Lamborghini Urus SUV

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Snipe » 06 dec 2017, 23:26

Macboy schreef: 06 dec 2017, 02:37 Wat een geweldig ding holy fuck :love:

Hoorde er vandaag pas over en zag de eerste foto’s en meteen wooow ! Wat een geweldig ding gewoon. Zowel binnen als buiten helemaal Lambo in echt álle opzichten.

Complimenten aan de designers bij Lambo :clap:
Een verzachtende omstandigheid is dat je deze onzin om half vier in de nacht uit je toetsenbord stampte. Had je het gedronken, gerookt of gesnoven?

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Booooh » 07 dec 2017, 01:12

Echt een gaaf ding, zal ook wel heel lekker klinken, geel vind ik niet echt een passende kleur maar in het blauw of grijs zet ik hem gewoon voor de deur :thumbup: ...

Eindelijk weer eens een echte "Love it or hate it" auto :popcorn:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Robin » 07 dec 2017, 11:01

Snipe schreef: 06 dec 2017, 23:26
Macboy schreef: 06 dec 2017, 02:37 Wat een geweldig ding holy fuck :love:

Hoorde er vandaag pas over en zag de eerste foto’s en meteen wooow ! Wat een geweldig ding gewoon. Zowel binnen als buiten helemaal Lambo in echt álle opzichten.

Complimenten aan de designers bij Lambo :clap:
Een verzachtende omstandigheid is dat je deze onzin om half vier in de nacht uit je toetsenbord stampte. Had je het gedronken, gerookt of gesnoven?
Genuanceerdheid, ik hou er van!
Desalniettemin zie ik jou op normale uren van de dag/avond jouw adoratie voor de Mercedes W123 op FB ten toon spreiden.

Ik zou zeggen, even 'n afspraak met de huisarts Perry, die verwijst jou wel door.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door allen » 07 dec 2017, 11:55

Perry snapt het blijkbaar. W123 (en W116 overigens) zijn fantastische wagens in tegenstelling tot al die Autostyle ontwerpen van nu.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Robin » 07 dec 2017, 12:29

W126, W201, W124. Dat zijn de karren.

W123 echt niet. IMHO.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Downforce Hans » 07 dec 2017, 13:12

allen schreef: 07 dec 2017, 11:55 Perry snapt het blijkbaar. W123 (en W116 overigens) zijn fantastische wagens in tegenstelling tot al die Autostyle ontwerpen van nu.
Zijn jullie samen uit die inrichting ontsnapt? :please:

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door duifjes.com. » 08 dec 2017, 11:35

Joop schreef: 06 dec 2017, 19:55 Lelijk hok man die Urus. Met name de buitenkant...

...blijkbaar vindt men dat de markt een SUV wil en anders worden die modellen toch ernstig aan ons opgedrongen door de fabrikanten. Helemaal door de sportwagenfabrikanten. Porsche en Lamborghini hebben dit alebei niet nodig qua bestaansrecht nu ze onder de VAG vallen.

Van mij mogen ze al die SUV’s, die niets met offroad rijden te maken hebben op een hoop schuiven om er vervolgens een bom op te gooien.
Ik ben juist een enorme SUV fan en Petrolhead kan dat ook ;)

Waarom een SUV voor mij, in mijn geval de Saab 9-7X

* ruimte, ik heb 2 kinderen en 2 honden, met vakantie's etc heb ik die ruimte gewoon nodig. Een beetje grote stationauto zoals een A6 Avant, 5 serie touring, komt qua ruimte niet eens in de beurt
* hoog zitten, lekker overzicht op de weg
* relaxed rijden, ik rij er gewoon rustiger mee dan andere auto's, lekker lomp, groot en een dikke motor ik hou ervan. Luchtvering achter ook perfect.
* het eerste beste zandpad kom ik niet gelijk vast te zitten, nee het is geen terreinwagen, maar met de juiste banden kan een SUV meer dan de meeste mensen durven.

En verder boeit het me niet wat je denkt :mrgreen:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door ///Joost » 08 dec 2017, 11:46

Ik vind een SUV ook geweldig. Ik heb alleen niet zo veel met die opgepompte SUVs on steroids. Maar an sich is het natuurlijk een geweldig praktisch vervoersmiddel om de punten die jij hierboven noemt.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Macboy » 08 dec 2017, 11:49

Daarnaast geldt vooral voor de BMW X series dat ze gewoon goed sturen en genoeg DF bieden. Voor mij is bij auto rijden essentieel dat ik op- en afritten snel kan nemen en dat het goed voelt. Zolang ik het verkeer dan maximaal achter mij kan laten zit het goed. De mij bekende testafrit die ik met 85km/h gewoonweg neem kan ik nagenoeg met dezelfde snelheid met de X3 nemen. Dat zegt voor mij alles.

De rest wat betreft niet DF-waardig zit dan tussen de oren bij de meeste mensen. Daar komt bij dat laag gewicht natuurlijk een heel ander DF gevoel geeft. Maar daarom rij ik nu Mini en is de opvolger wellicht een SUV. Totaal niet te vergelijken maar beiden geven mij wel het DF gevoel. Anders zou ik het niet doen.

Heb ook een Kia Sorento gereden en Opel Antara. Prima SUV maar totaal geen DF. Het totaal plaatje moet dus wel altijd kloppen maar ik zie geen reden om geen SUV te rijden omdat het per definitie geen DF zou kunnen geven. Dat is in mijn geval dus niet waar.

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door duifjes.com. » 08 dec 2017, 12:23

Macboy schreef: 08 dec 2017, 11:49 Daarnaast geldt vooral voor de BMW X series dat ze gewoon goed sturen en genoeg DF bieden. Voor mij is bij auto rijden essentieel dat ik op- en afritten snel kan nemen en dat het goed voelt. Zolang ik het verkeer dan maximaal achter mij kan laten zit het goed. De mij bekende testafrit die ik met 85km/h gewoonweg neem kan ik nagenoeg met dezelfde snelheid met de X3 nemen. Dat zegt voor mij alles.

De rest wat betreft niet DF-waardig zit dan tussen de oren bij de meeste mensen. Daar komt bij dat laag gewicht natuurlijk een heel ander DF gevoel geeft. Maar daarom rij ik nu Mini en is de opvolger wellicht een SUV. Totaal niet te vergelijken maar beiden geven mij wel het DF gevoel. Anders zou ik het niet doen.

Heb ook een Kia Sorento gereden en Opel Antara. Prima SUV maar totaal geen DF. Het totaal plaatje moet dus wel altijd kloppen maar ik zie geen reden om geen SUV te rijden omdat het per definitie geen DF zou kunnen geven. Dat is in mijn geval dus niet waar.
Exact dat, al kon ik met de BX de op en afritten ook harder nemen dan gemiddeld :mrgreen: dus in je definitie is een BX ook DF ;)

Maar die Urus.....ja meer dan gaaf!

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Robin » 08 dec 2017, 12:38

Geweldig apart ding dus.

Topgear heeft altijd geinige reviews:
https://www.topgear.nl/autonieuws/de-la ... 9225948769

Met daaruit:
Waar komt de naam vandaan?

Net als bij alle Lamborghini’s komt de naam uit de veehouderij. Van stieren, om specifiek te zijn. Urus (Oeros in het Nederlands) is een uitgestorven gedomesticeerde rundsoort. Een stuk minder sexy in het Nederlands, hè? Hoe dan ook, deze soort zit genetisch heel dicht tegen de vechtstier aan.
En:
Prijs Lamborghini Urus

In Europa kost de Urus 171.429 euro zónder belastingen. In Nederland komt daar dus nog een flinke smak bovenop. Maar dan rij je wel in een uitgestorven stuk rund. Oké, we doen er misschien wat lacherig over, maar hij rijdt wel érg goed.
LOL

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Downforce Hans » 08 dec 2017, 13:31

duifjes.com. schreef: 08 dec 2017, 12:23
Macboy schreef: 08 dec 2017, 11:49 Daarnaast geldt vooral voor de BMW X series dat ze gewoon goed sturen en genoeg DF bieden. Voor mij is bij auto rijden essentieel dat ik op- en afritten snel kan nemen en dat het goed voelt. Zolang ik het verkeer dan maximaal achter mij kan laten zit het goed. De mij bekende testafrit die ik met 85km/h gewoonweg neem kan ik nagenoeg met dezelfde snelheid met de X3 nemen. Dat zegt voor mij alles.

De rest wat betreft niet DF-waardig zit dan tussen de oren bij de meeste mensen. Daar komt bij dat laag gewicht natuurlijk een heel ander DF gevoel geeft. Maar daarom rij ik nu Mini en is de opvolger wellicht een SUV. Totaal niet te vergelijken maar beiden geven mij wel het DF gevoel. Anders zou ik het niet doen.

Heb ook een Kia Sorento gereden en Opel Antara. Prima SUV maar totaal geen DF. Het totaal plaatje moet dus wel altijd kloppen maar ik zie geen reden om geen SUV te rijden omdat het per definitie geen DF zou kunnen geven. Dat is in mijn geval dus niet waar.
Exact dat, al kon ik met de BX de op en afritten ook harder nemen dan gemiddeld :mrgreen: dus in je definitie is een BX ook DF ;)

Maar die Urus.....ja meer dan gaaf!
Mooi verhaal van die BX maar die was dan ook verlaagd....................................................als je er in zat. :lol:

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door duifjes.com. » 08 dec 2017, 18:44

Downforce Hans schreef: 08 dec 2017, 13:31
duifjes.com. schreef: 08 dec 2017, 12:23
Macboy schreef: 08 dec 2017, 11:49 Daarnaast geldt vooral voor de BMW X series dat ze gewoon goed sturen en genoeg DF bieden. Voor mij is bij auto rijden essentieel dat ik op- en afritten snel kan nemen en dat het goed voelt. Zolang ik het verkeer dan maximaal achter mij kan laten zit het goed. De mij bekende testafrit die ik met 85km/h gewoonweg neem kan ik nagenoeg met dezelfde snelheid met de X3 nemen. Dat zegt voor mij alles.

De rest wat betreft niet DF-waardig zit dan tussen de oren bij de meeste mensen. Daar komt bij dat laag gewicht natuurlijk een heel ander DF gevoel geeft. Maar daarom rij ik nu Mini en is de opvolger wellicht een SUV. Totaal niet te vergelijken maar beiden geven mij wel het DF gevoel. Anders zou ik het niet doen.

Heb ook een Kia Sorento gereden en Opel Antara. Prima SUV maar totaal geen DF. Het totaal plaatje moet dus wel altijd kloppen maar ik zie geen reden om geen SUV te rijden omdat het per definitie geen DF zou kunnen geven. Dat is in mijn geval dus niet waar.
Exact dat, al kon ik met de BX de op en afritten ook harder nemen dan gemiddeld :mrgreen: dus in je definitie is een BX ook DF ;)

Maar die Urus.....ja meer dan gaaf!
Mooi verhaal van die BX maar die was dan ook verlaagd....................................................als je er in zat. :lol:
:mrgreen: L U L

Ja en nee, dat hok had van die mooie hydropneumatische franse vering he ;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door JP » 08 dec 2017, 18:50

De SUV van Lamborghini zou in Europa voor € 171.429 op de markt komen, maar dat bedrag was uiteraard nog zonder de hoge belastingen erbij gerekend. Zojuist gleed er echter een mailtje in onze inbox, met de werkelijke consumentenprijs voor Nederland: € 278.844.

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door duifjes.com. » 08 dec 2017, 20:15

JP schreef: 08 dec 2017, 18:50
De SUV van Lamborghini zou in Europa voor € 171.429 op de markt komen, maar dat bedrag was uiteraard nog zonder de hoge belastingen erbij gerekend. Zojuist gleed er echter een mailtje in onze inbox, met de werkelijke consumentenprijs voor Nederland: € 278.844.
Als ik zulke bedragen kon uitgeven aan auto's zou emigreren naar een buurland bovenaan mijn lijstje staan........

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Downforce Hans » 08 dec 2017, 20:20

278 en een beetje........nou, dan hoef ik daar niet zolang over na te denken.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Snipe » 14 dec 2017, 09:19

Robin schreef: 07 dec 2017, 12:29 W126, W201, W124. Dat zijn de karren.

W123 echt niet. IMHO.
Wat ik mooi vind aan een W123, is dat ze gemaakt werden voor een miljoen kilometer. Gemaakt om de beste te zijn. Daarna eens uitrekenen voor welk bedrag je zo’n auto kunt verkopen. Desondanks de bestverkochte Mercedes tot nu toe, met 2,6 miljoen exemplaren.
En feitelijk de eerste moderne Mercedes, met aanzienlijk minder chroom dan de modellen tot dan toe. Al werd op dat gebied met de 190 natuurlijk een nog veel grotere stap gemaakt.

Naast de W123 vind ik de W201, W124 en R129 trouwens ook tof. En nog duizend andere auto’s van andere merken ;-)

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Robin » 14 dec 2017, 09:39

Snipe schreef: 14 dec 2017, 09:19
Robin schreef: 07 dec 2017, 12:29 W126, W201, W124. Dat zijn de karren.

W123 echt niet. IMHO.
Wat ik mooi vind aan een W123, is dat ze gemaakt werden voor een miljoen kilometer. Gemaakt om de beste te zijn. Daarna eens uitrekenen voor welk bedrag je zo’n auto kunt verkopen. Desondanks de bestverkochte Mercedes tot nu toe, met 2,6 miljoen exemplaren.
En feitelijk de eerste moderne Mercedes, met aanzienlijk minder chroom dan de modellen tot dan toe. Al werd op dat gebied met de 190 natuurlijk een nog veel grotere stap gemaakt.

Naast de W123 vind ik de W201, W124 en R129 trouwens ook tof. En nog duizend andere auto’s van andere merken ;-)
190 met 'zn Raumlenkerhinterachse (m'n pa had er één en 'n W124) was de eerste echte moderne Merc in z'n tijd. W123(m'n ene maat z'n pa haalde 'n nieuwe 300d W123 en Andrés pa had toendertijd ook een 240d) is dat dus niet. Dat werd nog eens duidelijker toen(voor mij toendertijd mooiste sedan ter wereld) W124 uitkwam.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Macboy » 14 dec 2017, 12:14

De kwaliteit van Mercedes was destijds inderdaad ongekend hoog.

Tot die gekke E klasse meen ik na de 190.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door allen » 14 dec 2017, 12:44

De eerste moderne Mercedes is nu ook niet modern meer. Wil je modern koop je een nieuwe wagen. W123 Estate zou absoluut mijn keuze zijn als ik op zoek moest.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Booooh » 14 dec 2017, 14:38

Back OT ...
Bijlagen
blauw-urus-3414.jpg
blauw-urus-3414.jpg (88.27 KiB) 7393 keer bekeken

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door 350 Z » 14 dec 2017, 15:46

:hot: :hot: :hot:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Snipe » 14 dec 2017, 21:49

allen schreef: 14 dec 2017, 12:44 De eerste moderne Mercedes is nu ook niet modern meer. Wil je modern koop je een nieuwe wagen. W123 Estate zou absoluut mijn keuze zijn als ik op zoek moest.
Hij is allesbehalve modern inmiddels, maar daarvoor is het model dan ook 41 jaar oud.

Maar om Robin gerust te stellen: leuk om een keer te hebben, maar ik ben er niet mee getrouwd ;-)

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Robin » 14 dec 2017, 22:15

Bedankt voor de geruststelling ofzo:)

Wat mij meer zorgen baarde was dat je de Lambo Urus niks/lelijk vindt terwijl je (voor MIJ) één der meest smakeloze auto's uit mijn jeugd/puberteit neerzet als 'leuk'achtig.

Maar ik zie hier wel meer dwaasheden voorbij komen, dus eigenlijk verbaast het me nog niks.

Each to their own;)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Lamborghini Urus SUV

Bericht door Snipe » 14 dec 2017, 22:42

Dat komt omdat ik in die Lamborghini (nog) niets heb gezien waarin hij uitblinkt; niet de mooiste, niet de beste in het terrein, geen reusachtige V12, maar gewoon de zoveelste Q7 in disguise. Misschien zie ik later nog iets en kom ik erop terug, maar voor nu heb ik het nog niet gevonden.

Ik hou ervan als auto’s in ieder geval érgens in uitblinken. Bij de W123 is dat duurzaamheid. Bij een 1 M is het rijplezier. Bij een Defender terreinwaardigheid. Nou ja, ga zo maar door.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten