Trackday Driving-fun 16 maart Zandvoort

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herbert
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:27

Trackday Driving-fun 16 maart Zandvoort

Bericht door Herbert » 17 mar 2012, 16:26

Iedereen die op bovengenoemde trackday is geweest heeft vast wel een zwarte Lancia Delta 2.0 16V op het circuit zien rondrijden. Het was de 1e keer, dat deze Delta met een gloednieuw AST sportonderstel de baan op ging. Vanaf 10:00u hebben jullie de Delta een paar uur gemist. De reden wordt vermeld in een verslag op het Lancia Delta forum. Op verzoek van Peter kunt u hierna het betreffende verslag lezen.

Verslag:

Voortaan maar de niergordel mee naar de trackdays!

Elk hobbeltje is merkbaar met het nieuwe sportonderstel van AST. Het kost wel een beetje, maar AST heeft aan mijn verwachtingen voldaan. Met deze shocks zie ik de turbo motor met vertrouwen tegemoet. Het leunen in de bocht, in één woord subliem. Grenzen zijn vandaag weer verlegd. 190 km p/u (voorheen 160 km p/u) op het rechte stuk. Maar dat techniek onvoorspelbaar blijft mag blijken uit onderstaand verslag over het verloop van de trackday van Driving-fun op circuitpark Zandvoort.

Alles ging voorspoedig en we waren op tijd op Zandvoort. Om 9 uur de baan op. Hier had ik maanden op gewacht. Eindelijk kon ik het nieuwe onderstel uitproberen! Wel weer effe wennen, na een tijd geen circuit meer te hebben gezien.

Mijn 1e sessie (rondetijd 2 min 27) was van korte duur. Het heeft precies 3 ronden geduurd! Nadat we een huur Lambo en Porsche hadden ingehaald moest ik helaas tegen Remco zeggen: we hebben geen koppeling meer! Gelukkig heb ik in de 2e versnelling de pitstraat gehaald. Remco constateerde, dat de koppeling was overleden. Het was toen 10:00u.

Menigeen had toen gezegd, domme pech, niets aan te doen, we gaan inpakken en naar huis. Maar dan hebben we toch effe geen rekening gehouden met de heren van S.S.I.. Hoe lang duurt het voordat we terug zijn in Heerhugowaard? Hoe lang duurt het voordat de nieuwe koppeling erin zit? Hoe lang duurt de terugreis? Ok, dan kunnen we dus om 14:00u terug zijn en hebben dan nog 3 uur te gaan!

Ik zal verder niet in detail treden, maar we hadden natuurlijk niet één twee drie een nieuwe koppeling. Uiteindelijk heeft de de- en montage ongeveer 1 uur en 15 minuten geduurd! Een prestatie van formaat! Nogmaals bedankt heren.

Om exact 14:00u reed de racer weer de baan op! Ditmaal met Remco achter het stuur. Remco zette de rondetijd scherp op 2 min en 22 seconden! De heren hadden samen nog wel een momentje onderaan de Hunzerug. Als het goed is, dan staat dit straks op Youtube.

Daarna was Eric aan de beurt. Hij kreeg van mij ook een aantal rij minuten. Ach, na het Alfa 33 debacel moet je de heren toch enthousiast houden en ze af en toe ook laten rijden. Voor Eric was het een tijd terug, dat hij op een circuit achter het stuur zat. Dit was destijds op straatbanden, dus hij moest wel even wennen aan de grip van de racer. Zijn snelste ronde was 2 min en 29 seconden.

We hadden nog 1 uur te gaan en dat heb ik volgemaakt samen met de fotografe van "Visual Image". Tijdens deze sessie heeft "opa" de snelste rondetijd neergezet van 2 min 20 seconden. Echter het venijn zit weer in de staart. Tegen het einde begon de gloednieuwe benzinepomp te haperen. Nog 2 ronden doorgereden, voordat de trackday werd afgevlagd. Toen de motor werd uitgezet sloeg de pomp vast en was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Het toeval wil, dat de buren met een Peugeot op datzelfde moment ook een defecte benzinepomp hadden.

Al met al toch een geslaagde dag. De heren van S.S.I. zijn in ieder geval verguld en in hun nopjes. Ik heb het namelijk voor elkaar, om op 1 dag 2 dingen stuk te maken (koppeling en pomp).

Ach, je moet je sponsor toch te vriend houden en als dit de manier is, het zei zo!


Afbeelding
bellezza e forza

http://www.sg-atlantis.nl

http://www.lanciadeltaclub.com

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Trackday Driving-fun 16 maart Zandvoort

Bericht door GTRene » 17 mar 2012, 17:44

leuk verhaal en wat een pech, doch snel opgelost, netjes :df:
idd wel fijn dat je weer kon rijden daarna.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Trackday Driving-fun 16 maart Zandvoort

Bericht door FrankS » 17 mar 2012, 19:01

Top Herbie! :kikker:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Trackday Driving-fun 16 maart Zandvoort

Bericht door Nutkees » 17 mar 2012, 20:37

Goed om te horen dat je een leuke dag hebt gehad, we hebben elkaar op de heenweg en terugweg nog even gezien, zwarte viper.

Heb nog een tijdje achter je gereden op het circuit, leuk om te zien hoe snel de lancia een achterwieltje de lucht in gooit :D

herlom
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2012, 23:54

Re: Trackday Driving-fun 16 maart Zandvoort

Bericht door herlom » 18 mar 2012, 00:11

Nutkees schreef:Goed om te horen dat je een leuke dag hebt gehad, we hebben elkaar op de heenweg en terugweg nog even gezien, zwarte viper.

Heb nog een tijdje achter je gereden op het circuit, leuk om te zien hoe snel de lancia een achterwieltje de lucht in gooit :D
Ja grappig, niet waar? We hebben het advies van AST opgevolgd en de shocks aan de voorkant op 6 klikken (max 12 klikken) gezet. Dus het kan nog stijver! Voorlopig is dit voldoende. Als de turbo motor er in ligt, dan is een aanpassing misschien noodzakelijk.

Misschien staan jullie met de Viper op onze filmbeelden. Ik laat het wel weten.
Bijlagen
Het is wel geen Italiaan, maar hij is wel heel vet!!!
Het is wel geen Italiaan, maar hij is wel heel vet!!!
Viper.jpg (24.91 KiB) 2678 keer bekeken

herlom
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2012, 23:54

Re: Trackday Driving-fun 16 maart Zandvoort

Bericht door herlom » 19 mar 2012, 08:54

Hier dan onze beelden op Youtube.

Op 14.50 min zit ik weer achter het stuur en open de jacht op een zwarte viper!

Nogmaals de 1e keer met het nieuwe AST sport onderstel en een pitstop van 3 uur, dus ik heb niet optimaal kunnen wennen aan de nieuwe shocks. De resterende tijd is verdeeld over 3 rijders, vandaar.



http://www.youtube.com/watch?v=T6k3c76yVnU

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten