Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scuderia
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scuderia
Toen ik onlangs bij Ferrari dealer Zender op bezoek was om naar een prachtige Rosso Scuderia Ferrari 360 Challenge Stradale met gespoten Italiaanse vlag (en nog geen 5000km op de teller) te kijken bood deze dealer me spontaan een proefrit aan. Helaas had ik toen geen tijd. Of ik dan niet een ander keer wilde terugkomen? En omdat ik helemaal uit Nederland moest komen zou hij mij ook op een zaterdag willen ontvangen, dan kon ik ook meteen proefrijden met die andere auto die ik zo mooi vond, een Grigio Scuro F430 Scuderia....en uiteraard zou ik de auto's alleen, dus zonder verkoper naast me, mogen proefrijden.
Gisteren, zaterdag 5 maart was het zover. Om 7.45u met een vriend in de Spyder richting Koblenz. Bij aankomst bleek dat de dealer speciaal voor mij open was! De Challenge Stradale stond al voor me klaar. Jullie moeten weten dat de CS altijd mijn ultieme droomauto is geweest (zonder er ooit een meter in gereden te hebben) en ik er al 2 keer bijna 1 heb gekocht, gelukkig vonden de verkopers mijn biedingen blijkbaar niet hoog genoeg. Mijn verwachtingen waren dan ook uiterst hooggespannen. Die auto vind ik ZO mooi om te zien, voor mij klopt alles aan die auto. De CS werd gestart, WAT een sound..de verkoper vroeg me naast hem plaats te nemen om met hem de auto netjes warm te rijden en me wat uitleg te geven. Nou, veel uitleg valt er dus niet te geven want de auto is zo kaal en simpel als het maar kan zijn en de enige electronica zijn ABS een tractiecontrole. Er zit niet eens een ESP op. Toen de verkoper reed viel me meteen op dat de auto bij het schakelen wel erg "knikte", een vertraging tussen het opschakelen ie ik nog kende van mijn Alfa GT selespeed. Na 15 min was ik aan de beurt om achter het stuur plaats te nemen, de 4 punts gordels strak te trekken en mijn vriend op te halen. Toen ik de verkoper vroeg hoe lang we mocht rijden, zei hij alleen maar ik zie je wel weer een keer terug .
Jullie hebben,net als ik, ongetwijfeld wel wat testen van een CS gelezen, dus dat ga ik hier niet proberen na te doen. Wat ik jullie wil zeggen is iets anders wat ik me nooit had kunnen voorstellen....buiten het waanzinnige motorgeluid (de eerste keer dat je het ding naar de 8500 RPM vloert is gewoon niet te beschrijven) en de pure emotie een Ferrari te besturen vond ik, Jan Lul, dat de besturing best wel vaag was ten opzichte van mijn Spyder en vooral dat de versnellingsbak echt te traag schakelt. Vooral dat schakelen maakte de auto erg onrustig op de achterkant bij het terugschakelen en tegelijkertijd hard aanremmen. De auto was ontegenzeggelijk snel, maar ook weer niet zo veel sneller dan mijn Spyder....en de wegligging van de CS was natuurlijk geweldig, maar niet beter dan de Spyder, integendeel. Pas later begreep ik hoe het nu kon dat mijn ultieme droomauto toch een beetje tegenviel...
Dat later kwam bij de Scuderia. Om maar met de deur in huis te vallen; ben al begonnen met sparen. De Scuderia heb ik altijd wat minder mooi en minder puur dan de CS gevonden. Maar nu ik er mee gereden heb weet ik wel beter. Er zat letterlijk een wereld tussen de 2 auto's. Bij het warmrijden deed de verkoper het me op een rotonde al even voor: door de combinatie van een electronisch diff en een superieur ASR en ESP kun je de auto de Apex inremmen en daarna VOL op het gaspedaal gaan staan, de auto lanceert zichzelf letterlijk de bocht uit zonder dat je de electronica echt voelt. Misschien moet ik het zo samenvatten; binnen 10 minuten reed ik, Jan Lul, te spelen met de Scud alsof het een kart was, de auto geeft echt zoveel vertrouwen dat je snel vergeet waar je mee op pad bent. En de auto is ZO snel dat ik de eerste paar keren dat ik het gas vloerde niet tegelijkertijd uit het raam en naar de toerenteller kon kijken. Je moet echt even je hersencellen herprogrammeren. Die 8600 RPM zit je echt in een flits aan, maar goed dat er schakelledjes in het stuur zitten. En de bak schakelt zo snel maar zo bruut, je vraagt je af of het wel heel kan blijven. Ik probeer me een coureur voor te stellen met dit soort vermogens en nog veel meer die dan ook nog eens zelf moet schakelen met een handbak, respect mij zou het waarschijnlijk alleen met veel vertraging lukken. Echt een waanzinnige auto en alles met een scala aan emoties die een Porsche never ever kan matchen.
Mijn conclusies; De CS kwam uit in 2003, de Scuderia in 2007, het is echt ongelooflijk hoe snel de techniek in auto's evolueert en hoe snel je als klant daar blijkbaar toch aan went. De CS reed als een net niet auto ten opzichte van de Spyder en de Scuderia. Dat ik dat durf te schrijven over mijn droomauto...
En de verkoper? Die zei; de 458 is WEER veel beter dan de Scuderia....nou voor mij is die oude techniek van de Scuderia voldoende
Ook denk ik dat je met auto's zoals de Spyder met 320 pk je veel vaker de grenzen kunt opzoeken van de auto zonder meteen gevaar voor eigen leven. En in zo'n auto nog de tijd zou hebben lekker zelf met een handbak te schakelen. Zo'n supercar als de Scuderia met +500pk is echt zo sensationeel snel dat als jij het als bestuurder niet kunt bijhouden je op een dag een serieus probleem hebt. Ondanks alle waanzinnige electronica.
Foto's van de auto's staan voor de liefhebbers op de site van Zender. Het was een dag die ik niet snel zal vergeten!
Ron
Gisteren, zaterdag 5 maart was het zover. Om 7.45u met een vriend in de Spyder richting Koblenz. Bij aankomst bleek dat de dealer speciaal voor mij open was! De Challenge Stradale stond al voor me klaar. Jullie moeten weten dat de CS altijd mijn ultieme droomauto is geweest (zonder er ooit een meter in gereden te hebben) en ik er al 2 keer bijna 1 heb gekocht, gelukkig vonden de verkopers mijn biedingen blijkbaar niet hoog genoeg. Mijn verwachtingen waren dan ook uiterst hooggespannen. Die auto vind ik ZO mooi om te zien, voor mij klopt alles aan die auto. De CS werd gestart, WAT een sound..de verkoper vroeg me naast hem plaats te nemen om met hem de auto netjes warm te rijden en me wat uitleg te geven. Nou, veel uitleg valt er dus niet te geven want de auto is zo kaal en simpel als het maar kan zijn en de enige electronica zijn ABS een tractiecontrole. Er zit niet eens een ESP op. Toen de verkoper reed viel me meteen op dat de auto bij het schakelen wel erg "knikte", een vertraging tussen het opschakelen ie ik nog kende van mijn Alfa GT selespeed. Na 15 min was ik aan de beurt om achter het stuur plaats te nemen, de 4 punts gordels strak te trekken en mijn vriend op te halen. Toen ik de verkoper vroeg hoe lang we mocht rijden, zei hij alleen maar ik zie je wel weer een keer terug .
Jullie hebben,net als ik, ongetwijfeld wel wat testen van een CS gelezen, dus dat ga ik hier niet proberen na te doen. Wat ik jullie wil zeggen is iets anders wat ik me nooit had kunnen voorstellen....buiten het waanzinnige motorgeluid (de eerste keer dat je het ding naar de 8500 RPM vloert is gewoon niet te beschrijven) en de pure emotie een Ferrari te besturen vond ik, Jan Lul, dat de besturing best wel vaag was ten opzichte van mijn Spyder en vooral dat de versnellingsbak echt te traag schakelt. Vooral dat schakelen maakte de auto erg onrustig op de achterkant bij het terugschakelen en tegelijkertijd hard aanremmen. De auto was ontegenzeggelijk snel, maar ook weer niet zo veel sneller dan mijn Spyder....en de wegligging van de CS was natuurlijk geweldig, maar niet beter dan de Spyder, integendeel. Pas later begreep ik hoe het nu kon dat mijn ultieme droomauto toch een beetje tegenviel...
Dat later kwam bij de Scuderia. Om maar met de deur in huis te vallen; ben al begonnen met sparen. De Scuderia heb ik altijd wat minder mooi en minder puur dan de CS gevonden. Maar nu ik er mee gereden heb weet ik wel beter. Er zat letterlijk een wereld tussen de 2 auto's. Bij het warmrijden deed de verkoper het me op een rotonde al even voor: door de combinatie van een electronisch diff en een superieur ASR en ESP kun je de auto de Apex inremmen en daarna VOL op het gaspedaal gaan staan, de auto lanceert zichzelf letterlijk de bocht uit zonder dat je de electronica echt voelt. Misschien moet ik het zo samenvatten; binnen 10 minuten reed ik, Jan Lul, te spelen met de Scud alsof het een kart was, de auto geeft echt zoveel vertrouwen dat je snel vergeet waar je mee op pad bent. En de auto is ZO snel dat ik de eerste paar keren dat ik het gas vloerde niet tegelijkertijd uit het raam en naar de toerenteller kon kijken. Je moet echt even je hersencellen herprogrammeren. Die 8600 RPM zit je echt in een flits aan, maar goed dat er schakelledjes in het stuur zitten. En de bak schakelt zo snel maar zo bruut, je vraagt je af of het wel heel kan blijven. Ik probeer me een coureur voor te stellen met dit soort vermogens en nog veel meer die dan ook nog eens zelf moet schakelen met een handbak, respect mij zou het waarschijnlijk alleen met veel vertraging lukken. Echt een waanzinnige auto en alles met een scala aan emoties die een Porsche never ever kan matchen.
Mijn conclusies; De CS kwam uit in 2003, de Scuderia in 2007, het is echt ongelooflijk hoe snel de techniek in auto's evolueert en hoe snel je als klant daar blijkbaar toch aan went. De CS reed als een net niet auto ten opzichte van de Spyder en de Scuderia. Dat ik dat durf te schrijven over mijn droomauto...
En de verkoper? Die zei; de 458 is WEER veel beter dan de Scuderia....nou voor mij is die oude techniek van de Scuderia voldoende
Ook denk ik dat je met auto's zoals de Spyder met 320 pk je veel vaker de grenzen kunt opzoeken van de auto zonder meteen gevaar voor eigen leven. En in zo'n auto nog de tijd zou hebben lekker zelf met een handbak te schakelen. Zo'n supercar als de Scuderia met +500pk is echt zo sensationeel snel dat als jij het als bestuurder niet kunt bijhouden je op een dag een serieus probleem hebt. Ondanks alle waanzinnige electronica.
Foto's van de auto's staan voor de liefhebbers op de site van Zender. Het was een dag die ik niet snel zal vergeten!
Ron
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
- Contacteer:
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Mooi verslag Ron
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
He DDX, leek me leuk dit met jullie te delen. Blijf me ook verbazen hoe anders Duitse dealers in de regel met prospects om gaan dan in Nederland. En dat alles zonder te pushen, erg fijn.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Toen ik je sms kreeg was ik wel een beetje verrast Ron, nu ik je verhaal zo heb gelezen snap ik je helemaal. Toch de sensatie en ratio die het wint van de emotie .
Ik heb nog even op de site van Zender gekeken, en damn!!! die kleur van die Scuderia is waanzinnig!!
Ik heb nog even op de site van Zender gekeken, en damn!!! die kleur van die Scuderia is waanzinnig!!
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Verkoper zei nog; kleur zou mooi staan NAAST de Spyder daar denkt mijn vrouw toch heel anders over ha ha
Naast Grigio Scuro zouden ook Rosso Corsa en Giallo Modena voor mij in aanmerking komen. Maar deze is vooral van binnen helemaal af met al die gele stiknaden en al die Alcantara extra's.
Naast Grigio Scuro zouden ook Rosso Corsa en Giallo Modena voor mij in aanmerking komen. Maar deze is vooral van binnen helemaal af met al die gele stiknaden en al die Alcantara extra's.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Nog een paar foto's van beide auto's.
360 Stradale:
430 Scuderia:
360 Stradale:
430 Scuderia:
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Gruwelijk, mooi verslag!
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
- Contacteer:
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Geweldig! Leuk geschreven ook....
Dus binnenkort is er een mooie Spyder te bewonderen op de DF Marketplace?
Dus binnenkort is er een mooie Spyder te bewonderen op de DF Marketplace?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Mooi verslag! De 360 is inderdaad mooier maar die 430!!!! Fantastisch!
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Wat gaaf Ron!
Hoe zit het met het geluid tussen die twee? Ik heb ooit een keer een 360CS in een steegje meerdere malen hoog in de toeren gehoord, dat ben ik nooit vergeten
Als ik zo'n auto had zou ik mij rustig een dag kunnen vermaken zonder een meter te rijden
Dat de 458 Italia beter/sneller is als een F430 Scuderia verbaasde mij ook toen de 458 uit kwam en die berichten te lezen waren. Dan vraag ik mij af hoe ze ooit nog een hardcore versie van de 458 kunnen maken.
Hoe zit het met het geluid tussen die twee? Ik heb ooit een keer een 360CS in een steegje meerdere malen hoog in de toeren gehoord, dat ben ik nooit vergeten
Als ik zo'n auto had zou ik mij rustig een dag kunnen vermaken zonder een meter te rijden
Dat de 458 Italia beter/sneller is als een F430 Scuderia verbaasde mij ook toen de 458 uit kwam en die berichten te lezen waren. Dan vraag ik mij af hoe ze ooit nog een hardcore versie van de 458 kunnen maken.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
8)
Gaaf, Ron.
Ferrari is natuurlijk altijd kippenvel.
Twee jaar geleden mocht ik een Ferraridag begeleiden bij een dag op Papenburg georganiseerd door Dick Hoekendijk.
Ik werd toen ik een aantal rondjes reed in de M3 hard ingehaald door de twee aanwezige Scuderia's. En hard is ook daadwerkelijk hard.
Toch benieuwd naar wie, wat en waar heb ik eens in de cockpit gekoekeloerd en viel me op dat de beide magnetinno's van beide Ferrari's op de stand stonden met de hulpjes aan
Dit is dan voor mij gelijk een (absoluut zeer begeerlijke) wagen waar je vrij makkelijk heel erg hard mee kan gaan. Just my 2 cents.
Denk ik toch dat de Spyder een eerlijkere auto is die je uitdaagt het beste in je zelf naar boven te halen door de scherpte van de besturing en de mooie balans in de auto.
Gaaf, Ron.
Ferrari is natuurlijk altijd kippenvel.
Twee jaar geleden mocht ik een Ferraridag begeleiden bij een dag op Papenburg georganiseerd door Dick Hoekendijk.
Ik werd toen ik een aantal rondjes reed in de M3 hard ingehaald door de twee aanwezige Scuderia's. En hard is ook daadwerkelijk hard.
Toch benieuwd naar wie, wat en waar heb ik eens in de cockpit gekoekeloerd en viel me op dat de beide magnetinno's van beide Ferrari's op de stand stonden met de hulpjes aan
Dit is dan voor mij gelijk een (absoluut zeer begeerlijke) wagen waar je vrij makkelijk heel erg hard mee kan gaan. Just my 2 cents.
Denk ik toch dat de Spyder een eerlijkere auto is die je uitdaagt het beste in je zelf naar boven te halen door de scherpte van de besturing en de mooie balans in de auto.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
leuk/goed verslag Ron, mooi te lezen hoe groot het verschil is in die 2
hier in Almelo staat/stond een uber gave 430 Scud dkr antrhaziet en zo ongelofelijk mooi kontje...
zal nu wel weg zijn...staat nu nog een 458 Italia...
hier in Almelo staat/stond een uber gave 430 Scud dkr antrhaziet en zo ongelofelijk mooi kontje...
zal nu wel weg zijn...staat nu nog een 458 Italia...
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Geweldig!
Was nooit Ferrari fan (net zo min als bijvoorbeeld Mercedes fan) maar moet bekennen dat ik steeds meer die richting opschuif. Qua emotie kan er waarschijnlijk niets aan tippen en sportief autorijden is nu eenmaal emotie.
Was nooit Ferrari fan (net zo min als bijvoorbeeld Mercedes fan) maar moet bekennen dat ik steeds meer die richting opschuif. Qua emotie kan er waarschijnlijk niets aan tippen en sportief autorijden is nu eenmaal emotie.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Tjah wat is er nou leuker dan dit:
Krijg nog steeds een big smile op mijn gezicht als ik het filmpje terugkijk :shakeit: Daar komt een porsche oid gewoon niet bij in de buurt qua geluid. Aan de andere kant is er weer geen Ferrari die een MK2 997 Turbo S bijhoud.
Krijg nog steeds een big smile op mijn gezicht als ik het filmpje terugkijk :shakeit: Daar komt een porsche oid gewoon niet bij in de buurt qua geluid. Aan de andere kant is er weer geen Ferrari die een MK2 997 Turbo S bijhoud.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Ik hoop dat nu dat gezeur over je italiaanse schoonheden eindelijk voorbij is en je een keer echt kan genieten van je Spyder 8) Dan maar wat minder emotie maar die Spyder past bij jou als een vis in het water.
Wel een mooie ervaring, en in Juni naar Goodwood met de ..... nog meer emotie
Wel een mooie ervaring, en in Juni naar Goodwood met de ..... nog meer emotie
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
He Hans, ja gaan we een leuke trip van maken!
@Tom; wat betreft het verschil in geluid tussen de 360 CS en de Scuderia; bij de geluiden op you tube heb je wellicht het idee dat van buitenaf een CS nog heftiger klinkt. Als je echter in de auto zit klinken ze allebei even heftig, met nuanceverschillen. Zou zeggen dat de CS bovenin nog meer krijst dan de Scud en de Scud meer bas heeft onderin. En de Scud klom gevoelsmatig nog sneller en makkelijker in de toeren. Allebei klinken ze echt ontzettend verslavend lekker.
@Tom; wat betreft het verschil in geluid tussen de 360 CS en de Scuderia; bij de geluiden op you tube heb je wellicht het idee dat van buitenaf een CS nog heftiger klinkt. Als je echter in de auto zit klinken ze allebei even heftig, met nuanceverschillen. Zou zeggen dat de CS bovenin nog meer krijst dan de Scud en de Scud meer bas heeft onderin. En de Scud klom gevoelsmatig nog sneller en makkelijker in de toeren. Allebei klinken ze echt ontzettend verslavend lekker.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Goodwood en Le Mans. toch? Of mis ik wat?Hans R schreef:Ik hoop dat nu dat gezeur over je italiaanse schoonheden eindelijk voorbij is en je een keer echt kan genieten van je Spyder 8) Dan maar wat minder emotie maar die Spyder past bij jou als een vis in het water.
Wel een mooie ervaring, en in Juni naar Goodwood met de ..... nog meer emotie
Ik word ook nooit op de hoogte gehouden
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Scuderia klinkt ook niet vervelend:
Je hoort ook duidelijk de kleppen opengaan. Dus als je rustig wilt rijden is dat ook mogelijk. Iets wat echt onmogelijk is met bijvoorbeeld tubi's.
Je hoort ook duidelijk de kleppen opengaan. Dus als je rustig wilt rijden is dat ook mogelijk. Iets wat echt onmogelijk is met bijvoorbeeld tubi's.
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Vind de Scduderia veel mooier, maar de 360 met Tubi's is gewoon pure PORNO
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
gaaf verslag!! ook leuk om te lezen hoe klantvriendelijk de duitse verkopers zijn!
ik heb ooit eens meegereden met zo'n F430 scuderia en idd het is ongelooflijk hoe zo'n ding loopt
ik heb ooit eens meegereden met zo'n F430 scuderia en idd het is ongelooflijk hoe zo'n ding loopt
- Downforce Hans
- Berichten: 12548
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Ach, vond het wel meevallenMartijn_bmw schreef:gaaf verslag!! ook leuk om te lezen hoe klantvriendelijk de duitse verkopers zijn!
ik heb ooit eens meegereden met zo'n F430 scuderia en idd het is ongelooflijk hoe zo'n ding loopt
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Hans, die nou aardig tegen Ron anders stoppen we jullie in dezelfde tent op de camping nabij Le Mans dit jaar.
- Downforce Hans
- Berichten: 12548
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Ga jij mee dan?Mathieu schreef:Hans, die nou aardig tegen Ron anders stoppen we jullie in dezelfde tent op de camping nabij Le Mans dit jaar.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Ferrari 360 Challenge Stradale versus Ferrari F430 Scude
Als jij niet wilt dat ik mee ga dan blijf ik wel thuis en kijk de wedstrijd wel via de tv.
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten