MiTo GTA concept 240pk

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Snipe » 26 feb 2009, 14:13

Geeft niet, ging om de tekst...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Arthur » 26 feb 2009, 15:24

Goh :wink:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Snipe » 26 feb 2009, 15:32

:fy:


altijd al een keer willen gebruiken

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Arthur » 26 feb 2009, 15:35

Hahaha, ga je gang :jenna:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Snipe » 26 feb 2009, 15:42

8)

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door StefanW » 21 jul 2009, 12:31

De Alfa Romeo Mito GTA Concept werd zeer enthousiast ontvangen op de Autosalon van Genève, maar er is slecht nieuws: Alfa Romeo heeft de plannen voor een supersnelle Mito in de ijskast gezet.

Dat meldt het Britse iMotor, dat zich baseert op een interview met een woordvoerster van Alfa Romeo. Volgens haar is het ‘moeilijk te verantwoorden om in deze economisch moeilijke tijden met een supersnelle auto op de markt te komen. Door de crisis is de GTA niet levensvatbaar en helaas zal dat misschien nooit meer het geval zijn.'
De Alfa Romeo Mito GTA was de gedoodverfde concurrent voor de Mini John Cooper Works, maar die lijkt dus het rijk alleen te houden. De GTA Concept had een 1,75-liter turbomotor aan boord, goed voor 240 pk. Dat is ruim meer dan de Mini biedt, want die moet met 211 pk genoegen nemen. Een vergelijkingstest tussen deze twee bommetjes lijkt er dus nooit van te komen.
Een woordvoerder van de Fiat Group Automobiles Nederland meldt ons dat de Engelse berichten kloppen: “De Mito GTA komt niet, zoals eerder aangegeven, begin 2010 op de markt. Of de auto later alsnog komt, kan ik op dit moment niet zeggen.”
Jammer.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Casper » 21 jul 2009, 12:36

Hmmm, maar geen LSD? Of kun je een Quaiffe als optie nemen?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Rupie » 21 jul 2009, 12:52

Zal wel electronisch zijn. Maar zoals het er nu uitziet, komt de auto er helemaal niet. Toch zonde, want ik ben voorstander van kleine auto's met veel vermogen. Wat een verrassing!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door RVV » 21 jul 2009, 17:02

Wat een afgang zeg.. bang dat ze hem niet kunnen verkopen.. tjss

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Wouter81 » 21 jul 2009, 20:29

Mietjes bij Alfa...en dat durft zich nog een sportief merk te noemen. Complete afgang, dat hele merk zo onderhand. Mito is niets anders dan een dure Grande Punto kloon (waarbij de Grande Punto Abarth nog sportiever en sneller ook is, zou andersom moeten zijn!). 159 Is verouderd, Brera zware logge zeepkist, GT ook verouderd en de nieuwe 147 opvolger ziet er gewoon uit als een opgepompte Mito qua design, weinig vernieuwend wat ik er tot nu toe van gezien heb. Verder hebben ze hun RWD roots ook al tijden verloochend en nu ook nog eens een GTA versie afblazen. Economische crisis best, maar merken als Renault brengen ook sportieve modellen bij de vleet uit. Megane R26, RS, Clio GT, Clio RS, Twingo RS..... economische crisis in Frankrijk is echt niet minder lijkt mij.

Pas als ze weer eens wat vernieuwend gaan doen zoals RWD en een echt sportief model, dan neem ik ze weer serieus. Op dit moment is het echter een volledig overbodig merk aan het worden wat niets toevoegt. Cuore Sportivo adverteren ze mee... of iets dergelijks...sportief hart. Jaja, nodig tijd voor een zware hartoperatie dan. Check voor de grap eens die Mito reclame op TV. Raceauto geluiden op de achtergrond..en dan adverteren ze met een 1.4 grasmaaierversie met 90 pk ofzo, al vanaf 15.000 euri....

Mijn dealer (Fiat) verkoopt ook Alfa's. Althans op papier...laatste keer dat ik er was hadden ze al meer dan een maand geen Alfa meer verkocht. Wel ladingen Fiats. Verbaast me allemaal niet.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door duifjes.com » 21 jul 2009, 20:34

Wouter...mee eens alleen draag ik Alfa toch nog een wamr hart toe...als ik een dikke 159 Station zie ja dat is gewoon mooi...ben het helemaal met je eens dat ze niet verder ontwikkelen...maar ja als je niets verkoopt heb je geen muntjes en dat is het probleem.......

Persoonlijk vindt ik de huidige Fiats erg gaaf!

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door duifjes.com » 21 jul 2009, 20:34

oja en Croma geintjes ken ik al 8)

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Tom » 21 jul 2009, 21:02

Eens met Wouter en duifjes.

Alfa showroom is momenteel kansloos. Zeker als je weet wat het ooit was.
Alleen de 8C is super.

Maar qua merk en design spreekt het mij wel aan. Maar dan moet het wel weer echt sportief zijn, niet alleen in de brochures zoals nu.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Rupie » 21 jul 2009, 21:16

Ik heb nooit wat met Alfa gehad. Begrijp dus niks van de liefhebbers. Zal wel een hiaat in mijn opvoeding zijn :bag:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Hielke » 24 jul 2009, 22:30

Ruben schreef:Ik heb nooit wat met Alfa gehad. Begrijp dus niks van de liefhebbers. Zal wel een hiaat in mijn opvoeding zijn :bag:
Als je niks van Alfa liefhebbers snapt, snap je ook niks van de huidige BMW liefhebbers.

Tot 20 jaar geleden visten beide merken in dezelfde vijver. De techniek was bij Alfa meestal nog wat verfijnder dan bij BMW. De BMW's gingen natuurlijk wat minder vaak stuk.

Dat de Alfa's van vandaag Fiat klonen zijn verandert maar langzaam aan de gevoelens van nostalgie bij de voormalige Alfa liefhebbers. Maar zoals Alfa nu doorgaat doen ze heel erg hun best die oude liefde nog sneller te laten roesten.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Macboy » 24 jul 2009, 23:29

Wouter81 schreef:Mietjes bij Alfa...en dat durft zich nog een sportief merk te noemen. Complete afgang, dat hele merk zo onderhand. Mito is niets anders dan een dure Grande Punto kloon (waarbij de Grande Punto Abarth nog sportiever en sneller ook is, zou andersom moeten zijn!). 159 Is verouderd, Brera zware logge zeepkist, GT ook verouderd en de nieuwe 147 opvolger ziet er gewoon uit als een opgepompte Mito qua design, weinig vernieuwend wat ik er tot nu toe van gezien heb. Verder hebben ze hun RWD roots ook al tijden verloochend en nu ook nog eens een GTA versie afblazen. Economische crisis best, maar merken als Renault brengen ook sportieve modellen bij de vleet uit. Megane R26, RS, Clio GT, Clio RS, Twingo RS..... economische crisis in Frankrijk is echt niet minder lijkt mij.

Pas als ze weer eens wat vernieuwend gaan doen zoals RWD en een echt sportief model, dan neem ik ze weer serieus. Op dit moment is het echter een volledig overbodig merk aan het worden wat niets toevoegt. Cuore Sportivo adverteren ze mee... of iets dergelijks...sportief hart. Jaja, nodig tijd voor een zware hartoperatie dan. Check voor de grap eens die Mito reclame op TV. Raceauto geluiden op de achtergrond..en dan adverteren ze met een 1.4 grasmaaierversie met 90 pk ofzo, al vanaf 15.000 euri....

Mijn dealer (Fiat) verkoopt ook Alfa's. Althans op papier...laatste keer dat ik er was hadden ze al meer dan een maand geen Alfa meer verkocht. Wel ladingen Fiats. Verbaast me allemaal niet.
:clap:


(gemiddeld worden er 3 Alfa's per maand verkocht in Nederland)

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door RutgerK » 25 jul 2009, 00:06

Tuurlijk komt de MiTo GTA. Het promomateriaal is al gemaakt. Mogelijk willen ze wat tijd winnen om wat aan de specs in combinatie met de uitstoot te gaan doen. Misschien dat de 240pk in een verkeerde milieucategorie valt er daardoor niet concurrent genoeg is.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: MiTo GTA concept 240pk

Bericht door Wouter81 » 13 sep 2009, 16:57

Okee, het is geen GTA maar met 170 PK wil het vast wel redelijk vooruit.

Van AutoWeek:
De auto is nog niets eens officieel aan het publiek getoond, maar tijdens de introductie van Fiats nieuwe Mutiair-motoren konden we al op pad met de Alfa Mito Quadrifoglio Verde.
Officieel trekt Alfa het doek pas op de IAA van de snelste Mito af, maar de Italianen waren bereid ons vast een blokje om te sturen met een prototype van de Mito QV. De logo’s van het klaviertje vier zaten er nog niet eens op de koets. We mochten los op Alfa’s eigen testcircuit Balocco nabij Milaan. De twee belangrijkste zaken van de QV zijn de gloednieuwe 1.4 turbomotor met maar liefst 170 pk en het dynamische onderstel. Het DNA-systeem heeft nu ook invloed op de hardheid van de dempers, iets wat bij andere Mito’s niet het geval is. Daarnaast beschikt de QV over een nieuwe handgeschakelde zesbak.

Al snel blijkt dat de snelle Mito zich prima thuisvoelt op het circuit. De bochtsnelheid ligt relatief hoog en het dynamische onderstel geeft je meer het gevoel dat jij de auto bestuurt en niet andersom. Uiteraard heeft ook de QV de beschikking over het elektronische spersysteem genaamd Q2, dat voorkomt dat je bij uitaccelereren met spinnende wielen naar de buitenkant van de bocht glijdt. De krachtige motor is een grote verbetering ten opzichte van de oude T-Jets, die relatief veel last hadden van turbotraagheid. Een heikel punt blijft de elektronische besturing, die onvoldoende communiceert. Op dit vlak kan de Alfa nog niet op tegen de geijkte concurrent Cooper S. Een groot voordeel van de Mito is evenwel dat hij met z'n CO2-uitstoot van 139 gram per kilometer in de 20 procent bijtellingklasse valt, iets wat de Mini met de Cooper S niet lukt.
Die bijtelling is wel interessant. Heb je toch een leuk vlot gebakje voor weinig bijtelling. Lijkt me dat het daarmee de snelste auto is in de 20% categorie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten