Ferrari P4/5 Competitione gaat er komen, én racen!

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Ferrari P4/5 Competitione gaat er komen, én racen!

Bericht door Dennis Cavallino » 09 okt 2009, 11:04

<Aangezien niet iedereen bij de oude meuk leest, ook hier maar even posten>

Jim Glickenhaus kennen jullie misschien nog van die omgebouwde Enzo? Je weet wel, de Ferrari P4/5 die hij als een straatlegale one-off heeft laten ontwerpen en bouwen door Pininfarina. Nu heeft good old Jimmy besloten om ook een P4/5 Competitione te laten bouwen aan de hand van de Photoshop kunsten van Michiel van den Brink die hij al eerder maakte. De auto wordt niet gebouwd op basis van een Enzo, want een carbon monocoque is niet toegestaan volgens de reglementen, er wordt daarom een aluminium chassis gebruikt icm een V12, of hoogstwaarschijnlijk zelfs een V8.

Als er snel een sponsor wordt gevonden, dan is het eerste doel: Racen tijdens de 24 uurs race op de Nurburgring in 2010. Dat is rap! Het zal een hoop extra publiek trekken denk ik, want dit is een unieke auto. Ferrari houdt zich afzijdig van dit project, maar een oud-werknemer van Pininfarina die aan de 'stradale' heeft gewerkt, werkt nu mee aan het realiseren van dit project.

Afbeelding

http://www.coachbuild.com/index.php?opt ... 8&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari P4/5 Competitione gaat er komen, én racen!

Bericht door GTRene » 09 okt 2009, 11:12

Die Jim is op PH ook al bezig met hoe die ongeveer gaat worden en wacht inderdaad nog op de go...

Afbeelding

Afbeelding

mooi ding :df:

Gebruikersavatar
JurT
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07

Re: Ferrari P4/5 Competitione gaat er komen, én racen!

Bericht door JurT » 09 okt 2009, 11:58

Erg bruut! Hopen maar dat deze op de 24 van de Ring gaat komen. Dan ben ik er in ieder geval in 2010 weer bij.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Ferrari P4/5 Competitione gaat er komen, én racen!

Bericht door Dennis Cavallino » 09 okt 2009, 12:45

Het is in ieder geval heel wat gaver dan de Fxx 'development racers' van Ferrari zelf vind ik (dat Fxx programma loopt dit jaar af trouwens lees ik net, dus een opvolger van de Enzo zal wel niet zo lang meer op zich laten wachten).

Misschien wil Schumacher wel sponsoren en kan 'ie daarna weer zijn eigen baanrecord bij Top Gear proberen te verbeteren. :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari P4/5 Competitione gaat er komen, én racen!

Bericht door GTRene » 09 okt 2009, 13:02

Ik vind hem ook echt super, :thumbup: laat maar komen, een welkome aanwinst in de racerij, en wie weet ook een roadversie kleine oplage :df:
straalt 1 en al kracht en snelheid uit.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Ferrari P4/5 Competitione gaat er komen, én racen!

Bericht door Dennis Cavallino » 09 okt 2009, 15:14

Een one-off in een kleine oplage produceren? Altijd lachen met jou! :roflol:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Ferrari P4/5 Competitione gaat er komen, én racen!

Bericht door smiley » 28 sep 2014, 23:45

Jim heeft een nieuw speeltje gekocht.


http://www.autoblog.nl/nieuws/james-gli ... rina-70603" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten