Alfa Romeo 33 Stradale classic af67 en Diva Concept uit 2006

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Alfa Romeo 33 Stradale classic af67 en Diva Concept uit 2006

Bericht door GTRene » 12 okt 2009, 18:07

Kwam laatst wat leuke plaatjes tegen van een bijzondere AR die we nu nog wel missen in het alfa assortiment :wink:

Het gaat om de exclusieve volbloed Alfa Romeo 33 Stradale, wat een beauty en mag niet vergeten worden :df:

Alfa Romeo 33 Stradale, by Franco Scaglione - 1967

Afbeelding
Continuing the string of simply enchanting designer bodies for Alfa Romeo in the 50s and 60s (see for example the Pininfarina custom body for Alfa Romeo 33 revealed at Paris show in 1969 and discussed in our previous article) - Alfa Romeo 33 Stradale ("Street") is another curvaceous beauty, as desirable as it is rare.

The street version of the Alfa-Romeo Tipo 33 racing car was designed by Franco Scaglione, a major talent who just left Bertone studio, and went free-lancing, apparently losing none of his master touch.
Afbeelding

wat nou vleugeldeuren...vlinderdeuren bedoe je :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The first production vehicle to have "butterfly" doors, the first mid-engined Alfa Romeo road car appeared at Milan Motorshow in 1967. Its voluptuous, nicely proportioned shape many consider to be one of the most beautiful designs ever:
Afbeelding

Afbeelding
On a racing track the car was intended to lock horns with Ferrari (then promoting its famous Dino 206S) and a line of 910s from Porsche. The 33 model performance was called "unprecendented": considering it went from 0 to 60mph in just 6 seconds, and could reach maximum speed of 162 mph (260 km/hr) - making it a true supercar at the time, perhaps even better than Ferrari Daytona.
Afbeelding

Afbeelding
Only 18 such cars have been built, mostly due to their astronomical price. Some versions had an entirely different front-end styling (I find it much tamer and less flamboyant):
Afbeelding

Afbeelding
The 33 Series Alfa-Romeo chassis proved to be attractive to numerous stylists, among them Bertone, Pininfarina, Ital Design from 1968 to 1976. In the future issues of the series we will try to cover these rarities, as well.
Afbeelding

bloedmooie auto, hoort zeker bij de mooiste auto's ooit cattogorie

:df:
Laatst gewijzigd door GTRene op 14 okt 2009, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Alfa Romeo 33 Stradale classic beauty

Bericht door indobesar » 12 okt 2009, 18:13

Schitterende auto. :love: :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alfa Romeo 33 Stradale classic beauty

Bericht door GTRene » 12 okt 2009, 18:44

Afbeelding

en dan te bedenken dat het slechts een 2.0L was met toen al 230pk :thumbup: ding woog schijnbaar slechts 700kg :df: de race versie zelfs nog minder met 575kg... echter die 2.0 was wel een V8 :thumbup:

mooi verhaal hier

http://www.autozine.org/Classiccar/html ... po_33.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The racing version of Tipo 33 weighed around 575 kg. The street car was heavier of course, but it still tipped the scale at only 700 kg in dry. Like the race car, its chassis was made of aluminum frame while the bodywork was lightweight glassfiber reinforced plastic. Suspensions were racing-style double-wishbones all around. Ventilated discs brakes were used for the first time in Alfa.
en al een 6-bak enz...
33 Stradale was Alfa's first mid-engined road car (and still the only one until today). Its all-alloy, quad-cam V8 sat longitudinally behind the cockpit and drove the rear wheels via a racing-style 6-speed gearbox and limited slip differential. The 90-degree V8 was designed for racing, this can be seen by its dry-sump lubrication, oversquare combustion chambers (78mm bore x 52.2mm stroke), twin spark plugs per cylinder (a usual technology for Alfa's racing engines), mechanical fuel injection, 10.0:1 compression and small capacity at 1995 cc to comply with the regulation. No wonder it produced 230 horsepower at a sky-high 8800 rpm and 148 lbft of torque at 7000 rpm. (The race car with 11.0:1 compression could even squeeze out 270 hp). That's 115 horsepower per litre without forced induction !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alfa Romeo 33 Stradale classic beauty

Bericht door Joop » 13 okt 2009, 22:16

Erg stoer deze auto...

...deze foto is trouwens echt super:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Alfa Romeo 33 Stradale classic beauty

Bericht door Robin Hartog » 13 okt 2009, 22:19

Schitterende wagen! :love:

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: Alfa Romeo 33 Stradale classic beauty

Bericht door jarno trulli » 13 okt 2009, 23:34

dat en een 250gto en je hebt voor mij toch wel de 2 mooiste auto´s ooit gemaakt, kijk vooral naar die details als die kelken...

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Alfa Romeo 33 Stradale classic beauty

Bericht door Luuk » 13 okt 2009, 23:41

Hoe vet is het om die auto, op die locatie te mogen fotograferen!! :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alfa Romeo 33 Stradale classic beauty

Bericht door GTRene » 14 okt 2009, 01:10

Klopt hele mooie kar en dito locatie waar je super droom palten kan maken...

Afbeelding

deze beauty kwam later als concept, de 2006 Alfa Romeo Diva Concept

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

is dat porno of is dat porno, kijk dat kontje eens :love:

Afbeelding
The Alfa Romeo Diva made its debut at the 2006 Geneva Motor Show. The product of a combined effort between Centro Stile Alfa Romeo, Franco Sbarro's design school, Elasis, and built by Carrozzeria GT, the Alfa Romeo Diva is a mid-engined sports car featuring a carbon fibre body and tubular spaceframe chassis.

The Diva was developed for performance, and to act as a test bed for new materials and technologies.

The engineers at Elasis spent time working to make sure the Alfa Romeo Diva has perfect weight distribution to aid handling. The Diva also features a fabricated aluminium double-wishbone suspension setup, a 3.2 litre V6, 6 speed paddle shift gearbox, and a variable geometry exhaust which alters the exhaust tone.

The Alfa Romeo Diva's styling is inspired by the legendary Tipo 33 Stradale. The dramatic aerodynamic front nose cone offers a huge amount of downforce while also exaggerating the racing spirit of the Diva.

Access to the Alfa Romeo Diva is via gull wing doors, and the sporting interior is spartan and functional. Interior materials include steel, leather and aluminium.



Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Alfa Romeo 33 Stradale classic af67 en Diva Concept uit 2006

Bericht door frankv » 14 okt 2009, 20:15

die diva is redelijk lelijk, geen wonder dat we daar niet al teveel van gehoord hebben

de stradale heb ik ooit in het echt mogen aanschouwen op een alfa tentoonstelling in het van gogh museum als ik het me goed herinner, het zal vast 20 jaar geleden zijn geweest, daar stonden ook een paar 2900B's, prachtige, echt prachtige wagens

Gebruikersavatar
jaydee
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
Locatie: Zeewolde

Re: Alfa Romeo 33 Stradale classic af67 en Diva Concept uit 2006

Bericht door jaydee » 14 okt 2009, 21:34

Zo'n mooie auto (de 33, niet de Diva) en dan ZULKE SUFFE FILMPJES!! :bag: :bag: :bag:


Ga je schamen René! :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten