Lamborghini Estoque

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Niels v D » 22 sep 2008, 12:41

Nieuwe islero zal leuk zijn, maar niet in de huidige hoekige lambo-stijl..
Nieuwe muira is ook welkom, maar zelfde verhaal..

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door indobesar » 22 sep 2008, 16:31

Mysterieuze Lamborghini is vierdeurscoupé

De mysterieuze teasers van vorige week zorgden voor flink wat hoofdbrekens bij de autoliefhebbers: wat voor auto zou Lamborghini nou meenemen naar Parijs? Het raadsel is inmiddels opgelost.
De auto van de detailfoto’s is namelijk een vierdeurscoupé, meldt Automotive News. Ook de naam van de concept-car weten we waarschijnlijk, want een gebruiker van de website Carspyshots vond uit dat Lamborghini de typeaanduiding ‘Urus’ heeft geregistreerd.
De auto gaat daadwerkelijk in productie en richt dan z’n pijlen op de Porsche Panamera, Aston Martin Rapide en de Mercedes CLS 63 AMG. Lamborghini gebruikt volgens Automotive News het platform van de Audi A8 als basis. De motorisering van de ‘Urus’ is nog niet bekend, de geruchtenmachine sluit niet uit dat Lamborghini een nieuwe motor ontwikkelt voor de vierdeurscoupé.
Lamborghini wil 3.000 exemplaren per jaar produceren, wat gelijk is aan Aston Martins doelstelling met de Rapide. Die debuteert op de Autosalon van Genève in maart 2009. Beide prognoses verbleken naast de plannen van Porsche, dat jaarlijks maar liefst 20.000 Panamera’s aan de man wil brengen. De Panamera komt volgend jaar op de markt, de Audi A7 komt in 2010.

bron

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Lamborghini ????

Bericht door M@rcel » 22 sep 2008, 16:59

Waaaauuuuwwwww,

Zou wel heel erg gaaf zijn, een Lambo-sedan :df:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Lamborghini ????

Bericht door steve smith » 22 sep 2008, 17:12

Mark Nauta schreef: EINDELIJK!!!!!!

Iemand met wie ik kan praten! Steve, die staat bij mij ook heel hoog op de lijst. Ik vind de Islero ook nog wel eens zo verschrikkelijk mooi!!!
Jij hebt er dus mee gereden? I envy you ;)
Heb inmiddels met S als gewoon gereden, en het blijft de beste. Helaas nog niet kunnen rijden in voor mij DE Islero. Ben er als kind verliefd op geworden toen ik tussen '90 en '92 bijna dagelijks op het restauratiebedrijf van m'n toenmalige buurman in de VS rondliep. Daar stonden o.a. een Jarama, twee Espada's en een Islero. Toen was die auto een goed bewaard geheim, nu weet bijna iedereen wat die houten tankdop betekent......

Moet m'n oude foto's weereens opzoeken, al zal de huidige eigenaar daar misschien niet echt blij van worden.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Mark Nauta » 22 sep 2008, 17:25

Dat verhaal ken ik Steve. Was dat niet de wagen van Mr. Lamborghini himself?

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Lamborghini ????

Bericht door HSR » 22 sep 2008, 17:26

steve smith schreef:
Mark Nauta schreef: EINDELIJK!!!!!!

Iemand met wie ik kan praten! Steve, die staat bij mij ook heel hoog op de lijst. Ik vind de Islero ook nog wel eens zo verschrikkelijk mooi!!!
Jij hebt er dus mee gereden? I envy you ;)
Heb inmiddels met S als gewoon gereden, en het blijft de beste. Helaas nog niet kunnen rijden in voor mij DE Islero. Ben er als kind verliefd op geworden toen ik tussen '90 en '92 bijna dagelijks op het restauratiebedrijf van m'n toenmalige buurman in de VS rondliep. Daar stonden o.a. een Jarama, twee Espada's en een Islero. Toen was die auto een goed bewaard geheim, nu weet bijna iedereen wat die houten tankdop betekent......

Moet m'n oude foto's weereens opzoeken, al zal de huidige eigenaar daar misschien niet echt blij van worden.
houten tankdop?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Lamborghini ????

Bericht door steve smith » 22 sep 2008, 17:35

Mark Nauta schreef:Dat verhaal ken ik Steve. Was dat niet de wagen van Mr. Lamborghini himself?
Yep. 6201.

http://www.lamborghiniregistry.com/Isle ... /6201.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze is alleen nog wel een paar andere kleuren geweest in de tussentijd. En de bekleding was destijds nog het originele "pigskin", de buitenkleur was al wel minimaal 2x veranderd. Ze zou oorspronkelijk rood moeten zijn, ik ken haar alleen in verschillende kleuren blauw. De rode klepdeksels heeft ze ergens in zomer 1992 gekregen.

Het is jammer dat begin jaren negentig die hele markt op z'n gat lag, anders was er wel budget geweest het in 1 keer goed te doen. Wel super dat ze weer nu helemaal fit is!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Mark Nauta » 22 sep 2008, 17:42

WAUW!!!
Wat een verschrikkelijk mooi ding! Prachtige kleurencombi ook trouwens!!!

Wat zou ik graag nog eens in zo'n ding rijden zeg. Heb er 2,5 jaar terug hier op de Oostmaaslaan nog één zien staan. Een S. Een licht groen/blauwe, ken je misschien wel Steve?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Lamborghini ????

Bericht door steve smith » 22 sep 2008, 17:54

Mark Nauta schreef:WAUW!!!
Wat een verschrikkelijk mooi ding! Prachtige kleurencombi ook trouwens!!!

Wat zou ik graag nog eens in zo'n ding rijden zeg. Heb er 2,5 jaar terug hier op de Oostmaaslaan nog één zien staan. Een S. Een licht groen/blauwe, ken je misschien wel Steve?
Klinkt als AM-07-39, een S in een rare kleur lichtblauw. Maar die is niet meer in Nederland, zover ik weet. Kenteken is uit het register i.i.g. Kleur heet AquaVerde.

Deuze: http://www.klassiekergespot.nl/viewimages.php?id=11344" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn ritten waren in DLD met een D auto en een UK auto.

Heb een paar weken geleden met verbazing in het register zitten kijk hoeveel er in NL zijn. Als je dat terugrekent naar wat er over is kom je op een heel raar percentage. Komt nog bij dat er een vaak ook nog een aantal bij Joop Stolze staan die niet in het register voorkomen.
Laatst gewijzigd door steve smith op 22 sep 2008, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Lamborghini ????

Bericht door HSR » 22 sep 2008, 17:55

steve smith schreef:
Mark Nauta schreef:Dat verhaal ken ik Steve. Was dat niet de wagen van Mr. Lamborghini himself?
Yep. 6201.

http://www.lamborghiniregistry.com/Isle ... /6201.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze is alleen nog wel een paar andere kleuren geweest in de tussentijd. En de bekleding was destijds nog het originele "pigskin", de buitenkleur was al wel minimaal 2x veranderd. Ze zou oorspronkelijk rood moeten zijn, ik ken haar alleen in verschillende kleuren blauw. De rode klepdeksels heeft ze ergens in zomer 1992 gekregen.

Het is jammer dat begin jaren negentig die hele markt op z'n gat lag, anders was er wel budget geweest het in 1 keer goed te doen. Wel super dat ze weer nu helemaal fit is!
Mooi verhaal. Overigens een prachtige wagen kwa lijnen, onovertroffen.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Mark Nauta » 22 sep 2008, 18:02

Quote van Autoblog.nl
Lamborghini heeft de naam Urus geregistreerd en daarmee lijkt het zeer waarschijnlijk dat dat de naam van de nieuwe vierdeurs coupe van Lambo wordt. Urus is een inmiddels uitgestorven, erg grote rundersoort.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Lamborghini ????

Bericht door M@rcel » 22 sep 2008, 20:12

Oer os? Zal me een beest zijn geweest :wink:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Mark Nauta » 23 sep 2008, 00:16

Dat zal het ook worden denk ik. Op die foto van de zijkant was in de eerste versie te zien dat er een bandenmaat op de voorwielen stond van 295 (!!!!). Lamborghini heeft echter die persfoto vervangen voor een versie zonder de bandenmaat en met de Italiaanse vlag in de juiste richting.

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Lamborghini ????

Bericht door HSR » 23 sep 2008, 00:34

Mark Nauta schreef:Dat zal het ook worden denk ik. Op die foto van de zijkant was in de eerste versie te zien dat er een bandenmaat op de voorwielen stond van 295 (!!!!). Lamborghini heeft echter die persfoto vervangen voor een versie zonder de bandenmaat en met de Italiaanse vlag in de juiste richting.
Eigenlijk wel knullig, de vlag van je thuisland niet kennen.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Niels v D » 23 sep 2008, 10:26

Dat zal dan de duitse vlag zijn.. :sealed:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Macboy » 24 sep 2008, 15:12

Toch denk ik dat Lambo ook een markt kan aanboren in de prijsklasse 65k-85k (Duitse prijzen dan). Waarom niet een model onder de Gallardo ? Ferrari doet dit bijvoorbeeld bewust niet, omdat ze exclusief willen blijven en de onderneming reeds erg gezond is. Lambo is zo gezond nog niet en heeft nu net aardig verdiend waardoor ze volgens mij best investeringen kunnen maken in die niche markt.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Mark Nauta » 24 sep 2008, 23:25

Nieuwe teaser:

Afbeelding

Gebruikersavatar
M-Roadster
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2008, 19:45
Locatie: Noord-Brabant

Re: Lamborghini ????

Bericht door M-Roadster » 25 sep 2008, 10:37

Ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen. Ik ga waarschijnlijk de 18e Oktober stiekem een kijkje nemen op de Paris motorshow, want er staat veel nieuw auto-moois. Ben ook wel erg nieuwsgierig naar prijs en markt waar ze zich op gaan richten en of het ding gaat verkopen.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Niels v D » 27 sep 2008, 19:30

Mark Nauta schreef:Nieuwe teaser:

Afbeelding
Daklijn lijkt vrij sterk op te lopen, zal dus inderdaad wel een vierdeurs zijn.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Mark Nauta » 27 sep 2008, 19:34

Ik blijf hopen op een Islero-opvolger!

Kijk eens wat een plaatje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door RutgerK » 28 sep 2008, 01:13

Ik hoop met Mark mee. Een vierdeurs zie ik niet zitten maar een 2+2 zoals de Ferrari 612 zou ik super vinden. Daarna kan er altijd nog een vierdeurs komen. Eerst maar eens een lange motorkap binnen het Lamborghini gamma brengen!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Mark Nauta » 30 sep 2008, 17:56

De volgende teaser!!!

Beloofd in mijn ogen VEEL goeds!!!

Afbeelding

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Lamborghini ????

Bericht door Christoph » 01 okt 2008, 14:20

http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/ ... post-16663" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding



Hier is ie dan!

Ik vind hem prachtig, had het niet verwacht!!!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Lamborghini ????

Bericht door Mark Nauta » 01 okt 2008, 14:27

SCHITTEREND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En wat een stoere naam!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: LAMBORGHINI ESTOQUE

Bericht door Mark Nauta » 01 okt 2008, 14:29

Following a tantalizing series of teaser images, the Lamborghini Estoque four door concept is finally revealed. Although the images leaked by AutoJournal.fr are low-resolution, we can still see all of the details from numerous angles.

Measuring 5.15 meters long, the unique Estoque, which we dare call a sedan, carries a front end in familiar Lamborghini style with gaping diamond shaped air intake scoops linked by a lower spoiler. The aggressive design caries through into the hood with its v-shaped noise and sharply cut side vents. Under the hood we are likely to find the 560 hp V10 from the Gallardo LP 560-4, and of course with all-wheel-drive.

Although the Estoque is presented in concept form, AutoJournal.fr indicates that a production version is planned to arrive as early as 2010. With the support of parent company, VW Group, variants of the Estoque could include a supercharged V8, a hybrid and even a top-range diesel engine – most likely the V12 TDI from the Audi Q7.

The Estoque makes its official appearance this evening in Paris. Stay tuned as we will update all new informations and images as they become available.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten