Koopt Dimitri een mooie 130i begin jij alle internet ellende weer op te sommen.Knot schreef: ↑01 mei 2021, 22:48 Toch die N52 met tikkende kop, vanos ventielen, dunne oliefilterhuis en carter pakking, olieverbruik, lagerschalen bij 250k enz. Mijn M52 heb ik met 10w60 5 jaar lang driftdagen, topspeed runs, bezopen burnouts gedaan met maten, redline op 7000 enz enz en blok bleef maar gaan.
Ik wens je heel plezier met de 130i, geweldige auto en betrouwbare auto !!
Wij runnen al 5 jaar 5x 130i’s (omgebouwde straatauto’s) die alleen maar circuit’s zien en het is een auto gebleken met heel weinig technische malaise !
Tuurlijk moet je hem goed prepareren en standaard zaken vervangen maar drijfstang lager schalen heeft er nog geen 1 gehad, de auto van coolfan hebben we ook omgebouwd met 320dkm doet het perfect !
De M50 en M52 zijn denk ik ook het meest bullitproof van alle 6 cilinders mede omdat daar veel minder hightech in gebruikt is maar dat maakt een N52 nog geen probleem blok.
Als een M52 te heet loopt kun je ook direct het alu onderblok weggooien omdat deze bros is geworden, een gietijzeren M50 heeft daar geen last van maar een M52 rijdt beter omdat deze lichter is en meer koppel geeft.
Deze oudere motoren liggen ook in koetsen die roesten en veel minder stijf zijn dus m.i. is een 130i een top auto, geniet ervan !