Ferrari 430 Scuderia Supertest

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Ferrari 430 Scuderia Supertest

Bericht door Erik K. » 20 jun 2008, 21:10

[IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887a.jpg[/img][IMG:932:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887b.jpg[/img]
[IMG:929:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1 ... 55887c.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1 ... 55887d.jpg[/img]
[IMG:930:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887e.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887f.jpg[/img]
[IMG:929:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887h.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887i.jpg[/img]
[IMG:929:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887j.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887k.jpg[/img]
max. lat. accelleration of 1.4g

thanks to the Pirelli P Tero Corsa tyres


specs as tested:

V8, 4.308 liters
bore x stroke: 92.0 x 81.0 mms
compresison: 11.9:1
510 PS at 8,500 rpm
470 Nm at 5,250 rpm
118.4 PS/liter

6-speed semi-automatic transmission

gear ratios:
1st 3.29
2nd 2.16
3rd 1.56
4th 1.22
5th 0.97
6th 0.78
rear axle 4.30

tyres:
Pirelli P Zero Corsa
235/35 ZR 19 in front, 285/35 ZR 19 in rear

length/width/height: 4512 / 1923 / 1199 mm
track: 1669 mm in front, 16161 mm in rear
wheel base: 2600 mm

MSRP: 206,300 EUR

224,220 ER with options like rool cage, 4-point harnesses, adj. diver´s seat, racing stripe, golden 19" rims, carbon steering wheel with LEDs

kerb weight: 1402 kg
power-to-weight: 370 PS/ton

acceleration:
0-100 km/h 3.6 s
0-160 km/h 7.6 s
0-200 km/h 11.4 s

Vmax: 320 km/h

18m slalom: 71.1 km/h
36m slalom: 136 km/h

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Mark Nauta » 20 jun 2008, 22:11

ZO ZEG!!!! Dat is 9 !!! seconden sneller dan een GT3 of GT3 RS. Dat heeft Ferrari knap en zeer goed voor mekaar zeg!!!

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 21 jun 2008, 07:39

Leukste speelgoed wat er is, prijs kwaliteit verhouding tov zogenaamde supercars.. :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 16 jul 2008, 21:53


Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 16 jul 2008, 22:13

Dit is zeker een : no holes barred Ferrari 8)

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 16 jul 2008, 22:24

Mijnheer Pescatore, kom er maar in. :wink: 8)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 17 jul 2008, 09:05

En toch is de Porsche 997 GT2 zowat in alle vergelijkingen sneller.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 17 jul 2008, 12:37

hugo schreef:Mijnheer Pescatore, kom er maar in. :wink: 8)
Onlangs heb ik in een Scuderia gereden. De ervaring met een 430 spyder in het geheugen, ben ik ingestapt voor een snelle rit over allerlei plattelandsweggetjes. Waar een 'normale' 430 bepaald geen auto is waar je je te kort in gedaan moet voelen, zal een rit in de Scuderia je dat gevoel wel gaan geven. De punten hieronder zijn in een 430 goed, maar in een Scuderia echt een behoorlijke klap beter..

De bak, ongelofelijk wat een snelheid. Of je nu terug- of opschakelt; het gaat zó snel, dat houdt geen smg/dsg whatsoever bij. Daarbij gaat het zoveel soepeler dan de smg-bak uit een M6. Ik ben erg benieuwd naar de dsg-versie waar Ferrari nu aan werkt. Veel ruimte voor verbetering is hier niet.
Dan de motor; goddelijk hoe dat ding vanaf lage toeren doorjankt, all the way naar een dikke 8600 toeren. Turbo's e.d., leuk en aardig, maar niet als het atmosferisch zó kan. In 1 lijkt het geluid redelijk gedempt te worden; in 2 openen zich een aantal kleppen in het uitlaatsysteem, om in 3 en verder geheel open te staan. Vooral het vol doortrekken in 3, door naar 4 is niet te beschrijven, moet je als true petrolhead een keer gedaan/meegemaakt hebben.
Dan het beste deel; het sturen. Een dood punt in het stuur is er niet. Hoewel de bekrachtiging op lage snelheid wat sterk lijkt, is dit op snelheid geen enkel punt van kritiek. Sommigen zullen het misschien te nerveus vinden; werkelijk elke stuurbeweging komt door bij de wielen. Voor een 'sportauto' wil je niets anders. Een bocht aansnijden gaat daardoor zeer precies. De positie van het blok zal hier een grote rol bij spelen. Hoewel onderstuur bij een vloeiende rijstijl vrijwel afwezig is, zal een rit op een stuk asfalt met uitloopstroken dit kunnen verduidelijken. Onderstel is erg mooi in balans.

Alles wat je doet met handen/voeten wordt direct door de auto opgevolgd, nergens zit een vertragende werking achter of iets anders wat door traagheid irritatie kan opwekken. Hoewel ik het design zeer kan waarderen, is dat bij deze auto absoluut niet waar het om draait. Dit is het beste wat Italië te bieden heeft op het moment, vanuit dit oogpunt bekeken heeft die 3,5 euroton een zeer goede euro/fun gehalte (in de wereld van de supercars). Ooit… ;)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 17 jul 2008, 13:30

VET










sorry, moest met hoofdletters en dik. :oops:

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 17 jul 2008, 18:18

Pescatore schreef:
hugo schreef:Mijnheer Pescatore, kom er maar in. :wink: 8)
Onlangs heb ik in een Scuderia gereden. De ervaring met een 430 spyder in het geheugen, ben ik ingestapt voor een snelle rit over allerlei plattelandsweggetjes. Waar een 'normale' 430 bepaald geen auto is waar je je te kort in gedaan moet voelen, zal een rit in de Scuderia je dat gevoel wel gaan geven. De punten hieronder zijn in een 430 goed, maar in een Scuderia echt een behoorlijke klap beter..

De bak, ongelofelijk wat een snelheid. Of je nu terug- of opschakelt; het gaat zó snel, dat houdt geen smg/dsg whatsoever bij. Daarbij gaat het zoveel soepeler dan de smg-bak uit een M6. Ik ben erg benieuwd naar de dsg-versie waar Ferrari nu aan werkt. Veel ruimte voor verbetering is hier niet.
Dan de motor; goddelijk hoe dat ding vanaf lage toeren doorjankt, all the way naar een dikke 8600 toeren. Turbo's e.d., leuk en aardig, maar niet als het atmosferisch zó kan. In 1 lijkt het geluid redelijk gedempt te worden; in 2 openen zich een aantal kleppen in het uitlaatsysteem, om in 3 en verder geheel open te staan. Vooral het vol doortrekken in 3, door naar 4 is niet te beschrijven, moet je als true petrolhead een keer gedaan/meegemaakt hebben.
Dan het beste deel; het sturen. Een dood punt in het stuur is er niet. Hoewel de bekrachtiging op lage snelheid wat sterk lijkt, is dit op snelheid geen enkel punt van kritiek. Sommigen zullen het misschien te nerveus vinden; werkelijk elke stuurbeweging komt door bij de wielen. Voor een 'sportauto' wil je niets anders. Een bocht aansnijden gaat daardoor zeer precies. De positie van het blok zal hier een grote rol bij spelen. Hoewel onderstuur bij een vloeiende rijstijl vrijwel afwezig is, zal een rit op een stuk asfalt met uitloopstroken dit kunnen verduidelijken. Onderstel is erg mooi in balans.

Alles wat je doet met handen/voeten wordt direct door de auto opgevolgd, nergens zit een vertragende werking achter of iets anders wat door traagheid irritatie kan opwekken. Hoewel ik het design zeer kan waarderen, is dat bij deze auto absoluut niet waar het om draait. Dit is het beste wat Italië te bieden heeft op het moment, vanuit dit oogpunt bekeken heeft die 3,5 euroton een zeer goede euro/fun gehalte (in de wereld van de supercars). Ooit… ;)

Mooi verhaal, Coen. Nu is het wachten op een DF'er die alles gaat weerleggen op basis van geschreven materiaal. :wink:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 17 jul 2008, 18:51


Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 17 jul 2008, 18:54

Geweldige test, dit mis ik in Nederlandse bladen, dat een sportauto zo uitgebreid en grondig wordt getest en beschreven, compleet met allehande testdata. Echt super. Ook één van de 2 Ferrari's waar ik echt warm van kan worden (de andere is de 599 GTB). Ben normaal gesproken meer Porsche liefhebber.

...maar natuurlijk is het geen partij voor een 130i/135i, laat dat duidelijk zijn. :) :wink:

Gebruikersavatar
Robbert Bregman
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 jul 2008, 21:04
Locatie: Benthuizen
Contacteer:

Bericht door Robbert Bregman » 17 jul 2008, 19:59

Best bakkie! En dat geluid van die auto, echt gaaf!!

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 17 jul 2008, 21:14

Wouter81 schreef:Geweldige test, dit mis ik in Nederlandse bladen, dat een sportauto zo uitgebreid en grondig wordt getest en beschreven, compleet met allehande testdata. Echt super. Ook één van de 2 Ferrari's waar ik echt warm van kan worden (de andere is de 599 GTB). Ben normaal gesproken meer Porsche liefhebber.

...maar natuurlijk is het geen partij voor een 130i/135i, laat dat duidelijk zijn. :) :wink:
Of voor een E36 M3 !!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 17 jul 2008, 22:32

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 17 jul 2008, 23:48

Fuck die Porkers, dit is de shit!!!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 18 jul 2008, 11:49

Tja, wil ik iets typen, is het al gezegd :)
Jan Visser schreef:Fuck die Porkers, dit is de shit!!!
Wouter81 schreef:Geweldige test, dit mis ik in Nederlandse bladen, dat een sportauto zo uitgebreid en grondig wordt getest en beschreven, compleet met allehande testdata. Echt super. Ook één van de 2 Ferrari's waar ik echt warm van kan worden (de andere is de 599 GTB). Ben normaal gesproken meer Porsche liefhebber.
Ik blijf Porsche man, maar dit is toch onwijs onwijs onwijs...

Waar blijft Tom met zijn reactie?

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 18 jul 2008, 11:52

Hier :)
SPrakeloos hehe

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 18 jul 2008, 12:37

wow wat een snelle schakelbak :shock: damn...

en wat een gave foto van die achterkant diffuser...cool 8)

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 19 jul 2008, 19:08

Dit is idd echt de auto van het moment. Dat precieze sturen wat je verteld hoort natuurlijk op supersportwagen zoals een Scuderia, doet de Evo immers ook :lol: Dat schijnt bijvoorbeeld een Gallardo Superleggera een beetje te missen. Auto blijkt iets minder scherp te zijn.

Toch denk ik als je met beide auto's (360 + 430) een middagje mag rijden dat de 360 cs de meeste kicks geeft. Dat geluid is nog meer porno als de 430 sc imo...

http://www.youtube.com/watch?v=SBzOIiuqtGc

http://www.youtube.com/watch?v=iBXXZ2gbriE

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten