330i of 330d

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Contacteer:

330i of 330d

Bericht door Panda de Beer » 09 apr 2006, 12:52

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?
330i klinkt veel beter, en lijkt me echt top. Maar real-life zal de 330d net zo snel zijn, denk ik, en misschien voor lange afstanden prettiger. En 500Nm is geen kattepis :lol:

Ik hou wel van een beetje turbogevoel. Ik zou ze allebei moeten rijden, maar als ik m'n ervaringen in de 325ti extrapoleer, dan zal de 330i heel mooi lineair zijn. Mis je dan niet een beetje spektakel?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 apr 2006, 13:09

330i zonder twijfel

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 09 apr 2006, 13:40

Wat zal ik zeggen :D

Geen idee, niet naar 330d gekeken, ben niet zo'n diesel-fan, dus dan is de keuze makkelijk.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 apr 2006, 13:45

Als ik er dagelijks mee moet rijden, veel kilometes maak en in de file sta zo nu en dan neem ik de 330d, minder toeren, minder tanken, minder nerveus en net zo snel.

Wanneer het alleen voor de fun ritjes in het weekend en doordeweeks na 20:00 is ga ik voor de 330i

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 09 apr 2006, 13:55

Zal nooit een liefhebber van diesels worden.

Maar voor sommige BMW diesels maak ik graag een uitzondering. De 2 liter diesel is top en een gechipte 330d prefereer ik boven een 3 liter benzine.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 09 apr 2006, 14:14

Prive altijd de 330i. (dus max. 15000 km per jaar)

Hoe lekker een 330d ook kan rijden. Het motorgeluid bij stationair toerental blijft waardeloos.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 apr 2006, 14:26

320d zou ik te gek vinden als ik die kon rijden, is al genoeg.

330d niet chippen lees al veel te veel probleemverhalen over de vorige 330d gechipt, te veel koppel voor de bak, helemaal met een automaat.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 09 apr 2006, 14:37

Ook ik zou voor de 330i gaan...

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 09 apr 2006, 14:45

Als het een hanbak word zou ik voor een 330i gaan en als het een automaat word een 330d

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 09 apr 2006, 14:45

330i.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 apr 2006, 15:11

Tsss... allemaal voor de 330i... en de staatskas maar spekken met die brandstofkosten ;)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 09 apr 2006, 15:16

Welnee, ik sponsor alleen nog maar de Deutsche Ekonomie met mijn benzinebonnetjes! 8)
Dat ze maar veel mooie Autobahnen aan mogen leggen. :lol:

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 09 apr 2006, 18:49

voor dagelijks gebruik de 330d ( waarvan akte)

Voor prive zou ik voor iets snellers gaan dan een 330i.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 09 apr 2006, 19:17

Ben ook geen dieselfan, dus 330i :o

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Bericht door Erik » 09 apr 2006, 23:26

die 330d ECU onder handen nemen incl een eps custom exhaust dat je de trbo hoort fluiten en de diesel brommen en gaan met je 280pk en verbruik bij rustig rijden van 1:18

zon 330i is qua verbruik financiel zelfmoord

maakt dat allemaal niet uit ?

staan laten beide en een mooie 2e hands 996GT3 scoren.

E

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 10 apr 2006, 00:22

330i of 130i

non M is eigenlijk rommelen in de marge.

pak maar een nette 3.2 E36.

:)

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Contacteer:

Bericht door Panda de Beer » 10 apr 2006, 07:39

Is de 330i wel spectaculair? Is hij niet te lineair, waardoor je misschien het spektakel mist?
Idem voor de 330d, heb ze beide nooit gereden.

Robin, jij hebt ze toch allebei gehad?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 apr 2006, 08:17

Panda over welke auto heb je het eigenlijk? De E46 of E90?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 08:32

Panda,

Robin ging van 330d naar 330i omdat ie wat toeren miste. Zegt genoeg toch?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 10 apr 2006, 08:48

330i al ben ik het met Hielke eens over i.z. de 120d.

Michel

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 10 apr 2006, 09:27

Mijn beleving betr 330i/330d(ook E46)

In de NL praktijk is een 330d E46 een heerlijke auto, eigenlijk sneller dan de E46 330i in 'hernemingen' wanneer je je kop er niet bij hebt. Heb je dat wel dan zie je dat m'n E46 330i toch wel een dik stukje sneller was. Ja de 330d mist toeren en nagelt nog steeds stionair. Het rammerig koppelverloop voelt alsof je met een 5 liter motor op pad bent, maar schone schijn, die lol duurt maar tot 4000rpm... En dan is dat 'gevoel' van kracht in 1 keer vertekenend, de auto met de MEESTE PKs van hetzelfde type is 't snelste. Het meer toeren hebben van de 330i(vooral de E90) is top en de klank daar kan geen diesel ooit tegenop in mijn beleving. Over brandstofverbruik van de 330i(financiele zelfmoord): Nonsens. De 330i doet gewoon in mijn praktijk 1 op 9 en een beetje. En ik rij hard.
Topmotor.

Las nog een verhaaltje over de 535d(topper) Die doet net onder de 25s de 200 aantikken. De 330i E90 doet er net onder de 23s over. Gevoel bedriegt dus. Komt nog bij dat de extreem lichte R6 3.0i motor qua balans blabla een veel zwaardere 3.0 diesel zal overteffen. :D

335d lijkt me ueberrelaxed, 335i is de maatstaf.
Goede benzinemotoren zijn naar mijn idee nog steeds de maatstaf.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Contacteer:

Bericht door Panda de Beer » 10 apr 2006, 09:58

Tnx Robin!

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 10 apr 2006, 10:05

geef maar 5 euro :P

(ivm m'n financiele zelfmoord)

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 10 apr 2006, 10:54

Robin
wat deed je gemiddeld met de E46 330i qua verbruik

ik zit op 1 op 8,5 gemiddeld.vind ik wel netjes.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 10 apr 2006, 17:25

Ik dacht ik ook zoiets Tom. De E90 motor lijkt me itsie zuiniger. Vind 't verre van 'n slurper.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 352 gasten