Het kleine 130i (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 775
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Linc (Bas) » 30 aug 2018, 11:47

///Joost schreef:
30 aug 2018, 11:21
Linc (Bas) schreef:
30 aug 2018, 11:15
Ik ben al een tijdje dit topic in de gaten aan het houden want ik wil ergens aan het eind van het jaar een 130i kopen om een rally auto van te maken. Dus misschien heb ik wel interesse, zolang hij motorisch goed is en er geen deuken in zitten.
Dat is een mooi opstapje Bas! Ga je daar ook een draadje van bijhouden?
Ja, grote kans dat er dan een nieuw topic bij komt inderdaad :D

Haantje
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: 130i en 325e

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Haantje » 13 sep 2018, 09:49

Dit lijkt op de foto's een fris exemplaar!

https://link.marktplaats.nl/m1322373180

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 6949
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 13 sep 2018, 09:52

Beetje karige uitvoering zo...Wel aardig, maar niet erg courant.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 1290
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 13 sep 2018, 10:25

///Joost schreef:
13 sep 2018, 09:52
Beetje karige uitvoering zo...Wel aardig, maar niet erg courant.
Ideaal voor ombouw naar Tracktool :)

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 770
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Jeroen » 13 sep 2018, 10:29

Ook gezien. Niet echt kaal, maar ook geen volle uitvoering. Niet courant vind ik dan wel mee vallen. De kleur is meer dan goed. Staat of valt ook met het gedane onderhoud, maar daar staat niks van bij. Wat ook op valt: iemand heeft al een opwaardeer rondje gedaan, met andere wielen, performance pook, alcantara op het stuurwiel ect. Niks mis mee natuurlijk.

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1246
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Locatie: Hengelo

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Jules » 13 sep 2018, 12:40

Brrrr geen M-pakket vind ik echt niets op zon ding. Lichte hemel, lelijke interieurlijsten. Nee voor dat geld wil ik daar niet tegenaan kijken. En standaard bumpers ook maar niks.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 770
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Jeroen » 13 sep 2018, 13:07

Interieurlijsten zijn gewoon standaard, bij een M pakket zijn ze geborsteld. Is een miniem verschil en qua kleur hetzelfde. Wilde je liever hout er in? :)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 6949
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 13 sep 2018, 13:10

Het is maar net waar je van hout.

Online
Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7232
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Tim N » 14 sep 2018, 13:39

:zwijntje:

Gebruikersavatar
Crookie
Berichten: 1016
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Crookie » 14 sep 2018, 23:17

En 5 deurs.. meh

Denman
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jul 2017, 12:04

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Denman » 28 sep 2018, 12:25

LCI rijders hier? Wat vinden jullie van de elektrische stuurbekrachtiging?

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 507
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i LCI
Locatie: Friesland

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door bartb » 28 sep 2018, 12:41

Ik vind hem op de 0 stand na ongeveer 1.5 a 2 uur rijden een klein beetje klevering en dood aanvoelen. Geen idee of dat iets van mijn auto of elektrische stuurbekrachtiging in het algemeen.

Voor de rest geen op of aanmerkingen.

L5S1
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
Auto: BMW

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door L5S1 » 28 sep 2018, 15:46

Ik was tevreden over het stuurgedrag van mijn LCI (met active steering), totdat ik reed in een pre-LCI 118d. Veel meer gevoel in de pre-LCI en daarmee ook vertrouwen. Nu kan het gewicht in de neus wellicht ook een rol spelen. Voor sportief gebruik zou ik de voorkeur geven aan de conventionele hydraulische bekrachtiging denk ik.

Over het stuurgedrag van mijn LCI ben ik in de dagelijkse praktijk overigens erg enthousiast (parkeren, woonwijk, rechtuitstabiliteit op snelweg etc.). Hoef zelden het stuur meer dan een kwart te draaien vanwege active steering. De auto van mijn vrouw (zonder active steering) rijd ik bij de eerste bocht in de straat altijd bijna de bosjes in. Oja, denk ik dan.

Online
Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7232
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Tim N » 18 okt 2018, 21:50

Wie kan hier een duidelijke opsomming geven van de verschillen tussen de bouwjaren? Laatst gelezen dat het 2008? Model de meest gunstige keuze is omdat?
2009 was 258pk door eu emissies? 2007 lci dus altijd remsper en elektro stuurhuis?
What else?

Arthursx
Berichten: 353
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: E81 130i

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Arthursx » 18 okt 2018, 23:20

2007 LCI heeft geen remsper. Tenminste mijne uit 2008 heeft het niet. Volgens mij vanaf 2009 of 10 een remsper... Vanaf de LCI inderdaad een elektro stuurhuis wat het gevoel niet ten goede komt maar erg vervelend is het ook niet

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 3092
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: E46 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door matthyssie » 19 okt 2018, 10:08

Die van Bartb (2007) heeft wel een remsper. Zeer duidelijk te merken, een 130i zonder (rem)sper is one-tire-fire in de gloria, ook niet een beetje.

2007 (lci) heeft de N52k motor met een paar kleine interne wijzigingen (wel 265pk). Nieuw dashboard, CCC navi met 8 voorkeuzeknoppen, deurpanelen met bekleding erin ipv kaal plastic. Mooiere koplampunits (bij een xenon dan), nieuw type achterlichten (LED bij xenon koplampen).

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 770
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Jeroen » 19 okt 2018, 11:41

De 2007 LCI beschikt ook over een olietemperatuurmeter.

TLRS
Berichten: 953
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door TLRS » 19 okt 2018, 14:20

De verbeterde cilinderkop is volgens mij vanaf +- september 2008. Vaste cic navi met hdd +-2009. Directe injectie 258pk 2010? = geen var valve lift. Had het idee dat e-dif pas +-2009 was.

Heeft die van bartb geen mech diff?

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 3092
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: E46 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door matthyssie » 19 okt 2018, 15:11

Nee heeft geen mech diff. Ondertussen wel, maar eerst nog niet.

Online
Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7232
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Tim N » 19 okt 2018, 20:21

Ok top opsommingen al heren.
En om het nig specifieker te krijgen.
Welke blokken (codes) bij welke jaren en voors tegens als dat niet teveel gevraagd is.

Online
Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7232
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Tim N » 19 okt 2018, 20:22

Jeroen schreef:
19 okt 2018, 11:41
De 2007 LCI beschikt ook over een olietemperatuurmeter.

Lijkt mij dan wel weer een prettige optie. Stuurhuis is dan weer wat jammer.

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 507
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i LCI
Locatie: Friesland

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door bartb » 19 okt 2018, 22:31

Ik hoef niks meer te zeggen heb ik wel door:)
De stuurbekrachtiging vind ik op lange afstanden wel eens vervelend. Verder heb ik er weinig last van.

TLRS
Berichten: 953
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door TLRS » 20 okt 2018, 15:28

Tim N schreef:
19 okt 2018, 20:21
Ok top opsommingen al heren.
En om het nig specifieker te krijgen.
Welke blokken (codes) bij welke jaren en voors tegens als dat niet teveel gevraagd is.
Best zelf even rondneuzen naar n52b30 cilinderhead problem. Er is een filmpje van een yank tuner die uitleg geeft over de kop, variabele valve lift en hydraulische stoters. In de praktijk kom je bijna geen wagens tegen met directe injectie, daar zou ik geen huiswerk naar doen.

vester86
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330i

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door vester86 » 20 okt 2018, 23:56

N52 is ook geen directe injectie, N53 wél, maar ik weet niet of die in de 1
serie geleverd is? wel in de 3 serie (e90 LCI)

TLRS
Berichten: 953
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door TLRS » 21 okt 2018, 07:39

Ze zijn er wel, maar niet veel. Tijd geleden nog een witte e87 voorbij gekomen in dit topic, dat was er een met de n53.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: E30man, Majestic-12 [Bot], sdlauto en 36 gasten