Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.

Alfa Zonder Naam

Laat maar komen
31
76%
Not my cup of tea
10
24%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door duifjes.com » 05 dec 2009, 09:59

Achterkant erg mooi.....voorkant wennen....maar goed de 156 vond ik eerst ook niet mooi....daarna briljant!

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Hielke » 06 dec 2009, 15:36

Mooie auto.

Maar met Alfa Romeo hebben de producten helemaal niks meer te maken.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Mark 320iS » 21 dec 2009, 21:39

Nieuwe plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem prachtig! Ben benieuwd hoe ie stuurt... nog een paar maandjes wachten.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Mark 320iS » 21 dec 2009, 21:55

Nog meer:

http://www.autoedizione.nl/2009/12/18/moooooooi/

Recht van voren vind ik hem wat lomp.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Mark 320iS » 02 mar 2010, 19:17

En weer nieuwe plaatjes, van de autoshow in Geneve. Nu eindelijk niet door Alfa gephotoshopt.

Ik vind hem prachtig. Benieuwd wat ie kwa prijzen gaat doen. In april of mei staat ie bij de dealers, en kan ik eens een proefrit gaan maken.
Dan kan het grote twijfelen beginnen tussen de Golf GTI, de Golf 1,4 160pk DSG en de Alfa met 170pk.

Afbeelding

Afbeelding

Meer op: http://www.autoblog.nl/image-gallery?fi ... Giulietta/

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door frankie » 21 mar 2010, 14:56

Prijzen zijn bekend hoor...

QV met 235pk kost net geen €33.000

Hier alle prijzen met ook de pakket en optieprijzen daarbij:

Prijslijst

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Mark 320iS » 14 apr 2010, 20:59

Ik heb het gevoel dat ik zo'n beetje de enige ben op df die uitkijkt naar de komst van deze auto... Mochten er toch nog geïnteresseerden zijn, de eerste rij-impressies staan online:

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... ta/248791/
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... eview.html

Ik ben blij om te lezen dat ze zo positief zijn! Ik ben benieuwd wanneer er proefgereden kan worden. Volgens de dealer zou het mogelijk tot juni duren.

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door ErikMartijn » 14 apr 2010, 21:04

Je bent niet de enige hoor, ik vind dit een erg leuke auto. Veel mooier dan een golf of een astra.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door M@rcel » 15 apr 2010, 11:21

Vind hem ook schitterend.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door 2000USA » 15 apr 2010, 11:26

Autoweek heeft ook een video-impressie gedaan, zowaar positief!

KLIK

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Mark 320iS » 19 apr 2010, 23:10

Gisteren naar de Giulietta gaan kijken bij een dealerintroductie in België. Ik kwam er bij toeval achter toen ik wat aan het Googlen/ Googelen (of hoe het ook geschreven moet worden) was.
Korte impressie: hij is mooi! Mooier dan op de foto's. Hij is relatief groot, toch een slag groter dan een Golf. 18 inch velgen heeft ie wel nodig om echt mooi te zijn. De afwerking is goed, nog niet zo mooi als een Golf, maar mijn inziens zeker zo netjes als bij voorbeeld een 1 serie en beter dan de Astra, Focus, Megane, enzovoorts. Enkel aan de onderkant van het dashboard en helemaal bovenop hard kunststof. De neus ziet er in het echt ook beter geproportioneerd uit dan op foto's hij komt minder lomp over, in elk geval beter dan de Mito.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door frankie » 21 apr 2010, 15:23

Dus bestellen maar :mrgreen:

Is zelfs al een club van, en er zijn er die zonder een meter gereden te hebben al bestellingen geplaatst hebben. Ik wacht nog even tot ik een QV kan proefrijden, dan zien we verder.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Bram » 21 apr 2010, 15:29

Heel fraai ding, hoop dat die Alfa het verdiende en broodnodige succes zal gaan brengen.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Mark 320iS » 21 apr 2010, 21:53

frankie schreef:Dus bestellen maar :mrgreen:

Is zelfs al een club van, en er zijn er die zonder een meter gereden te hebben al bestellingen geplaatst hebben. Ik wacht nog even tot ik een QV kan proefrijden, dan zien we verder.
Tja, ik wil er ook absoluut eerst in rijden, maar dat kan in Nederland pas in juni :'( . Weet jij of dat in België eerder kan?
De QV past niet binnen mijn leasebudget helaas. Ik twijfel heel erg tussen de multiair 170pk Giulietta met Sportpack 3 en de Golf VI GTI. De GTI kost mij ongeveer EUR 100 netto per maand meer en ik weet niet of die mij dat waard is. Dat is afhankelijk van hoe de Giulietta rijdt.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door frankie » 22 apr 2010, 11:25

Belgie weet ik niet, maar DLD schijnt ergens in mei de eerste demo's te mogen verwelkomen.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Brava » 08 jun 2010, 14:21

Hier een paar foto's van een static preview twee weken geleden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Fabian » 08 jun 2010, 14:45

Ik had hem 3 weken geleden al even in mn showroom staan. Vond hem qua afwerking in het interieur tegenvallen. Neus is top, achterkant is Ibiza/Astra, totaal saai.

