Volgens porsche geen snellere Cayman

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Volgens porsche geen snellere Cayman

Bericht door RVV » 02 feb 2006, 17:40

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=40408


Geen snellere Cayman dus. Ergens wel logisch want dan kunnen de 911's wel in de motteballen ben ik bang.

Jammer ? of niet ?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 feb 2006, 18:05

Je kunt m altijd zelf nog sneller maken gelukkig!

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 03 feb 2006, 10:23

idd rico,

da's wat de dealer mij ook wist te vertellen... ondanks alle crap op internet over een RS...

volgens hem komt er gewoon nog een basic Cayman...

that's it :roll:

Fastturbo
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:42
Locatie: Noitdorp

Bericht door Fastturbo » 03 feb 2006, 12:19

Je kan er vergif op in nemen dat er wel een snellere uitvoering komt, maar eerst komen de speciale uitvoeringen van de 911 ( Turbo, GT3 en RS ), en dan pas gaan ze er met de Cayman qua vermogen net onder zitten.

Vergeet niet dat Porsche, en zelfs Ferarri de hete adem in hun nek voelen van de hot sedans met hun bizarre vermogens van 500 tot wel 600Pk.



Jan

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 feb 2006, 12:49

Jan da's wel een goed punt. Porsche kan nu wel roepen dat ie er niet komt (kan ook tactiek zijn om huidige kopers niet te laten wachten) Maar een Z4 M coupe is al een dikke kluif voor die Cayman. En dan de nieuwe generatie sedans die er aankomt met + 300/400 pk.

BV een 335i die straks ook tussen de 300 en 330 pk zal hebben. met chip maakt die ook gehakt op de autobahn van een cayman. En laten we wel wezen in die heimatt zijn de autobahnen wel de plek waar het gebeurt als het op krachtmetingen aankomt.

Ik bedoel een Cayman kan nog zo snel zijn op een landweg maar daar vinden nooit krachtmetingen plaats.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 feb 2006, 14:04

Z4 M coupe zou mijn keuze zijn, prachtige auto, Cayman is technisch ook super, maar qua uiterlijk wint de Z4 M coupe voor mij met een dikke voorsprong.

Michel

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 03 feb 2006, 15:02

Was wel te verwachten.. Zelfde als de toekomst van de 1 serie.. Zal uiteindelijk wel een echte ///M uitvoering van komen.. maar niet voordat de nieuwe m3 zich gevestigd heeft op de markt..

Gr de V.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 03 feb 2006, 15:33

Dus Porsche zou een nog krachtiger Cayman op de markt moeten zetten om op de autobahnen een groter groeiend aantal rechtelijnbranders het hoofd te moeten bieden?

Denk niet dat er ook maar één persoon bij Porsche rondloopt die er zulke gedachten op na houdt. Waar Porsche in mijn ogen uniek in is, is het combineren van ongefilterd rijplezier met praktische waarde. Als de Cayman S qua sturen ook maar half op een GT3 lijkt (waar het op lijkt) en de M4 maar half op de M3, dan is het pleit als rijdersauto al direct in het voordeel van de Cayman beslecht. Of die auto dan 250, 295 of 380 pk heeft, minder zal ie er niet om rijden. En in rechte lijn weet een opoe van 88 nog het maximale uit een 500 pk monster te halen. Gas naar beneden en gaan.

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 03 feb 2006, 15:38

er hoeft niet een snellere versie van de cayman te komen, eerst ff een ander aero pakket erop met achterspoiler, zodat het glijbaan effect aan de achterkant een beetje verdwijnt,

en voor een auto in die prijsklasses mocht er best wel een sper op zitten.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 03 feb 2006, 17:13

Hielke schreef:Dus Porsche zou een nog krachtiger Cayman op de markt moeten zetten om op de autobahnen een groter groeiend aantal rechtelijnbranders het hoofd te moeten bieden?

Denk niet dat er ook maar één persoon bij Porsche rondloopt die er zulke gedachten op na houdt.
Ik denk dat je 't anders (marketing achtig zo u wilt :D )moet zien, Hielke, kijk naar de Cayenne, en naar de Cayenne Turbo met +(pk)pakket alsmede de Cayenne V6(VAG)

Beide voortgekomen uit de drang naar meer omzet. Een 'gewone' Cayman S is 'te traag' voor 't geweld op de Autobahn.

Je moet niet aan 'jezelf' denken, maar aan de klant(uit bijv USA, Midden Oosten, Azie) en niet aan:Godskolere wat gaat ie hard over 't KIaverblad, dat boeit Porsche AG minder...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 feb 2006, 17:20

Zo zie ik het ook een beetje.

