Ferrari 355 GTS ....
- Downforce Hans
- Berichten: 12549
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Ferrari 355 GTS ....
Toch wel stevig die Corvette, dat valt me dan in iedergeval niet tegen..........
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ferrari 355 GTS ....
true love?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Ferrari 355 GTS ....
Gereden:Een rode Ferrari met de reet van een Olifant.
Ferrari Californie
Helaas, de 355GTS was niet beschikbaar. Waarom? Omdat ie stuk was. O jee, zei ik nog in mijn onnozelheid, ook zonde. O nee hoor, dat is heel normaal, zei hij achteloos. De kennis van mij maalde er niet om. Maar ik heb wat anders, deze dikgebilde nieuwe Ferrari, De Californie. Zal ik je even wegwijs maken?
Voordat ik mijn zoveelste zinloze review over een auto het web op smijt, laat ik eingelijk een beginnen met een mijn slotconclusie:
DIt is de allerbeste racehok waar ik ooit in heb gestuurd. In een woord: fenomenaal.
Review:
Nu pas - ja echt, nu pas - weet ik wat een motorblok is (8000 revs+ atmo) en wat 'scherp en direct' sturen betekend. Moet echt eerlijk toegeven, toen ik de sleutels kreeg, gingen mijn gedachten even terug naar die kansloze kennismaking met de AMV8 roadster begin vorig jaar. O jee, een 1750kg cabrio met een blerepijp, toch niet weer eentje. Nou zeg, wat een misvatting. Terwijl aan die AMV8 Roadster bijna niets klopte, en ik me steeds meer en meer begon te ergeren, was mijn gevoel voor de Ferrari precies omgekeerd. Alles klopt aan dit hok.
Het schakelen is zo angstaanjagend tering snel. Echt, met een tipje tikt íe een stapje omhoog, omlaag. Zet je dat ding is sportmodus en auto, dan regelt 'ie het verzet zelf voor je. En dat gaat perfect. Echt, op Porsche PDK niveau. Misschien zelfs nog iets gladder en sneller, maar misschien ook niet.
Vloer je 'm, dan knalt ie met een rotvaart naar voren en gaat associaal snel door de versnellingen heen en je rijdt ook associaal snel. Nee, nee, dit houdt mijn kleine BMW-tje niet bij, dat is wel zeker.
Het ubergeile geluid is ook echt goed gedaan hoor. Als een leeuw komt 'ie tot leven. Volgas door een tunnel, en je lacht je kapot. Mensen schrikken zich rot, ik lig in een deuk. Haha, als een klein jongetje vermaak ik me.
Remmerij: Loeigrote keramische schijven. Wat kan ik er over zeggen? Topklasse en beter. Wat een stopvermogen heb je. Dat stopvermogen geeft je juist (te) veel vertrouwen om vooral keihard te rijden.
Dit is een verslavende auto. Zo verslavend als een Porsche Boxster Spyder. Vind ik deze Ferrari vermakelijker? Ja, ik denk het wel. Het zijn natuurlijk marginale verschillen, en deze Ferrari kost een het drievoudige (!!) van een Boxster Spyder. Is de Callifornie 3x beter, nee natuurlijk. Maar de auto is volkomen exclusief en - dat is echt fantastisch - ook zo ontzettend voor het rijden gemaakt. In tegenstelling tot bijv. die k*t AM waar ik in gestuurd heb.
Ok: insturen. Met een kleine beweging prik je de neus echt haast precies waar je die wilt hebben. Ook op hoge snelheid blijft dat insturen nog steeds zeer precies. Bocht in, bocht uit en hupsakee. Geen body -roll, dat kent deze Ferrari niet. Lichtvoetig stuur je van bocht naar bocht, en adembenemend. Tja, echt zo goed. Andere klasse tot nu toe wat ik gewend ben. Ik voelde echt helemaal niets van dat hoge gewicht. Ok, het zal wel geen super 'RIng-monster' zijn, de auto is ook bedoelt als GT. Maar ik vond het wel een sportkar van jewelste (nou ben ik ook niet veel gewend, zeg ik eerlijk).
Navi: wat een onoverzichtelijke rotzooi Touchscreen, niet te vinden mogelijkheden. Alles zit verkeerd. Maar ach, een navi. Waar hebben we het over. Rijden met dat hok.
Voorkomen: Tja, het is een lelijk hok, fascinerend hok, extravagant hok en patserig hok tegelijk. Mooi? nee, tuurlijk niet. Lelijk? Ja misschien toch wel. Maar het wend, en de auto zit vol - toch wel mooie - details. Laat ik het zo zeggen, ik vond haar lelijk, maar gaandeweg vond ik haar cool. Toch best wel gaaf eigenlijk. Ja, nog ff kijken. Jawel, het is toch gaaf gedaan, ook die dikke reet heeft wel wat. Maar fuck het uiterlijk, starten dat hok.
Fantastsiche ervaring. Als jullie ooit de kans krijgen om met zo iets te rijden, zeker doen.
Foto's volgen zo meteen...
Alvast een uitstekende test op YouTube:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XF3P7tGe ... re=related[/youtube]
Ferrari Californie
Helaas, de 355GTS was niet beschikbaar. Waarom? Omdat ie stuk was. O jee, zei ik nog in mijn onnozelheid, ook zonde. O nee hoor, dat is heel normaal, zei hij achteloos. De kennis van mij maalde er niet om. Maar ik heb wat anders, deze dikgebilde nieuwe Ferrari, De Californie. Zal ik je even wegwijs maken?
Voordat ik mijn zoveelste zinloze review over een auto het web op smijt, laat ik eingelijk een beginnen met een mijn slotconclusie:
DIt is de allerbeste racehok waar ik ooit in heb gestuurd. In een woord: fenomenaal.
Review:
Nu pas - ja echt, nu pas - weet ik wat een motorblok is (8000 revs+ atmo) en wat 'scherp en direct' sturen betekend. Moet echt eerlijk toegeven, toen ik de sleutels kreeg, gingen mijn gedachten even terug naar die kansloze kennismaking met de AMV8 roadster begin vorig jaar. O jee, een 1750kg cabrio met een blerepijp, toch niet weer eentje. Nou zeg, wat een misvatting. Terwijl aan die AMV8 Roadster bijna niets klopte, en ik me steeds meer en meer begon te ergeren, was mijn gevoel voor de Ferrari precies omgekeerd. Alles klopt aan dit hok.
Het schakelen is zo angstaanjagend tering snel. Echt, met een tipje tikt íe een stapje omhoog, omlaag. Zet je dat ding is sportmodus en auto, dan regelt 'ie het verzet zelf voor je. En dat gaat perfect. Echt, op Porsche PDK niveau. Misschien zelfs nog iets gladder en sneller, maar misschien ook niet.
Vloer je 'm, dan knalt ie met een rotvaart naar voren en gaat associaal snel door de versnellingen heen en je rijdt ook associaal snel. Nee, nee, dit houdt mijn kleine BMW-tje niet bij, dat is wel zeker.
Het ubergeile geluid is ook echt goed gedaan hoor. Als een leeuw komt 'ie tot leven. Volgas door een tunnel, en je lacht je kapot. Mensen schrikken zich rot, ik lig in een deuk. Haha, als een klein jongetje vermaak ik me.
Remmerij: Loeigrote keramische schijven. Wat kan ik er over zeggen? Topklasse en beter. Wat een stopvermogen heb je. Dat stopvermogen geeft je juist (te) veel vertrouwen om vooral keihard te rijden.
Dit is een verslavende auto. Zo verslavend als een Porsche Boxster Spyder. Vind ik deze Ferrari vermakelijker? Ja, ik denk het wel. Het zijn natuurlijk marginale verschillen, en deze Ferrari kost een het drievoudige (!!) van een Boxster Spyder. Is de Callifornie 3x beter, nee natuurlijk. Maar de auto is volkomen exclusief en - dat is echt fantastisch - ook zo ontzettend voor het rijden gemaakt. In tegenstelling tot bijv. die k*t AM waar ik in gestuurd heb.
Ok: insturen. Met een kleine beweging prik je de neus echt haast precies waar je die wilt hebben. Ook op hoge snelheid blijft dat insturen nog steeds zeer precies. Bocht in, bocht uit en hupsakee. Geen body -roll, dat kent deze Ferrari niet. Lichtvoetig stuur je van bocht naar bocht, en adembenemend. Tja, echt zo goed. Andere klasse tot nu toe wat ik gewend ben. Ik voelde echt helemaal niets van dat hoge gewicht. Ok, het zal wel geen super 'RIng-monster' zijn, de auto is ook bedoelt als GT. Maar ik vond het wel een sportkar van jewelste (nou ben ik ook niet veel gewend, zeg ik eerlijk).
Navi: wat een onoverzichtelijke rotzooi Touchscreen, niet te vinden mogelijkheden. Alles zit verkeerd. Maar ach, een navi. Waar hebben we het over. Rijden met dat hok.
Voorkomen: Tja, het is een lelijk hok, fascinerend hok, extravagant hok en patserig hok tegelijk. Mooi? nee, tuurlijk niet. Lelijk? Ja misschien toch wel. Maar het wend, en de auto zit vol - toch wel mooie - details. Laat ik het zo zeggen, ik vond haar lelijk, maar gaandeweg vond ik haar cool. Toch best wel gaaf eigenlijk. Ja, nog ff kijken. Jawel, het is toch gaaf gedaan, ook die dikke reet heeft wel wat. Maar fuck het uiterlijk, starten dat hok.
Fantastsiche ervaring. Als jullie ooit de kans krijgen om met zo iets te rijden, zeker doen.
Foto's volgen zo meteen...
Alvast een uitstekende test op YouTube:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XF3P7tGe ... re=related[/youtube]
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Ferrari 355 GTS ....
Oftewel; Schnitzel verkopen, een Aygo gaan rijden voor de komende 10 jaar en een California kopen.
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
- Contacteer:
Re: Ferrari 355 GTS ....
Gaaf! Leuk geschreven, nog steeds erg enthousiast zo klinkt het! Vind het een mooie auto, op de achterkant na.....
Een f355 is natuurlijk qua uiterlijk veel mooier, maar aan het rijgedrag en de snelheid van een california kan hij niet tippen..... Schnitzel ook maar verkopen en een california als daily?
Een f355 is natuurlijk qua uiterlijk veel mooier, maar aan het rijgedrag en de snelheid van een california kan hij niet tippen..... Schnitzel ook maar verkopen en een california als daily?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Ferrari 355 GTS ....
Idd, gewoon een California als daily gebruiken.ErikMartijn schreef:Gaaf! Leuk geschreven, nog steeds erg enthousiast zo klinkt het! Vind het een mooie auto, op de achterkant na.....
Een f355 is natuurlijk qua uiterlijk veel mooier, maar aan het rijgedrag en de snelheid van een california kan hij niet tippen..... Schnitzel ook maar verkopen en een california als daily?
- Joost H.
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Re: Ferrari 355 GTS ....
Geen body-roll ???
Laatst gewijzigd door Joost H. op 28 apr 2011, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Ferrari 355 GTS ....
Beetje dan ...
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
- Contacteer:
Re: Ferrari 355 GTS ....
Van de rechter naar de linker baan op de snelweg zal je er wel niet zo veel last van hebben...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Ferrari 355 GTS ....
Waarom "hok" zeggen tegen Ferrari? Dat doet mij zeer.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Ferrari 355 GTS ....
Pas maar op, straks sluit iemand je op in een hok.
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Ferrari 355 GTS ....
Misschien onterecht, maar een California doet me he-le-maal niets. Is geen echte Ferrari. Voor een doelgroep bedoeld waar ik helemaal niets mee heb...een Scuderia daarentegen....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ferrari 355 GTS ....
ik zou dan liever een Ferrari F430 Scuderia kopen, die is zo gaaf in een zwart/anthraziet metallic tint
die wat in Almelo stond was op de 1 of andere manier nog indrukwekkender.
die wat in Almelo stond was op de 1 of andere manier nog indrukwekkender.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Ferrari 355 GTS ....
Eigenlijk was ik overrompeld door de rij-eigeschappen. Hoe goed zijn die zeg En als dit dan maar een simpele GT is, wat kan zo'n 458 dan wel niet ... Een mooie kar is het niet. Een indrukwekkende rij-mobiel is het wel. Of het een 'echte Ferrari is' weet ik niet, ik weet helemaal niets van voorafgaande modellen etc. Fantastische ervarig om eens mee te mogen maken. Ik zou zeggen, doe er maar een strik om, ik neem wel mee als niemand 'm wil hebben
Nu mijn slechte foto's, er zit ook een hele goede interieur foto bij voor Ilja:
Nu mijn slechte foto's, er zit ook een hele goede interieur foto bij voor Ilja:
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Ferrari 355 GTS ....
Vind hem erg mooi !
Maar heb dan ook een zwak voor rode Ferarri's
Maar heb dan ook een zwak voor rode Ferarri's
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Re: Ferrari 355 GTS ....
Vooral van voren en van opzij. Ik vind de verticaal gestapelde uitlaten niks.Petrolhead Tom schreef:Ik begin hem steeds mooier te vinden.Downforce Hans schreef:California zal super rijden maar wat is het een lelijke auto zeg.................
Wat een heerlijk staaltje onkunde weer in de commentaren:
In het Engels is het meervoud van 'ton,' tons en niet ton's.Bij deze Ferrari zit de 12 cylinder motor gewoon voorin. Ze zeggen wel eens "don't mess with ton's of Detroit steel", wel jammer dat dit Italiaanse raspaardje wordt geplet door een oude roestende Dinosaurus. Bij een stoplicht moet je toch altijd zelf even kijken, als je helemaal zeker wilt zijn van je zaak.
maurice, linne | 01:07 | 29.04.11
-
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Ferrari 355 GTS ....
Foto's? Filmpjes willen we van die jankende Italiaanse V8!
Ik ben niet zo'n cabrioman, maar ik vind de California toch wel een van de mooiste cabrio's ooit.
Samen in het rijtje met een Honda S2000 en Volvo C70. Of het een echte Ferrari is weet ik niet, maar Ferrari maakt hem dus voor mij is het een Ferrari.
Ik ben niet zo'n cabrioman, maar ik vind de California toch wel een van de mooiste cabrio's ooit.
Samen in het rijtje met een Honda S2000 en Volvo C70. Of het een echte Ferrari is weet ik niet, maar Ferrari maakt hem dus voor mij is het een Ferrari.
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
Re: Ferrari 355 GTS ....
Vond hem eigenlijk vanaf het begin al een mooie auto, maar vooralsnog een beetje un-ferrari-like, maar in elk geval op dit moment imho de mooiste hardtop cabrio die er te krijgen is.
Wat me wel(negatief opvalt, ook op de RAI, is dat ie voor een Ferrari wel HEEL erg hoog op zijn pootjes staat....of heeft dat een reden?
Wat me wel(negatief opvalt, ook op de RAI, is dat ie voor een Ferrari wel HEEL erg hoog op zijn pootjes staat....of heeft dat een reden?
Laatst gewijzigd door cooldragon op 01 mei 2011, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 290 gasten