Alles over de 1 serie (part III)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Performance:

Een gouden stap !
32
29%
Niet onaardig, kan zeker iets toevoegen
47
43%
BMW Tupperware party
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 110

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl
Contacteer:

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door René130i » 08 jan 2010, 14:25

Laat ze eerst gewoon maar met een nieuwe 1-serie komen! En dan uiteraard met .30i blok

Gebruikersavatar
Jeroen R
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
Locatie: Emmeloord

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Jeroen R » 11 jan 2010, 12:04

Mijn 118d heeft aan de voorkant nieuwe remblokken nodig, zijn er merken die jullie aanraden met bijbehorende leveranciers.

De auto remt niet zo hard en stevig als mijn audi TT deed, dit valt neem ik aan als deels op te lossen met andere remblokken?

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Brava » 12 jan 2010, 16:11

Hadden we dit al gezien?

BMW 135i raakt een turbo kwijt, wordt groener

Als je een 135i koopt dan zal je eerste zorg misschien niet direct het verbruik zijn, maar door de immense CO2 hype waar we momenteel last van hebben is een beetje minder (zo’n 10%) uitstoot natuurlijk nooit verkeerd. En daarom heeft BMW besloten om de twin-turbo 3.0 zescilinder (N54) van de 135i te vervangen door het gloednieuwe single-turbo “TwinPower” 3.0 zescilinder (N55) blok dat we al kennen uit de 535i (GT).

Mensen die vrezen dat dit nieuwe blok zorgt voor minder vermogen kan ik geruststellen. De 135i levert nog steeds 306 pk en 400 Nm en dat koppel wordt zelfs 100 toeren per minuut eerder bereikt. Het maximale koppel van 400 Nm staat tot je beschikking van 1.200 tot 5.000 toeren per minuut. De naam TwinPower van deze nieuwe motor slaat overigens op het feit dat er een twin-scroll turbo is gemonteerd. Verder is dit blok ook voorzien van Valvetronic, Vanos en direct injectie.

Maar er zijn meer nieuwtjes te bespeuren wanneer deze vernieuwde 135i in de lente van 2010 in productie gaat. Zo is de 6-trapsautomaat afgeschaft en daar is een 7-traps Double-Clutch transmissie (DCT) voor in de plaats gekomen. Ook heeft BMW ervoor gekozen om met de paddels aan het stuur logischer te maken. In plaats van dat je aan elke kant van het stuur 2 hendels hebt zit er nu links een hendel op terug te schakelen en rechts eentje om op te schakelen. Mensen die nog wel over hun linkerbeen beschikken kunnen ook nog kiezen voor een handgeschakelde 6-bak.

Ook heeft BMW besloten om het HiFi System Professional te vervangen door een Harman Kardon Surround Sound System. Deze nieuwe motor zal overigens in Geneve ook debuteren in de gefacelifte 335i coupe en cabrio. De 335i krijgt trouwens niet de 7-traps DCT, maar een 8-trapsautomaat. De nog heftigere 335is (340 pk) krijgt wel twee turbo’s (N54) en een 7-traps DCT.

Source: autoblog.nl

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Joy » 12 jan 2010, 16:18

335is ? Dat is nieuw voor mij.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 12 jan 2010, 18:17

Autoblog had kennelijk hetzelfde probleem als ik: de nieuwe motor voor de 135i over het hoofd gezien. Het stond in een ellenlang persbericht vermeld, na een hele hoop gekwezel over al het moois dat BMW in Detroit laat zien. In de 84e alinea derde paragraaf bladzij 24 stond nog even die vernieuwde 135i weggemoffeld. Tja.

Dat persbericht was overigens van een maand geleden.
Dat laatste zinnetje over de 335i en 335is stond er uiteraard niet bij.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 19 jan 2010, 10:03

http://www.bimmertoday.de/2010/01/19/er ... er-m-gmbh/" onclick="window.open(this.href);return false;

Filmpje van de M1

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Petrolhead Tom » 19 jan 2010, 10:34

Klinkt wel heel erg lekker! :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door GTRene » 19 jan 2010, 12:43

Tom Westendorp schreef:Klinkt wel heel erg lekker! :thumbup:
:thumbup: klinkt als een I-6 m3 :mrgreen: dus kan goed komen :lol:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 20 jan 2010, 10:07

Het komt niet goed tis een turbo.:)

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 20 jan 2010, 10:30

Sjouwt wel door en klinkt goed.
Winterbanden of spikes? Who needs 4WD/Quattro anyway.

Winterbanden is hier op dit moment ook dramatisch, erg jammer.Dweilen.... :'(

k33z
Berichten: 2700
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door k33z » 28 jan 2010, 13:17

Passen 16 inch E46 wielen op een 130i? Weet niet precies welk type het is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 28 jan 2010, 13:18

k33z schreef:Passen 16 inch E46 wielen op een 130i? Weet niet precies welk type het is.

Denk niet dat je dat gaat redden met de remklauwen.. of mischien net ? Passen van te voren !

k33z
Berichten: 2700
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door k33z » 28 jan 2010, 13:26

Is 16 inch dan te klein of gaat het om de steek die anders is?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Petrolhead Tom » 28 jan 2010, 13:34

Mijn buurman wou dat ook maar die hebben ze verteld bij de garage dat het minimaal 17 inch moest zijn.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 28 jan 2010, 13:37

Steek en ET waarde is niet het probleem, wel de klauw die is gewoon te groot voor 16 inch... schiet me net te binnen PAST niet.. vorige jaar mijn 16 inch wintersetje van de e46 om deze reden van de hand gedaan, ging ook niet passen. Klauw zat er klemvast in.

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Fer » 28 jan 2010, 13:39

Joy schreef:335is ? Dat is nieuw voor mij.
Alleen voor de amerikaanse markt om het "gat" tussen de normale 335 en de M3 te vullen.

k33z
Berichten: 2700
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door k33z » 28 jan 2010, 13:45

Andre zei net ook al dat dit niet gaat passen.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 28 jan 2010, 19:48

330 mm he :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door romo » 04 feb 2010, 20:06

Scott;
Minus the LED strips? Or decorative metallic bars in this representation.
The look is very close to the aerodynamic pack that adorns the M1.

Afbeelding

Afbeelding

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 04 feb 2010, 23:44

More Details On The M1 Design (including wheel teaser picture)
The M1 will differ from the standard 1er with a more muscular appearance especially at the front which receives a trapezoid grille flanked by two intakes to allow air to cool the six piston brakes. The larger grille at the front of the car also allows air into the High Performance Intercooler. underneath the headlights the M1 follows the typical M look by having enclosed headlights or "eyebags" this helps pronounce the front of the car and providing a more sporting look than the conventional 1er Coupe.

Above the brake ducts are tiny lip spoilers that help with airflow these help with additional "Active aerodynamics" to provide downforce. The aluminium bonnet incorporates a subtle hood bulge again to hint at the power underneath flanked by two airducts at each side with one for design symmetery. The front wings of the car are massaged slightly to accomodate the wider track and to neatly fill the arches with standard 18" 5 spoke wheels with optional 18" Competition wheels. 18" will be the optimium wheel size for the M1.

The front wings incorporate the typical M characteristic of a side vent , again the M1 is no different with a slightly shorter vent due to the proportion of front door - wing- arch accomodating the turn signal and insignia. The side sills accomodate a more sculpted appearance again indentifying the car from the standard 135i or BMW performance packet.

Like the front end of the car the rear end is wider with a look that is almost similar to the transition between the previous E46 Coupe and the E46 M3 , broader wheel arches accomodate the larger track , The classic "Ducktail" appearence makes a welcome return with the spoiler now integrated as part of the bootlid for a more cohesive look and additional aid for aerodynamics.

The rear valance/diffuser area takes it's direction from the standard 135i but with open ducts for aerodynamic purpose , the duct is seperated by typical M quad exhaust pipes.
The roof of the car receives the typical BMW M Coupe addition of a reinforced Carbon Fibre Roof to help maintain the lightweight concept.

Summary:
More muscular appearance than standard 1-series
Trapezoid grille flanked by two intakes to allow extra brake cooling
Six piston brakes
High performance intercooler
Sportier looking headlights than standard 1-series
Small lip spoilers above brake duct inlets to provide extra air flow and downforce
The front wings of the car are massaged slightly to accomodate the wider track. Rear end is also wider.
Standard 18" 5-spoke wheels with optional 18" Competition wheels (18" will be the optimium wheel size for the M1)
Signature M side vent
Broader wheel arches to accomodate larger track
"Ducktail" CSL style rear trunk (integrated spoiler)
Rear valance/diffuser area takes its direction from the standard 135i but with open ducts for aerodynamic purpose
Signature M quad exhaust pipes
Reinforced carbon fiber roof

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door romo » 05 feb 2010, 07:30

Leuk.......................maar niets over het blok..................

Voor de rest; knap beroerde timing IMHO, veel te laat deze kar dus................het bevestigt IMO de interne strijd die er bij BMW moet hebben gewoed om überhaubt een "M1" uit te brengen op basis van de 1er coupe.........
Aan de opvolger van de huidige 1er wordt reeds volop gewerkt en zal eerdaags geïntroduceerd worden........
De verschillende typen auto`s binnen een gegeven serie moeten veel nauwer op elkaar aansluiten in de presentatie, eigenlijk alles tegelijk, anders heb je altijd het gevoel al weer achter de feiten aan te lopen en dus weer "oude" meuk te kopen............

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door m@rco » 05 feb 2010, 09:52

Sportier looking headlights than standard 1-series
Toch wel de beste upgrade van het lijstje, die grote lichtunits toch echt een doorn in het oog op die 1-serie.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 05 feb 2010, 10:35

Er staat ook intercooler dus reken maar op Turbo en dat is heel jammer. De M1 is de beste basis voor een echte rijders ///M. Dan hebben ze het goud in handen en wat doen ze proppen ze er een AG turbo motor erin. Dat is zo jammer.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 05 feb 2010, 12:48

Ben het met Andre eens. Dat wil zeggen dat BMW de M1 niet serieus neemt als echte /M kar. Of.. dat M1 turboblok zou zo maar eens een grote verrassing kunnen zijn, omdat M er met z'n vingers aan zit.

edit: o ja, ben het helemaal eens met m@rco. Beste upgrade. Die voorkant is ver over z'n houdbaarheidsdatum heen (Mart Smeets overigens ook).

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Tom » 05 feb 2010, 13:17

m@rco schreef:
Sportier looking headlights than standard 1-series
Toch wel de beste upgrade van het lijstje, die grote lichtunits toch echt een doorn in het oog op die 1-serie.
+1
De 1 serie kan ik wel waarderen maar die "dop-ogen :shock: " dingen lichtunits verpesten het.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bart //M, Dimitri, Wimo, wjt en 179 gasten