Iemand ervaring met deze auto? Waar op te letten bij eventuele aanschaf? Etc..
[img:520:367]http://www.uno-turbo.de/content/images/ ... e0d8ac.jpg[/img]
Fiat Uno Turbo
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
- Locatie: Het Noorden
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
- Contacteer:
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Jaren geleden gereden. Was toen heerlijke auto, je lacht bijna iedereen uit. Weinig kilootjes en, meen ik, 105pk of meer. "Fiat Uno Turbo IE Intercooler nogwat". Nooit problemen mee gehad. Lekkere remmen ook.
Wel mezelf bijna te pletter gereden destijds in een garage-vervangertje met maar 45pk versie op een tegenligger, kwam er niet voorbij bij het inhalen..... 60pk tekort, ging maar net goed .
Wel mezelf bijna te pletter gereden destijds in een garage-vervangertje met maar 45pk versie op een tegenligger, kwam er niet voorbij bij het inhalen..... 60pk tekort, ging maar net goed .
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Neluhz, kun je die vriend vragen hoe Abarth zijn auto was? Ik heb namelijk ook een Fiat Uno Abarth gehad, maar wat ik weet waren er 10 van gebouwd en informatie is nergens te vinden. Ik had +- 100 pk zonder turbo uit een 1.5. Volledig lederen bekleding, ander in- en uitlaatsysteem en onderstel was iets anders (niet veel) aparte striping op de zijkant die ik ook nog nooit bij een ander model heb gezien. Was een leuke snelle Hatch. Jammer van de roest. De basis van de Abarth was een 1.5 DGT uitvoering, dus met het digitale dashboard en 75 pk. Met de +-100 pk kon ik een Uno Turbo van 0-120 bijhouden.Neluhz schreef:Als Fiat een Renault doorontwikkeld, dat kan toch nooit goed gaan?
Zonder gein, vriend van me had zo'n ding en die heeft er volgens mij een jaar probleemloos mee gereden.
Autotje stuurde wel lekker, heb nog overwogen die van hem over te nemen maar toch maar niet gedaan.
Edit; dat was een abarth..
Electronica (met name de aansluitingen) en roest zijn de voornaamste redenen om dit soort auto'tjes te laten staan. Motoren zijn redelijk bullit proof, turbo's hebben natuurlijk na jaren dienst altijd wat slijtage. Dus daar moet je gewoon goed naar kijken. Maar dat is allemaal te verhelpen. Zo'n auto mag niet veel kosten.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 23:03
- Locatie: Antwerpen
Hi Peter,
Ik heb een heel gave 1.3 Turbo in de garage staan bouwjaar 1987.
Het zijn echte Wolven in een schaapkleedje.
Er zijn ook 1.4 Turbo's gemaakt vanaf 1992 tot 1995.
Voor meer info kan je zeker terecht bij Fiat Uno Club Holland waar ik lid van ben.
http://fiatunoclubholland.nl/
Ik heb een heel gave 1.3 Turbo in de garage staan bouwjaar 1987.
Het zijn echte Wolven in een schaapkleedje.
Er zijn ook 1.4 Turbo's gemaakt vanaf 1992 tot 1995.
Voor meer info kan je zeker terecht bij Fiat Uno Club Holland waar ik lid van ben.
http://fiatunoclubholland.nl/
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Ik heb ook een tijdje een 1.3 turbo gehad en er heel veel plezier mee gehad. Dit was een van de leukste auto's die ik gehad heb. Ook geheel probleemloos.
En ik heb 2 jaar geleden samen met iemand 1 opgeknapt. De gehele carosserie is aangepakt en opnieuw gespoten. Deze is wellicht te koop. Motorisch moet er nog wel wat aan gebeuren. Ik heb bovendien nog 2 motorblokken en versnellingsbakken in de schuur liggen. Die mogen gratis opgehaald worden
[img:300:185]http://www.unoturbo.za.net/images/the_uno_turbo.jpg[/img]
En ik heb 2 jaar geleden samen met iemand 1 opgeknapt. De gehele carosserie is aangepakt en opnieuw gespoten. Deze is wellicht te koop. Motorisch moet er nog wel wat aan gebeuren. Ik heb bovendien nog 2 motorblokken en versnellingsbakken in de schuur liggen. Die mogen gratis opgehaald worden
[img:300:185]http://www.unoturbo.za.net/images/the_uno_turbo.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 328 gasten