Officiële 3-Serie Coupé pics...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 20 apr 2006, 11:15

Tom, beter!!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 apr 2006, 11:44

Ik bedoel maar. Kleur en velgen doen heel veel, maar vooral de omgeving, deze foto's laten niet goed de verhoudingen zien vind ik.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 20 apr 2006, 12:44

Op papier vind ik hem niet mooi. Maar de praktijk is belangrijker :)

Directe inspuiting kan in theorie nog iets brengen qua vermogen en verbruik. Je moet het echt als verfijning zien, puntje op de i.

Het effect hangt echter wel van de uitvoering af. Doordat het relatief nieuw is (systeem is op zich al oud, alleen heeft nooit een vlucht genomen tot nu toe) kunnen er nog kinderziektes inzitten. Zodat het extra vermogen of lagere verbruik er toch weer niet uit komen. Uiteindelijk is het wel de nabije toekomst voor benzineinspuiting, het systeem zal de komende jaren flink rijpen.



Edit: even wat taalfoutjes verwijderd voor de gevoelige lezerd.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 20 apr 2006, 13:43

Di is nog zuiniger/leanburn milieuvriendelijker etc. In de USA duurt 't nog even voordat ivm met de brandstof daar de DI 330i wordt geintroduceerd(begreep ik ervan)Op een DI motor wordt ook gaan Valvetronic meer toegepast. Valvetronic is de tussenstap.

Rico, beter kan altijd, de ontwikkeling staat niet stil :)

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 20 apr 2006, 13:49

Robin schreef:Op de foto's doet ie mij Honda Legend/Civic Coupe achtig aan.
Hé, die associatie had ik ook!

In Toms sjopversie trouwens wel erg gaaf.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 20 apr 2006, 15:14

Robin schreef:Di is nog zuiniger/leanburn milieuvriendelijker etc. In de USA duurt 't nog even voordat ivm met de brandstof daar de DI 330i wordt geintroduceerd (begreep ik ervan) Op een DI motor wordt ook geen Valvetronic meer toegepast. Valvetronic is de tussenstap.

Rico, beter kan altijd, de ontwikkeling staat niet stil :)
Uit het artikel van GermanCarFans over de 3 liter biturbomotor.
GermanCarFans schreef:When combined with the efficiency and flexibility of acclaimed BMW VALVETRONIC and double-VANOS technology, the new engine is able to produce an immense 225 kW of power and 400 Nm of torque. It is armed with a Table Mountain-like torque profile that defies the term curve. Peak torque of 400 Nm is delivered between 1,500 rpm and 5,800 rpm and the engine boasts a 7,000 rpm red line.

...thanks to high-precision direct petrol injection, used for the first time on a BMW six-cylinder motor.
Met andere woorden, Doppel Vanos, Valvetronic, directe injectie en turbolading worden in deze motor allemaal gezamenlijk toegepast.

Tom
Berichten: 21733
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 20 apr 2006, 15:25

Die foto heb ik niet geshopt trouwens.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 20 apr 2006, 15:47

Brava schreef:
Robin schreef:Di is nog zuiniger/leanburn milieuvriendelijker etc. In de USA duurt 't nog even voordat ivm met de brandstof daar de DI 330i wordt geintroduceerd (begreep ik ervan) Op een DI motor wordt ook geen Valvetronic meer toegepast. Valvetronic is de tussenstap.

Rico, beter kan altijd, de ontwikkeling staat niet stil :)
Uit het artikel van GermanCarFans over de 3 liter biturbomotor.
GermanCarFans schreef:When combined with the efficiency and flexibility of acclaimed BMW VALVETRONIC and double-VANOS technology, the new engine is able to produce an immense 225 kW of power and 400 Nm of torque. It is armed with a Table Mountain-like torque profile that defies the term curve. Peak torque of 400 Nm is delivered between 1,500 rpm and 5,800 rpm and the engine boasts a 7,000 rpm red line.

...thanks to high-precision direct petrol injection, used for the first time on a BMW six-cylinder motor.
Met andere woorden, Doppel Vanos, Valvetronic, directe injectie en turbolading worden in deze motor allemaal gezamenlijk toegepast.
In de 3.0 biturbo DI zit geen Valvetronic Brava. Lees dit maar eens. Naar beneden scrollen.
http://www.greencarcongress.com/2006/03 ... s_new.html

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 apr 2006, 15:55

En er is ook geen magnesium toegepast om het blok lichter te maken. (niet mogelijk ivm de hitte)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 apr 2006, 15:56

Conclussie is dus in mijn opinie dat BMW technisch stappen terug heeft gedaan betreffende state of art atmo techniek ten behoefte van de toepassing van turbo techniek.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 20 apr 2006, 16:35

Robin schreef:In de 3.0 biturbo DI zit geen Valvetronic Brava. Lees dit maar eens. Naar beneden scrollen.
http://www.greencarcongress.com/2006/03 ... s_new.html
Je hebt gelijk. GCF lult uit haar collectieve nek, zogezegd.
Auto, Motor und Sport schreef:...Gleich zwei Turbolader eröffnen hier ganz neue Perspektiven. Jeweils drei Zylinder versorgen sie über schwingungstechnisch abgestimmte Fächerkrümmer mit Abgas, so dass außer dem Druckgefälle auch die Gasdynamik zur Wirkung kommen kann. Aggregate-Chef Klaus Borgmann verspricht ein Fahren ohne spürbares Turboloch, wozu auch die relativ kleinen Mitsubishi-Turbolader und eine speziell abgestimmte Ventilsteuerung durch Doppel-Vanos beitragen. Die vollvariable Valvetronic kommt beim Biturbo nicht zum Einsatz.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 20 apr 2006, 16:39

Rico v Velzen schreef:Conclussie is dus in mijn opinie dat BMW technisch stappen terug heeft gedaan betreffende state of art atmo techniek ten behoefte van de toepassing van turbo techniek.
Ze hebben bepaalde "stappen terug gedaan", oftwel andere technische keuzes gemaakt, om op andere gebieden stappen vooruit te doen.

Is het glas half vol, of half leeg?

Je kunt je op die manier afvragen waarom op M motoren geen Valvetronic wordt toegepast. Een stap terug? Nee, een andere keuze gemaakt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 apr 2006, 16:42

De reden dat het niet bij de M motoren word toegepast is volgens mij de hoge toerentallen die de M motoren moeten draaien. Valvetronic schijnt daar niet mee samen te gaan.

Verder ben ik het wel met je eens Brava, maar het is BMW zelf die hoog van de toren jubelt als ze de nieuwste motortechnieken toepast. Nu slaan ze een ander pad in en dan mag je best kritisch zijn als je interesse hebt in de techniek.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 20 apr 2006, 16:43

M Motoren zijn hoge toerendraaiers. Wat ik begreep kan Valvetronic die back and forth regeling niet bijbenen(open dicht Jip en Janneke taal van de Valvetronic, wat natuurlijk traploos is maar OK)

Maar dat las ik ergens....

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 20 apr 2006, 16:44

Rico tering when does the hurting stop :D
24/7 achter 't scherm heej :twisted:

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 20 apr 2006, 16:52

Robin schreef:M Motoren zijn hoge toerendraaiers. Wat ik begreep kan Valvetronic die back and forth regeling niet bijbenen(open dicht Jip en Janneke taal van de Valvetronic, wat natuurlijk traploos is maar OK)

Maar dat las ik ergens....
Dat klopt, dat weet ik ook. Ik gebruikte het slechts als argument.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 apr 2006, 16:58

LOL@Robin

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 21 apr 2006, 14:57

FF scrollen. MOOIE FOTO's, valt me minder tegen.

http://www.e90post.com/forums/showthrea ... post248997

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 21 apr 2006, 15:23

Het is niet een lelijke auto.

Maar voor mij is ie te lang. Ik wacht zeker eerst op de 2 serie coupe voordat ik mijn conclusies trek.

Al iets bekend over de gewichten.

Tom
Berichten: 21733
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 apr 2006, 15:24

De coupe was dacht ik 10 of 20 kg lichter dan sedan.
En wat maakt het uit dat ie dan wat langer is?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 apr 2006, 15:33

Die laatste foto's zijn echt top hoor wat mij betreft, wat is het voor een kleur ? silbergrau toch ? absoluut mijn lievelings kleur van BMW.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 apr 2006, 16:04


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 apr 2006, 16:07


Tom
Berichten: 21733
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 apr 2006, 16:07

Die 2e hobbeldehobbel vind ik echt niks... :( zou ik dan weer als serieus nadeel zien. Bij de E46 was dat echt stukken mooier zo in het dashboard.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 apr 2006, 16:13

klopt vind ik ook niet mooi, maar i drive of satnav is een extra optie, dus alleen dan die hobel.

nog even een paar nieuwe foto's, dezelfde in Robin's link.

[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/6655350591.jpg[/img]
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/157c02ff8d.jpg[/img]
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/9bd51ed504.jpg[/img]
[img:1024:768]http://up.autotitre.com/forum/up/117433c8de.jpg[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion, Mark 320iS en 443 gasten