330i of 330d
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Contacteer:
330i of 330d
Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?
330i klinkt veel beter, en lijkt me echt top. Maar real-life zal de 330d net zo snel zijn, denk ik, en misschien voor lange afstanden prettiger. En 500Nm is geen kattepis
Ik hou wel van een beetje turbogevoel. Ik zou ze allebei moeten rijden, maar als ik m'n ervaringen in de 325ti extrapoleer, dan zal de 330i heel mooi lineair zijn. Mis je dan niet een beetje spektakel?
330i klinkt veel beter, en lijkt me echt top. Maar real-life zal de 330d net zo snel zijn, denk ik, en misschien voor lange afstanden prettiger. En 500Nm is geen kattepis
Ik hou wel van een beetje turbogevoel. Ik zou ze allebei moeten rijden, maar als ik m'n ervaringen in de 325ti extrapoleer, dan zal de 330i heel mooi lineair zijn. Mis je dan niet een beetje spektakel?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
die 330d ECU onder handen nemen incl een eps custom exhaust dat je de trbo hoort fluiten en de diesel brommen en gaan met je 280pk en verbruik bij rustig rijden van 1:18
zon 330i is qua verbruik financiel zelfmoord
maakt dat allemaal niet uit ?
staan laten beide en een mooie 2e hands 996GT3 scoren.
E
zon 330i is qua verbruik financiel zelfmoord
maakt dat allemaal niet uit ?
staan laten beide en een mooie 2e hands 996GT3 scoren.
E
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Contacteer:
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Mijn beleving betr 330i/330d(ook E46)
In de NL praktijk is een 330d E46 een heerlijke auto, eigenlijk sneller dan de E46 330i in 'hernemingen' wanneer je je kop er niet bij hebt. Heb je dat wel dan zie je dat m'n E46 330i toch wel een dik stukje sneller was. Ja de 330d mist toeren en nagelt nog steeds stionair. Het rammerig koppelverloop voelt alsof je met een 5 liter motor op pad bent, maar schone schijn, die lol duurt maar tot 4000rpm... En dan is dat 'gevoel' van kracht in 1 keer vertekenend, de auto met de MEESTE PKs van hetzelfde type is 't snelste. Het meer toeren hebben van de 330i(vooral de E90) is top en de klank daar kan geen diesel ooit tegenop in mijn beleving. Over brandstofverbruik van de 330i(financiele zelfmoord): Nonsens. De 330i doet gewoon in mijn praktijk 1 op 9 en een beetje. En ik rij hard.
Topmotor.
Las nog een verhaaltje over de 535d(topper) Die doet net onder de 25s de 200 aantikken. De 330i E90 doet er net onder de 23s over. Gevoel bedriegt dus. Komt nog bij dat de extreem lichte R6 3.0i motor qua balans blabla een veel zwaardere 3.0 diesel zal overteffen.
335d lijkt me ueberrelaxed, 335i is de maatstaf.
Goede benzinemotoren zijn naar mijn idee nog steeds de maatstaf.
In de NL praktijk is een 330d E46 een heerlijke auto, eigenlijk sneller dan de E46 330i in 'hernemingen' wanneer je je kop er niet bij hebt. Heb je dat wel dan zie je dat m'n E46 330i toch wel een dik stukje sneller was. Ja de 330d mist toeren en nagelt nog steeds stionair. Het rammerig koppelverloop voelt alsof je met een 5 liter motor op pad bent, maar schone schijn, die lol duurt maar tot 4000rpm... En dan is dat 'gevoel' van kracht in 1 keer vertekenend, de auto met de MEESTE PKs van hetzelfde type is 't snelste. Het meer toeren hebben van de 330i(vooral de E90) is top en de klank daar kan geen diesel ooit tegenop in mijn beleving. Over brandstofverbruik van de 330i(financiele zelfmoord): Nonsens. De 330i doet gewoon in mijn praktijk 1 op 9 en een beetje. En ik rij hard.
Topmotor.
Las nog een verhaaltje over de 535d(topper) Die doet net onder de 25s de 200 aantikken. De 330i E90 doet er net onder de 23s over. Gevoel bedriegt dus. Komt nog bij dat de extreem lichte R6 3.0i motor qua balans blabla een veel zwaardere 3.0 diesel zal overteffen.
335d lijkt me ueberrelaxed, 335i is de maatstaf.
Goede benzinemotoren zijn naar mijn idee nog steeds de maatstaf.
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 352 gasten