Porsche is nooit de fabrikant geweest met het meeste vermogen in de sportwagens, sterker nog Porsche heeft het zelfs aangedurft om de eerste boxster met slechts 204pk in de markt te zetten. Dat was nutuurlijk een dikke inschattingsfout. Een auto als een Porsche moet gewoon altijd genoeg power hebben.

Waarom heeft de cayman slechts 295pk en geen 300pk ? Puur psychologisch, 300pk komt al dicht in de buurt bij de 911's. Het zou zomaar kunnen dat de cayman juist meer heeft dan 295pk IRL mischien wel 310/320 pk. Want ik vind de tijden die ik lees in de bladen best pittig.

Maar Porsche's zijn ook voor de autobahn gemaakt, die duitse autobahn is ook nog de reden dat een merk als Porsche in Duitsland echt goed verkoopt.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 03 feb 2006, 17:38

De dag dat ik als marketing mongool ipv als rijder begin te denken moet nog geboren worden Robin :D

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 03 feb 2006, 17:52

Hielke schreef:De dag dat ik als marketing mongool ipv als rijder begin te denken moet nog geboren worden Robin :D
Als je dat 'marketing' even weglaat, dan is die dag toch een paar decennia geleden geboren :wink: :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 feb 2006, 13:47

:shock: :wink:

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 06 feb 2006, 16:24

binnenkort komt ruf wel met een leuke uitvoering die met alles de grond aan veegt :)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 06 feb 2006, 16:29

Ik had het er gisteren nog met een vriend over (groot Porsche-fan) en die vond het eigenlijk niet meer dan logisch.
"Ja, een snelle (RS) Cayman veegt de vloer aan met elke 911, logisch dat Porsche die niet gaat maken."
Tsja, misschien wel inderdaad, maar toch wel jammer, Cayman RS was de Golf TDI van de Ring geworden denk ik.

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 06 feb 2006, 16:39

je kunt beter zeggen; de caymanRS was de M3 van de ring geworden :)


bij de ring rijden meer M3's dan golfjes in friesland :wink:

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 06 feb 2006, 19:29

Zou zomaar kunnen inderdaad Rudolf..
Hier in het hoge noorden hebben we geen op klompen lopende jongemannen met bestickerde Golfjes.. Helemaal 0,0..
:wink: :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 apr 2006, 00:27

Deze middag reed er een me voorbij op de snelweg IRL is ie mooi maar overtuigd me niet. Vent wilde wel gassen naar ik ben er niet op in gegaan ze zijn te druk met laseren de laatste tijd en met de M3 maak je gelijk hele dikke stappen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 apr 2006, 19:16

Weet het niet.

Als Porsche bang is dat BMW en consorten sneller zijn op de autobahn hadden ze ook geen Porsche Boxter uitgebracht.

Cayman in clubsport uitvoering of een normale 911 is naar mijn idee geen vergelijk omdat beiden een andere doelgroep aanspreken. Als je er niet mee op de ring of anders op circuit rijd dan ben je beter af met een 911. Een GT3 RS en evt Cayman RS zou dan een betere vergelijk zijn en daar zal nog wel een aardig verschil tussen zitten.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 30 apr 2006, 22:15

Ik zou het juist heel dapper vinden van Porsche als ze van de Cayman nu al een ClubSport of RS versie zouden leveren. Dan kun je kiezen naar concept: MR of RR maar met vergelijkbaar vermogen. Op het ene stuk win je wat met het ene concept en op het andere stuk verlies je weer wat ten opzichte van het andere concept.

Dat zou ik graag willen zien.

Maar Porsche bouwde tot nu toe altijd eerst de normale + langzame versie en pas daarna de snelle versie(s). Dus logisch is het allemaal wel en als er plannen zijn voor snelle versies, dan laten ze dat nu nog echt niet weten.

De mannetjes die dat bepalen, bepaalden de winstgroei van Porsche de afgelopen jaren. Ik geef ze geen ongelijk.

Heb er nu in gezeten in die Cayman en het is wel een mooie bak, maar ook weer net niet mijn ding. Gelukkig hoef ik me daar nog niet druk over te maken :D

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 02 mei 2006, 11:09


Fastturbo
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:42
Locatie: Noitdorp

Bericht door Fastturbo » 03 mei 2006, 11:11

Ik zei het al eerder, er komt gewoon een snelle versie :wink:


Verder heb ik laatst eens met de Porsche van een kennis mogen rijden ( GT3RS ) dat gaat echt als vergif, maar hij heeft hem erbij want als dagelijks vervoer zou ik een niergordel nodig hebben, zo stuitert dat ding als de weg geen asfalt is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 421 gasten