Tenenkrommend mooi: 400i. Dus maar een 412i gekocht...
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Tenenkrommend mooi: 400i. Dus maar een 412i gekocht...
Altijd 1 van mijn absolute favo's geweest, sinds ik als klein ventje op de achterbank op de autobahn deze Ferrari souverein voorbij zal glijden op de linkerbaan (de rechterbaan was voor mijn pa in de Renault 20 TD ):
Ik heb nog altijd de neiging een dergelijk exemplaar aan te schaffen, zowel als belegging als voor de fun: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD" onclick="window.open(this.href);return false; ... abNumber=2
Uiteraard moet het liever een 400GT dan een 400i zijn, altijd met handbak en liefst een 412i. Zeldzaam spul helaas. Qua rijden niet echt spectaculair: een jaartje of 2 geleden een 412i in Berlijn uitgeprobeerd. Best leuk, maar niet echt snel (ik reed toen E39-M5, dus niet geheel eerlijk) en vooral schakelen als een vrachtwagen. Maar de magie van Ferrari heeft me niet meer losgelaten sinds die warme zomerdag op de Autobahn op weg naar Toscane, ergens eind jaren '70...
Ik heb nog altijd de neiging een dergelijk exemplaar aan te schaffen, zowel als belegging als voor de fun: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD" onclick="window.open(this.href);return false; ... abNumber=2
Uiteraard moet het liever een 400GT dan een 400i zijn, altijd met handbak en liefst een 412i. Zeldzaam spul helaas. Qua rijden niet echt spectaculair: een jaartje of 2 geleden een 412i in Berlijn uitgeprobeerd. Best leuk, maar niet echt snel (ik reed toen E39-M5, dus niet geheel eerlijk) en vooral schakelen als een vrachtwagen. Maar de magie van Ferrari heeft me niet meer losgelaten sinds die warme zomerdag op de Autobahn op weg naar Toscane, ergens eind jaren '70...
Laatst gewijzigd door Ben_968CS op 10 jan 2011, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Kwestie van tijd dus
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Heel erg fraai inderdaad Ben. Een klant van me rijdt een lichtblauwe 400i, schitterend ding. De 400-serie heeft mij ook altijd erg aangetrokken. Net zoals zijn 'opvolger' de 456GT. Prachtige statige Ferrari's met die heerlijke V12 in de snuit!
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Af en toe rij ik een 365 GT4 2+2 (zelfde model, ietsje ouder), en moet zeggen dat ik het een heerlijke auto vind. Al vind ik de caburateurs eigenlijk de GT-beleving teniet doen. Past prima bij een brullende Daytona of BB, maar in zo'n toerbuffel heb ik liever de "subtiliteit/sophistication" van K-jet zoals de 412i heeft.
Is ook een sloot minder werk bij APK tijd! 6 Carbs ff arm stellen voor de CO-meting en vervolgens weer rijk om de motor heel te houden is gelukkig maar een kleine dag werk.....
Banden zijn wel een issue, de GT4's hadden 215/70 15 (XWX, nee P4000) waar je slecht aan kunt komen en de 412's hadden 240/45 ZR 415 TRXen waar je helemaal je knip voor kunt trekken! ALS je ze vindt. En de niveaupoten achter + leidingen hebben nogal eens wat liefde nodig.
BTW ik heb liever het wat oudere stoute buurmeisje
Is ook een sloot minder werk bij APK tijd! 6 Carbs ff arm stellen voor de CO-meting en vervolgens weer rijk om de motor heel te houden is gelukkig maar een kleine dag werk.....
Banden zijn wel een issue, de GT4's hadden 215/70 15 (XWX, nee P4000) waar je slecht aan kunt komen en de 412's hadden 240/45 ZR 415 TRXen waar je helemaal je knip voor kunt trekken! ALS je ze vindt. En de niveaupoten achter + leidingen hebben nogal eens wat liefde nodig.
BTW ik heb liever het wat oudere stoute buurmeisje
Laatst gewijzigd door steve smith op 30 mar 2010, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
@Steve: Het stoute buurmeisje; de Corvette?
Ik blijf zo'n 400i/GT/412i echt supergaaf vinden.
Ik blijf zo'n 400i/GT/412i echt supergaaf vinden.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Islero 400GT zo te zien@Steve: Het stoute buurmeisje; de Corvette?
Er rijdt in Groningen ook een 400GT rond volgens mij, kwam 'm laatst tegen. Helaas hoorde ik een rare tik in de motor die zo te horen afkomstig was van de waterpomp oid. Zijn die 400gt's over het algemeen een beetje betrouwbaar?
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Is dit niet ook de geweldig te vinden band die ook standaard onder de M535i geleverd werd?steve smith schreef:240/45 ZR 415 TRXen waar je helemaal je knip voor kunt trekken! ALS je ze vindt.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Nu wel ja.Riceaux schreef:Islero 400GT zo te zien@Steve: Het stoute buurmeisje; de Corvette?
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Zeer zeker met Steve eens!!!steve smith schreef:BTW ik heb liever het wat oudere stoute buurmeisje
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Dit zijn eigenlijk de type(n) Ferrari's die ik wel erg mooi vind: de stijlvolle 2+2 GT's...
...de 400 is daar dus ééntje van. Wel een prachtig exemplaar trouwens... 8)
In Düsseldorf bij Meilenwerk stond pas geleden (en wellicht 'staat') een 365 voorganger van de 365GT4; ook erg fraai. Mooi sixties-car gelijk aan de Aston Martin DB5.
Overigens de 330GT 2+2 is wellicht nog net iets fraaier en beter geproportioneerd.
365GT
330GT Mk II
DB5
Islero 400GT
...de 400 is daar dus ééntje van. Wel een prachtig exemplaar trouwens... 8)
In Düsseldorf bij Meilenwerk stond pas geleden (en wellicht 'staat') een 365 voorganger van de 365GT4; ook erg fraai. Mooi sixties-car gelijk aan de Aston Martin DB5.
Overigens de 330GT 2+2 is wellicht nog net iets fraaier en beter geproportioneerd.
365GT
330GT Mk II
DB5
Islero 400GT
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 06 mar 2006, 12:25
- Locatie: Bussum
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
@ Steve:
Die 365GT 2+2, is dat een blauwe? Vriend van m'n vader had vroeger 2 Ferrari's (deze en een 308GT4 Dino) en ik mocht als 6/7 jarige vaaaaaaaaak meerijden in deze apparaten. Veel mooie herinneringen aan..
Als ik het kenteken nakijk dan rijdt die auto nog steeds rond in NL, en is al in dezelfde handen sinds 1991... Zou grappig zijn als het dezelfde auto is!
Die 365GT 2+2, is dat een blauwe? Vriend van m'n vader had vroeger 2 Ferrari's (deze en een 308GT4 Dino) en ik mocht als 6/7 jarige vaaaaaaaaak meerijden in deze apparaten. Veel mooie herinneringen aan..
Als ik het kenteken nakijk dan rijdt die auto nog steeds rond in NL, en is al in dezelfde handen sinds 1991... Zou grappig zijn als het dezelfde auto is!
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Da's wat anders dan een GT4 2+2, een stuk ronder vooral! Maar nee, auto in kwestie is een andere kleur.Jesse P schreef:@ Steve:
Die 365GT 2+2, is dat een blauwe? Vriend van m'n vader had vroeger 2 Ferrari's (deze en een 308GT4 Dino) en ik mocht als 6/7 jarige vaaaaaaaaak meerijden in deze apparaten. Veel mooie herinneringen aan..
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Tja, tja, tja, de 400 serie blijft me bezighouden (het stoute buurmeisje is prachtig, maar valt niet echt de prijscategorie van de 400s, vrees ik). Hij laat me niet los en de prijzen stijgen en stijgen maar.
Duidelijk: de 412 is beter, moderner, die moet je hebben, etc. Ik kan daar in mee gaan, maar.... Ik vind hem lelijker dan de 400's. Het dashboard en het stuur zijn meer plastic-fantastic en de velgen zijn plat ipv. lekker diep. Op de 1 of andere manier maakt hij een minder exotische en meer gewone indruk op me. Zouden er behalve de velgen en het interieur meer verschillen tussen de 400 en 412 zitten? Het lijkt wel alsof de daklijn anders is.
@Steve: point taken, wat betreft de carbs. Het moet dus een injectie zijn, ook al verlies je een stel pk's onderweg. Maar het gaat me niet echt om de pk's (die haal ik wel elders), het gaat me meer om heerlijk cruisen door Toscane of het narijden van de Targa, dat soort dingen. Zou dit een geschikt aparaat zijn?
http://home.mobile.de/home/details.html ... erPictures" onclick="window.open(this.href);return false;
Of is het beter een 412 voor een geschikte prijs te zoeken, ook al krijg ik van de 412 niet dat hebberige gevoel (misschien 400 velgen en een leren stuur aanbrengen om dat op te lossen?), zoiets:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
1 ding is zeker: het moet wel een handgeschakelde versie zijn. Ten eerste zijn ze zeldzamer dus op de lange duur meer waard, en ten tweede: een 3 versnellingsbak van GM? Neuh...
Duidelijk: de 412 is beter, moderner, die moet je hebben, etc. Ik kan daar in mee gaan, maar.... Ik vind hem lelijker dan de 400's. Het dashboard en het stuur zijn meer plastic-fantastic en de velgen zijn plat ipv. lekker diep. Op de 1 of andere manier maakt hij een minder exotische en meer gewone indruk op me. Zouden er behalve de velgen en het interieur meer verschillen tussen de 400 en 412 zitten? Het lijkt wel alsof de daklijn anders is.
@Steve: point taken, wat betreft de carbs. Het moet dus een injectie zijn, ook al verlies je een stel pk's onderweg. Maar het gaat me niet echt om de pk's (die haal ik wel elders), het gaat me meer om heerlijk cruisen door Toscane of het narijden van de Targa, dat soort dingen. Zou dit een geschikt aparaat zijn?
http://home.mobile.de/home/details.html ... erPictures" onclick="window.open(this.href);return false;
Of is het beter een 412 voor een geschikte prijs te zoeken, ook al krijg ik van de 412 niet dat hebberige gevoel (misschien 400 velgen en een leren stuur aanbrengen om dat op te lossen?), zoiets:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
1 ding is zeker: het moet wel een handgeschakelde versie zijn. Ten eerste zijn ze zeldzamer dus op de lange duur meer waard, en ten tweede: een 3 versnellingsbak van GM? Neuh...
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Die wissel in wielen heeft over de hele lijn plaatsgevonden, dit zie je ook bij 308 vs 328, en Mondial vs Mondial T. Dit komt door montage van een ander remsysteem en de introductie van ABS. Oude wielen passen niet op een late.... Bijkomend voordeel van de oude diepe wielen: hier moet 215/70 15 op in plaats van de 240/45 VR 415 TRX op de 412i wielen. Die metrische banden zijn slecht, onbetaalbaar en slecht te krijgen. Dan nog liever de semi-moderne versie van Michelin XWX als 15" ballon.
Carbs zou mij niet perse tegen houden, de melodie is heel wat gezeik waard.
Die zwarte ziet er super uit, maar heeft alsnog diepe TRXjes. Die blauwe ken ik wel, leuk ding maar je zegt net dat je geen 412 wil?
Carbs zou mij niet perse tegen houden, de melodie is heel wat gezeik waard.
Die zwarte ziet er super uit, maar heeft alsnog diepe TRXjes. Die blauwe ken ik wel, leuk ding maar je zegt net dat je geen 412 wil?
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Schijnbaar heb ik een andere referentiekader bij 400i:
Maar ook ooit als ukkie erdoor geïmponeerd.
Maar ook ooit als ukkie erdoor geïmponeerd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Zeg Steve is er ook een merk waar jij niet iets van af weet?!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
mmm de Lambo 400 GT zou ook mijn voorkeur zijn,maar denk duurder?
trouwens zo'n Ferrari 400 vergeet ik ook nooit meer
dat was de eerste auto die mijn eerste auto ooit in haalde
was toen rond Utrecht ergens ik was 18 ff rekenen dus 1981, men neef die reed net op dat moment (hij mocht ook een stukkie tuffen) we reden overal zo hard het kon maja was in men Fiat Bertone X1/9 wel rood met zwarte striping e.d. tot men neef zij...volgens mij staat er wat leuks achter ons
ik keek om en zag het Ferrari paard...zo'n 400 Ferrai een blauwe geloof ik...
anyway, we stonden bij stoplichten 2 baans naar rechts wij spoten weg haha nouja...en hij er langs alsof we stil stonden
toen waren ze nog very fast
trouwens zo'n Ferrari 400 vergeet ik ook nooit meer
dat was de eerste auto die mijn eerste auto ooit in haalde
was toen rond Utrecht ergens ik was 18 ff rekenen dus 1981, men neef die reed net op dat moment (hij mocht ook een stukkie tuffen) we reden overal zo hard het kon maja was in men Fiat Bertone X1/9 wel rood met zwarte striping e.d. tot men neef zij...volgens mij staat er wat leuks achter ons
ik keek om en zag het Ferrari paard...zo'n 400 Ferrai een blauwe geloof ik...
anyway, we stonden bij stoplichten 2 baans naar rechts wij spoten weg haha nouja...en hij er langs alsof we stil stonden
toen waren ze nog very fast
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
denk trouwens dat ze dit lambo 400 GT interieur wel opgeknapt hebben?
of hadden ze dat destijds ook al met alcantara e.d.?
anyways erg fraai voor 1 uit 1966
http://img2.netcarshow.com/Lamborghini- ... per_04.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
of hadden ze dat destijds ook al met alcantara e.d.?
anyways erg fraai voor 1 uit 1966
http://img2.netcarshow.com/Lamborghini- ... per_04.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lamborghini 400 GT - Interior, 1966
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Vele. Die maken dingen die ik niet leuk vind!Petrolhead Tom schreef:Zeg Steve is er ook een merk waar jij niet iets van af weet?!
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Net thuis, heb ze nog ff goed bekeken.
Als ik tussen die auto's zou moeten kiezen zou ik subjectief voor die zwarte 400i gaan omdat het plaatje me veel meer aanspreekt. Als ik er echter veel cross-europe met zo'n auto zou rijden lijkt het "modernere" van een 412 me echter ook heel fijn met ABS en een betere airco..... TRX hebben ze beide, de 5-bak is in beide auto's antiek een vraagt veel gevoel, liefde en vooral geduld en heul veul tussengas! De 400i lijkt me tijdlozer dan de 412i, ik kan niet zeggen waarom. Die 412 is voor jou weer handiger omdat het een CH auto is en dus makkelijker weer binnenkomt. Maar ik haat dat beige interieur!
Die 400 is mijn favoriet....
Als ik tussen die auto's zou moeten kiezen zou ik subjectief voor die zwarte 400i gaan omdat het plaatje me veel meer aanspreekt. Als ik er echter veel cross-europe met zo'n auto zou rijden lijkt het "modernere" van een 412 me echter ook heel fijn met ABS en een betere airco..... TRX hebben ze beide, de 5-bak is in beide auto's antiek een vraagt veel gevoel, liefde en vooral geduld en heul veul tussengas! De 400i lijkt me tijdlozer dan de 412i, ik kan niet zeggen waarom. Die 412 is voor jou weer handiger omdat het een CH auto is en dus makkelijker weer binnenkomt. Maar ik haat dat beige interieur!
Die 400 is mijn favoriet....
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
- Contacteer:
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Ik ben een ongelofelijke leek op het gebied van klassieke auto's, maar moet je met zo'n ding nou nog dubbel koppelen en tussengas geven met terugschakelen of hoeft dat helemaal niet met de meeste klassiekers?
- pterps
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:36
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Ben, laat een auto die je niet bij een dealer koopt vooraf altijd door een gespecialiseerd bedrijf onderzoeken (bijvoorbeeld bij Forza Service in Oss), dit brengt wat kosten met zich mee maar kan je uiteindelijk heel wat geld besparen.
Onderhoud aan dit soort auto's is behoorlijk kostbaar dus je kan er maar beter zeker van zijn dat je een goed en fris exemplaar te pakken hebt. Onthoud verder dat goedkope Ferrari's niet bestaan en wanneer het te mooi klinkt om waar te zijn, het meestal ook zo is bij dit soort auto's.
De 400 serie vind ik ook prachtig, het zijn echt zeldzame auto's en geweldige GT's!
Succes met je zoektocht
Onderhoud aan dit soort auto's is behoorlijk kostbaar dus je kan er maar beter zeker van zijn dat je een goed en fris exemplaar te pakken hebt. Onthoud verder dat goedkope Ferrari's niet bestaan en wanneer het te mooi klinkt om waar te zijn, het meestal ook zo is bij dit soort auto's.
De 400 serie vind ik ook prachtig, het zijn echt zeldzame auto's en geweldige GT's!
Succes met je zoektocht
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Goed advies, Peter. Die 400i bij Eberlein blijft maar te koop staan, een dealer klassieker moet toch wel in orde zijn zou je denken.
Fraai sfeerplaatje (voor de 400i wel opletten of tot het einde wachten):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=De1HlalK ... re=related[/youtube]
De CHF staat skyhigh tegenover de EUR, zodat de Eberleiner steeds beter te betalen wordt vanuit het bergdurp. Wellicht zachtjes aan tijd om MdV te melden dat de CYN zijn plaats in de garage moet gaan opgeven...
Fraai sfeerplaatje (voor de 400i wel opletten of tot het einde wachten):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=De1HlalK ... re=related[/youtube]
De CHF staat skyhigh tegenover de EUR, zodat de Eberleiner steeds beter te betalen wordt vanuit het bergdurp. Wellicht zachtjes aan tijd om MdV te melden dat de CYN zijn plaats in de garage moet gaan opgeven...
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: Tenenkrommend mooi: 400i
Inderdaad Steven: deze is sinds gisteren van mij:Steven Nauta schreef:Kwestie van tijd dus
Er moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren zoals een motortje vervangen voor het openen van de motorkap, het leer bovenop het dashboard moet worden vernieuwd, het leer van het interieur (helaas beige ipv. zwart, maar goed) moet worden opgepoetst en de auto moet van binnen en van buiten perfect schoon gemaakt/ gedetailed worden.
Het is toch een 412i geworden. Ook al vind ik de 400i mooier, de 412i is een heel stuk beter en moderner. Voor een first Ferrari is dat wel zo verstandig. En natuurlijk is het een schakelbak.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten