Maserati Quattroporte

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Gebruikersavatar
Collin Bello
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31

Maserati Quattroporte

Bericht door Collin Bello » 11 feb 2009, 21:16

Ben begonnen met de voorpret. Het bedenken wat er voor mijn E53 X5 in de plaats moet gaan komen. Ik kijk eerst de tweedehands markt aan, en met name de prijzen. Maar ik kan me niet iets bedenken waarmee ik als dailydriver veel plezier kan beleven in combinatie met iets moois voor het oog.

Nu heeft moeders de vrouw haar oog laten vallen op een Maserati Quattroporte 2005 of 2006 :love: . Dan kan je bedenken wat je wilt maar iets mooiers qua design is er haast niet. En hoewel ik heel graag een SUV :bag: zou blijven rijden of een M5 als vervanging zou willen kan ik de QP niet zomaar meer vergeten. Mindgames....

Maar kan iemand me iets vertellen over de runningcosts van zo'n ding?? Zal duur zijn... :shithappens: ....maar wat is duur?? M5 is ook niet een lolletje om weg te brengen en als er iets is met de X5 of M3 is het ook nooit 5 euro...

Enne ik heb nog even hoor...de X5 rijdt nog als de beste.

Thnx voor alle input

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Niels » 12 feb 2009, 00:33

De zwager van een collega van me heeft zo'n ding gekocht vorig jaar. Wat ik er van weet is dat de automaat vorig jaar sterk verbeterd is t.o.v. de versie daarvoor. De automaat van de oude versie schakelde nogal sportief en alles behalve schokvrij en comfortabel, hij heeft dan ook gewacht tot de nieuwe versie voor een proefrit beschikbaar was. Ik heb louter en alleen nog maar positieve dingen over die auto gehoord alleen wordt ie rustig bereden en is het geen lease auto :wink:

Erg mooi apparaat trouwens :shakeit:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door David R. » 12 feb 2009, 09:50

Mijn M5 is eventueel te koop. Ik weet niet van wanneer jouw x5 is maar evt inruil zou mogelijk zijn. Mijn M5 is van 2005 heb ik zelf in 2006 vanuit Dld naar NL gehaald met 8000 km op de teller en vervolgens zelf nog 57000 km probleemloos mee gereden. Auto heeft altijd bij Severs in onderhoud gezeten en buiten de beurten om heb ik er nog nooit wat mee gehad.Auto is full options. Bij interesse stuur maar een P.B. Als je toch kiest voor de Maserati let op de versnellingsbak. later types hebben een ZF bak en die zijn goed. Originele velgen van de M5 zijn er ook nog bij.
Afbeelding

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door frank de jonge » 12 feb 2009, 11:24

Maserati of M5, vindt ze beide mooi :love:

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Pescatore » 12 feb 2009, 12:59

Toen ik nog bij de lokale Ferrari/Maserati dealer werkte viel op dat er weinig ontevreden Quattroporte rijders waren. De klachten die er waren, voornamelijk over de seq. bak, waren verleden tijd nadat er een fatsoenlijke automaat geleverd kon worden. Deze laatste schakelt zoveel vloeiender, past ook beter bij dit type auto.

Inmiddels rij ik voor een andere bijbaan af en toe voor twee klanten met een Quattroporte automatic. Afgezien van de soms wel erg lage actieradius en het wat mindere comfort tov. een S kan ik weinig redenen bedenken om er niet een te kopen. Qua duurzaamheid valt het me allemaal erg mee, beide heren eigenaren sparen hun wagen geregeld niet, en dat gaat toch al de nodige km goed. Echter het blijft Italiaans dus een onverklaarbaar storinkje komt nu en dan wel voor, hoort er gewoon bij.

Als het allemaal uit kan, doen! :)

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Tom » 12 feb 2009, 15:57

Ik kan er niets over zeggen maar een Quattroporte is wel iets echt speciaals. Een M is een auto zoals een vrouw waar je goede sex mee kan hebben, een Quattroporte is datzelfde maar dan met de schoonheid van een topmodel :) (zonder DR z'n M5 af te vallen natuurlijk!)

In ieder geval succes, moeilijke maar leuke beslissing ;)

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door indobesar » 12 feb 2009, 17:29

Tom schreef:Ik kan er niets over zeggen maar een Quattroporte is wel iets echt speciaals. Een M is een auto zoals een vrouw waar je goede sex mee kan hebben, een Quattroporte is datzelfde maar dan met de schoonheid van een topmodel :) (zonder DR z'n M5 af te vallen natuurlijk!)
Vida Guerra :love:

De Quattroporte is gaaf. Persoonlijk vind ik de seq. bak erg leuk om te rijden. Starten met een luide brul, mooi tussengas met terugschakelen, lekker rauw. Als limo natuurlijk niet fijn, dan is de nieuwere ZF bak, schijnbaar, beter.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door 2000USA » 13 feb 2009, 10:52

Maser is inderdaad een topper, heb nog nooit iemand gesproken die er iets slechts over te zeggen had (muv seq. bak).
Daarnaast is het natuurlijk op het moment de mooiste grote sedan that money can buy, een absoluut style-icon.

Als het een beetje meezit ook mijn trouwvervoer binnenkort....

En zeg nou zelf:
Afbeelding
Afbeelding :bag:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Topfuel » 15 feb 2009, 12:16

Het meest van de tijd zit je er in. Verglijk dit eens met een 5-serie interieur...

Afbeelding

Afbeelding

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Christoph » 15 feb 2009, 12:31

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Maserati ... sQ5fTrucks" onclick="window.open(this.href);return false;


:love:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Maserati ... sQ5fTrucks" onclick="window.open(this.href);return false;


:love: :love:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2009, 10:50

Zon 4deuren Mazzie is toch 10000000x mooier dan een 5-serie......hoeveel beter die ook is.....je zult elke kilometer genieten met een auto die vol zit met pure passie!

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Snipe » 16 feb 2009, 10:53

M5 is ook wel gaaf hoor.
Alleen minder móóóóóói. Maar ja, it's all about DF. Toch?

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Robin » 16 feb 2009, 13:51

TopFuel schreef:Het meest van de tijd zit je er in. Verglijk dit eens met een 5-serie interieur...

Afbeelding

Afbeelding
Ja dan kies je inderdaad meteen 'n M5. :lol:

Ik vind de QP best mooi, maar qua prestaties vind ik 't huidige Maserati aanbod maar matig. Hopla 550pk voor zo'n ding of die GT coupe. Voor minder moet zo'n vergane glorie merk als Maserati 't niet doen. Elke RS/M/AMG vreet 'm op, dan maar 'minder mooi'. Ik ga dan wel shoppen bij Ferrari, niet bij deze club. :twisted:

*moet er niet aan denken hoe hij 'vol van passie"de QP op elke druilerige zondagmorgen in elke bocht/minirotonde scheef gooit en dan maandag naar de dealer omdat alles piep en kraakt en om de binnenspiegel die op schoot lag weer vast te lijmen*

er is 1 hedendaagse Maserati die ik geweldig vind:MC12. :thumbup:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Dennis Cavallino » 16 feb 2009, 15:22

De Maserati Quattroporte vind ik echt fantastisch. Sterker nog, ik vond hem fantastisch toen 'ie net uit kwam (op de koplampen na...), maar nu vind ik hem echt rijp. Nog mooier dan eerst, terwijl er aan de auto vrijwel niets is veranderd.

Afgelopen week stond er nog een ouder echtpaar bij de verkeerslichten, zittend in hun QP. Ergens had ik zoiets van: zo wil ik er ook bij zitten als ik ouder ben. Fuck de kredietcrisis/recessie. Met zo'n auto naar zuid europa ipv met het vliegtuig. Geen straf.

Het geluid toen 'ie optrok blijft toch ongeevenaard in de sedan-klasse.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Mathieu » 16 feb 2009, 16:00

+1 :beer:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Nutkees » 16 feb 2009, 20:45

Ik zou het wel weten!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pV-5qJec ... re=related[/youtube]

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door M@rcel » 16 feb 2009, 22:14

Schitterend :df:

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Peter pwr » 16 feb 2009, 22:46

Ruige bak is het eigenlijk. Een dikke coiloverset eronder en zo laag mogelijk en een paar mooie deepdish velgen :D

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door HSR » 17 feb 2009, 07:15

Ik heb eens het genoegen gehad om een QP Sports GT van utregg naar Enschede te rijden. De heenrit mocht ik doen in een 745i. Daar de 745 behoorlijk klinisch en ook ergonomische tamelijk kansloos ( waar zitten die stoelverstel knoppen nou :stom: ) was, was de Sports GT juist heerlijk eigenwijs en temperamentvol, helaas ook met een ergonomie van lik mijn vestje. De Sports GT was de eerste evolutie van de laatste generatie QP, dus met de snel schakelende Seq. bak. Het is inderdaad leuk rijden zo'n seq. bak maar je moet dan echt altijd in manual mode rijden, anders is het echt waardeloos. Tevens is wegrijden op nat wegdek met zo'n seq. bak ook geen lol. Zet je de tc uit dan blijf je stilstaan met doorslaande wielen. Het maakt het rijden spectaculairder maar allesbehalve comfortabeler en er in de regen uitgetrokken worden door een corsa 1.0 is ook een tegenvaller.

De nieuwste met automaat heeft ook meer vermogen en zal dus zeker wel mooi rijden. De Sports GT vond ik niet heel snel maar ook alles behalve een stakker.

Nadeel is wel de Navi. Kwa afwerking behoorlijk jammer.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Macboy » 18 feb 2009, 21:43

Maserati natuurlijk ...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door RVV » 19 feb 2009, 00:08

Wel een hoerig interieur :bag:

Gebruikersavatar
skinnybmw
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door skinnybmw » 17 mar 2009, 03:36

Stijl heet dat...in het echt komt het heel stijlvol over! Als ik kon kiezen in deze klasse/serie :mrgreen: (S-klasse, 7-serie, A8) dan was 't voor mij een Quattroporte. Als is hij i.v(erhouding).m. wel erg duur natuurlijk. Maar zoveel mooier.

Gebruikersavatar
Collin Bello
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Collin Bello » 18 mar 2009, 01:27

Bij ons valtie af ondanks dat ik hem onwijs mooi vind, maar omdat je in de kofferbak niet eens een normale samsonite kwijt kan, (wel 2 golftassen overigens....hebben pas een praktijktest gedaan) issie erg onpraktisch als gezinsauto in mijn situatie. Tweelingkinderwagen hebben we niet eens meer geprobeerd. Past wel in M5 sedan :lol: (praktijktest dit weekend)

Online
ErikS
Berichten: 18531
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door ErikS » 03 apr 2009, 20:46

klant van mij kwam van de week voorrijden in z'n nieuwe auto....
Maserati QP! Zwart, 19/20 inch.. rode klauwen, rood leder interieur......

IK WIL 'M! Wat een WAGEN zeg! (Is trouwens nr 2 in putten/ermelo!)

Gevonden op autogespot:

http://spots.autogespot.com/viewimages. ... 2009174527

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Macboy » 20 apr 2009, 15:00

Erik Stoffelsen schreef:Zwart, 19/20 inch.. rode klauwen, rood leder interieur......
Hoe durf je dit te zeggen zonder interieurfoto's :evil:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 252 gasten