Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door GTRene » 08 mar 2010, 15:24

wel mooi als je er 1 ziet, zo'n 348, ff wat anders dan het normale van A naar B spul, echter als je dan de stats ziet en wat ie kan...viel het me tegen.

de 355 gtb daarin tegen was wat betrouwbaarder en sneller en mooier om te zien, mooier dan bv de 360 (voor mij dan)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor ik de Hartge kocht en nog de S54 Z3 M coupe had, kon ik die inruilen op een 355 gtb met handbak, een mooie gele...
ben toen naar die mensen geweest, wat me tegen hield waren toch die klapkoplampen (heb ik niks mee en verstoord de boel) maar ook dat hakelige schakelen in zo'n houder, maar bovenal ik zat veel fijner in men Z3 dan in dat ding, de stoelen veels te breed en je zat niet als gegoten zeg maar, dat viel me enorm tegen...en dus ging de deal niet door.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door M@rcel » 08 mar 2010, 17:12

Goed voorbeeld hoe je met wielen een 355 kan verpesten

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Rupie » 08 mar 2010, 17:16

Zijn er eigenlijk "regels" met betrekking tot merklogo's plaatsen in aftermarket velgen? Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat dat not done is.

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Luuk » 08 mar 2010, 18:08

FerdiACS1 schreef:Kon Ferrari vroeger eigenlijk beter auto's ontwerpen?
JA!! :sealed:

Afbeelding

Afbeelding

I'm just sayin'... :hammer:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Snipe » 08 mar 2010, 18:14

Ruben schreef:Zijn er eigenlijk "regels" met betrekking tot merklogo's plaatsen in aftermarket velgen? Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat dat not done is.
Aftermarket-velgen zijn not done. Of je er dan wel of niet een logo op zet, maakt eigenlijk weinig meer uit.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door M@rcel » 08 mar 2010, 18:15

Ferrari ontwerpt zijn straatauto's toch niet zelf.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door GTRene » 08 mar 2010, 18:45

Snipe schreef:
Ruben schreef:Zijn er eigenlijk "regels" met betrekking tot merklogo's plaatsen in aftermarket velgen? Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat dat not done is.
Aftermarket-velgen zijn not done. Of je er dan wel of niet een logo op zet, maakt eigenlijk weinig meer uit.
http://www.dimex-group.com/tuning/imola ... uning.html" onclick="window.open(this.href);return false;

onder produkte meerdere modellen aan te klikken, mooi of niet is persoonlijk, er lopen al genoeg schapen cheap too tele2 :mrgreen:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Rupie » 08 mar 2010, 20:40

Nur original ist legal is al in beslag genomen Perry :bag: :o

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door jarno trulli » 09 mar 2010, 00:15

erg gaaf maar de verhouding van die auto klopt niet als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met een nieuwe quatroporte. wat ik dan weer wel heel erg gaaf vind was de 456 shootingbreak.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door RVV » 09 mar 2010, 09:35

Maar wat kost dat nou? Ferrari rijden? Even afgezien van dure zaken die kapot kunnen gaan. En hoe zit het met de bouwkwaliteit?

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door markk » 09 mar 2010, 09:49

Rico schreef:Maar wat kost dat nou? Ferrari rijden? Even afgezien van dure zaken die kapot kunnen gaan. En hoe zit het met de bouwkwaliteit?
Goede vraag, houd mij ook altijd nog bezig.

Heb met offerte van een gloednieuwe F360 spider in m'n handen gestaan. Durfde het niet aan.
- Verzekering zonder garage is niet te doen
- Verzekering (nieuw) is bijna niet te betalen
- Onderhoud, hmmm, grote beurt is ENGINE OUT
- Kwaliteit, hmmm, ik lees wel eens dingen over lekkende cabrio daken, vervangen bakken, vervangen koppelingen en motor/bak revisies bij km standen waarbij ik denk dat zou nog helemaal nieuw moeten zijn. Hmmm...

Aan de andere kant, als ik dan weer dagelijks langs de etalage van peterkommer rijdt en die die dingen zie staan denk ik toch: Pfff wat mooi, toch wel een hele andere klasse dan Porsche, BMW ///M's, etc. ?

#1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !) en ik zou liever een spider hebben. Verder F1-bak, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2103133" onclick="window.open(this.href);return false;

#2: Spider, check. Handbak, check. Kleur, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2212453" onclick="window.open(this.href);return false;

#3: Kleur, check. Handbak, check. 430 ipv 360 -> Check. Geen spider, hmmm
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2342770" onclick="window.open(this.href);return false;


Uiteindelijk durf ik het nog steeds niet...


Mark.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door GTRene » 09 mar 2010, 11:48

Rico schreef:Maar wat kost dat nou? Ferrari rijden? Even afgezien van dure zaken die kapot kunnen gaan. En hoe zit het met de bouwkwaliteit?
schijnt bij bepaalde types mee te vallen, had destijds wel eens overzichten bewaard waar dat ter sprake kwam en wat de onderhoudskosten zijn e.d.

bij bepaalde types schreeuwend duur :mrgreen: maar bij sommige types helemaal niet duur, althans niet voor dat merk.
lekker duidelijk he :mrgreen:
Ik weet wel dat ik destijds een testarossa liet staan...veel te scary met die riemen en motor eruit (erg prijzig) en de mooie BB types ook veels te duur als je aan onderhoud toe bent :shocking:
een 308 e.d. valt geloof ik mee, een 355 ook (in verhouding :mrgreen: )

bij autoweek heb je soms wel revieuws.

http://www.autoweek.nl/autoreview/21631 ... Berlinetta" onclick="window.open(this.href);return false;

denk dat je misschien zo moet denken van, als je 2de hands koopt en het grootste is eraf hij is zeg maar op een redelijk vaste waarde beland, dan heb je geen dure afschrijving meer alleen nog onderhoud van zeg een paar duizend per jaar schat ik zo.
ken niet zoveel van Ferrari maar weet wel dat bij bepaalde types van de oudjes je een aardig reserve centje moet hebben, maar weer andere types heel goed kunnen als ik me nog wat schrijven kan herinneren. :hmmm:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Eric H » 09 mar 2010, 11:52

markk schreef:#1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !)
De huiskleur van Ferrari is toch echt geel hoor..... :wink:
Ben wel met je eens dat geel en rood wat schreeuwerig zijn.

Zelf vind ik een "grijze" 360 wel mooi.
Niet schreeuwerig, en de lijnen komen ook goed uit in die kleur.... :

Afbeelding

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Robin » 09 mar 2010, 12:03

Eric H schreef: De huiskleur van Ferrari is toch echt geel hoor..... :wink:
:hmmm:
Het wapen van Modena is geel. We hebben't er al vaker over gehad en Ferrari had geen 'huiskleur'ofzo iig geen geel. In z'n Alfatijd was't rood(Alfa) en z'n eerste auto's waren rood...de Ecurie Francorchamps reed met gele Ferrari's want Belgische nationale kleur(Frankrijk blauw, Engeland BRG etc)

Ik vraag me dus nog steeds af waar dat verhaal van 't geel'vandaan komt?

:hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm:

Dus wie ECHT BETROUWBARE info heeft? I doubt that.. Ik hou totnutoe 't op rood fwiw (dat zeiden ze ook bij de rondleiding toen we in 1992 in Maranello waren, over geel werd niet gerept)

Maar als iemand inside info heeft en geen onzin houd ik me van harte aanbevolen om m'n mening bij te stellen dat de 'huiskleur' van Ferrari al meer dan 60 jaar geel is. :wink:
Q. Why are Ferrari's red?
A. Ferrari's red comes about due to the way the sport began, where each country was assigned a colour and the red for Ferrari has remained. Red was assigned to Italian cars, Green to English, Blue to France and so on. Canary yellow as seen on the Prancing Horse emblem could be classed as Ferrari's official colour as it symbolised the town of Modena.
'could be classed' dus hebben we ook niks aan....

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Eric H » 09 mar 2010, 12:58

Robin schreef:
Eric H schreef: De huiskleur van Ferrari is toch echt geel hoor..... :wink:
:hmmm:
Het wapen van Modena is geel. We hebben't er al vaker over gehad en Ferrari had geen 'huiskleur'ofzo iig geen geel. In z'n Alfatijd was't rood(Alfa) en z'n eerste auto's waren rood...de Ecurie Francorchamps reed met gele Ferrari's want Belgische nationale kleur(Frankrijk blauw, Engeland BRG enz
Rood was in de 50-er jaren de racekleur van Italie.
Zoals oranje dat was voor Nederland, Wit voor Duitsland, blauw met een witte streep voor America en inderdaad BRG voor Engeland.

Geloof me voor dit moment maar even op m'n woord, bewijs krijg je nog van me, maar de huiskleur van Ferrari is echt geel !

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Jurjen » 09 mar 2010, 12:59

Eric heeft gelijk. Ik weet echter het exacte verhaal er niet meer achter.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Eric H » 09 mar 2010, 13:15

hier in ieder geval een hint in de juiste richting :

"The story of the prancing horse is simple and fascinating. The horse was painted on the fuselage of the fighter plane flown by Francesco Baracca, a heroic Italian pilot who died on Mount Montello: the Italian ace of aces of the First World War. In 1923, when I won the first Savio circuit, which was run in Ravenna, I met Count Enrico Baracca, the pilot's father, and subsequently his mother, Countess Paolina. One day she said to me, "Ferrari, why don't you put my son's prancing horse on your cars; it would bring you luck." I still have Baracca's photograph with the dedication by his parents, in which they entrusted the emblem to me. The horse was black and has remained so; I added the canary yellow background because it is the colour of Modena." - Enzo Ferrari

Dus geel is de huiskleur van Ferrari, vanwege Modena.
Rood wordt geassocieerd met Ferrari vanwege de kleuren van de racewagens vanaf de 50-er jaren ( terwijl Ferrari in 1965 ook in blauwe wagens op het circuit had rijden )

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door steve smith » 09 mar 2010, 13:40

markk schreef: #1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !) en ik zou liever een spider hebben. Verder F1-bak, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2103133" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze auto ken ik al een jaar of wat, en een veel betere ga je niet vinden. Is zeer regelmatig (meerdere weekenden per maand) gebruikt voor lokaal recreatief verkeer en heeft zolang ik m ken nooit een circuit gezien. Eigenaar had andere voertuigen voor zowel dagelijkse sleur als circuitgedoe. Deze auto had een luizenleven, zonder in de mottenballen te gaan door lange stilstand. Vorige eigenaar begint wat op leeftijd te geraken, denk ik ;)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Kasteel » 09 mar 2010, 21:21

steve smith schreef:
markk schreef: #1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !) en ik zou liever een spider hebben. Verder F1-bak, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2103133" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze auto ken ik al een jaar of wat, en een veel betere ga je niet vinden. Is zeer regelmatig (meerdere weekenden per maand) gebruikt voor lokaal recreatief verkeer en heeft zolang ik m ken nooit een circuit gezien. Eigenaar had andere voertuigen voor zowel dagelijkse sleur als circuitgedoe. Deze auto had een luizenleven, zonder in de mottenballen te gaan door lange stilstand. Vorige eigenaar begint wat op leeftijd te geraken, denk ik ;)
Prijs staat m ook niet tegen lijkt het.
Behoor overigens tot de categorie die het niet durft te kopen (en overigens nergens kan plaatsen ivm opvallend -> misgunnend NL). Zou hem namelijk buiten kopen ook serieus willen gebruiken/niet ontzien, vrees dat dat gewoon niet goed gaat komen dan qua kosten :(.
Is er hier iemand die eerste hand onderhoudservaring heeft van een 360 al dan niet met handbak?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12548
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Downforce Hans » 09 mar 2010, 21:34

Bart,

Ik kon ook een mooie 430 kopen voor "weinig" en begon nog te twijffelen ook.
Ben een beetje bang voor de onderhouds kosten en zoals ik met de corvette kilometers maak gaat dat met de ferrari niet goed komen denk ik.
Alleen een leuke kar voor af en toe op zondag te kunnen rijden gaat het niet worden voor mij.
Zelf een beetje sleutelen is er met de ferrari denk ik niet bij met al die idiote electronica......

Grtz,Hanz06

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Eric H » 09 mar 2010, 22:00

Huidige generatie Ferrari's is weinig mis mee hoor.
Je moet alleen bij de 80-iger jaren modellen wegblijven. ( testarossa, 348, mondial )
F40 kan weer wel, maar daar zit niet bijster veel elektronica in :mrgreen:

Het is natuurlijk wel zo dat het een italiaanse auto blijft.
Voor everyday use zou ik een 911 verkiezen boven een Ferrari, en dat terwijl ik toch echt Ferrari man in hart en nieren ben.
Ik denk en geloof dat day to day use niet iets is waar de auto's en de bestuurder blij van worden...

Onderhoud, wil je echt niet weten.
Neem onderhoud van een 911 en doe dit factor 2,5, denk dat je dan een eind in de goede richting zit.

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Robin » 10 mar 2010, 08:25

Neem me niet kwalijk Eric, maar dat verhaal wat jij quote had ik allemaal al kort beschreven , ook in 'n andere Ferrari Topic ergens hier in 'Italia'. Lees m'n post eens heel goed zou ik zeggen :wink:

Wat je ook zoekt op internet etc. Er wordt niks gezegd over 'n officiele huiskleur geel bij Ferrari. Alleen dat de kleur van Modena geel is en dat 'jullie' suggestief dan maar aannemen dat 't dan de officiele Ferrari kleur is. :roll: :wink:

op dfe officiele Ferrarisite staat ook niks daarover. Zo officieel is 't dus ook weer niet. :mrgreen:
Volgens mij is dat geel-verhaal een eigen leven gaan leiden onder tifosi/fans.

Anyway, ik ben er nog niet uit, maar zo belangrijk is 't ook weer niet....

Als ik 'n 458 had werd 't een Blu Tour de France of 'n Avio metallic. Of gewoon Corsa Rossa dat iets donkerder rood dan Scuderia.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door markk » 10 mar 2010, 08:32

steve smith schreef:
markk schreef: #1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !) en ik zou liever een spider hebben. Verder F1-bak, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2103133" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze auto ken ik al een jaar of wat, en een veel betere ga je niet vinden. Is zeer regelmatig (meerdere weekenden per maand) gebruikt voor lokaal recreatief verkeer en heeft zolang ik m ken nooit een circuit gezien. Eigenaar had andere voertuigen voor zowel dagelijkse sleur als circuitgedoe. Deze auto had een luizenleven, zonder in de mottenballen te gaan door lange stilstand. Vorige eigenaar begint wat op leeftijd te geraken, denk ik ;)
Ik geloof je graag, maar eh, waarom is dan bij 42.000km een koppeling vervangen ?
- ofwel er is toch wat minder voorzichtig mee om gegaan
- ofwel kwaliteit is gewoon ruk
- ofwel dit is de uitzondering


Mark.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Eric H » 10 mar 2010, 08:45

Robin schreef:Neem me niet kwalijk Eric, maar dat verhaal wat jij quote had ik allemaal al kort beschreven , ook in 'n andere Ferrari Topic ergens hier in 'Italia'. Lees m'n post eens heel goed zou ik zeggen :wink:

Wat je ook zoekt op internet etc. Er wordt niks gezegd over 'n officiele huiskleur geel bij Ferrari. Alleen dat de kleur van Modena geel is en dat 'jullie' suggestief dan maar aannemen dat 't dan de officiele Ferrari kleur is. :roll: :wink:

op dfe officiele Ferrarisite staat ook niks daarover. Zo officieel is 't dus ook weer niet. :mrgreen:
Volgens mij is dat geel-verhaal een eigen leven gaan leiden onder tifosi/fans.

Anyway, ik ben er nog niet uit, maar zo belangrijk is 't ook weer niet....

Als ik 'n 458 had werd 't een Blu Tour de France of 'n Avio metallic. Of gewoon Corsa Rossa dat iets donkerder rood dan Scuderia.
When you're right, you're right..... :wink:
Klopt, dat verhaal van die racekleuren wat jij ook al aanhaalde had ik even overheen gelezen...... :oops:

Ik moet hier nog ergens een boek hebben liggen over de complete historie van Ferrari, en volgens mij ben ik het daarin tegengekomen.
Echter door een kleine verbouwing liggen de spullen niet meer waar ze vroeger lagen, dus moet even goed zoeken naar dat boek.....

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12548
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Bericht door Downforce Hans » 10 mar 2010, 09:23

markk schreef:
steve smith schreef:
markk schreef: #1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !) en ik zou liever een spider hebben. Verder F1-bak, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2103133" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze auto ken ik al een jaar of wat, en een veel betere ga je niet vinden. Is zeer regelmatig (meerdere weekenden per maand) gebruikt voor lokaal recreatief verkeer en heeft zolang ik m ken nooit een circuit gezien. Eigenaar had andere voertuigen voor zowel dagelijkse sleur als circuitgedoe. Deze auto had een luizenleven, zonder in de mottenballen te gaan door lange stilstand. Vorige eigenaar begint wat op leeftijd te geraken, denk ik ;)
Ik geloof je graag, maar eh, waarom is dan bij 42.000km een koppeling vervangen ?
- ofwel er is toch wat minder voorzichtig mee om gegaan
- ofwel kwaliteit is gewoon ruk
- ofwel dit is de uitzondering


Mark.
Ik moet zeggen dat ik dat wel vaker gehoord heb van die lage km standen en dan al de koppeling vervangen.
Het zelfde bij sommige lambo`s.
Ik zag laats een koppelings plaat van een z06 met 100.000 mijl en die kon nog wel 20.000 mijl mee.
Als de motor er uit moet bij zo`n italiaanse car dan zal de rekening niet bij 1500 euro stoppen ben ik bang.

Grtz,Hanz06 :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten