Volgens porsche geen snellere Cayman
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Volgens porsche geen snellere Cayman
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=40408
Geen snellere Cayman dus. Ergens wel logisch want dan kunnen de 911's wel in de motteballen ben ik bang.
Jammer ? of niet ?
Geen snellere Cayman dus. Ergens wel logisch want dan kunnen de 911's wel in de motteballen ben ik bang.
Jammer ? of niet ?
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:42
- Locatie: Noitdorp
Je kan er vergif op in nemen dat er wel een snellere uitvoering komt, maar eerst komen de speciale uitvoeringen van de 911 ( Turbo, GT3 en RS ), en dan pas gaan ze er met de Cayman qua vermogen net onder zitten.
Vergeet niet dat Porsche, en zelfs Ferarri de hete adem in hun nek voelen van de hot sedans met hun bizarre vermogens van 500 tot wel 600Pk.
Jan
Vergeet niet dat Porsche, en zelfs Ferarri de hete adem in hun nek voelen van de hot sedans met hun bizarre vermogens van 500 tot wel 600Pk.
Jan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Jan da's wel een goed punt. Porsche kan nu wel roepen dat ie er niet komt (kan ook tactiek zijn om huidige kopers niet te laten wachten) Maar een Z4 M coupe is al een dikke kluif voor die Cayman. En dan de nieuwe generatie sedans die er aankomt met + 300/400 pk.
BV een 335i die straks ook tussen de 300 en 330 pk zal hebben. met chip maakt die ook gehakt op de autobahn van een cayman. En laten we wel wezen in die heimatt zijn de autobahnen wel de plek waar het gebeurt als het op krachtmetingen aankomt.
Ik bedoel een Cayman kan nog zo snel zijn op een landweg maar daar vinden nooit krachtmetingen plaats.
BV een 335i die straks ook tussen de 300 en 330 pk zal hebben. met chip maakt die ook gehakt op de autobahn van een cayman. En laten we wel wezen in die heimatt zijn de autobahnen wel de plek waar het gebeurt als het op krachtmetingen aankomt.
Ik bedoel een Cayman kan nog zo snel zijn op een landweg maar daar vinden nooit krachtmetingen plaats.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Dus Porsche zou een nog krachtiger Cayman op de markt moeten zetten om op de autobahnen een groter groeiend aantal rechtelijnbranders het hoofd te moeten bieden?
Denk niet dat er ook maar één persoon bij Porsche rondloopt die er zulke gedachten op na houdt. Waar Porsche in mijn ogen uniek in is, is het combineren van ongefilterd rijplezier met praktische waarde. Als de Cayman S qua sturen ook maar half op een GT3 lijkt (waar het op lijkt) en de M4 maar half op de M3, dan is het pleit als rijdersauto al direct in het voordeel van de Cayman beslecht. Of die auto dan 250, 295 of 380 pk heeft, minder zal ie er niet om rijden. En in rechte lijn weet een opoe van 88 nog het maximale uit een 500 pk monster te halen. Gas naar beneden en gaan.
Denk niet dat er ook maar één persoon bij Porsche rondloopt die er zulke gedachten op na houdt. Waar Porsche in mijn ogen uniek in is, is het combineren van ongefilterd rijplezier met praktische waarde. Als de Cayman S qua sturen ook maar half op een GT3 lijkt (waar het op lijkt) en de M4 maar half op de M3, dan is het pleit als rijdersauto al direct in het voordeel van de Cayman beslecht. Of die auto dan 250, 295 of 380 pk heeft, minder zal ie er niet om rijden. En in rechte lijn weet een opoe van 88 nog het maximale uit een 500 pk monster te halen. Gas naar beneden en gaan.
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
-
- Berichten: 51395
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Ik denk dat je 't anders (marketing achtig zo u wilt )moet zien, Hielke, kijk naar de Cayenne, en naar de Cayenne Turbo met +(pk)pakket alsmede de Cayenne V6(VAG)Hielke schreef:Dus Porsche zou een nog krachtiger Cayman op de markt moeten zetten om op de autobahnen een groter groeiend aantal rechtelijnbranders het hoofd te moeten bieden?
Denk niet dat er ook maar één persoon bij Porsche rondloopt die er zulke gedachten op na houdt.
Beide voortgekomen uit de drang naar meer omzet. Een 'gewone' Cayman S is 'te traag' voor 't geweld op de Autobahn.
Je moet niet aan 'jezelf' denken, maar aan de klant(uit bijv USA, Midden Oosten, Azie) en niet aan:Godskolere wat gaat ie hard over 't KIaverblad, dat boeit Porsche AG minder...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Zo zie ik het ook een beetje.
