M Specialist Zuid-Nederland/België

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

M Specialist Zuid-Nederland/België

Bericht door Downforce Bjorn » 10 apr 2006, 19:23

Zoals je al kon lezen in het topic 'M3 onderhoud, waar?', ben ik op zoek naar een echte specialist die op enigzins acceptabele afstand van Zolder verwijdert ligt.
Kent hier iemand toevallig zo een specialist in het zuiden van NL of mss zelfs in BE? Een paar 100km rijden voor een inspectie II is niet echt economisch verantwoord :wink:

Tnx alvast...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 10 apr 2006, 20:34

Misschien Bas Roos in Oss ? http://www.basroos.nl/

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 20:40

Als iemand een nette uitleg heeft hoor ik die ook graag.

Waarom niet naar de BMW dealer? Alleen om het geld?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 10 apr 2006, 21:14

Van Kronenburg wellicht een, weet niet zeker of ze ook onderhoud doen.

Michel

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Bericht door Downforce Bjorn » 10 apr 2006, 21:16

@Joy; tnx, zal het eens bekijken...

@Knot; Hoe bedoel je? Om het geld doe ik het echt niet, ik ga immers al zo lang ik BMW rijdt (5j) naar de dealer. In dat andere topic kan je lezen waarom ik ze niet meer vertrouw, en ik veronderstel dat er tegenwoordig geen mechaniekers meer bij dealers werken die vertrouwd zijn met de S38...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 21:26

Bjorn, een goede dealer uitzoeken waar je een monteur kent is geen optie?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 10 apr 2006, 21:42

Paul Vlasblom niks?
Had zelf ooit een E34 M5 als driftauto geloof ik (en is ook gewoon een aardige gast waar niet de meter begint te lopen op het moment dat hij de telefoon opneemt).
http://www.vlasblomporschetuning.nl/

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 10 apr 2006, 21:46

Knot, we kennen alle monteurs daar. Ik heb er stage gelopen en het wordt me duidelijk dat de enkel de chef bekwaam genoeg is om gecompliceerde blokken aan te pakken. De blaaskaak die er nu aan bezig is vertrouwt eerder op zijn eigen kennis dan op de handboeken van BMW gmbh.
Ik snap het niet, er komt een e60 M5 binnen die zonder olie gelopen heeft. Het eerder vernoemde hoofd van de garage neemt handboeken ter hand, bestudeert de werking en gooit heel de motor open. Zelfs de vanossen worden volledig gedemonteerd en op hun juiste werking getest. Knap werk, ZONDER enige voorkennis of ervaring met het V10 blok. Dus enkel aan de hand van de handboeken.
Ik heb daar 3(!) verschillende handleidingen zien liggen van de S38. Zowel van de S38B36 als de S38B38. Waarom gebruikt die andere mecanien die handboeken niet? Te groot ego?
kijk waar hij nu staat, te belachelijk voor woorden. Die auto staat daar al van voor Kerstmis, waar zijn we mee bezig?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 22:16

Dennis,

dat klinkt niet goed inderdaad, klinkt eerder verontrustend. Wanneer je een monteur kent en je weet dat die op de auto gezet wordt lijkt het me geen probleem.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 378 gasten