Heb je een meesterlijk stuur, met alcantara, rood stiksel, leer....wat pak je vast als je het stuur ter hand neemt? Juist, het plastic van de stuurbediening :bag: Weg feeling met de auto, zo'n domper. Dan die schakelaartjes op het dashboard voor je mistlampen enzo, beetje alla Mini. Helaas is het stom plastic met een rubbertje eromheen, "klikt" de schakelaar niet lekker, voelt aan als prullaria.

Ik ben helaas een beetje teleurgesteld, maar misschien dat de rijeigenschappen veel goedmaken?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Tristan » 08 jun 2010, 15:00

Positie van de koppen op het stuur is idd een fail. Zit precies op de plek waar je handpalm zit.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Brava » 08 jun 2010, 15:02

Fabian schreef:Ik had hem 3 weken geleden al even in mn showroom staan. Vond hem qua afwerking in het interieur tegenvallen. Neus is top, achterkant is Ibiza/Astra, totaal saai.

Heb je een meesterlijk stuur, met alcantara, rood stiksel, leer....wat pak je vast als je het stuur ter hand neemt? Juist, het plastic van de stuurbediening :bag: Weg feeling met de auto, zo'n domper. Dan die schakelaartjes op het dashboard voor je mistlampen enzo, beetje alla Mini. Helaas is het stom plastic met een rubbertje eromheen, "klikt" de schakelaar niet lekker, voelt aan als prullaria.

Ik ben helaas een beetje teleurgesteld, maar misschien dat de rijeigenschappen veel goedmaken?
Ik ben het met je eens over de interieurmaterialen. Ik rij in een hele vroege Einser en daar werd over het interieur gezeurd maar dit staat toch nog duidelijk een treetje lager.

De ruimte was wel okay, net iets ruimer achterin en in de koffer dan de Einser.

Het design viel me erg mee. Ik was niet stuk van de officiële publiciteitsfoto's die je overal zag. In het echt vond ik hem een stuk mooier en gebalanceerder.

Er werd hoog opgegeven over de rijeigenschappen maar dat doet elke fabrikant bij een introductie. Eerst zien, dan geloven. Het blijft FWD en na de besturing van een Einser stuurt al het andere eigenlijk als een moesserend wijntje terwijl je Dom Pérignon gewend bent.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Wouter81 » 08 jun 2010, 15:45

M'n collega heeft er 1 besteld, een witte 170 PK benzine. Komt volgende maand waarschijnlijk, tegen die tijd maar even in rijden en m'n oordeel vellen.

Ik vind 'em op de foto's trouwens niet mooi. Ben ook geen Alfa fan btw. :)


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Macboy » 18 jun 2010, 13:10

Toch is het duidelijk geen klassieke Italiaanse schoonheid wat het wel had moeten zijn. Het stuur is ook een een misser. Dat plastic hoort daar niet. Stuur hoort rond te zijn en wat je vastpakt moet leer of alcantara zijn. Ook hou ik persoonlijk niet van half alcantara. Ik wil het dan ook kunnen voelen (alleen kijken is net zoiets als een lekker buurmeisje waar je niet aan mag voelen).

Als een auto vanaf de plaatjes niet meteen een parel is voor de meesten, dan zal het nooit een echt verkoopsucces kunnen worden. Jammer, want het had echt een droomauto voor velen kunnen worden, soort Alfa 156 evenaring. Dat was toch niet normaal toen ie uitkwam ? Iedereen wilde zo'n ding leasen :)

Dat zie ik dus bij deze niet gebeuren, hetgeen met name aan dit soort hoeken ligt:

Afbeelding

Ik weet het, niet zijn mooiste hoek, maar het laat wel goed het knullige design van de voorkant en dan met name de voorbumper zien wat ik in een ander draadje al ergens riep. Er ontbrak gewoon een duidelijke visie aan de voorkant.

Toch vind ik de auto zelf wel heel fraai, vooral de achterkant en interieur. Ik zou de auto ook zeker overwegen als opvolger van de Golf. Alfa heeft het hier bijna helemaal voor elkaar !

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Mark 320iS » 18 jun 2010, 21:25

Macboy schreef:Toch vind ik de auto zelf wel heel fraai, vooral de achterkant en interieur. Ik zou de auto ook zeker overwegen als opvolger van de Golf. Alfa heeft het hier bijna helemaal voor elkaar !
Ik heb lang getwijfeld tussen de Giulietta en de Golf. Twee maanden geleden ben ik in België al naar een preview geweest en heb daar toen in de Giulietta kunnen zitten. Het interieur ziet er goed uit, maar is qua afwerking toch wel een stuk minder dan een Golf hoor. Als je de afwerking van de Golf gewend bent zal de Giulietta tegenvallen.
Afgaande op de rij-impressies lijkt de Giulietta me niet écht een alternatief voor jouw GTI.

Je opmerkingen over de voorkant van de auto kan ik wel beamen, de voorkant is erg dik en 'zwaar', in werkelijkheid is het wel minder dan op foto's uit bepaalde hoeken.

Ik vind het overigens een welkome verschijning in het C segment. Die klasse kon wel een wat kleurijkere auto gebruiken, want de Golf 6 (uitgezonder GTI en R) en de nieuwe Astra zijn natuurlijk vreselijk saaie auto's.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door Wouter81 » 12 jul 2010, 13:50

Ik heb er vanochtend een stukje in gereden, een 170 PK 1.4. Een witte met 18" eronder. Even een vergelijk tov. mijn eigen Golf 6 GTI. Misschien niet helemaal eerlijk maar wel een mooi referentiekader.

Uiterlijk: leuke auto. Ik ben geen Alfa fan maar er zit best een mooie lijn in, vooral schuin van achter. De neus is vanuit bepaalde hoeken gewoon lomp, niet echt een toppunt van fraai design als je het mij vraagt. In het wit is hij het mooist, in het zwart (die er ook stond) erg anoniem. Dan mis je veel lijnen in het ontwerp.

Niet al te grote kofferbak, denk dat die van mijn Golf wat ruimer is. Achterklep dichtslaan geeft een ietwat blikkerig geluid. Niet het 'kluisdeur' idee als je die van mijn Golf 6 dichtgooit. Ben ik gevoelig voor, zulke details. Ruimte achterin is redelijk, hoewel ik met mijn 1.80 al bijna met m'n kruin tegen de zwarte hemel zit. Ben je langer, dan raak je deze geheid. Mijn Golf is in dat opzich duidelijk ruimer.

Maar goed, instappen op de stoel waar het om gaat: de bestuurdersstoel. Eerst even rondkijken en voelen. Nou, dat vond ik een behoorlijke tegenvaller. Interieur zit behoorlijk vol met zeer goedkope en dunne kunststoffen. Paneeltjes die al inveren als je er met je vinger op drukt. Deurpanelen doen ook erg goedkoop aan. Veel stukken plastic die erg goedkoop klinken als je er met je vinger/nagel op tikt. Komt niet eens in de buurt van VW/Opel/Audi kwaliteit. Niet (haat dat woord maar goed) premium dus. Vormgeving is persoonlijk maar ik vond het dashboard verder wel aardig maar ook niet meer dan dat. Bij Italiaans design verwacht ik wel iets meer. Knopjes en draaidingen voelen redelijk solide aan maar ook dit is zeker niet de nieuwe maatstaf. En dan dat stuur: het is al eerder gezegd maar da's een absolute tegenvaller. Ik herken gelijk de knoppen uit mijn ex-Grande Punto maar wat erger is, is dat er een grote lap goedkoop plastic is gebruikt, precies waar de palmen van je handen rusten. Doet zeer goedkoop aan. Is een grote misser.

Stukje rijden dan maar. Eerst in de N stand (van de DNA schakelaar). Alles redelijk licht, beetje afstandelijk. Schakelt wel goed maar wederom niet het strakke wat mijn Golf kenmerkt. Wegligging is goed, al slaat het binnenste wiel wel snel door bij kortere bochtjes waardoor je voelbaar het electronische sper voelt ingrijpen die dat wiel afremt. Toen de Dynamic stand maar eens geprobeerd. Je voelt het verschil wel, alles wordt wat zwaarder, gaspedaal reageert wat directer. Heb echter wel het idee dat het vooral een kunstmatig iets is. Geeft een sportiever gevoel maar dat is het dan ook. Weinig mis met het weggedrag al met al, wat je mag verwachten.

Mijn conclusie: het is geen slechte auto maar toch valt hij me in meerdere opzichten wat tegen. Ik ben misschien verpest met mijn Duitse kwaliteitsproduct maar bij de Italiaan is het allemaal net wat minder. Wat minder degelijk, wat minder kwaliteit, wat minder ruimte....

Misschien ben ik zoals gezegd verpest, mijn Golf 6 is gewoon een heel heel goede auto (zeg ik geheel objectief :)) die op elk vlak goed scoort. De Alfa redt dat lang niet, met name op het gebied van afwerking. De verkoper zei van te voren dat het een briljant fantastisch sturende auto is. Nou, ik ben dan meer gewend blijkbaar en objectief is zo'n verkoper natuurlijk niet maar ik vond zijn opmerking ook bijzonder overdreven, na mijn ritje. :)

Kortom: een goede auto voor als je wat anders wilt dan de standaard Golf/Astra/Focus maar geen nieuwe maatstaf. Ik hoop voor Alfa dat ze er veel succes mee behalen.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Milano. Giulietta. 149. Whatever. Een nieuwe Alfa.

Bericht door indobesar » 12 jul 2010, 14:55

Leuke review. :)
Veel stukken plastic die erg goedkoop klinken als je er met je vinger/nagel op tikt.
Dat is in een A8 '06 niet anders... :cry:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten