Weinig aanbod Italiaanse middenklasse ?

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Weinig aanbod Italiaanse middenklasse ?

Bericht door RVV » 08 feb 2006, 11:18

De Italiaanse auto markt blinkt uit in de kleine klasse en uit de topklasse.

Italianen zijn altijd erg sterk vertegenwoordigd in de kabouter auto markt. En de mooiste sportauto's ter wereld komen ook uit Italie.

Maar daartussen is het aanbod gewoon beroerd vind ik, Oke Alfa Romeo is er en trekt als enige merk de kar met een model als de de 159. Lancia is ook nog marginaal bezig. Maar verder is er niks interessants in de middenklasse.

Laat de Italiaanse auto industrie hier geen kansen liggen ?

In de 3 serie/A4 klasse is er niks
5 serie/E klasse ? net zo beroerd. Waarom geen Maserati ach-tig iets ? Vroeger was (mid jaren negentig) dit er ook.

Kortom is het niet hun eigen schuld dat Italiaanse auto's relatief weinig worden verkocht in de middenklasse ?
Niet dat ik nou zo snel naar de Italiaan toe ga voor een strak midden klas model, maar ik kan me voorstellen dat er wel liefhebbers genoeg zijn.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 feb 2006, 11:26

Ze hebben veel hoop gevestigd op de 147 destijds, maar daar rijden er wel een berg van.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Francisco » 08 feb 2006, 23:58

Daar zullen ze nu toch echt een opvallend mooie opvolger van moeten maken. Het moet afwijken van de Leon en net zo in het oog springen als de nieuwe civic, chique als een A3 en rijden als een 1 serie (minimaal). Ik wens ze veel geluk daar bij alfa romeo.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 09 feb 2006, 10:53

Valt de 159 niet qua grote etc in de klasse van de 3-serie en A4 dan?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 feb 2006, 17:28

Arthur jawel maar dat is dan ook gelijk de enige Italiaanse auto. Fiat heeft niks Lancia heeft niks, Maserati heeft ook niks meer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten