Fiat Uno Turbo

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Peter van den Berg
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
Locatie: Het Noorden

Fiat Uno Turbo

Bericht door Peter van den Berg » 26 jun 2008, 17:30

Iemand ervaring met deze auto? Waar op te letten bij eventuele aanschaf? Etc..


[img:520:367]http://www.uno-turbo.de/content/images/ ... e0d8ac.jpg[/img]

Luco

Bericht door Luco » 26 jun 2008, 17:37

Das een doorontwikkelde 1.4 van renault heb ik begrepen?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 26 jun 2008, 19:15

Collega van mij heeft zo'n apparaat gehad; best vermakelijk, maar het blijft een auto met wat inspectie gevoeligheid..

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Bericht door Niels v D » 26 jun 2008, 20:10

Als Fiat een Renault doorontwikkeld, dat kan toch nooit goed gaan?

Zonder gein, vriend van me had zo'n ding en die heeft er volgens mij een jaar probleemloos mee gereden.
Autotje stuurde wel lekker, heb nog overwogen die van hem over te nemen maar toch maar niet gedaan.
Edit; dat was een abarth.. :oops:

Gebruikersavatar
Herman Gast
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman Gast » 26 jun 2008, 21:59

Jaren geleden gereden. Was toen heerlijke auto, je lacht bijna iedereen uit. Weinig kilootjes en, meen ik, 105pk of meer. "Fiat Uno Turbo IE Intercooler nogwat". Nooit problemen mee gehad. Lekkere remmen ook.
Wel mezelf bijna te pletter gereden destijds in een garage-vervangertje met maar 45pk :? versie op een tegenligger, kwam er niet voorbij bij het inhalen..... 60pk tekort, ging maar net goed :shock: .

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jun 2008, 16:39

Neluhz schreef:Als Fiat een Renault doorontwikkeld, dat kan toch nooit goed gaan?

Zonder gein, vriend van me had zo'n ding en die heeft er volgens mij een jaar probleemloos mee gereden.
Autotje stuurde wel lekker, heb nog overwogen die van hem over te nemen maar toch maar niet gedaan.
Edit; dat was een abarth.. :oops:
Neluhz, kun je die vriend vragen hoe Abarth zijn auto was? Ik heb namelijk ook een Fiat Uno Abarth gehad, maar wat ik weet waren er 10 van gebouwd en informatie is nergens te vinden. Ik had +- 100 pk zonder turbo uit een 1.5. Volledig lederen bekleding, ander in- en uitlaatsysteem en onderstel was iets anders (niet veel) aparte striping op de zijkant die ik ook nog nooit bij een ander model heb gezien. Was een leuke snelle Hatch. Jammer van de roest. De basis van de Abarth was een 1.5 DGT uitvoering, dus met het digitale dashboard en 75 pk. Met de +-100 pk kon ik een Uno Turbo van 0-120 bijhouden.

Electronica (met name de aansluitingen) en roest zijn de voornaamste redenen om dit soort auto'tjes te laten staan. Motoren zijn redelijk bullit proof, turbo's hebben natuurlijk na jaren dienst altijd wat slijtage. Dus daar moet je gewoon goed naar kijken. Maar dat is allemaal te verhelpen. Zo'n auto mag niet veel kosten.

Alain Corbiau
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2008, 23:03
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alain Corbiau » 16 jul 2008, 21:42

Hi Peter,

Ik heb een heel gave 1.3 Turbo in de garage staan bouwjaar 1987.
Het zijn echte Wolven in een schaapkleedje.
Er zijn ook 1.4 Turbo's gemaakt vanaf 1992 tot 1995.

Voor meer info kan je zeker terecht bij Fiat Uno Club Holland waar ik lid van ben.

http://fiatunoclubholland.nl/

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Bericht door GarreTT » 17 jul 2008, 17:49

Ik heb ook een tijdje een 1.3 turbo gehad en er heel veel plezier mee gehad. Dit was een van de leukste auto's die ik gehad heb. Ook geheel probleemloos.
En ik heb 2 jaar geleden samen met iemand 1 opgeknapt. De gehele carosserie is aangepakt en opnieuw gespoten. Deze is wellicht te koop. Motorisch moet er nog wel wat aan gebeuren. Ik heb bovendien nog 2 motorblokken en versnellingsbakken in de schuur liggen. Die mogen gratis opgehaald worden :wink:

[img:300:185]http://www.unoturbo.za.net/images/the_uno_turbo.jpg[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten