Officiële 3-Serie Coupé pics...
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Op papier vind ik hem niet mooi. Maar de praktijk is belangrijker
Directe inspuiting kan in theorie nog iets brengen qua vermogen en verbruik. Je moet het echt als verfijning zien, puntje op de i.
Het effect hangt echter wel van de uitvoering af. Doordat het relatief nieuw is (systeem is op zich al oud, alleen heeft nooit een vlucht genomen tot nu toe) kunnen er nog kinderziektes inzitten. Zodat het extra vermogen of lagere verbruik er toch weer niet uit komen. Uiteindelijk is het wel de nabije toekomst voor benzineinspuiting, het systeem zal de komende jaren flink rijpen.
Edit: even wat taalfoutjes verwijderd voor de gevoelige lezerd.
Directe inspuiting kan in theorie nog iets brengen qua vermogen en verbruik. Je moet het echt als verfijning zien, puntje op de i.
Het effect hangt echter wel van de uitvoering af. Doordat het relatief nieuw is (systeem is op zich al oud, alleen heeft nooit een vlucht genomen tot nu toe) kunnen er nog kinderziektes inzitten. Zodat het extra vermogen of lagere verbruik er toch weer niet uit komen. Uiteindelijk is het wel de nabije toekomst voor benzineinspuiting, het systeem zal de komende jaren flink rijpen.
Edit: even wat taalfoutjes verwijderd voor de gevoelige lezerd.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Di is nog zuiniger/leanburn milieuvriendelijker etc. In de USA duurt 't nog even voordat ivm met de brandstof daar de DI 330i wordt geintroduceerd(begreep ik ervan)Op een DI motor wordt ook gaan Valvetronic meer toegepast. Valvetronic is de tussenstap.
Rico, beter kan altijd, de ontwikkeling staat niet stil
Rico, beter kan altijd, de ontwikkeling staat niet stil
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Uit het artikel van GermanCarFans over de 3 liter biturbomotor.Robin schreef:Di is nog zuiniger/leanburn milieuvriendelijker etc. In de USA duurt 't nog even voordat ivm met de brandstof daar de DI 330i wordt geintroduceerd (begreep ik ervan) Op een DI motor wordt ook geen Valvetronic meer toegepast. Valvetronic is de tussenstap.
Rico, beter kan altijd, de ontwikkeling staat niet stil
Met andere woorden, Doppel Vanos, Valvetronic, directe injectie en turbolading worden in deze motor allemaal gezamenlijk toegepast.GermanCarFans schreef:When combined with the efficiency and flexibility of acclaimed BMW VALVETRONIC and double-VANOS technology, the new engine is able to produce an immense 225 kW of power and 400 Nm of torque. It is armed with a Table Mountain-like torque profile that defies the term curve. Peak torque of 400 Nm is delivered between 1,500 rpm and 5,800 rpm and the engine boasts a 7,000 rpm red line.
...thanks to high-precision direct petrol injection, used for the first time on a BMW six-cylinder motor.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
In de 3.0 biturbo DI zit geen Valvetronic Brava. Lees dit maar eens. Naar beneden scrollen.Brava schreef:Uit het artikel van GermanCarFans over de 3 liter biturbomotor.Robin schreef:Di is nog zuiniger/leanburn milieuvriendelijker etc. In de USA duurt 't nog even voordat ivm met de brandstof daar de DI 330i wordt geintroduceerd (begreep ik ervan) Op een DI motor wordt ook geen Valvetronic meer toegepast. Valvetronic is de tussenstap.
Rico, beter kan altijd, de ontwikkeling staat niet stil
Met andere woorden, Doppel Vanos, Valvetronic, directe injectie en turbolading worden in deze motor allemaal gezamenlijk toegepast.GermanCarFans schreef:When combined with the efficiency and flexibility of acclaimed BMW VALVETRONIC and double-VANOS technology, the new engine is able to produce an immense 225 kW of power and 400 Nm of torque. It is armed with a Table Mountain-like torque profile that defies the term curve. Peak torque of 400 Nm is delivered between 1,500 rpm and 5,800 rpm and the engine boasts a 7,000 rpm red line.
...thanks to high-precision direct petrol injection, used for the first time on a BMW six-cylinder motor.
http://www.greencarcongress.com/2006/03 ... s_new.html
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Je hebt gelijk. GCF lult uit haar collectieve nek, zogezegd.Robin schreef:In de 3.0 biturbo DI zit geen Valvetronic Brava. Lees dit maar eens. Naar beneden scrollen.
http://www.greencarcongress.com/2006/03 ... s_new.html
Auto, Motor und Sport schreef:...Gleich zwei Turbolader eröffnen hier ganz neue Perspektiven. Jeweils drei Zylinder versorgen sie über schwingungstechnisch abgestimmte Fächerkrümmer mit Abgas, so dass außer dem Druckgefälle auch die Gasdynamik zur Wirkung kommen kann. Aggregate-Chef Klaus Borgmann verspricht ein Fahren ohne spürbares Turboloch, wozu auch die relativ kleinen Mitsubishi-Turbolader und eine speziell abgestimmte Ventilsteuerung durch Doppel-Vanos beitragen. Die vollvariable Valvetronic kommt beim Biturbo nicht zum Einsatz.
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Ze hebben bepaalde "stappen terug gedaan", oftwel andere technische keuzes gemaakt, om op andere gebieden stappen vooruit te doen.Rico v Velzen schreef:Conclussie is dus in mijn opinie dat BMW technisch stappen terug heeft gedaan betreffende state of art atmo techniek ten behoefte van de toepassing van turbo techniek.
Is het glas half vol, of half leeg?
Je kunt je op die manier afvragen waarom op M motoren geen Valvetronic wordt toegepast. Een stap terug? Nee, een andere keuze gemaakt.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
De reden dat het niet bij de M motoren word toegepast is volgens mij de hoge toerentallen die de M motoren moeten draaien. Valvetronic schijnt daar niet mee samen te gaan.
Verder ben ik het wel met je eens Brava, maar het is BMW zelf die hoog van de toren jubelt als ze de nieuwste motortechnieken toepast. Nu slaan ze een ander pad in en dan mag je best kritisch zijn als je interesse hebt in de techniek.
Verder ben ik het wel met je eens Brava, maar het is BMW zelf die hoog van de toren jubelt als ze de nieuwste motortechnieken toepast. Nu slaan ze een ander pad in en dan mag je best kritisch zijn als je interesse hebt in de techniek.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Dat klopt, dat weet ik ook. Ik gebruikte het slechts als argument.Robin schreef:M Motoren zijn hoge toerendraaiers. Wat ik begreep kan Valvetronic die back and forth regeling niet bijbenen(open dicht Jip en Janneke taal van de Valvetronic, wat natuurlijk traploos is maar OK)
Maar dat las ik ergens....
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
FF scrollen. MOOIE FOTO's, valt me minder tegen.
http://www.e90post.com/forums/showthrea ... post248997
http://www.e90post.com/forums/showthrea ... post248997
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:800:534]http://www.germancarfans.com/news/20604 ... mini4L.jpg[/img]
[img:800:528]http://www.germancarfans.com/news/20604 ... mini1L.jpg[/img]
[img:800:528]http://www.germancarfans.com/news/20604 ... mini1L.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
klopt vind ik ook niet mooi, maar i drive of satnav is een extra optie, dus alleen dan die hobel.
nog even een paar nieuwe foto's, dezelfde in Robin's link.
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/6655350591.jpg[/img]
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/157c02ff8d.jpg[/img]
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/9bd51ed504.jpg[/img]
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/117433c8de.jpg[/img]
nog even een paar nieuwe foto's, dezelfde in Robin's link.
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/6655350591.jpg[/img]
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/157c02ff8d.jpg[/img]
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/9bd51ed504.jpg[/img]
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/117433c8de.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: dave van marion, Mark 320iS en 443 gasten