Porsche is nooit de fabrikant geweest met het meeste vermogen in de sportwagens, sterker nog Porsche heeft het zelfs aangedurft om de eerste boxster met slechts 204pk in de markt te zetten. Dat was nutuurlijk een dikke inschattingsfout. Een auto als een Porsche moet gewoon altijd genoeg power hebben.
Waarom heeft de cayman slechts 295pk en geen 300pk ? Puur psychologisch, 300pk komt al dicht in de buurt bij de 911's. Het zou zomaar kunnen dat de cayman juist meer heeft dan 295pk IRL mischien wel 310/320 pk. Want ik vind de tijden die ik lees in de bladen best pittig.
Maar Porsche's zijn ook voor de autobahn gemaakt, die duitse autobahn is ook nog de reden dat een merk als Porsche in Duitsland echt goed verkoopt.
Porsche is nooit de fabrikant geweest met het meeste vermogen in de sportwagens, sterker nog Porsche heeft het zelfs aangedurft om de eerste boxster met slechts 204pk in de markt te zetten. Dat was nutuurlijk een dikke inschattingsfout. Een auto als een Porsche moet gewoon altijd genoeg power hebben.
Waarom heeft de cayman slechts 295pk en geen 300pk ? Puur psychologisch, 300pk komt al dicht in de buurt bij de 911's. Het zou zomaar kunnen dat de cayman juist meer heeft dan 295pk IRL mischien wel 310/320 pk. Want ik vind de tijden die ik lees in de bladen best pittig.
Maar Porsche's zijn ook voor de autobahn gemaakt, die duitse autobahn is ook nog de reden dat een merk als Porsche in Duitsland echt goed verkoopt.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Ik had het er gisteren nog met een vriend over (groot Porsche-fan) en die vond het eigenlijk niet meer dan logisch.
"Ja, een snelle (RS) Cayman veegt de vloer aan met elke 911, logisch dat Porsche die niet gaat maken."
Tsja, misschien wel inderdaad, maar toch wel jammer, Cayman RS was de Golf TDI van de Ring geworden denk ik.
"Ja, een snelle (RS) Cayman veegt de vloer aan met elke 911, logisch dat Porsche die niet gaat maken."
Tsja, misschien wel inderdaad, maar toch wel jammer, Cayman RS was de Golf TDI van de Ring geworden denk ik.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Weet het niet.
Als Porsche bang is dat BMW en consorten sneller zijn op de autobahn hadden ze ook geen Porsche Boxter uitgebracht.
Cayman in clubsport uitvoering of een normale 911 is naar mijn idee geen vergelijk omdat beiden een andere doelgroep aanspreken. Als je er niet mee op de ring of anders op circuit rijd dan ben je beter af met een 911. Een GT3 RS en evt Cayman RS zou dan een betere vergelijk zijn en daar zal nog wel een aardig verschil tussen zitten.
Als Porsche bang is dat BMW en consorten sneller zijn op de autobahn hadden ze ook geen Porsche Boxter uitgebracht.
Cayman in clubsport uitvoering of een normale 911 is naar mijn idee geen vergelijk omdat beiden een andere doelgroep aanspreken. Als je er niet mee op de ring of anders op circuit rijd dan ben je beter af met een 911. Een GT3 RS en evt Cayman RS zou dan een betere vergelijk zijn en daar zal nog wel een aardig verschil tussen zitten.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Ik zou het juist heel dapper vinden van Porsche als ze van de Cayman nu al een ClubSport of RS versie zouden leveren. Dan kun je kiezen naar concept: MR of RR maar met vergelijkbaar vermogen. Op het ene stuk win je wat met het ene concept en op het andere stuk verlies je weer wat ten opzichte van het andere concept.
Dat zou ik graag willen zien.
Maar Porsche bouwde tot nu toe altijd eerst de normale + langzame versie en pas daarna de snelle versie(s). Dus logisch is het allemaal wel en als er plannen zijn voor snelle versies, dan laten ze dat nu nog echt niet weten.
De mannetjes die dat bepalen, bepaalden de winstgroei van Porsche de afgelopen jaren. Ik geef ze geen ongelijk.
Heb er nu in gezeten in die Cayman en het is wel een mooie bak, maar ook weer net niet mijn ding. Gelukkig hoef ik me daar nog niet druk over te maken
Dat zou ik graag willen zien.
Maar Porsche bouwde tot nu toe altijd eerst de normale + langzame versie en pas daarna de snelle versie(s). Dus logisch is het allemaal wel en als er plannen zijn voor snelle versies, dan laten ze dat nu nog echt niet weten.
De mannetjes die dat bepalen, bepaalden de winstgroei van Porsche de afgelopen jaren. Ik geef ze geen ongelijk.
Heb er nu in gezeten in die Cayman en het is wel een mooie bak, maar ook weer net niet mijn ding. Gelukkig hoef ik me daar nog niet druk over te maken
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:42
- Locatie: Noitdorp
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 421 gasten