Het kleine 130i (occasion) draadje
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Nee, maar die voorzie ik (ook) niet van een kleurtje.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Geen gekke prijs voor een LCI met flink wat opties. Stond vorig jaar te koop bij een handelaar in Apeldoorn, maar zo op de foto's ziet 'ie er verzorgd uit.
https://link.marktplaats.nl/m1216411408
https://link.marktplaats.nl/m1216411408
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Prijs lijkt me bijna TE scherp. Dat i.c.m. dat ie vorig jaar nog te koop stond in Apeldoorn nota bene, laat bij mij alarmbellen af gaan. Maar goed, het kan ook het buitenkansje van de week zijn.Haantje schreef: ↑21 okt 2017, 21:47 Geen gekke prijs voor een LCI met flink wat opties. Stond vorig jaar te koop bij een handelaar in Apeldoorn, maar zo op de foto's ziet 'ie er verzorgd uit.
https://link.marktplaats.nl/m1216411408
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Geen xenon, geen M-pakket, dat interieur Niks buitenkansje vd week, voor 10k hoefde ik hem nog niet
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Gewoon nette prijs. Die dingen van 2006 en 150dkm en €15/16/17k zijn gewoon overpriced.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
O ja, ik had niet verder gekeken dan mn neus lang is. Maar ik ben idd rond de 15k gewend de laatste tijd voor een 130i met lage km stand.
Overigens hoef ik m ook niet.
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Hij heeft wel een schuifdak, Arthur
Wat een karige tekst trouwens. Dacht die dat die op twitter zat of zo, zo weinig tekst
Wat een karige tekst trouwens. Dacht die dat die op twitter zat of zo, zo weinig tekst
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Té scherp geprijsd idd voor de km's. Kan evengoed daarom juist een prima koop zijn, dat is niet te beoordelen vanaf hier.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Als iemand wil dat ik even ga kijken bij serieuze interesse hoor ik het wel.
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Heeft iemand een idee waar de Mulf module (Bluetooth) geplaatst is in een 130i?
- jottemj
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Thnx. De module is (zoals zo vaak) defect, dus fixen kan vast geen kwaad.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Vandaag het blok geflushed. Had de indruk dat de auto er wel profijt van zou kunnen hebben.
Motor draait nu helemaal als een zonnetje. 80 Euro goed besteed!
Motor draait nu helemaal als een zonnetje. 80 Euro goed besteed!
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Vrijdag richting Duitsland met de 130i. In Haarlem nog even de banden op spanning gebracht en op de A2 een melding dat er drukverlies was. Even gestopt bij een tankstation en gekeken of ik een lekke band had. Maar was niets te zien. Snelweg weer op en voelde toch raar aan. In Nieuwegein een kwik fit opgezocht en daar bleek rechtsachter al wel erg leeg. Band bekeken en een flinke scheur aan de binnenzijde loopvlak, richting de wang. Blijkbaar door de groenere druk in de band gaan lekken. Moest dus twee nieuwe achterbanden aanschaffen. ze hadden geen rft banden op voorraad in deze maat maar daar wilde ik toch vanaf. Uiteindelijk gekozen voor de Pirelli P zero Nero gt. Die moeten in het voorjaar dan ook op de vooras komen. Binnenkort toch aan de winterbanden.
Nu had ik echter het gevoel dat de voor en de achterkant van de auto niet meer met elkaar verbonden waren. Vooral op hoge snelheden werd de auto extreem zoekerig en instabiel. Rechtdoor ging nog wel maar lichte bochten in de autobahn met 220 voelde heel raar en een beetje eng. Kan dat te maken hebben met de combi van oudere rft banden op de vooras en de nieuwe non rft op de achteras?
Nu had ik echter het gevoel dat de voor en de achterkant van de auto niet meer met elkaar verbonden waren. Vooral op hoge snelheden werd de auto extreem zoekerig en instabiel. Rechtdoor ging nog wel maar lichte bochten in de autobahn met 220 voelde heel raar en een beetje eng. Kan dat te maken hebben met de combi van oudere rft banden op de vooras en de nieuwe non rft op de achteras?
Laatst gewijzigd door Obbe op 29 okt 2017, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Rft voor en non Rft achter lijkt mij geen veilge optie.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Wat doet die flush?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Sowieso zou ik al nooit alleen 2 banden vervangen.
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Dus als 1 band lek is, vervang je er 4? Ik denk dat er weinig mensen zijn die dat doen. De combi non RFT en RFT lijkt mij geen gelukkige, doordat de constructie van de band anders is. In dat geval zou ik ze alle 4 vervangen. Anders gewoon 2 op 1 as vervangen, in het geval van normale banden, of als je juist weer een RFT terug plaatst.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
4 banden vervangen is niet nodig. Dat is dan meer een persoonlijke voorkeur.
Zolang je beide banden op 1 as vervangt is dat prima.
Denk dat hier de combi RFT/non-RFT een flinke rol speelt.
Zolang je beide banden op 1 as vervangt is dat prima.
Denk dat hier de combi RFT/non-RFT een flinke rol speelt.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 21:44
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik krijg wel een glimlach op mijn gezicht bij het lezen van:
"lichte bochten in de autobahn met 220 voelde heel raar en een beetje eng"
Ik vond mijn 120d overigens origineel sowieso boven de 200 erg zweverig.
Nadat het onderstel is vervangen voor een KW v2 set was dit volledig verdwenen.
Denk in jouw geval dat de combi van RFT en non RFT wel oorzaak is van je probleem.
De auto is nu voor met de RFT een stuk stugger dan achter zonder...
"lichte bochten in de autobahn met 220 voelde heel raar en een beetje eng"
Ik vond mijn 120d overigens origineel sowieso boven de 200 erg zweverig.
Nadat het onderstel is vervangen voor een KW v2 set was dit volledig verdwenen.
Denk in jouw geval dat de combi van RFT en non RFT wel oorzaak is van je probleem.
De auto is nu voor met de RFT een stuk stugger dan achter zonder...
-
Online
- Berichten: 2927
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
De subframerubbers laten relatief veel zijdelingse beweging toe, dit kan in kleine mate de auto sturen. Bij hoge snelheid komt dat duidelijker naar voren. Richels in bochten, hard remmen en sturen, snel van links naar rechts halen hetzelfde, wiebelende gedrag naar voren.
Laatst gewijzigd door TLRS op 29 okt 2017, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
De auto is natuurlijk 10 jaar oud. Rubbers hebben hun beste tijd waarschijnlijk wel gehad maar kort geleden was 250 goed te doen. Het voelde een beetje als een overijverig meesturende achteras. Zal op korte termijn ook een nieuw setje voorbanden bestellen en kijken of dat de problemen oplost.
Wil eigenlijk naar de 225 voor ipv de 205 nu. Nu is het achter 225/40 18 en voor 205/45 18. Moet ik dan voor ook naar 40 hoogte om hoogteverschil te voorkomen? Het is een breedset.
Wil eigenlijk naar de 225 voor ipv de 205 nu. Nu is het achter 225/40 18 en voor 205/45 18. Moet ik dan voor ook naar 40 hoogte om hoogteverschil te voorkomen? Het is een breedset.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Verschillend merk/type banden op 1 auto heb ik ook geen goede ervaring mee. Sowieso moet je op 1 as dezelfde banden hebben. Eenmaal daar vanaf geweken omdat ik tijdens de reis richting wintersport een lekke band kreeg. Toen heb ik 1 winterband laten vervangen ondanks het advies van de bandenboer om er twee te vervangen. De rest was 1 maand oud, dus daarom niet gedaan. Dat heb ik wel geweten. Bij remmen boven de 220 km/u begon de auto heel vreemd te reageren. Niet meer stabiel en heel zenuwachtig gedrag. ABS systeem leek er echt wel last van te hebben. Sindsdien altijd dezelfde banden op alle 4 de wielen.
-
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
de '45' is een verhouding van de breedte van '205'. Je moet dit inderdaad aanpassen omdat 45 tov 225 anders is. Op internet zijn voldoende tyre size calculator te vinden om de juiste maten voor je uit te rekenen.Obbe schreef: ↑29 okt 2017, 15:59 De auto is natuurlijk 10 jaar oud. Rubbers hebben hun beste tijd waarschijnlijk wel gehad maar kort geleden was 250 goed te doen. Het voelde een beetje als een overijverig meesturende achteras. Zal op korte termijn ook een nieuw setje voorbanden bestellen en kijken of dat de problemen oplost.
Wil eigenlijk naar de 225 voor ipv de 205 nu. Nu is het achter 225/40 18 en voor 205/45 18. Moet ik dan voor ook naar 40 hoogte om hoogteverschil te voorkomen? Het is een breedset.
Overigens heb je ook nog iets als de breedte van de velg waaruit blijkt of een bepaalde breedte van de band past. Dat lijkt me jouw eerste uitgangspunt.
Overigens is non-rft nu eenmaal wat slapper dan rft (maar ook comfortabeler). Dat kan ook prima het zoekerige verklaren. Ik heb persoonlijk geen probleem met andere banden om de vooras dan de achteras, wordt soms ook wel bewust gedaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten