens van Alfa rijders begrepen dat een Alfa inruilen bij een niet Alfa dealer niet echt leuk is, qua financiën. Zelfde geldt voor FIAT. Weet niet waarom (en of het zo is) maar bij deze merken schijnt het erger te zijn dan andere "vreemde" merken. Kan het niet staven dus hier heb je niets aan, maar kun je wel meenemen :tooth: Want de omloopsnelheid bij jou is redelijk hoog :)
Daarbij heb ik ook wat tegen Alfa's :wink:

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Luca » 12 nov 2012, 16:37

De Audi heeft zowaar 3000 km gereden :ken ik jou:

"vroeger" keek niet naar de financiële kant maar tegenwoordig wel.

Buiten de negatieve verhalen over alfa (buiten dat de revieuws autoweek wel heel positief zijn) is het ook dat de restwaarde van alfa,s niet al best zijn. Maar aan de andere kant welke auto wel.

Heb getracht mijn Audi in te ruilen bij een Audi/vw dealer. Had alleen meteen een afschrijving bij deze dealer van bijna 15000 euro. :dood: Maar dat was wel een exces.

Wederom een dikke hatchback na de gti 5 en 6, ST. is wel heel aantrekkelijk.

Maar is alfa op "lange" termijn een goede keuze.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door dvh » 12 nov 2012, 16:43

Luca, ik moet altijd wel een beetje lachen.
Jij bent koning der afschrijving :D

Neemt niet weg dat ik je keuze begrijp. Zo'n italiaanse schone is natuurlijk veel spannender dan een A3, welke een prima no-nonsence auto is, is de Alfa meer emotie.

Een forummember hier is er niet echt over te spreken. En dan druk ik me volgens mij voorzichtig uit.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door 2000USA » 12 nov 2012, 16:51

Ik ben een Alfa liefhebber, en zeg hoe meer hoe beter op de weg.
Maar gezien je autoverleden, ga er eerst maar eens mee rijden. Ik heb begrepen dat in het geval van de QV de emotiefactor van de 235 paardjes nog wat tegenvalt.

Daarnaast vrees ik dat de financiele aderlating bij een volgende significant kan zijn. (aan de andere kant, VW/Audi kan er dus ook wat van.....)
Wellicht proberen nu goed in te ruilen, weinig bijleggen, dan pak je misschien nu 'de winst' en straks bij inruil iets meer verlies, dan kom je netto op de 'gemiddelde afschrijving' uit.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Hielke » 12 nov 2012, 17:04

Daar waar de katholieken op de tweede komst van Christus wachten, wachten de dealers op jou Luca :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Tristan » 12 nov 2012, 17:05

Dat Luca nog kan zitten.... :wink:

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Luca » 12 nov 2012, 17:32

:blink: :blink:

Gezien de ervaringen van lid hier mbt de QV ben ik ook wat kritischer. Maar het is wel een machtige auto.

Audi was een "emotionele" aankoop. Er is helemaal niks mis met de Audi maar hij komt wel op het lijstje: "had ik niet moeten doen" (en helaas had het lijstje al verschikkende deelnemers) :bag:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Niels » 12 nov 2012, 20:33

dvh schreef:Luca, ik moet altijd wel een beetje lachen.
Jij bent koning der afschrijving :D
Nou volgens mij is dat de poster erboven :tooth:

Qua kwaliteit heb ik Volkswagen echt niet meer hoger dan Alfa. Alfa is verbeterd de laatste jaren en VW verslechterd (imho) Ja de afwerking van de Italiaan zal iets minder zijn en misschien iets eerder een kraakje o.i.d. maar qua betrouwbaarheid en running costs doet Alfa echt niet onder volgens mij (al zal dat laatste n.v.t. zijn bij jou :tong: ). Restwaarde is wel een punt ja...

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Wouter81 » 12 nov 2012, 21:06

Niels schreef:
dvh schreef:Luca, ik moet altijd wel een beetje lachen.
Jij bent koning der afschrijving :D
Nou volgens mij is dat de poster erboven :tooth:

Qua kwaliteit heb ik Volkswagen echt niet meer hoger dan Alfa. Alfa is verbeterd de laatste jaren en VW verslechterd (imho) Ja de afwerking van de Italiaan zal iets minder zijn en misschien iets eerder een kraakje o.i.d. maar qua betrouwbaarheid en running costs doet Alfa echt niet onder volgens mij (al zal dat laatste n.v.t. zijn bij jou :tong: ). Restwaarde is wel een punt ja...
Ehh.... mijn compagnon heeft ook een Giulietta, ik een Golf 6. Rij ook wel eens in zijn auto. Nou..... dan weet ik wel welke beter inelkaar zit qua bouwkwaliteit, afwerking en interieur..... :ongeveer als:

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Mark 320iS » 12 nov 2012, 21:27

Nou ja, fwiw, bij deze dan mijn bevindingen na 13 maanden en 38.000km.

Eerst maar het mindere. Toen ik de auto kreeg heb ik een paar punten aan de auto moeten laten oplossen. Hij trilde wat in het stuur en trok iets naar rechts, dit is na opnieuw uitlijnen en balanceren opgelost. De auto had een paar rammeltjes, maar ook die zijn keurig door de dealer opgelost, vooralsnog is ie nu volledig kraak en rammel vrij. Verder had ie wat putjes in de lak aan de rechterkant, maar ook dat is onder garantie opgelost.
Op bovenstaande zaken na heb ik niets met de auto gehad, geen foutmeldingen of storingen oid.

Het interieur van de GTI (ook mijn vorige auto) is wat materiaalkeuze betreft inderdaad mooier, qua design vind ik de Alfa mooier, maar dat is een smaak kwestie. Belangrijk vind ik dat het interieur vrij is van rammeltjes en kraakjes.

De wielkasten zijn niet heel goed geïsoleerd, dus je hoort vrij veel bandenruis.

Ik zie dat de auto die jij gezien hebt navigatie heeft, dat schijnt niet je-van-het te zijn. Ik heb gewoon de tomtom aansluiting.

Wat is goed, eigenlijk alles waar de GTI ook goed in is. Dus het is een heerlijke redelijk sportieve snelle hatchback. De QV is iets stugger dan de GTI, maar stuurt ook wat lekkerder in, ik vind de wegligging van de QV fijner dan die van de GTI, die rolde me iets teveel om de lengteas, de QV is minder onderstuurd. Het weggedrag is exact hetzelfde als dat van de GTI. Hij is enorm stabiel, maar gaat uiteindelijk ook áltijd ondersturen, een beetje saai dus.

De standaard stereo vind ik van een goede kwaliteit, beter dan de standaard radio in de GTI die ik had.

Tja, en het uiterlijk blijft mi. fantastisch voor een auto uit die klasse, veel meer uitstraling dan de concurrentie. Vooral de QV met de kleine verlaging en de antraciet gekleurde velgen.

Overall ben ik er erg tevreden over. Of ik hem zou kopen? Ik weet het niet, ik zou toch een beetje bang zijn voor de afschrijving.

Of het iets voor jou is weet ik niet. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat het bandengeruis en de materiaalkeuze van het interieur je erg tegenvalt. Zo niet, dan heb je denk ik een pracht auto. Gewoon een keer proefrijden.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Niels » 12 nov 2012, 22:07

Wouter81 schreef: wel welke beter inelkaar zit qua bouwkwaliteit, afwerking en interieur..... :ongeveer als:
Welke beter in elkaar steekt weet je pas als het spul op leeftijd komt Wouter en dan rammelt die Golf net zo hard als een Alfa. Als het niet nog erger is :lol: Afwerking, no contest dat heeft VW dik voor elkaar.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Luca » 13 nov 2012, 09:29

Op korte termijn kijken en rijden

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Rupie » 13 nov 2012, 10:22

Luca schreef:Op korte termijn kijken en rijden
Verstandig.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Mark 320iS » 13 nov 2012, 10:34

Luca schreef:Op korte termijn kijken en rijden
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Bijgaand nog twee plaatjes om je lekker te maken :-D:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Luca » 13 nov 2012, 10:53

:shocking: :thnx:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Arthur » 13 nov 2012, 12:52

:devil:
Niels schreef:
dvh schreef:Luca, ik moet altijd wel een beetje lachen.
Jij bent koning der afschrijving :D
Nou volgens mij is dat de poster erboven :tooth:

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi

Bericht door Luca » 24 nov 2012, 23:40

Voordat ik de proefrit deze week kon maken was hij al verkocht :shock:

Nu dinsdag kijken bij een volvo s60 kinetic r-line

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ralph Wolf en 256 gasten