Het is rood en heeft div deuken

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door MartijnS » 12 dec 2009, 16:28

Kind gewond bij ongeluk met Ferrari
Een kind is gewond geraakt toen de Ferrari waarin het meereed een ongeluk kreeg. Dat gebeurde op de A20 bij Rotterdam. Het kind ligt in het ziekenhuis


De rode Ferrari F50 crashte op de oprit van de A20 bij Zevenkamp. De sportauto kwam tegen een boom tot stilstand. De brandweer moest het dak eraf zagen om de inzittenden eruit te halen.

Het is niet bekend hoe oud het kind is en of het een jongen of een meisje is. Ook over zijn of haar toestand kan de politie nog niets zeggen.
© ANP
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door Mark Nauta » 12 dec 2009, 18:10

Heel erg sneu dit zeg!!!!! Lang en hard gespaard voor de F50 en dan dit! Zonde!. Nog sneuer voor z'n 3-jarige zoontje natuurlijk. 2 gebroken benen
wat zal dat hem een pijn hebben gedaan zeg.....heel erg sneu.

Jammer ook voor de auto natuurlijk. Dit zal de F50 niet overleven ben ik bang.....dat wordt dus geen fotosessie in het voorjaar, een marknauta.nl-shoot
was namelijk al gepland.....

Heel veel sterkte Ramon!!!!!

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door Jurjen » 12 dec 2009, 18:14

Zonde. Ziet er niet goed uit op deze foto:

Afbeelding

Ze hebben het dak van de auto afgeknipt, dus ik vrees dat dit moeilijk te repareren is.

Uiteraard sterkte aan het zoontje van de eigenaar, die zijn beide benen gebroken heeft :?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door Mark Nauta » 12 dec 2009, 18:29

Ook op de telegraaf een berichtje:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5557 ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door RutgerK » 12 dec 2009, 18:31

Wat een verhaal van die 355. Het kenteken op zijn hyve zal wel niet kloppen want dat is van een Alfa 166.

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door Luuk » 12 dec 2009, 18:33

Verdomme zeg, die F50!! :shock: :shock:

Kloten voor het kind wat er naast zat, en natuurlijk ook voor de eigenaar. Jeetje...... :(

http://www.ferrari-chat.nu/forum/downlo ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ferrari-chat.nu/forum/downlo ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;

:(
Laatst gewijzigd door Luuk op 12 dec 2009, 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door Kgroot.nl » 12 dec 2009, 18:38

Hoorde het vanmiddag via via.
Schrok behoorlijk
Sterkte Ramon en familie

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door steve smith » 12 dec 2009, 20:19

Leer rijden in iets wat je onder controle hebt. En koop dan zo'n ding. Nummer xxx waarmee een passagier verwondt wordt, en nu nog een kind ook.

Kansloos!!!!

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door Downforce Hans » 12 dec 2009, 21:03

Het kan een gevalletje hard op het gas,wielen spinnen en hebben geen grip , auto recht(of links) de bomen in zijn.
Met mijn auto en deze temperaturen van banden en wegdek kan ik niet gewoon stampen want auto staat zo achterstevoren , of gaat een kant op die je niet wil.
Denk dat het met de F50 niet anders is.........
Het is wel een oprit waar je goed gang kan maken.

Dit kwam, toen ik dit las, bij me op maar kan natuurlijk ook zijn dat de beste man moest uitwijken voor een ander of iets dergelijks.
Wel erg zuur,mede voor het kind...

Grtz,Hans

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door Jurjen » 12 dec 2009, 21:19

steve smith schreef:Leer rijden in iets wat je onder controle hebt. En koop dan zo'n ding. Nummer xxx waarmee een passagier verwondt wordt, en nu nog een kind ook.

Kansloos!!!!
Jij kent de bestuurder en de situatie?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door steve smith » 12 dec 2009, 22:24

Jurjen schreef: Jij kent de bestuurder en de situatie?
Nee. Maar wel de lokatie een wat commentaren van mensen ter plekke.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door RutgerK » 13 dec 2009, 00:51

Zevenkamp richting Rotterdam lijkt mij dat je dan inderdaad wel heel onnozel hebt gereden.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door Downforce Hans » 13 dec 2009, 09:32

Ja, het is daar net zo breed als de start en landingsbaan van Rotterdam Airport........
Of is de wegligging zo slecht van zo`n Italiaans hok :?: :mrgreen:

Gebruikersavatar
///Martin
Berichten: 546
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
Locatie: Rotterdam

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door ///Martin » 13 dec 2009, 11:59

Lekker genuanceerd Steve!

Als vader heb je wel wat beters aan je hoofd dan mensen die vanaf de zijlijn weten te vertellen dat je kansloos bent o.i.d.

Op het moment dat hij de auto in een -mogelijk enthousiast- moment verliest en zijn zoon hiermee ernstig verwond en zijn droom kapot ziet gaan heeft hij een enorme straf. Een rechtvaardiging voor zo'n straf kan er niet of nauwelijks zijn.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door RVV » 13 dec 2009, 13:30

Wat is zo'n F50 eigenlijk waard vandaag de dag ?

Online
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door HansD » 13 dec 2009, 13:35

Deze niet zoveel meer 8)

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door EJGT3CS » 13 dec 2009, 13:37

Rico schreef:Wat is zo'n F50 eigenlijk waard vandaag de dag ?
4 tot 5 ton

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door steve smith » 13 dec 2009, 14:11

///Martin schreef:Lekker genuanceerd Steve

Op het moment dat hij de auto in een -mogelijk enthousiast- moment verliest en zijn zoon hiermee ernstig verwond en zijn droom kapot ziet gaan heeft hij een enorme straf. Een rechtvaardiging voor zo'n straf kan er niet of nauwelijks zijn.
Idd lekker genuanceerd. Maar als ik in de eerste reacties lees "oh wat zonde van de auto" gaan toch echt m'n nekharen overeind staan. Al je het gvd eenzijdig voor elkaar krijgt om op een rechte oprit zo breed als de polderbaan zo'n ding zodanig hard in het decor te zetten dat jij en je gewonde kind eruit geknipt moeten worden is een dergelijk voertuig geen droomauto maar een wapen. En ja, ik heb een hele grote hekel aan zulke capabele PV voertuigen in handen van mensen die er niet mee om kunnen gaan. Op het aanschafbedrag van zo'n hok maakt 10k trackcar + 5k trainingen ook niet uit. Dat je vervolgens zegt dat die droom kapot is blablabla, wat een gelul! De enige die in dit verhaal gestraft is blijft dat knulletje met gebroken benen. Dat die Fiat kort is zal me dus echt jeuken, had je maar moeten zorgen dat je er mee overweg kunt.

We zitten met z'n allen altijd wel te zeiken dat Ome Hanz zo langzaam is maar laat hem hier ff lekker een voorbeeld zijn hoe het wel moet. Neemt willens en wetens het risico z'n auto kort te rijden door deze in gecontroleerde omgeving te leren kennen en z'n eigen Comfort Zone ermee te verleggen. Dat je er dan een keer gas mee geeft op straat is een heel ander verhaal, dan is de oprit van de snelweg dus niet je hottest moment. Is wellicht een heel andere pricerange dan die Fiat maar nog altijd lichtjaren verwijderd van de gemiddelde tracktool.
Laatst gewijzigd door steve smith op 13 dec 2009, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door Mark Nauta » 13 dec 2009, 15:18

Van een ander forum gekopieerd:
Heb zojuist Ramon nog even aan de lijn gehad. Avery heeft allebei de benen gebroken ( boven en beneden bij allebei de benen) en klein scheurtje in schedel . Voor zover ik begreep gaat het naar omstandigheden goed met Avery. Met Ramon overigens ook .Hij voelt zich wel zwaar klote en is er echt kapot van. Van de F50 maakt hij zich niet erg druk over , schijnt nogal goed verzekert te zijn .Maar voor Avery is dit heel erg. Is gisteren 3 jaar geworden. Liesbeth en de andere kinderen zijn er aardig van geschrokken. Gelukkig heeft dit toch een redelijk goede afloop , het had immers veel slechter kunnen aflopen. Een ongeluk zit in een klein hoekje ! zo zie je maar weer.Onderschat dit soort wagens niet. Ook met slecht weer eigelijk niet rijden. Maar wat ik begreep van Ramon is dat hij amper 50 reed. Vergeet ook niet ( denk ik hoor) dat Ferrari's nou niet bepaald veilige auto's zijn. Ik ben een keer met 160 km in de vangrail beland met mijn Mercedes CL500 en ik had nog geen schrammetje. Dat zijn veilige wagens. Afijn naar omstandigheden gaat het goed. word vervolgd

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door allen » 13 dec 2009, 15:54

///Martin schreef:Lekker genuanceerd Steve!

Als vader heb je wel wat beters aan je hoofd dan mensen die vanaf de zijlijn weten te vertellen dat je kansloos bent o.i.d.

Op het moment dat hij de auto in een -mogelijk enthousiast- moment verliest en zijn zoon hiermee ernstig verwond en zijn droom kapot ziet gaan heeft hij een enorme straf. Een rechtvaardiging voor zo'n straf kan er niet of nauwelijks zijn.
Sommigen van jullie hebben altijd echt prachtigee opmerkingen. Mocht hij ook maar een seconde balen dat z'n droom kapot is, terwijl z'n zoontje gewond is geraakt, dan zou die niet sporen. Daar weleens over nagedacht? Auto's zijn leuk hoor. Maar verder is het maar een stuk bluk. Niets meer en zeker niets minder. :bag:

Overigens geloof ik ook echt niet dat die F50 zo gevaarlijk is dat ze er na een ongelukje van krap 50 km/u uitgeknipt moeten worden. Dus wie dat heeft durven zeggen...

Gebruikersavatar
///Martin
Berichten: 546
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
Locatie: Rotterdam

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door ///Martin » 13 dec 2009, 16:00

Ja Allen, daar heb ik met een zoontje van 3,5 en eentje onderweg wel degelijk over nagedacht. Het enige wat ik heb geprobeerd is om enige nuance aan te brengen. Ik laat het hier verder bij, dat lijkt mij beter, anders krijgen we eindeloos getype heen en weer terwijl we waarschijnlijk exact hetzelfde bedoelen.

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door HSR » 13 dec 2009, 18:14

allen schreef:
///Martin schreef:Lekker genuanceerd Steve!

Als vader heb je wel wat beters aan je hoofd dan mensen die vanaf de zijlijn weten te vertellen dat je kansloos bent o.i.d.

Op het moment dat hij de auto in een -mogelijk enthousiast- moment verliest en zijn zoon hiermee ernstig verwond en zijn droom kapot ziet gaan heeft hij een enorme straf. Een rechtvaardiging voor zo'n straf kan er niet of nauwelijks zijn.
Sommigen van jullie hebben altijd echt prachtigee opmerkingen. Mocht hij ook maar een seconde balen dat z'n droom kapot is, terwijl z'n zoontje gewond is geraakt, dan zou die niet sporen. Daar weleens over nagedacht? Auto's zijn leuk hoor. Maar verder is het maar een stuk bluk. Niets meer en zeker niets minder. :bag:

Overigens geloof ik ook echt niet dat die F50 zo gevaarlijk is dat ze er na een ongelukje van krap 50 km/u uitgeknipt moeten worden. Dus wie dat heeft durven zeggen...
CF monocoque zou toch wel heel moeten blijven als je met 50 een struik inrijdt ?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door Downforce Hans » 13 dec 2009, 18:38

Nou, ik lees net op het ferrari forum dat wanneer je een testarossa op 1 punt opkrikt de kans erg groot is dat de achterruit barst.
Er zit dus behoorlijk wat flex in zo`n ding..

Wel grappig om eens op zo`n forum te neuzen.....

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door RutgerK » 13 dec 2009, 18:41

Met overstuur links eraf denk ik. Komend vanaf de Capelseweg iets te vroeg op het gas. Dat het kind vier beenbreuken heeft en hoofdletsel vind ik, gezien het kinderzitje, wel erg ongelukkig.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het is rood en heeft div deuken

Bericht door allen » 13 dec 2009, 19:07

Downforce Hans schreef:Nou, ik lees net op het ferrari forum dat wanneer je een testarossa op 1 punt opkrikt de kans erg groot is dat de achterruit barst.
Er zit dus behoorlijk wat flex in zo`n ding..

Wel grappig om eens op zo`n forum te neuzen.....
LOL, als dat zo is, dan kunnen we gerust spreken over een 'overpriced kippenhok op wielen'. :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten