Tuning ala Techart, Ruf & others > Porsche Cayman
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Prachtig ontwerp zo'n Cayman.
Vele malen slanker dan een 011
Wellicht minder snel of hardcore, qua looks een dikke voorsprong !
Vele malen slanker dan een 011
Wellicht minder snel of hardcore, qua looks een dikke voorsprong !
- Alfa Male
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20 okt 2006, 10:22
- Locatie: Delft
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Net van een kennis gehoord dat hij deze Sportec Cayman 3.8 heeft gekocht. Toch binnenkort de "ik durf het bijna niet te vragen..." er maar even uitgooien.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
wat een mazzelkont 8)
ben benieuwd naar zijn/jou ervaringen met die Cayman, lijkt me prachtig met die motor
ben benieuwd naar zijn/jou ervaringen met die Cayman, lijkt me prachtig met die motor
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
- Contacteer:
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Deze tegen gekomen op PDF
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
PDF? ik ken het van een file...maar dat bedoel je vast niet.
ik vind het in elk geval erg geslaagd, een jaar of wat terug stond er net zo 1 te koop in DLD voor niet al te veel.
vind dan wel dat je minimaal 400pk moet hebben met die looks
is dat streepje van de R er af gegaan tijdens wassen oid? staat nu Tech Apt
ik vind het in elk geval erg geslaagd, een jaar of wat terug stond er net zo 1 te koop in DLD voor niet al te veel.
vind dan wel dat je minimaal 400pk moet hebben met die looks
is dat streepje van de R er af gegaan tijdens wassen oid? staat nu Tech Apt
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
- Contacteer:
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Porsche Days FrancorchampsGTRene schreef:PDF? ik ken het van een file...maar dat bedoel je vast niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
ah, moet je maar net weten
weet je toevallig of er een speciale motor in ligt of...
weet je toevallig of er een speciale motor in ligt of...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
persoonlijk vind ik dit een hele mooie de Techart GT-sport
ze hebben zo lijkt de zijroosters bij de achterwielen dichtgemaakt en daravoor in plaats de roofscoop?
staat wel zo'n ding te koop...120k best prijzig doch normaal zit er dan een 3.8 in...wellicht dat de aanbieder dat niet weet?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ze hebben zo lijkt de zijroosters bij de achterwielen dichtgemaakt en daravoor in plaats de roofscoop?
staat wel zo'n ding te koop...120k best prijzig doch normaal zit er dan een 3.8 in...wellicht dat de aanbieder dat niet weet?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
- Contacteer:
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Ik heb niet met de eigenaar kunnen praten , maar ik vermoed van wel .GTRene schreef:ah, moet je maar net weten
weet je toevallig of er een speciale motor in ligt of...
dit daar de Techart Logo's erop hingen en niet meer de Porsche emblemen .
Dat doen ze als het niet enkel om een optische ombouw gaat .
Dan is het geen Porsche meer maar een Techart . Net zoals bij Ruf
- Alfa Male
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20 okt 2006, 10:22
- Locatie: Delft
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Vandaag een minuutje of 20 doorgebracht achter het stuur van de Sportec SP380.
Helaas was er weinig tijd en heb ik alleen in en om het centrum van Den Haag kunnen rijden waar de belangrijkste eigenschappen van deze auto natuurlijk moeilijk vast te stellen zijn. In dat stadsverkeer laat de Sportec zich overigens, net als elke "normale" Porsche heel gemakkelijk rondsturen.
Ik heb wel even in een niet nader te noemen tunnel (op een prachtig privé terrein uiteraard), op aandrang van de eigenaar, de hogere regionen van het toerenbereik in de 2e en 3e versnelling kunnen verkennen. Een en ander resulteert in twee zaken:
1) De haren in je nek doen n.a.v. het geluid een mooi kunstje zo met de ramen open in een tunnel;
2) Je kunt vaststellen dat die 996 GT3 Mk2 ankers ook wel echt nodig zijn om de Gatso aan het eind van de tunnel weer ergens in de buurt van de 50 te kunnen passeren.
Visueel vind ik de auto, naar mijn smaak, ook precies in orde. Hij staat mooi breed en laag op de (prachtige) wielen en ik ben nou eenmaal erg makkelijk te paaien met de carbon fibre (al dan niet CF look) onderdelen die overal in het in- en exterieur aanwezig zijn. Ook de Sportec aanduidingen hier en daar op de auto geven het geheel toch wel wat extra cachet. Nou ja, voor die paar mensen die weten wat dat precies inhoudt in ieder geval dan toch.
Mooi feitje van de eigenaar: hij had bij Sportec geinformeerd naar de arbeidskosten voor werk aan de auto als hij dat zou willen (mooi roadtripje, fabrieksbezoekje, fotootjes schieten e.d. had hij in gedachten) . Laten we maar zeggen dat dat uurbedrag redelijk gericht was op klandizie die gewend zal zijn veel tijd door te brengen op het achterdek van een jacht aan de Riviera. Je kan beter een slepende rechtzaak beginnen zeg maar. Hij werd echter wel te woord gestaan door de persoon die de auto persoonlijk in elkaar had geschroefd, wat natuurlijk wel weer mooi is.
Mooie belevenis was het wel.
Drove this today. Bonuspoints for guessing exact details. by Jasper Maters, on Flickr
Helaas was er weinig tijd en heb ik alleen in en om het centrum van Den Haag kunnen rijden waar de belangrijkste eigenschappen van deze auto natuurlijk moeilijk vast te stellen zijn. In dat stadsverkeer laat de Sportec zich overigens, net als elke "normale" Porsche heel gemakkelijk rondsturen.
Ik heb wel even in een niet nader te noemen tunnel (op een prachtig privé terrein uiteraard), op aandrang van de eigenaar, de hogere regionen van het toerenbereik in de 2e en 3e versnelling kunnen verkennen. Een en ander resulteert in twee zaken:
1) De haren in je nek doen n.a.v. het geluid een mooi kunstje zo met de ramen open in een tunnel;
2) Je kunt vaststellen dat die 996 GT3 Mk2 ankers ook wel echt nodig zijn om de Gatso aan het eind van de tunnel weer ergens in de buurt van de 50 te kunnen passeren.
Visueel vind ik de auto, naar mijn smaak, ook precies in orde. Hij staat mooi breed en laag op de (prachtige) wielen en ik ben nou eenmaal erg makkelijk te paaien met de carbon fibre (al dan niet CF look) onderdelen die overal in het in- en exterieur aanwezig zijn. Ook de Sportec aanduidingen hier en daar op de auto geven het geheel toch wel wat extra cachet. Nou ja, voor die paar mensen die weten wat dat precies inhoudt in ieder geval dan toch.
Mooi feitje van de eigenaar: hij had bij Sportec geinformeerd naar de arbeidskosten voor werk aan de auto als hij dat zou willen (mooi roadtripje, fabrieksbezoekje, fotootjes schieten e.d. had hij in gedachten) . Laten we maar zeggen dat dat uurbedrag redelijk gericht was op klandizie die gewend zal zijn veel tijd door te brengen op het achterdek van een jacht aan de Riviera. Je kan beter een slepende rechtzaak beginnen zeg maar. Hij werd echter wel te woord gestaan door de persoon die de auto persoonlijk in elkaar had geschroefd, wat natuurlijk wel weer mooi is.
Mooie belevenis was het wel.
Drove this today. Bonuspoints for guessing exact details. by Jasper Maters, on Flickr
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
leuke ervaring, de auto was ook voor NL begrippen en de techniek erg mooi geprijst, lijkt me een fijne rijders auto.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
*klik* Porsche Cayman S Manthey M315 24.500 km € 29.000
Interessante prijsstelling. Zou het dezelfde zijn als Wouter op Autoblog destijds geprobeerd heeft?
Interessante prijsstelling. Zou het dezelfde zijn als Wouter op Autoblog destijds geprobeerd heeft?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
zou maar zo kunnen en dat ze er andere spoiler lippen op gemaakt hebben...das nu anders dan tijdens die run/foto's...
dat ding liep in elk geval mooi
dat ding liep in elk geval mooi
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Klinkt wel lekker
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
- Contacteer:
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Ik kreeg net deze doorgestuurd van de fabrikant zelf (Hani Harfouche) die een persoonlijke kennis van me is .
Ook een geval appart deze Cayman .
Carbon Body en 510pk
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dr0ZzqtK ... ture=share[/youtube]
Ook een geval appart deze Cayman .
Carbon Body en 510pk
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dr0ZzqtK ... ture=share[/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
zo dan
serieus aangepakt, gaaf bommetje.
benieuwd wat die dan nu weegt met die 510pk
serieus aangepakt, gaaf bommetje.
benieuwd wat die dan nu weegt met die 510pk
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
- Contacteer:
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Ik zal het eens navragen
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Tja. De rendering zijn nog wel aardig. Dat ding op het filmpje is een beetje ver-Leepu'd met nog meer happertjes, randjes, en softere wielen dan het ontwerp. Doorlopende bovenzijde achterscherm doen 't het op de tekening erg goed. Het onderbroken achterscherm op het eindresultaat is foeilelijk. Voorbumper idem
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
staat weer een nwe te koop, Cayman net 3.8 motor 412pk
en veel leuke goodies, auto qua looks niet zo mijn smaak maar heerlijke goodies zo te lezen.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
en veel leuke goodies, auto qua looks niet zo mijn smaak maar heerlijke goodies zo te lezen.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayman S mit 3,8 er Motorumbau, X51 Werksleistungssteigerungspaket, GT3 Ventiltrieb, geänderte Nockenwellen, Zusatzkühler, Leistungsdiagramm 412 PS,.... V-Max 316 Km/h, Getriebe mit Sperre, Schaltwegverkürzung, angefertigter Klappenauspuff mit Metallkats und Fächerkrümmer, grosse Bremsanlage 6 Kolben vorne und 4 Kolben hinten, 350er Bremsscheiben vorne und hinten, Sport Chrono Paket Plus, adaptive Sportsitze, Überrollbügel, Navi und Bose Soundsystem, PASM, Bilstein B16 DampTronic Fahrwerk, höhenverstellbar und elektrisch einstellbar, GT3 Querlenker mit einstellbarem Sturz, absolut alltagstauglich und standfest. echt Carbon Heckspoiler ( Carbon Haube gegen Aufpreis ), Laufleistung der Antriebseinheit 23.000 Km. KEIN Ölverbrauch, KEIN KWS Problem..... Zu viel um alles aufzuzählen, alles eingetragen. weitere Bilder und Fragen per mail oder Telefon....
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
- Contacteer:
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
Ik kwam deze net tegen en eerlijk gezegd vind ik ze best leuk .
De Cayman Delavilla R1
De Cayman Delavilla R1
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
nooit gezien en inderdaad best fraai, als je dat in een vette kleur ziet lijkt het heel wat specialer dan een "gewone" gladde cayman.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
ik las net ergens dat een GT3 motor niet zomaar in de Cayman past...schijnt heel anders te zijn qua ophanging e.d. in elk geval bepaalde types?
doch je kan er wel een 997S motor in plaatsen met X51 pack? en 400+ pk.
deze heeft nog meer maar dat komt vanwege de turbo's
http://www.6speedonline.com/forums/boxs ... man-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
doch je kan er wel een 997S motor in plaatsen met X51 pack? en 400+ pk.
deze heeft nog meer maar dat komt vanwege de turbo's
http://www.6speedonline.com/forums/boxs ... man-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Complete Custom Widebody Carbon/Kevlar Body Kit(gone through 2 phases, currently sporting a GT2 front bumper(not pictured))
X51 Engine(we didnt do the install but we are doing the tuning and getting proper use of the Variocam system)
Full GT3 Braking System(Converted to Carrera S uprights to run full GT3 System including AP Racing 2 Piece Rotors)
PSS10s(soon to be JRZ Double/Pro) with our full sway and link treatment)
GT2 Seats
Wide as all get out HRE Wheels.
And last but not least... A complete Cayman S Turbo System custom fitted to a 997 3.8 X51 Engine... Dyno Tested to 461 at the wheels(our goal is 550whp)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and others meer Cayman gericht
dit is ook wel leuk...
Cayman S met biturbo motor 450pk
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
zal best sjouwen
maar liever 1 met moderne GT3 motor achterin...
Cayman S met biturbo motor 450pk
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
Cayman S Bi-Turbo Umbau, Getrag Getriebe 5 und 6 Gang lang, GT2 Bremsanlage komplett VA & HA, 20 Zoll Alufelgen 235/30 VA & 305/25 HA Bereifung, H&R Fahrwerk mit Stabi VA & HA, CSR Front & Heckschürtze, Dachkantenspoiler, Heckflügel Verstellbar mit Airbrush, Heckausbau in Leder, GT3 Lenkrad mit Carbon, Carbon Einstiegsleisten, GT3 Carbon Vollschalensitze, Schaltwegverkürzung, Hifi Ausbau mit Fernsehn usw
zal best sjouwen
maar liever 1 met moderne GT3 motor achterin...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Alpha One
kom net deze tegen...
op een andere site staat dit>>
800pk op slechts 1280kg800 HP, carbon fiber composites, an amazing look, and much, much more. Sounds like the description of an amazing supercar, but it’s actually the description of the smallest coupe in Porsche’s line-up: the Cayman. Of course, this extraordinary vehicle only began as a Cayman. Then, Alpha-N Performance got their hands on it and transformed it into the new and improved Alpha One.
For starters, the tuner replaced the car’s original body panels with new ones made of carbon fiber composites. The front panels actually resemble the ones from the upcoming Porsche 918 Spyder, but other than that and the Cayman’s body line flowing through the doors and roof, everything else is new.
The tuner hasn’t revealed any other details on the upcoming Alpha One, but it is clear that the tuning package will make the Porsche Cayman longer, lower, and wider. Then, of course, there’s that 800 HP just waiting to be thrashed around in a sports car that only weighs 2820 lbs. The suspension on this thing better be killer because standard issue just isn’t going to cut it.
op een andere site staat dit>>
spannendAlpha-N promises between 300hp and 800hp which probably means that multiple engine specifications are possible. It will weigh between 1,080kg and 1,280kg which will probably vary with the choice of powerplant. It will feature carbon fiber bodywork and the chassis from a Porsche Cayman
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Techart, Ruf and Alpha-N & others meer Cayman gericht
hun website>>
http://www.alpha-n.de/alphaone.php
dat lijkt me nog eens een leuke Cayman
net zoiets mafs als die Ruf CT3 (zoiets?)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 225 gasten