Ferrari 430 Scuderia Supertest
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Ferrari 430 Scuderia Supertest
[IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887a.jpg[/img][IMG:932:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887b.jpg[/img]
[IMG:929:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1 ... 55887c.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1 ... 55887d.jpg[/img]
[IMG:930:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887e.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887f.jpg[/img]
[IMG:929:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887h.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887i.jpg[/img]
[IMG:929:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887j.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887k.jpg[/img]
max. lat. accelleration of 1.4g
thanks to the Pirelli P Tero Corsa tyres
specs as tested:
V8, 4.308 liters
bore x stroke: 92.0 x 81.0 mms
compresison: 11.9:1
510 PS at 8,500 rpm
470 Nm at 5,250 rpm
118.4 PS/liter
6-speed semi-automatic transmission
gear ratios:
1st 3.29
2nd 2.16
3rd 1.56
4th 1.22
5th 0.97
6th 0.78
rear axle 4.30
tyres:
Pirelli P Zero Corsa
235/35 ZR 19 in front, 285/35 ZR 19 in rear
length/width/height: 4512 / 1923 / 1199 mm
track: 1669 mm in front, 16161 mm in rear
wheel base: 2600 mm
MSRP: 206,300 EUR
224,220 ER with options like rool cage, 4-point harnesses, adj. diver´s seat, racing stripe, golden 19" rims, carbon steering wheel with LEDs
kerb weight: 1402 kg
power-to-weight: 370 PS/ton
acceleration:
0-100 km/h 3.6 s
0-160 km/h 7.6 s
0-200 km/h 11.4 s
Vmax: 320 km/h
18m slalom: 71.1 km/h
36m slalom: 136 km/h
[IMG:929:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1 ... 55887c.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1 ... 55887d.jpg[/img]
[IMG:930:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887e.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887f.jpg[/img]
[IMG:929:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887h.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887i.jpg[/img]
[IMG:929:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887j.jpg[/img][IMG:931:1280]http://www.supercars.net/pitlane/pics/1355887k.jpg[/img]
max. lat. accelleration of 1.4g
thanks to the Pirelli P Tero Corsa tyres
specs as tested:
V8, 4.308 liters
bore x stroke: 92.0 x 81.0 mms
compresison: 11.9:1
510 PS at 8,500 rpm
470 Nm at 5,250 rpm
118.4 PS/liter
6-speed semi-automatic transmission
gear ratios:
1st 3.29
2nd 2.16
3rd 1.56
4th 1.22
5th 0.97
6th 0.78
rear axle 4.30
tyres:
Pirelli P Zero Corsa
235/35 ZR 19 in front, 285/35 ZR 19 in rear
length/width/height: 4512 / 1923 / 1199 mm
track: 1669 mm in front, 16161 mm in rear
wheel base: 2600 mm
MSRP: 206,300 EUR
224,220 ER with options like rool cage, 4-point harnesses, adj. diver´s seat, racing stripe, golden 19" rims, carbon steering wheel with LEDs
kerb weight: 1402 kg
power-to-weight: 370 PS/ton
acceleration:
0-100 km/h 3.6 s
0-160 km/h 7.6 s
0-200 km/h 11.4 s
Vmax: 320 km/h
18m slalom: 71.1 km/h
36m slalom: 136 km/h
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Onlangs heb ik in een Scuderia gereden. De ervaring met een 430 spyder in het geheugen, ben ik ingestapt voor een snelle rit over allerlei plattelandsweggetjes. Waar een 'normale' 430 bepaald geen auto is waar je je te kort in gedaan moet voelen, zal een rit in de Scuderia je dat gevoel wel gaan geven. De punten hieronder zijn in een 430 goed, maar in een Scuderia echt een behoorlijke klap beter..hugo schreef:Mijnheer Pescatore, kom er maar in. 8)
De bak, ongelofelijk wat een snelheid. Of je nu terug- of opschakelt; het gaat zó snel, dat houdt geen smg/dsg whatsoever bij. Daarbij gaat het zoveel soepeler dan de smg-bak uit een M6. Ik ben erg benieuwd naar de dsg-versie waar Ferrari nu aan werkt. Veel ruimte voor verbetering is hier niet.
Dan de motor; goddelijk hoe dat ding vanaf lage toeren doorjankt, all the way naar een dikke 8600 toeren. Turbo's e.d., leuk en aardig, maar niet als het atmosferisch zó kan. In 1 lijkt het geluid redelijk gedempt te worden; in 2 openen zich een aantal kleppen in het uitlaatsysteem, om in 3 en verder geheel open te staan. Vooral het vol doortrekken in 3, door naar 4 is niet te beschrijven, moet je als true petrolhead een keer gedaan/meegemaakt hebben.
Dan het beste deel; het sturen. Een dood punt in het stuur is er niet. Hoewel de bekrachtiging op lage snelheid wat sterk lijkt, is dit op snelheid geen enkel punt van kritiek. Sommigen zullen het misschien te nerveus vinden; werkelijk elke stuurbeweging komt door bij de wielen. Voor een 'sportauto' wil je niets anders. Een bocht aansnijden gaat daardoor zeer precies. De positie van het blok zal hier een grote rol bij spelen. Hoewel onderstuur bij een vloeiende rijstijl vrijwel afwezig is, zal een rit op een stuk asfalt met uitloopstroken dit kunnen verduidelijken. Onderstel is erg mooi in balans.
Alles wat je doet met handen/voeten wordt direct door de auto opgevolgd, nergens zit een vertragende werking achter of iets anders wat door traagheid irritatie kan opwekken. Hoewel ik het design zeer kan waarderen, is dat bij deze auto absoluut niet waar het om draait. Dit is het beste wat Italië te bieden heeft op het moment, vanuit dit oogpunt bekeken heeft die 3,5 euroton een zeer goede euro/fun gehalte (in de wereld van de supercars). Ooit…
-
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Pescatore schreef:Onlangs heb ik in een Scuderia gereden. De ervaring met een 430 spyder in het geheugen, ben ik ingestapt voor een snelle rit over allerlei plattelandsweggetjes. Waar een 'normale' 430 bepaald geen auto is waar je je te kort in gedaan moet voelen, zal een rit in de Scuderia je dat gevoel wel gaan geven. De punten hieronder zijn in een 430 goed, maar in een Scuderia echt een behoorlijke klap beter..hugo schreef:Mijnheer Pescatore, kom er maar in. 8)
De bak, ongelofelijk wat een snelheid. Of je nu terug- of opschakelt; het gaat zó snel, dat houdt geen smg/dsg whatsoever bij. Daarbij gaat het zoveel soepeler dan de smg-bak uit een M6. Ik ben erg benieuwd naar de dsg-versie waar Ferrari nu aan werkt. Veel ruimte voor verbetering is hier niet.
Dan de motor; goddelijk hoe dat ding vanaf lage toeren doorjankt, all the way naar een dikke 8600 toeren. Turbo's e.d., leuk en aardig, maar niet als het atmosferisch zó kan. In 1 lijkt het geluid redelijk gedempt te worden; in 2 openen zich een aantal kleppen in het uitlaatsysteem, om in 3 en verder geheel open te staan. Vooral het vol doortrekken in 3, door naar 4 is niet te beschrijven, moet je als true petrolhead een keer gedaan/meegemaakt hebben.
Dan het beste deel; het sturen. Een dood punt in het stuur is er niet. Hoewel de bekrachtiging op lage snelheid wat sterk lijkt, is dit op snelheid geen enkel punt van kritiek. Sommigen zullen het misschien te nerveus vinden; werkelijk elke stuurbeweging komt door bij de wielen. Voor een 'sportauto' wil je niets anders. Een bocht aansnijden gaat daardoor zeer precies. De positie van het blok zal hier een grote rol bij spelen. Hoewel onderstuur bij een vloeiende rijstijl vrijwel afwezig is, zal een rit op een stuk asfalt met uitloopstroken dit kunnen verduidelijken. Onderstel is erg mooi in balans.
Alles wat je doet met handen/voeten wordt direct door de auto opgevolgd, nergens zit een vertragende werking achter of iets anders wat door traagheid irritatie kan opwekken. Hoewel ik het design zeer kan waarderen, is dat bij deze auto absoluut niet waar het om draait. Dit is het beste wat Italië te bieden heeft op het moment, vanuit dit oogpunt bekeken heeft die 3,5 euroton een zeer goede euro/fun gehalte (in de wereld van de supercars). Ooit…
Mooi verhaal, Coen. Nu is het wachten op een DF'er die alles gaat weerleggen op basis van geschreven materiaal.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
-
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Geweldige test, dit mis ik in Nederlandse bladen, dat een sportauto zo uitgebreid en grondig wordt getest en beschreven, compleet met allehande testdata. Echt super. Ook één van de 2 Ferrari's waar ik echt warm van kan worden (de andere is de 599 GTB). Ben normaal gesproken meer Porsche liefhebber.
...maar natuurlijk is het geen partij voor een 130i/135i, laat dat duidelijk zijn.
...maar natuurlijk is het geen partij voor een 130i/135i, laat dat duidelijk zijn.
- Robbert Bregman
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15 jul 2008, 21:04
- Locatie: Benthuizen
- Contacteer:
-
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Of voor een E36 M3 !!Wouter81 schreef:Geweldige test, dit mis ik in Nederlandse bladen, dat een sportauto zo uitgebreid en grondig wordt getest en beschreven, compleet met allehande testdata. Echt super. Ook één van de 2 Ferrari's waar ik echt warm van kan worden (de andere is de 599 GTB). Ben normaal gesproken meer Porsche liefhebber.
...maar natuurlijk is het geen partij voor een 130i/135i, laat dat duidelijk zijn.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Tja, wil ik iets typen, is het al gezegd
Waar blijft Tom met zijn reactie?
Jan Visser schreef:Fuck die Porkers, dit is de shit!!!
Ik blijf Porsche man, maar dit is toch onwijs onwijs onwijs...Wouter81 schreef:Geweldige test, dit mis ik in Nederlandse bladen, dat een sportauto zo uitgebreid en grondig wordt getest en beschreven, compleet met allehande testdata. Echt super. Ook één van de 2 Ferrari's waar ik echt warm van kan worden (de andere is de 599 GTB). Ben normaal gesproken meer Porsche liefhebber.
Waar blijft Tom met zijn reactie?
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Dit is idd echt de auto van het moment. Dat precieze sturen wat je verteld hoort natuurlijk op supersportwagen zoals een Scuderia, doet de Evo immers ook Dat schijnt bijvoorbeeld een Gallardo Superleggera een beetje te missen. Auto blijkt iets minder scherp te zijn.
Toch denk ik als je met beide auto's (360 + 430) een middagje mag rijden dat de 360 cs de meeste kicks geeft. Dat geluid is nog meer porno als de 430 sc imo...
http://www.youtube.com/watch?v=SBzOIiuqtGc
http://www.youtube.com/watch?v=iBXXZ2gbriE
Toch denk ik als je met beide auto's (360 + 430) een middagje mag rijden dat de 360 cs de meeste kicks geeft. Dat geluid is nog meer porno als de 430 sc imo...
http://www.youtube.com/watch?v=SBzOIiuqtGc
http://www.youtube.com/watch?v=iBXXZ2gbriE
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten