Ferrari 355 GTS ....

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Downforce Hans » 28 apr 2011, 21:25

Toch wel stevig die Corvette, dat valt me dan in iedergeval niet tegen..........

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door GTRene » 28 apr 2011, 22:01

true love? :D

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Sperdy » 28 apr 2011, 23:01

Gereden:Een rode Ferrari met de reet van een Olifant.

Ferrari Californie

Helaas, de 355GTS was niet beschikbaar. Waarom? Omdat ie stuk was. O jee, zei ik nog in mijn onnozelheid, ook zonde. O nee hoor, dat is heel normaal, zei hij achteloos. De kennis van mij maalde er niet om. Maar ik heb wat anders, deze dikgebilde nieuwe Ferrari, De Californie. Zal ik je even wegwijs maken?

Voordat ik mijn zoveelste zinloze review over een auto het web op smijt, laat ik eingelijk een beginnen met een mijn slotconclusie:
DIt is de allerbeste racehok waar ik ooit in heb gestuurd. In een woord: fenomenaal.

Review:

Nu pas - ja echt, nu pas - weet ik wat een motorblok is (8000 revs+ atmo) en wat 'scherp en direct' sturen betekend. Moet echt eerlijk toegeven, toen ik de sleutels kreeg, gingen mijn gedachten even terug naar die kansloze kennismaking met de AMV8 roadster begin vorig jaar. O jee, een 1750kg cabrio met een blerepijp, toch niet weer eentje. Nou zeg, wat een misvatting. Terwijl aan die AMV8 Roadster bijna niets klopte, en ik me steeds meer en meer begon te ergeren, was mijn gevoel voor de Ferrari precies omgekeerd. Alles klopt aan dit hok.

Het schakelen is zo angstaanjagend tering snel. Echt, met een tipje tikt íe een stapje omhoog, omlaag. Zet je dat ding is sportmodus en auto, dan regelt 'ie het verzet zelf voor je. En dat gaat perfect. Echt, op Porsche PDK niveau. Misschien zelfs nog iets gladder en sneller, maar misschien ook niet.
Vloer je 'm, dan knalt ie met een rotvaart naar voren en gaat associaal snel door de versnellingen heen en je rijdt ook associaal snel. Nee, nee, dit houdt mijn kleine BMW-tje niet bij, dat is wel zeker.
Het ubergeile geluid is ook echt goed gedaan hoor. Als een leeuw komt 'ie tot leven. Volgas door een tunnel, en je lacht je kapot. Mensen schrikken zich rot, ik lig in een deuk. Haha, als een klein jongetje vermaak ik me.

Remmerij: Loeigrote keramische schijven. Wat kan ik er over zeggen? Topklasse en beter. Wat een stopvermogen heb je. Dat stopvermogen geeft je juist (te) veel vertrouwen om vooral keihard te rijden.
Dit is een verslavende auto. Zo verslavend als een Porsche Boxster Spyder. Vind ik deze Ferrari vermakelijker? Ja, ik denk het wel. Het zijn natuurlijk marginale verschillen, en deze Ferrari kost een het drievoudige (!!) van een Boxster Spyder. Is de Callifornie 3x beter, nee natuurlijk. Maar de auto is volkomen exclusief en - dat is echt fantastisch - ook zo ontzettend voor het rijden gemaakt. In tegenstelling tot bijv. die k*t AM waar ik in gestuurd heb.

Ok: insturen. Met een kleine beweging prik je de neus echt haast precies waar je die wilt hebben. Ook op hoge snelheid blijft dat insturen nog steeds zeer precies. Bocht in, bocht uit en hupsakee. Geen body -roll, dat kent deze Ferrari niet. Lichtvoetig stuur je van bocht naar bocht, en adembenemend. Tja, echt zo goed. Andere klasse tot nu toe wat ik gewend ben. Ik voelde echt helemaal niets van dat hoge gewicht. Ok, het zal wel geen super 'RIng-monster' zijn, de auto is ook bedoelt als GT. Maar ik vond het wel een sportkar van jewelste (nou ben ik ook niet veel gewend, zeg ik eerlijk).
Navi: wat een onoverzichtelijke rotzooi :lol: Touchscreen, niet te vinden mogelijkheden. Alles zit verkeerd. Maar ach, een navi. Waar hebben we het over. Rijden met dat hok.
Voorkomen: Tja, het is een lelijk hok, fascinerend hok, extravagant hok en patserig hok tegelijk. Mooi? nee, tuurlijk niet. Lelijk? Ja misschien toch wel. Maar het wend, en de auto zit vol - toch wel mooie - details. Laat ik het zo zeggen, ik vond haar lelijk, maar gaandeweg vond ik haar cool. Toch best wel gaaf eigenlijk. Ja, nog ff kijken. Jawel, het is toch gaaf gedaan, ook die dikke reet heeft wel wat. Maar fuck het uiterlijk, starten dat hok.

Fantastsiche ervaring. Als jullie ooit de kans krijgen om met zo iets te rijden, zeker doen.

Foto's volgen zo meteen...
Alvast een uitstekende test op YouTube:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XF3P7tGe ... re=related[/youtube]

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Robin Hartog » 28 apr 2011, 23:23

Oftewel; Schnitzel verkopen, een Aygo gaan rijden voor de komende 10 jaar en een California kopen.

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door ErikMartijn » 28 apr 2011, 23:24

Gaaf! Leuk geschreven, nog steeds erg enthousiast zo klinkt het! Vind het een mooie auto, op de achterkant na.....

Een f355 is natuurlijk qua uiterlijk veel mooier, maar aan het rijgedrag en de snelheid van een california kan hij niet tippen..... Schnitzel ook maar verkopen en een california als daily? :lol:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Robin Hartog » 28 apr 2011, 23:27

ErikMartijn schreef:Gaaf! Leuk geschreven, nog steeds erg enthousiast zo klinkt het! Vind het een mooie auto, op de achterkant na.....

Een f355 is natuurlijk qua uiterlijk veel mooier, maar aan het rijgedrag en de snelheid van een california kan hij niet tippen..... Schnitzel ook maar verkopen en een california als daily? :lol:
Idd, gewoon een California als daily gebruiken.

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Joost H. » 28 apr 2011, 23:33

Geen body-roll ??? :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joost H. op 28 apr 2011, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Sperdy » 28 apr 2011, 23:35

Beetje dan ...

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door ErikMartijn » 28 apr 2011, 23:40

Van de rechter naar de linker baan op de snelweg zal je er wel niet zo veel last van hebben...

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Petrolhead Tom » 29 apr 2011, 00:20

Waarom "hok" zeggen tegen Ferrari? Dat doet mij zeer.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Dennis Cavallino » 29 apr 2011, 00:43

Pas maar op, straks sluit iemand je op in een hok.

Ron4S
Berichten: 204
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Ron4S » 29 apr 2011, 09:01

Misschien onterecht, maar een California doet me he-le-maal niets. Is geen echte Ferrari. Voor een doelgroep bedoeld waar ik helemaal niets mee heb...een Scuderia daarentegen.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door GTRene » 29 apr 2011, 09:20

ik zou dan liever een Ferrari F430 Scuderia kopen, die is zo gaaf in een zwart/anthraziet metallic tint :love:

Afbeelding

die wat in Almelo stond was op de 1 of andere manier nog indrukwekkender.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Sperdy » 29 apr 2011, 10:01

Eigenlijk was ik overrompeld door de rij-eigeschappen. Hoe goed zijn die zeg :shock: En als dit dan maar een simpele GT is, wat kan zo'n 458 dan wel niet ... Een mooie kar is het niet. Een indrukwekkende rij-mobiel is het wel. Of het een 'echte Ferrari is' weet ik niet, ik weet helemaal niets van voorafgaande modellen etc. Fantastische ervarig om eens mee te mogen maken. Ik zou zeggen, doe er maar een strik om, ik neem wel mee als niemand 'm wil hebben :P

Nu mijn slechte foto's, er zit ook een hele goede interieur foto bij voor Ilja:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door dvh » 29 apr 2011, 10:37

Vind hem erg mooi !
Maar heb dan ook een zwak voor rode Ferarri's

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Brava » 29 apr 2011, 13:58

Petrolhead Tom schreef:
Downforce Hans schreef:California zal super rijden maar wat is het een lelijke auto zeg.................
Ik begin hem steeds mooier te vinden.
Vooral van voren en van opzij. Ik vind de verticaal gestapelde uitlaten niks.

Wat een heerlijk staaltje onkunde weer in de commentaren:
Bij deze Ferrari zit de 12 cylinder motor gewoon voorin. Ze zeggen wel eens "don't mess with ton's of Detroit steel", wel jammer dat dit Italiaanse raspaardje wordt geplet door een oude roestende Dinosaurus. Bij een stoplicht moet je toch altijd zelf even kijken, als je helemaal zeker wilt zijn van je zaak.
maurice, linne | 01:07 | 29.04.11
In het Engels is het meervoud van 'ton,' tons en niet ton's.

:nana:

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door Richardt. » 29 apr 2011, 14:06

Foto's? Filmpjes willen we van die jankende Italiaanse V8! :love:

Ik ben niet zo'n cabrioman, maar ik vind de California toch wel een van de mooiste cabrio's ooit.
Samen in het rijtje met een Honda S2000 en Volvo C70. Of het een echte Ferrari is weet ik niet, maar Ferrari maakt hem dus voor mij is het een Ferrari. :thumbup:

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: Ferrari 355 GTS ....

Bericht door cooldragon » 29 apr 2011, 14:58

Vond hem eigenlijk vanaf het begin al een mooie auto, maar vooralsnog een beetje un-ferrari-like, maar in elk geval op dit moment imho de mooiste hardtop cabrio die er te krijgen is.
Wat me wel(negatief opvalt, ook op de RAI, is dat ie voor een Ferrari wel HEEL erg hoog op zijn pootjes staat....of heeft dat een reden?
Laatst gewijzigd door cooldragon op 01 mei 2011, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 290 gasten