Alles over de 1 serie (part III)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Performance:

Een gouden stap !
32
29%
Niet onaardig, kan zeker iets toevoegen
47
43%
BMW Tupperware party
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 110

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door GTRene » 13 feb 2010, 17:45

klinkt beter...tot "goed"

we wachten af, in elk geval wat leuke ingredienten, zal denk ik max 360pk krijgen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen R
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
Locatie: Emmeloord

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Jeroen R » 14 feb 2010, 01:24

Sjoerd MP BMW schreef:Staat in het boekje... :roll:

Boordcomputer knopje indrukken als auto stilstaat met stationair draaiende motor. Door BC knopje meerdere malen in te drukken blader je door menu. Op een gegeven moment kom je bij service menu, langere inhouden om te selecteren.

BC knopje zit op knipperlicht. Dit werkt anders als je navi hebt, maar die luxe heb ik me nog niet kunnen permitteren. :lol:
Oke dankje, ik had voor ik dit poste op het forum het boekje al doorgelezen maar kon niets vinden, waarschijnlijk overheen gelezen door het weekend gevoel. :angel:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Macboy » 14 feb 2010, 12:31

Spannend die M1 ! Eindelijk weer eens echte droomauto !!!

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 14 feb 2010, 17:26

Verkeerde motor maar wel mooi opgebouwd.

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=311872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door romo » 14 feb 2010, 19:28

Andre schreef:Verkeerde motor maar wel mooi opgebouwd.

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=311872" onclick="window.open(this.href);return false;

Ligt achter veel te laag.....................en dan ook nog die vreemde vorm van de wielkast...................lijkt of ie door de hoeven gezakt is, met de, reeds veel besproken doorgezakte dorpel, is that way to much of het goede............

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 14 feb 2010, 20:04

Ben onwijs benieuwd naar het M1 turbo blok van BMW-M. M bewijst keer op keer met de beste blokken te komen, ze kunnen ook echt een verschil maken met een race-turbo. Hij zou zo maar eens super lineair kunnen zijn en high revs. Denk zelf ook rond de 360pk, gewoon wat mijn schnitzer hok heeft alleen loopt die M1 verder door en max. 500 nm. Dus aanzienlijk minder nm. Maar wel een turbo die maar blijft sleuren

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 15 feb 2010, 11:42

Een 6 cil turbo zou compleet het verkeerde concept zijn. Veel te nose heavy. Al dat extra gewicht door de turbo s en slangen intercooler.

Als het dan toch een turbo moet zijn dan aub een 4 cil turbo. Maar ja lieftste natuurlijk een echte ///M motor een hochtoerige 6 in lijn.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 17 mar 2010, 14:57

FF bandenvraagje. 135i:

Sinds een week nieuwe runflat Bridgestone Potenza RE050A alleen achter gedaan. Voorbanden zijn niet vervangen, maar die moeten ook op de korte termijn (max. binnen 1 maand of zo).

Maar als ik nu een bocht rijdt (fly-over Clausplein met pakweg 150kmh :) ) met een leuke snelheid, dan voel ik de auto een beetje bewegen, alsof achter veel meer tractie heb dan voor (suggestie?), waardoor ik steeds heel voorzichting moet corrigeren. De auto doet het wanneer ik geen extra gas geef, maar wel een beetje instuur. Dit is iets wat 'ie nog nooit gedaan heeft. Betekent het dat ik de voorbanden ook maar eens moet vervangen (en niet de zuinige Hollander moet gaan zitten uithangen ... :D ), of heeft het met bandenspanning te maken? Of hoort dat met een dit soort powerslide snelheden. Heeft iemand tips?

(of is die Schnitzel gewoon rijp voor de sloop en ben ik toe aan een GT3 RS van een ander bekend Duits merk?)

Een wanhopige DF-er

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 17 mar 2010, 15:00

Voor heb je dezelfde banden?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door GTRene » 17 mar 2010, 15:14

bij nieuwe banden kan een laagje opzitten die moet je er eerst afknallen voor je er op aan kan...(glad laagje)

daarnaast check je banden spanning....denk dat je daar ook wat weg kan halen....wellicht ergens te hard, vooral op snelheid kan dat te direckt worden.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 17 mar 2010, 16:03

Ruben schreef:Voor heb je dezelfde banden?
vóór 7,5 J x 18 inch en bandenmaat 215/40 R 18,
achter 8,5 J x 18 inch en bandenmaat 245/35 R 18.

Wat is de optimale bandenspanning? toch gewoon 2.0 rondom?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 17 mar 2010, 16:16

Ik bedoelde je merk. 2.0 lijkt me aan de lage kant. Volgens mij had ik 2.5 voor 2.7 achter. In je deuropening kijken? :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door GTRene » 17 mar 2010, 16:49

als het 2.0 is dan heb je ze niet te hard in elk geval :mrgreen:
voor het circuit koud oke, maar denk dat jou banden wel wat harder kunnen.
hoeveel km heb je de nwe banden erop?
bij de Falken bv duurde het een x aantal km voor het laagje eraf was, gaf niet een prettig gevoel bij een bocht waar ik normaal door heen kon knallen :shock:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door romo » 17 mar 2010, 19:33

2.0 is veel te laag voor deze banden............................

Hoe lager de wang, des te hoger de druk.....................2.3-2.5 lijkt me eerder aan de orde, check het portier idd.........

Minpunt; de bandenspanning wordt niet in het boekje vermeld, althans niet in die van de M3....................

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 17 mar 2010, 22:36

Bedankt voor alle tips.
Bandenspanning gekeken, 't is 2.5 rondom. Vandaag weer een paar bochten gedaan, maar het gaat al stukken beter. Het advies was inderdaad dat een nieuwe band, vooral achter met een RWD, zeker moet worden ingereden, dat glijgevoel klopt idd. Bovendien rijd ik niet met 95 pk en 110nm rond :D . Dus ik moet even geduld hebben voordat volle polle gereden kan worden.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 13 apr 2010, 20:27

Afbeelding

M1-shop.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Fernando » 13 apr 2010, 20:37

Wat een gedrocht.... :bag:








Waarom niet zoiets met dit als basis?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 13 apr 2010, 22:59

Dat is gewoon een 1 serie coupe PP Zoals je 'm al tijden kunt bestellen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Tristan » 14 apr 2010, 09:04

FerdiACS1 schreef:Dat is gewoon een 1 serie coupe PP Zoals je 'm al tijden kunt bestellen.
Denk dat Fernando dat wel snapt maar hij bedoelt meer waarom ze als basis een 1-serie PP pakken en deze licht aanpassen. Dus geen grote luchthappers, tierelantijntjes e.d.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 14 apr 2010, 20:03

De M1 is er dus gewoon al: 135i met PP goudies en een goeie tsjip met pakweg 380pk/550nm voilà.
Kan me alleen iets voorstellen dat er wel een M1 turbo 2.0 4 cil komt rond de 1300kg, maar dat wordt het dus niet als ik de media zo volg.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8890
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Facelift E82 Coupe en E88 Cabrio

Bericht door Joop » 16 dec 2010, 00:29

Na de 1M Coupe nu ook de 'facelift' van de coupe en cabrio...

...andere koplampen, achterlichtunits, vrachtwagenspiegels en op de minder gemotoriseerde modellen een andere voorbumper met "Air Curtain" zoals die ook terug te vinden zijn op de 1M Coupe.
BMW schreef: München / Rijswijk

16-12-2010

Sinds de introductie van de BMW 1 Serie in 2004 zijn er al meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht. De BMW 1 Serie Coupé en Cabrio vormen de meest exclusieve instap in de BMW wereld. De vernieuwde BMW 1 Serie Coupé en Cabrio zijn onder andere te herkennen aan een licht gewijzigd front. De voorbumper heeft aan de onderzijde andere luchtinlaten die (net zoals bij de BMW 1 Serie M Coupé) zorgen voor een verbeterde luchtstroom – het zogeheten Air Curtain – langs de voorwielen, voor minder luchtweerstand en minder wervelingen in de wielkasten. Air Curtain past in de Efficient Dynamics gedachte en is illustratief voor de brede kijk waarmee BMW technici streven naar minder verbruik en meer prestaties.
Uiterlijk zijn de vernieuwde BMW 1 Serie Coupé en Cabrio ook te herkennen aan dynamischer gestileerde koplampen, led achterlichten en vernieuwde lichtmetalen wielen. In het interieur verbeterde BMW de afwerkingdetails van enkele bedieningsorganen. Nieuwe opties zijn onder meer interieurlijsten in hoogglans wit en schakelpeddels aan het stuurwiel voor alle modellen. Ook komen er nieuwe bekledingen en nieuwe lakkleuren: Vermillionrot en Marrakeshbraun.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Joy » 11 feb 2011, 22:38

Vandaag een stuk gereden met een nieuwe 116i. De 116i van de eigenaresse moest voor motorstoring naar de garage. Ik kreeg de vraag of ik een rondje wilde rijden. Ik had slechts 1 keer in een 120i gezeten dus had nu wat meer tijd voor een indruk. Overigens lijkt het wel of die 4-pitters een vrij storingsgevoelig brandstofsysteem hebben, je leest veel klachten.

De leenauto betrof een witte 3-deurs 116i. Sportstoelen, M- interieur spulletjes, navi dat soort dingen. Typische leaseauto wat dat betreft.

De stoel zit lekker en is goed verstelbaar. Ik zit graag laag en ik kon tot bijna onder het dashboard verdwijnen. Pook voelt stevig en geeft korte slagen. M-stuur pakt lekker beet en is ook een stuk dikker dan de E36. Interieur ziet er kwa afwerking netjes uit. Beter dan de E92 die ik een jaar of wat terug eens heb gereden. Spiegels zijn aan de forse kant, zelfs van binnenuit vallen ze goed op. De instap naar achteren vond ik niet echt ruim. Achterin zitten herinner ik me van de 120i als krap en vrij donker door de kleine ruiten.

Maar goed het ging vooral om het rijden. Het koppelingspedaal vind ik een tikkeltje onduidelijk aanvoelen. Er lijkt een vrij forse veer aan gekoppeld te zitten die het pedaal halverwege de slag omhoog wil slingeren. Sturen gaat een stuk directer als de E36. Ook wat lichter. Echt veel gevoel vind ik er niet in zitten maar dat is bij de E36 niet veel anders. Rempedaal voelt goed aan. Positie tov het gaspedaal is zoals ik het in de E36 gewend ben, eigenlijk precies hetzelfde. Revmatchen is geen probleem.
Het standaard onderstel is niet stug. De auto rolt netjes over drempels en oneffenheden maar geeft nog wel dat afgedempte alerte gevoel.

Motorisch gezien viel de auto me nog mee. Met in het achterhoofd dat het hier om de basismotorisering gaat is het nog niet eens zo erg behelpen. De motor heeft een redelijk laag-en middengebied. Boven de 5000 toeren voel je het vermogen wegzakken. Prima voor alledag. Hetgeen wel opvalt is de trage terugval van het toerental en de typische aarzeling die de motor heeft bij het oppakken. Ook ijlt er na het opschakelen nog een of ander zoemend onderdeel na. Alles voelt wat dat betreft net even te elektronisch aan.
Het verbruik zit bij 100 km/u en gebruik van de 6e versnelling rond de 6,5l/ 100 km (1 op 15). Er is een schakelindicator aanwezig in de tellerbak maar die geeft schakeladviezen bij te lage toerentallen. Lekker negeren dus.

Op de terugweg een binnendoor route gepakt. DTC knop 5 seconden ingedrukt om te voelen wat de auto doet. De auto stond op winterbanden. Wat opviel is de veilige afstelling van het onderstel. Wanneer je abrupt een zijweg in slaat krijg je toch eerst te maken met onderstuur. Iets gas liften en wat minder insturen lost het schuiven op. Bocht uit accelereren levert uiteraard geen overstuur op. Het vermogen is er niet naar en er is teveel grip. Als er wat rommel ligt of door net even wat bruusker in te sturen op nat wegdek dan lukt het wel. Maar veel meer als een slagje tegenstuur zit er niet in.

Dus resumé, een lekker rijdende auto. Auto voelt kwalitatief erg goed aan. Bij het instappen heb je al direct het gevoel dat de auto om je heen sluit. Interieur vind ik prima. Logische indeling en het ziet er netjes uit. Stuur en bak voelen prettig aan, goed onderstel. Motorisch gezien is het niet mijn ding maar ok, het voldoet. Looks blijft een persoonlijke kwestie. Ik vind 'm nog steeds niet echt fraai en eigenlijk zou het M-pakket standaard moeten zijn. 3-deurs heb ik ook zo m'n twijfels over, ergens past het de auto niet goed.
Verder is er nog de prijs. Deze auto kost € 27.950,-. Dat vind ik persoonlijk te duur voor wat je krijgt. De auto op zich voldoet wel aan de verwachtingen, maar voor dit geld wil je meer motorvermogen.

Ik kan me voorstellen dat een 130i met M-pakket een fijne auto is. Daar zou ik nog eens een keer mee moeten rijden. Een M3 is per slot van rekening passé, long live the one-series ! :mrgreen:

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door ErikMartijn » 11 feb 2011, 22:46

Mooi geschreven zeg! :thumbup:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Fabian » 11 feb 2011, 23:12

Klopt Joy, de 116i met de nieuwe 2.0 voldoet gewoon prima.

Afgelopen week voor mn meissie een 116i gekocht, 3 drs met wat leuke ditjes en datjes, heerlijke auto. Kan het niet anders zeggen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door GTRene » 11 feb 2011, 23:46

mijn ervaring ook, heb met een 118i en een 120i gereden (niet zo lang maar toch)
fijne auto in de basis, voelt solide aan als een hogere prijsklasse auto bijwijze van.
vandaar dat bv een hele dikke 1 serie en dan wat aangepast ook nog niet vergeten is, maja heb er zoveel op men lijstje :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 348 gasten