Alles over de 1 serie (part III)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Performance:

Een gouden stap !
32
29%
Niet onaardig, kan zeker iets toevoegen
47
43%
BMW Tupperware party
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 110

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door steve smith » 06 jan 2010, 10:48

Heeft Ferdi hetzelfde kapsel als GTRene en reed hij gistermiddag op de Brienenoord ri A20? :mrgreen:

Robin
Berichten: 51393
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 06 jan 2010, 10:51

steve smith schreef:Heeft Ferdi hetzelfde kapsel als GTRene en reed hij gistermiddag op de Brienenoord ri A20? :mrgreen:
Euh :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door GTRene » 06 jan 2010, 11:34

:lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 06 jan 2010, 12:47

steve smith schreef:Heeft Ferdi hetzelfde kapsel als GTRene ... ? :mrgreen:
Als dat zo is, is Rene een hele knappe vent.
Ben trouwens een paar keer goed in de slip gegaan met de ACS1. Die 565Nm op twee achterbandjes is met droog weer eigenlijk al niet te rijden, maar met wat sneeuw en ijs wordt het pas echt fun... Bij 130km/u vol op het gas is dikke vette wielspin, gewoon op de A4.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Brava » 06 jan 2010, 18:59

Iemand dit al gezien? M1 volgens Autocar.

Afbeelding

BMW’s M division has started development of an M version of the 1-series coupé, set to be equipped with a twin-turbocharged six-cylinder engine producing 350bhp.

The new two-door, details of which were first uncovered by Autocar back in November, has now been added to BMW’s stable of future production models, with right-hand-drive UK sales set to begin in mid-2011.

The decision to put the car into production has been attributed to an “overwhelmingly positive reaction” to recent customer clinics, according to at least one high-ranking BMW official. Aimed at attracting younger customers to BMW’s performance cars, the new coupé is set to become the M division’s most affordable model.

It will slot into the range beneath the M3 coupé, and should cost around £38,000, £8000 more than the 135i Coupé M Sport. That means it will compete directly with Audi’s forthcoming RS3.

Revealing the plans for the new 1-series-based model, M division boss Kay Segler said, “I want to set a clear signal that our products are financially accessible.

“With the modular production processes in place at BMW, it is possible to create performance cars that customers can not only dream about owning but also realistically afford.”

BMW is still deciding whether or not to call the car M1, a name originally used on the firm’s legendary road racer supercar in 1978. Inspiration for the new car comes from BMW’s tii concept, a sporting version of the 1-series coupé that was revealed at the 2007 Tokyo motor show.

While the powerplant in that car was never revealed, the new M car will use a revised version of BMW’s latest turbocharged straight six. In standard guise the 3.0-litre unit, recently unveiled in the 535i GT, uses a twin-scroll turbo aimed at providing a more linear delivery of power and better fuel economy than the earlier twin-turbocharged unit used in the 135i.

For the new M car the engine will re-adopt a twin-turbocharged layout, although the new system is said to differ quite dramatically from that used on the older engine; it’s likely to get a new turbo and a more efficient intercooler arrangement.

The modifications are said to be on a similar level to those seen in the recently introduced X5 M and X6 M, whose 547bhp twin-turbo 4.4-litre V8 has big changes compared with the standard V8 versions used in the X5 and X6.

The output of the new M six-pot is expected to climb to around 350bhp, some 48bhp more than the existing 135i M Sport but 70bhp less than the M3’s naturally aspirated 4.0-litre V8. More than outright power, though, it is torque that is likely to play a more significant role in defining the new car’s character.

No figures have been released, but with BMW’s standard turbocharged 3.0-litre six already producing an M3-equalling 295lb ft, the newly developed M version of this engine should be good for at least 310lb ft.

The basis for the new M-car is today’s 1-series coupé. Its driveline is likely to feature a standard six-speed dual-clutch gearbox and an electronically controlled M differential.

With a kerb weight of not much more than 1500kg, its straight-line performance should be close to that of the 1580kg M3. A relatively short 3.15:1 final drive promises a 0-60mph time of around 5.5sec.

Fuel-saving measures such as brake energy regeneration and possibly a stop-start system should also ensure the new M1 is no thirstier than the 135i, which is rated at 30.7mpg in six-speed manual guise.

Underneath, the layout of the 1-series coupé’s McPherson strut (front) and multi-link (rear) suspension will remain the same. However, BMW’s M division engineers have set about altering the suspension properties, with firmer spring and dampers and a new set of bushes, along with lightweight 18-inch alloy wheels. “We’re aiming to make it a lot more dynamic than the standard 135i,” said Segler.

Setting the M1 apart from the standard 1-series coupé will be a typically subtle M division body kit, including a deeper front spoiler, flared front wheel arches, chunkier sills, a rear deck spoiler and a deeper rear valance with four chromed exhaust pipes.

Assembly of the newest M-car is likely to take place at BMW’s Leipzig factory in Germany. alongside standard versions of the 1-series coupé.

But with 18 months to go until it goes on sale in the UK, Segler is remaining coy about projected volumes. “We’re confident it will draw new customers to the M line-up, but in these difficult economic times it’s impossible to say how it will fare,” he said. “It does, however, reveal where the brand is heading.”

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door romo » 06 jan 2010, 19:56

Tja, leuk...........................maar nog steeds niet te pruimen............


en advevo is with me here.......................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8892
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Joop » 06 jan 2010, 20:00

Ruben schreef:Bedankt Joop, is dat ook ergens op internet terug te vinden?
Is idd. wat lastiger... Heb deze uit een boek getrokken met de specs van alle BMW personenauto's...

Eindoverbrenging is in o.a. in het foldertje terug te vinden van de auto...

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 06 jan 2010, 20:05

even makkelijk een motor uit 535i gt erin lepelen voor ///M geld dacht het niet.

Gewoon even nieuwe 6 cil hoogtoerige ///M motor maken mannetjes. En niet makkelijk even motortje aanpassen van de AG voorraden met een turbootje.

Gebruikersavatar
SpikeY
Berichten: 225
Lid geworden op: 15 dec 2009, 14:53
Locatie: Bovenkarspel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door SpikeY » 06 jan 2010, 20:38

Hans GP schreef: Geweldig! 8) Normaal vind ik er niks aan maar deze is wel erg vet! De foto's zijn ook goed..
Ga mee in deze.. zelf was ik toch ook niet zo weg van dit model, maar hoe vaker ik em zie hoe mooier ik em ga vinden.

Kwam er Hier nog wat tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 06 jan 2010, 20:53

Ruben schreef:Weet iemand wat de standaard versnellingsbak overbrenging is van een 130i? 2.47?
Nog even een keer mijn noob vraag. Het gaat dus om het differentieel wat uit mijn 130i gehaald is. Iemand die het zeker weet en/of waar ik het op internet kan terugvinden? Op bmwfans en realoem kan ik er niks over vinden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door GTRene » 06 jan 2010, 21:05

Afbeelding

hij heeft wel de M3 V8 powerdome...

straks gooien ze daar een afgeleide van de V8 M3 in, maar dan terug gebracht naar bv 3.4L en herhalen ze het trucje van de oude R6 M5 van 3.4 naar 3.6 en naar 3.8 maar dan met deze M3 V8 immers nu 4.0 maar in de GTS al 4.4 :hmmm: zou leuk zijn :mrgreen:

Robin
Berichten: 51393
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 06 jan 2010, 21:12

@Rene wat lul je nu allemaal weer man, blijf eens van de wodka af ouwe. :lol:

Mister staartdeling achter de komma himself met z'n 4.3.4.6 x 3.8.

:mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 06 jan 2010, 21:26

Extreem slechte fotoshop van de 135i persdag in Zweden. Doe iets origineels als je niets hebt als blad maar ga geen ouwe fototroep recyclen.. Daar kan onze Rene niet van slapen :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door romo » 06 jan 2010, 21:31

Rico schreef:Extreem slechte fotoshop van de 135i persdag in Zweden. Doe iets origineels als je niets hebt als blad maar ga geen ouwe fototroep recyclen.. Daar kan onze Rene niet van slapen :wink:


Maakt niet uit hoe je zo`n 1er shopt.....................................je krijgt er toch standepede een beroerte van.......................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 06 jan 2010, 21:34

Paar keer in het echt een 1 coupe tegen gekomen, wauw gevoel kwam nooit los.

Robin
Berichten: 51393
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 06 jan 2010, 21:36

Nog wat foto's van de persdag:
http://3ekleuterklas.blogspot.com/2009/ ... ersen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vond trouwens die witte van André 'n aantrekkelijke kar om te zien.Dik dingetje.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door romo » 06 jan 2010, 21:37

Rico schreef:Paar keer in het echt een 1 coupe tegen gekomen, wauw gevoel kwam nooit los.

Zo is het..........................van welke hoek je het ook bekijkt.......................de verhouding klopt nooit............


:oops: ik val in herhaling..........................nou ja....................komt de opvolger al een keer..........??

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8892
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Joop » 06 jan 2010, 21:53

Ruben schreef:
Ruben schreef:Weet iemand wat de standaard versnellingsbak overbrenging is van een 130i? 2.47?
Nog even een keer mijn noob vraag. Het gaat dus om het differentieel wat uit mijn 130i gehaald is. Iemand die het zeker weet en/of waar ik het op internet kan terugvinden? Op bmwfans en realoem kan ik er niks over vinden.
Niet goed??? Overbrenging van het diff is toch echt 3,462 voor de E81/E87 130i met handbak.
Met 2.47 zal de snelheid bijna 40% hoger, of draait de motor 29% lager toerental bij dezelfde snelheid...

I=3,46 volgens BMWFans
http://bmwfans.info/parts/catalog/E87/5 ... ve_output/

Anders ben ik benieuwd welke overbrenging jij bedoelt dan...

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 07 jan 2010, 00:02

Ik denk dat een 1 coupe met brede wielkasten en m goodies wel een dik ding wordt qua looks.

Ik ben alleen nog steeds niet overtuigd van de turbo techniek. Hoogtoerig atmo zou toch werkelijk fantastisch zijn. Maar zal wel weer de weg van de minste weerstand zijn dat betekend gewoon opgekalavaterd AG motortje van de planken halen.

Ook de x5M turbo heeft nog steeds niet het gas response als van een M3 /M5 etc. Ik zie dat ook snel veranderen. Wel verbeteren maar niet op gelijk nivo.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 07 jan 2010, 06:17

Joop schreef:
Ruben schreef:
Ruben schreef:Weet iemand wat de standaard versnellingsbak overbrenging is van een 130i? 2.47?
Nog even een keer mijn noob vraag. Het gaat dus om het differentieel wat uit mijn 130i gehaald is. Iemand die het zeker weet en/of waar ik het op internet kan terugvinden? Op bmwfans en realoem kan ik er niks over vinden.
Niet goed??? Overbrenging van het diff is toch echt 3,462 voor de E81/E87 130i met handbak.
Met 2.47 zal de snelheid bijna 40% hoger, of draait de motor 29% lager toerental bij dezelfde snelheid...

I=3,46 volgens BMWFans
http://bmwfans.info/parts/catalog/E87/5 ... ve_output/

Anders ben ik benieuwd welke overbrenging jij bedoelt dan...
Bedankt Joop. Iemand wil mijn oude diff over nemen die een 118d heeft. Ik wil geen appels voor citroenen verkopen, vandaar het stukje zekerheid :thumbup:

En check, gaat dus niet passen, 118d zit op 2.47.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 07 jan 2010, 16:42

Heb dus boxter s gereden. Voor het eerst een atmo met 300+ pk. Super gasrespons! Geweldig. Tipt de standaard 135i niet aan. De ACS1 is al een stuk beter dan de standaard 135i, maar tipt noet aan de felheid van de Porsche. Bovendien, na drie keer goed doorstampen met de 135i (redline) valt het vermogen en kracht toch wat terug. Niet veel, maar wel wat. Maar die Porsche bleef het maar doen, hoe vaak je ook tot redline ging. Maar.. misschien wanneer BMW M aan dat blok sleutelt - ookal is het dan een bestaand AG blok - zou het zo maar kunnen, dat BMW /M dat wel lukt met een turbo. BMW /M heeft echt wat te verliezen als ze een fout maken lijkt me. Weet je nog hoe we klaagden over de M3V8? Dus, ik geef BMW /M zeker het voordeel van de twijfel. Kom maar op met die turbo M1.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 07 jan 2010, 16:49

Als in Spyder komt niet? Ik heb altijd al geroepen dat .35i blok niks bijzonders is en je beter het .30i blok kunt hebben en ik ben geen atmo fapper :P :popcorn:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 07 jan 2010, 20:59

De 130i ken ik niet. Het 135i blok heeft meer koppel en is daardoor lekker lui te rijden. Volgens mij 'luier' in die zin, dan een 130i. Kloppt dat? In de Spyder zit de 320pk/370nm 3.4L atmo en met 1.275kg wordt dat erg leuk.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8892
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Joop » 07 jan 2010, 21:31

Ruben schreef:...

Bedankt Joop. Iemand wil mijn oude diff over nemen die een 118d heeft. Ik wil geen appels voor citroenen verkopen, vandaar het stukje zekerheid :thumbup:

En check, gaat dus niet passen, 118d zit op 2.47.
Nu snap ik ook je twijfels...

...gefacelifte 118d (E81N/E87N) heeft namelijk een eindoverbrenging 3,07 tegen de prefacelift 118d die 2,47 had en de 3,07 stond in de brochure uit de link... :wink:

...ik was al bang dat ik de vraag niet goed had begrepen...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 08 jan 2010, 13:32

Kijk, dit is 'm nu echt: de nieuwe M1

Afbeelding

wooaaah :roflol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bleu_dust en 435 gasten