Ferrari Four

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ferrari Four

Bericht door steve smith » 21 jan 2011, 17:08

Dutch schreef:
steve smith schreef:Wel bijzonder hoe out-of-date Barchetta inmiddels begint te worden. 2819GT is best intensief en succesvol ingezet in '09 en '10, en bovendien is er veel over gepubliceerd.
Precies. Die foto hierboven is ook uit 2009 (Goodwood Revival). Jammer dat 't niet meer wordt bijgehouden.
Afbeelding

Eigen foto Le Mans Classic 2010. Stond statisch in paddock, maar heeft in '09 wel gereden.

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1507
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: Ferrari Four

Bericht door Aram » 21 jan 2011, 17:08

Aerschtuner schreef:Ah, de discussie over nieuws als eerste plaatsen. Mijn advies: zorg dat je je onderscheidt door middel van extra achtergrondinformatie, verschillende insteken, opinies van mensen uit de business, etc. De eerste zijn is zo over rated. Als mensen op DF extra informatie kunnen vinden en het artikel is kwalitatief beter dan dat van de concurrent, dan boeit het de bezoekers geen reet dat het hier een halve dag later pas op de site staat.
Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar dit gaat om een nieuwe Ferrari waarvan de datum en tijdstip van de onthulling al dagen bekend zijn.

De lancering van een nieuwe Ferrari is zo'n beetje het grootste nieuws in de autowereld (maakt niet hoe je over het merk denkt) en veel mensen wachten op de eerste info.
Meer info dan er op de site van Ferrari staat is er niet dus daarbij houd het op.

Als je wilt meetellen in de nieuws sites in Nederland (en dat wil DF lijkt mij) dan zul je dit soort dingen toch beter moeten aanpakken.
En in dit geval betekend dat dus zeker als een van de eerste met informatie komen.

Details en meningen van mensen in de business en andere dingen om jezelf te onderscheiden kun je altijd nog later toevoegen bij het verhaal of als nieuw artikel, misschien zelfs nog gunstiger want dan heb je weer een artikel met een Ferrari erin die mensen graag willen lezen.

My 2 cents.

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1507
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: Ferrari Four

Bericht door Aram » 21 jan 2011, 17:16

:mrgreen: @ Ruben.

Ok, als we toch weer moeten gaan vergelijken met andere auto's wat vind je van deze?

De Concept GG50:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Ferrari Four

Bericht door Dutch » 21 jan 2011, 17:21

Aram schreef:Als je wilt meetellen in de nieuws sites in Nederland (en dat wil DF lijkt mij) dan zul je dit soort dingen toch beter moeten aanpakken.
En in dit geval betekend dat dus zeker als een van de eerste met informatie komen.
We hebben 't over een uurtje. Waar hebben we 't dan over? Er kan er maar één de eerste zijn, 'een van de eerste' heeft al geen zin meer, als het daarom zou gaan. Een 'betere aanpak' is niet mogelijk, of je moet de standaard-pr-babbel in een berichtje plakken of een blad beginnen, waardoor je materiaal van tevoren onder embargo krijgt. Ik vind dat Perry nog snel heeft zitten typen, zeker als die mediasite van Ferrari liep te haperen.

En da's nog los van de vraag of DF als 'nieuwssite' wil meetellen. Voor zover ik weet, is het nog altijd een blog, dat het nieuws meepikt en daar een eigen draai aan geeft.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ferrari Four

Bericht door Rupie » 21 jan 2011, 17:31

@ Aram, het kan optisch bedrog zijn, maar de bovenste komt qua lijnen wat eleganter over. Misschien wel weer dichter bij de 612 en daarmee minder onderscheidend, maar ik heb nog wat moeite met de Four en profil.

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1507
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: Ferrari Four

Bericht door Aram » 21 jan 2011, 17:46

Dutch schreef:We hebben 't over een uurtje. Waar hebben we 't dan over? Er kan er maar één de eerste zijn, 'een van de eerste' heeft al geen zin meer, als het daarom zou gaan. Een 'betere aanpak' is niet mogelijk, of je moet de standaard-pr-babbel in een berichtje plakken of een blad beginnen, waardoor je materiaal van tevoren onder embargo krijgt. Ik vind dat Perry nog snel heeft zitten typen, zeker als die mediasite van Ferrari liep te haperen.

En da's nog los van de vraag of DF als 'nieuwssite' wil meetellen. Voor zover ik weet, is het nog altijd een blog, dat het nieuws meepikt en daar een eigen draai aan geeft.

Als mensen op nieuws zitten te wachten omdat ze weten dat om 12 uur de onthulling is dan is een uur lang.
Hoeveel dat er zijn weet ik niet, en jij ook niet, maar het is Ferrari dus het zullen er meer dan 2 zijn.

Buiten dat ligt het er helemaal aan hoe serieus DF is met het hele commerciele verhaal, als je succes wilt wil je (lijkt mij) ook een van de grotere sites worden.
Want waarom ga je anders commercieel, het is altijd interessant om te zien hoe ver je kunt komen toch?

Als mensen gaan zoeken naar nieuws, in dit geval een Ferrari, en ze vinden jouw site als een van de eerste dan zullen ze daarna, als ze benieuwd zijn of er nog auto nieuws is, als eerste of tweede naar jouw site terugkomen.
Zeker als je, zoals Aarstuner zegt, buiten het nieuws wat je overal ziet nog onderwerpen hebt die afwijken en interessant zijn om te lezen zul je gewoon nieuwe mensen aantrekken als je snel met nieuws bent.

Wil DF gewoon een klein clubje blijven wat op BMW gericht is dan heb ik niks gezegd behalve chappeaux, goed bezig. :thumbup:

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1507
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: Ferrari Four

Bericht door Aram » 21 jan 2011, 17:49

Ruben,

De GG50 is inderdaad wat minder uitgesproken lijkt het, maar het lijkt toch wel een inspiratiebron ergens.
Op het net zijn de meningen nogal uitgesproken als ik het zo zie, het is haten of houden van lijkt het.

Ik denk dat het zoals bij zoveel Ferrari's het een kwestie van wennen is en hij zal er in het echt ook beter uitzien waarschijnlijk. :)

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Ferrari Four

Bericht door Luc B » 21 jan 2011, 17:50

@ aram ,

De bovenste heeft alleen een oplopend gedeelte , geen horizontaal stuk , en sluit direct door in de lijn van de auto. Jammer is dit , want voor het oog lijkt de achterkant een stuk hoger dan die daadwerkelijk is ! Dit hebben de bij de Four mooi opgelost om een Z3 achtige lijn aan te houden , alleen de neus minder vlak , en de daklijn ook meer aflopend, dat vind ik ook zo fascinerend aan ferrari's,

kijk eens langere tijd naar de zijkant van een F430 , met name de scuderia , of de 458. Je hoeft zo'n auto niet mooi te vinden , maar het lijnenspel is bij sommigen fantastisch , hoe langer je kijkt hoe meer je ontdekt. Zoveel lijnen , lipjes, openingen die elkaar zo elegant in elkaar oplopen. De ronde heupen tegen de hoekige kont afzetten. Fantastisch. :thumbup:

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1507
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: Ferrari Four

Bericht door Aram » 21 jan 2011, 18:10

Mee eens Luc, de F430 heb ik bijvoorbeeld nooit echt mooi gevonden, behalve de Scud, maar de lijnen an sich zijn wel erg mooi, zoals bij zoveel Ferrari's.

Hetzelfde had ik bij de Bangle BMW's, de details waren best gaaf, maar alles bij elkaar waren het hondslelijke hokken, IMHO.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Ferrari Four

Bericht door Robertdj » 21 jan 2011, 18:23

Moest ook gelijk aan de Z3 coupe denken, maar fuckit, die vind ik ook geweldig.

Normaal niet zo'n ferrari man, maar dit ziet er echt bruut uit :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari Four

Bericht door GTRene » 21 jan 2011, 18:32

Afbeelding

http://newsletter.motorpresse.de/ams/l. ... 86397.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Re: Ferrari Four

Bericht door Thom » 21 jan 2011, 19:31

Ruben schreef:
Aram schreef:maar hoe lijkt die auto op een Z3 behalve de daklijn?
De wielen? :mrgreen:

Afbeelding
Het spijt me dat ik de heren BMW-aanbidders moet teleurstellen, maar ook de wielen heeft BMW niet bedacht (F355 1994):
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Ferrari Four

Bericht door RVV » 21 jan 2011, 22:47

Beste Aram, in eerste instantie schrok ik wel wat van je kritiek, mede omdat we er toch wel redelijk bovenop zitten, tijd en beschikbaarheid zijn is voor ons als redactie altijd een punt. Hoe graag we ook zouden willen, het lukt om praktische redenen niet altijd om snel belangrijk nieuws te brengen.

MAAR ik ben toch blij met je commentaar en kritiek (helemaal na je uitgebreide uitleg), want van commentaar en kritiek leren we ook. Verder vind ik ook dat je door je kritiek een stuk betrokkenheid toont :thumbup: . En het 'dwingt' ons ook om scherp te blijven :forum: (ook al lukt dat niet altijd).

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ferrari Four

Bericht door JP » 21 jan 2011, 22:53

Nu nog een artikeltje over de Pagani Huayra?

Mooi die FF...:thumbup:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Ferrari Four

Bericht door Bram » 21 jan 2011, 22:56

RVV schreef:Beste Aram, in eerste instantie schrok ik wel wat van je kritiek, mede omdat we er toch wel redelijk bovenop zitten, tijd en beschikbaarheid zijn is voor ons als redactie altijd een punt. Hoe graag we ook zouden willen, het lukt om praktische redenen niet altijd om snel belangrijk nieuws te brengen.

MAAR ik ben toch blij met je commentaar en kritiek (helemaal na je uitgebreide uitleg), want van commentaar en kritiek leren we ook. Verder vind ik ook dat je door je kritiek een stuk betrokkenheid toont :thumbup: . En het 'dwingt' ons ook om scherp te blijven :forum: (ook al lukt dat niet altijd).
Alleen vraag ik me af in hoeverre 'succes' af te meten is door de snelheid (en mogelijk incompleetheid) waarmee een artikel geplaatst wordt?

Ik mag hopen voor DF dat niet alleen leden getrokken worden door de FP, want dat is maar een fractie van de site en zou DF ook tekort doen denk ik.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ferrari Four

Bericht door Snipe » 21 jan 2011, 23:10

JP schreef:Nu nog een artikeltje over de Pagani Huayra?
Daar is nog niets over te melden behalve gelekte foto's en geruchten. Daar doen we niet altijd aan mee. Eergisteren was er ook een plaatje van Ferrari waarmee aangekondigd werd dat vandaag de FF getoond zou worden. Heel veel sites toonden dat plaatje. Waarom? De Mercedes SLK lekte ook een dag voor de foto's er waren. Nou, prima, zit hier iemand te wachten op low-quality pics terwijl korter dan een dag daarna fatsoenlijke foto's beschikbaar zijn?

We proberen te focussen op interessante auto's en relevante berichten, maar feedback is natuurlijk altijd welkom.

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1507
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: Ferrari Four

Bericht door Aram » 21 jan 2011, 23:25

Meer pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari Four

Bericht door GTRene » 21 jan 2011, 23:33

apart ding....best interessante verschijning.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ferrari Four

Bericht door JP » 21 jan 2011, 23:39

Snipe schreef:
JP schreef:Nu nog een artikeltje over de Pagani Huayra?
Daar is nog niets over te melden behalve gelekte foto's en geruchten. Daar doen we niet altijd aan mee. Eergisteren was er ook een plaatje van Ferrari waarmee aangekondigd werd dat vandaag de FF getoond zou worden. Heel veel sites toonden dat plaatje. Waarom? De Mercedes SLK lekte ook een dag voor de foto's er waren. Nou, prima, zit hier iemand te wachten op low-quality pics terwijl korter dan een dag daarna fatsoenlijke foto's beschikbaar zijn?

We proberen te focussen op interessante auto's en relevante berichten, maar feedback is natuurlijk altijd welkom.
Lijkt me voor Pagani-rijdend Nederland toch wel interessant om te lezen. Dan trek je ook meer Pagani's naar DF (trackdays/events) :lol:

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Ferrari Four

Bericht door ErikMartijn » 22 jan 2011, 00:18

Die Ferrari vind ik dus echt niet mooi, vooral op die laatste foto's. Vooral de achterkant vind ik minder geslaagd, die is veel te druk, en de achterlichten zijn erg raar in die uitsparingen ondergebracht. Jammer, maar zo vind ik het ontwerp niet echt een samenhangend geheel. Zeker geen natural beauty zeg maar.... Een gemiste kans, want met de 458 italia heeft Ferrari wel laten zien dat het nog steeds prachtige auto's kan maken.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ferrari Four

Bericht door Robin » 22 jan 2011, 08:48

Ik vind die grijze juist skitterend, een beetje een platte 1 serie 3 deurs , maar dan anders ofzo. :D

Sjiek ding hoor.

Dit tov een dikke Panamera Turbo (als dat al 'n concurrent kan zijn): ANYTIME deze. In de hens met die Panamera. :twisted:

Edit: Over die 4wd, ik zet hier 't youtubefilmpje van de DF frontpage over deze kar even neer. Kijk hoe 'mooi' ie door de sneeuw gaat, daar kan Audi met z'n kwattro nog wat van leren. 8)

Indrukwekkend ding hoor!
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uaxJn71zhA" onclick="window.open(this.href);return false;

Lukt me niet te embedden blijkbaar :bag:

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Ferrari Four

Bericht door Luc B » 22 jan 2011, 13:41

Jammer van het interieur. De interieur designers moeten ze eens ontslaan , zowel bij ferrari als bmw,audi,opel etc etc. D'r word tegenwoordig 1 interieur gemaakt, en verzaagd zodat dat in ieder typ past. dit is ook weer zo'n kopie van een 458. jammer, van een ferrari toch wel meer verwacht.

Gebruikersavatar
Fietsbel
Berichten: 448
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61

Re: Ferrari Four

Bericht door Fietsbel » 23 jan 2011, 10:16

De huidige vormgeving kan mij niet echt bekoren. de 458 ziet er in het echt een stuk beter uit dan op de foto's en dat zal met deze wagen ook wel zo zijn. Toch heb ik er een minder wauw gevoel bij dan bij de F430. Eens afwachten wat de toekomstige modellen gaan worden.

Gebruikersavatar
Tomassen
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 feb 2007, 19:46
Locatie: Hertfordshire (Amsterdam 1/4/11)

Re: Ferrari Four

Bericht door Tomassen » 23 jan 2011, 10:17

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tomassen
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 feb 2007, 19:46
Locatie: Hertfordshire (Amsterdam 1/4/11)

Re: Ferrari Four

Bericht door Tomassen » 23 jan 2011, 10:26

Heb een betere gevonden:

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ralph Wolf en 247 gasten