Alfa Mito
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Alfa Mito
Ik hoor en zie hier er weinig over maar wat een mooi ding is het toch!!!! In de AV verhaaltje gelezen over de nieuwe motoren helemaal gaaf.........ik begrijp niet dat er geen DF-er is met zo'n hok.......
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfa Mito
Dit is veel leuker als je het mij vraagt. Die Alfa lijkt raar hoog en smal als je 'm van voor ziet. Een beetje te lief ook, voor een Alfa.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Alfa Mito
Goh, +1
- Joh@n
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 19:33
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Re: Alfa Mito
GP is zeker weten het betere ontwerp. Alleen weet ik niet of dat met de Punto Evo nog steeds zo is. De Mi.To is gewoon een vreemd gestyled denk. Zeker recht van voren is het simpelweg geen porem. Zet er 2 flaporen op en het is net een scheel kijkend konijn... Ook het interieur vind ik maar zozo, beetje goedkope uitstraling. Dat doet de Punto Evo wel weer goed met z'n Bravo interieur wat gewoon mooi en luxe eruit ziet.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfa Mito
De Abarth is niet veranderd.Joh@n schreef:GP is zeker weten het betere ontwerp. Alleen weet ik niet of dat met de Punto Evo nog steeds zo is.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Alfa Mito
Ik vind de Mito op foto niet bijzonder. In het echt vind ik het een erg leuke verschijning. Veel leuker dan die saaie Punto.
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Re: Alfa Mito
Afgelopen maart ben ik bij de dealer geweest om te kijken en een testrit te maken, de wagen beviel mij enorm en nog steeds trekt de wagen. Inderdaad, ik ben niet overgegaan tot kopen, ik wilde namelijk wel de 1.4 turbo versie en de extra's van het gereden model (min een paar overbodige voor mij) maar de prijs kwam uit op 33K, wat veel geld is voor zo'n wagen. Wellicht in de toekomst een occasion.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Alfa Mito
Heb je daar geen Golf GTI voor?
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Alfa Mito
Yep.......alleen als je kaal + kaal vergelijkt dan scheelt het wel...allen schreef:Heb je daar geen Golf GTI voor?
Ik vindt de MiTo ireallife gewoon een gaaf ding!
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Alfa Mito
In het kader van "wat zijn nu eigenlijk alternatieven voor een Hybrid?" heb ik vandaag maar eens een proefrit gemaakt in een Alfa MiTo 1.4 MultiAir S&S. Motor met 135pk, gekoppeld aan een 5-bak. Deze auto heeft een B-label en is met een vanafprijs van €21.950 voor de Distinctive niet echt een slechte aanbieding te noemen. Met een in dit geval letterlijk tutti lampioni outfit ben je dan ongeveer €26K kwijt. En dan zit er dus echt alles op.
Vandaag bij Fivan in Rotterdam de auto opgehaald. Het weer was niet echt ideaal en het was ook behoorlijk druk. Zodoende dus niet echt een uitgebreide probeersessie gehad, maar wel even een gevoel gekregen hoe de auto aanvoelt en rijdt. MiTo is uiteraard weer een stukje kleiner dan een hybrid, maar daar heb ik zelf niet zo'n problemen mee. Ik ben zelf geen fan van grote auto's en ik ben zelf ook niet echt groot. Zodoende is er dan nog wel wat ruimte op de achterbank over meestal.
Interieur ziet er wel netjes uit. Op het dashboard zat een soort carbon weave motief. Wel grappig om te zien.
De klokkenwinkel is volgens mij verder gelijksoortig ingericht als o.a. de Alfa 147 en 156 zo'n beetje. Die heb ik beide wel eens eerder gereden en de vormtaal is aardig overeenkomstig.
Kwaliteit lijkt me wel redelijk OK. Geen topmateriaal en constructie, maar dat is ook navenant naar de prijs. Ik zeg niet dat het slecht is, helemaal niet zelfs. Het is gewoon goed en goed is vaak ook goed genoeg
Het ging hier dus om een Start&Stop versie. Grappige en typische was dat het Start&Stop-systeem de hele rit niet heeft gewerkt. Levert de auto alsnog wel een B-label in 2010 op. Tot en met morgenavond 12 uur heeft hij nog een A-label trouwens, wat bij mij dan ook weer vraagtekens oproept. In het kader van de overheid weet altijd waar ze mee bezig zijn.
Dan het rijden zelf, waar het mij voornamelijk om ging. Wat ik zelf altijd belangrijk vind is hoe de positie achter het stuur is. Voelt dat goed aan? In dit geval was dat zo.
Spiegels, stoel en stuur afgesteld en daarna gaan rijden. Bij het wegrijden vond ik dat je net even een tikje gas meer moest geven om netjes weg te komen. Beetje trage response als het ware.
Stelde verder niet zo veel voor, is altijd als je voor het eerst in een auto weg rijdt.
Rustig even een stukje binnendoor gereden en het voelt allemaal goed aan. Hij gaat ook echt wel vlot van zijn plek. Dat verbaasde mij positief. Is ook niet echt een zware auto natuurlijk.
Dan heeft de auto ook nog zo'n DNA knop waarmee je de gasrespons kunt regelen. Ben zelf niet zo'n fan van dat soort gadgets eigenlijk. Net zoals de optionele rode remklauwen. Dat hoeft van mij ook allemaal niet zo.
Maar goed, dat DNA is wel apart. ook. In N rijdt hij gewoon redelijk rustig en neutraal. Bovenin als je wat meer gas geeft merk je wel dat er wat gebeurt. Als je hem dan op D(ynamic) zet hangt hij ineens als een dolle puppy aan het gas. Verschil is wel duidelijk te merken in ieder geval.
Dan de wegligging en het weggedrag. Zeker met die knop in D en poging tot vlot accelereren heb je stuiterende voorwielen. Daar heb je dan dus weinig aan. Gewoon door de toeren heen trekt hij gewoon behoorlijk vlot door. Heb op de snelweg een paar langere doordraai-bochten geprobeerd en ondanks het weer viel me dat aardig mee. Denk dat het onderstel wel aardig goed is. Voelde ook wel redelijk 'sportief' aan als in redelijk stug, zoals de autojournalisten dat altijd plegen te noemen.
Dus, ja. En dan? Wat vind ik er van? Ik vind het een hele leuke auto en hij rijdt ook echt prima. Kostentechnisch zou hij me bijvoorbeeld ook maar €75 per maand meer kosten ten opzichte van de Civic. Dat is natuurlijk niets. Dus wat dat betreft zeker een goed alternatief voor een Civic, Insight of een Prius.
Maar niet voor mij.
Nog even los van het feit dat er volgens mij geen automaat leverbaar is, merk ik aan mij zelf dat zo'n auto toch heel gemakkelijk weer verleidt tot te snel rijden. Als een jonge hond die wil spelen. Dat is aan mij nu even niet besteed. Met de Civic heb ik welgeteld één bekeuring gekregen het afgelopen jaar en dat vind ik eigenlijk wel meer dan genoeg. En daarnaast vind ik het eigenlijk wel prima zo relaxed cruisen met een Hybrid, al dan niet soms een beetje minder langzaam maar dan nog steeds buiten de gevarenzone. Dus ik blijf lekker in mijn Hybrid rond rijden voor de dagelijkse kilometers.
Maar het is wel een leuke auto, zo'n MiTo. Dat zeker
- frankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Alfa Mito
"Voor Maserati is de Alfa Romeo MiTo de perfecte ‘courtesy car’, speciaal voor klanten die Italiaans design en unieke producten weten te waarderen. Honderd MiTo’s, exclusief geproduceerd voor het servicenetwerk van Maserati, zullen binnenkort bij de dealers van het beroemde merk afgeleverd worden.
De speciale MiTo’s hebben de Maserati kleur Ocean Blue en zijn uitgerust met de krachtigste motor uit het MiTo gamma, namelijk de 170 pk sterke 1.4 MultiAir Turbo benzine-unit. Behalve door de speciale carrosseriekleur onderscheiden de MiTo’s zich door 2 exclusieve details: een ‘Limited Edition’ badge bij de airco en aluminium dorpellijsten met de woorden: “Alfa Romeo for Maserati”. De MiTo for Maserati onderscheidt zich verder door een rijke uitrusting: 18-inch lichtmetalen velgen, een sportieve achterbumper en een aluminium pedalenset zijn standaard. Ook standaard is Dynamic Suspension; het geavanceerde elektronische controle systeem dat de ophanging actief en continu aanpast aan de conditie van de weg en aan de wensen van de bestuurder, zodat bochten bliksemsnel en uiterst precies genomen kunnen worden. Alle honderd MiTo’s zijn verder uitgerust met: in Frau leder uitgevoerde stoelen, automatische dual zone airconditioning, lederen stuurwiel met radio- en telefoonbediening, radio-navigatie met kaarten van heel Europa, handsfree Blue&Me-systeem met USB-poort en bi-xenon koplampen."
p.s. ook de 170pk sterke Mito QV valt in de 20% bijtellingscatagorie....
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Alfa Mito
Ik blijf het schitterende auto's vinden, en ze rijden ook nog eens lekker. Jammer dat die GTA niet (of toch wel?) komt.
- frankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Alfa Mito
Dat prototype van de Mito GTA zag er wel verdomd productieklaar uit als ik eerlijk ben.....Volgens mij hoeft het helemaal niet zo veel te kosten dat ding ook daadwerkelijk op de markt te brengen..... Of is de wens de vader van de gedachte
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: Alfa Mito
Die GTA is zo vet! De normale doet me helaas van voren nog steeds denken aan tweety met het syndroom van down...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten