Waarom roesten alfa's

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Waarom roesten alfa's

Bericht door RudolfNW » 28 aug 2006, 14:37

Ik las een stukje in de autokampioen waar een leuke alfasud in staat.

Om te beginnen werd er verkeerd goedkoop russisch plaatstaal gebruikt dat niet goed verwerkt was.

En 2e grootste probleem was de mentaliteit van de italianen.

Ze hadden ook geen idee van autoproductie en kwaliteit was geen onderwerp waarover werd nagedacht.

Het gebeurde regelmatig dat ongespoten koetswerken een nachtje in weer en wind buiten stonden en in de ochtend erna zo de spuiterij in gingen.

En de lak werd gespoten met een statische elektrische lading.
Dat doen veel merken maar dan is de carrosserie negatief geladen en de lak positief, alleen bij de Alfasud was dat andersom. Dat werkte dus niet!


Aldus een stukje uit de Autokampioen.

Ik kan er wel om lachen hoor die gekke italianen. Die doen soms gewoon maar wat!

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 aug 2006, 14:42

Ik heb een boek over Alfa Romeo en de hele historie. Staat ook een heel stuk in daarover. wel humor :)

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 28 aug 2006, 14:53

De Alfasud was volgens mij ook een project door de Italiaanse staat bedoeld om de werkgelegenheid aan te zwengelen. (vooral in Zuid-Italië)

Een zwaar gesubsidieerde productielijn met weinig gemotiveerde werknemers gaat niet echt werken. Vandaar de kwaliteit van de Alfasud.

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Bericht door gerard lubbe » 28 aug 2006, 17:27

Maar een geweldig leuke auto om mee te rijden. Ik heb ooit eens een zwarte 1.5ti gehad. Zou hem zo weer terug willen hebben voor naast de Speedster.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten