Het kleine 130i (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1349
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Locatie: Hengelo

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Jules » 27 mei 2019, 20:49

Rocketmonkey schreef:
27 mei 2019, 10:27
Ik heb nu een paar jaar een 135i cabrio (N55 handbak), waar ik ivm gezinsuitbreiding rechtstreeks in ben overstapt na meer dan 15 jaar Elises, dan is de wegligging wel ff wennen ja.. Slecht zou ik 'm zeker niet willen noemen, maar verwacht beslist geen sportwagen, het is meer een powercruiser die op mooie kronkelende en glooiende kustwegen beter tot z'n recht komt dan op een circuit.

Kostte me wel wat tijd om echt van het ding te gaan houden, maar na genoeg kilometers op zulke wegen was ik om :) 135i heeft standaard trouwens wel het M-pack, 125i niet volgens mij, correct me if I'm wrong...
Heb jij nog het standaard onderstel? En een sper?
In Nederland zou het mogelijk standaard kunnen zijn geweest maar in Duitsland niet denk ik

Inderdaad wel heel anders dan een Elise idd, maar je hebt er wel lol mee dus? ;)

TLRS
Berichten: 975
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door TLRS » 27 mei 2019, 23:31

Slechte wegligging is een ruim begrip. Over het algemeen kunnen ze wel wat negatief camber gebruiken op de vooras. M3 stabi werkt ook goed. Kost allemaal de wereld niet.

Rocketmonkey
Berichten: 158
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Rocketmonkey » 28 mei 2019, 10:32

Jules schreef:
27 mei 2019, 20:49

Heb jij nog het standaard onderstel? En een sper?
In Nederland zou het mogelijk standaard kunnen zijn geweest maar in Duitsland niet denk ik

Inderdaad wel heel anders dan een Elise idd, maar je hebt er wel lol mee dus? ;)
Standaard M-onderstel, maar geen sper. Originele NL auto, maar zo is ie voor zover ik weet in alle landen geleverd. Heb er zeker wel lol mee, maar wel een ander soort lol, achterbank is nu meestal gevuld (wat dus ook de reden was dat de laatste Elise eruit ging), daar worden de meeste mannen vanzelf rustiger van :)

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1349
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Locatie: Hengelo

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Jules » 11 jun 2019, 18:08

In Duitsland zie ik ze regelmatig zonder M pakket voorbij komen. Ik houd ze een beetje in de gaten. Nog bijzondere verschillen tussen de normale en de LCI? Interieur ziet er in elk geval frisser uit, maar motorisch/technisch bijvoorbeeld nog belangrijke aandachtspunten?

vester86
Berichten: 1397
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330i

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door vester86 » 11 jun 2019, 19:50

electrische vs hydraulische stuurbekrachtiging?

en volgens mij heeft de LCI een update aan de motor die tikkende klepstoters zou moeten verminderen (vanaf dec 2008: https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_N52 )

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 817
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Jeroen » 14 jun 2019, 07:57

Paar pagina's terug in dit topic wordt zo'n beetje alles opgenoemd qua verschillen.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 3246
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: E46 330d & F20 M135i
Locatie: Fryslân

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door matthyssie » 14 jun 2019, 09:02

Het is maar net wat je doel is met de auto. Ik vind de pre-lci met de hydraulische besturing mooier en intuïtiever sturen. De LCI is van binnen iets mooier.

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1349
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Locatie: Hengelo

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Jules » 15 jun 2019, 18:00

vester86 schreef:
11 jun 2019, 19:50
electrische vs hydraulische stuurbekrachtiging?

en volgens mij heeft de LCI een update aan de motor die tikkende klepstoters zou moeten verminderen (vanaf dec 2008: https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_N52 )
Ik doel eigenlijk wel op de 135i :)

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 3246
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: E46 330d & F20 M135i
Locatie: Fryslân

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door matthyssie » 17 jun 2019, 08:52

Neem 1 van na halverwege 2008. Toen heeft de N54 een nieuwe ECU en wat andere kleine aanpassingen gekregen. Deze motor heeft een betere gasrespons.

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1349
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Locatie: Hengelo

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Jules » 17 jun 2019, 10:53

Het staat op mijn checklist :) nog een manier om er zeker van te zijn / te checken?

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 3246
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: E46 330d & F20 M135i
Locatie: Fryslân

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door matthyssie » 17 jun 2019, 10:57

Gewoon vinnummer checken is het makkelijkst.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dwarsligger en 14 gasten