BMW Z1 draadje
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
die man met die S62 Z1 heeft de motor wat aangepast, althans afgesteld.
hij liep ja niet super met alleen die ITG filters...nu heeft ie Alpha N en 450pk
doch nog steeds maken ze slechte kwaliteit video en de chauffeur met z'n rijgedrag tja...
verder wel een gaaf iets een Z1 met V8, dat wou ik ook nog ooit
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=spzsy9jc ... ploademail[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QxwWnfVq ... er&list=UL[/youtube]
hij liep ja niet super met alleen die ITG filters...nu heeft ie Alpha N en 450pk
doch nog steeds maken ze slechte kwaliteit video en de chauffeur met z'n rijgedrag tja...
verder wel een gaaf iets een Z1 met V8, dat wou ik ook nog ooit
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=spzsy9jc ... ploademail[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QxwWnfVq ... er&list=UL[/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
prachtige Z1 zo op de foto's
nu nog een S50/S54 of M62/N62 motor in het vooronder en gaan met die
nu nog een S50/S54 of M62/N62 motor in het vooronder en gaan met die
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
opzich lijkt me dit wel een koopje...
een Alpina Z1 met nog geen 1.000mile op de klok
32.000,-gbp...zou daar de invoertax van Japan nog bijkomen?
http://www.pistonheads.com/sales/3402445.htm
beetje rare foto's op de site.
een Alpina Z1 met nog geen 1.000mile op de klok
32.000,-gbp...zou daar de invoertax van Japan nog bijkomen?
http://www.pistonheads.com/sales/3402445.htm
RARE ALPINA REPLICA Z1 WHICH HAS LESS THAN 1000 MILES ON THE CLOCK, STRAIGHT THROUGH STAINLESS EXHAUST HAND MADE BY PORSCHE AND POWERFLOW PLUS MANIFOLD. NAVY BLUE METALLIC BY AUTOSPRAY IN BOWBRIDGE SOMERSET, (188HRS LABOUR TO MAKE PERFECT)GENUINE SPECIAL ORDER ALPINA 16INCH WHEELS (LARGER REARS), CHIPPED,ALPINE STEREO PROFESSIONAL INSTALL MEMORY STICK SPEAKER UPGRADE PLUS BASE SPEAKER ALSO ALPINE, 10 DISC ALPINE CHANGER, BEAUTIFUL BLUE MOHAIR RAGTOP, VERY RARE IN THIS CONDITION WITH NO MILES. THE ONLY Z1 TO BE IMPORTED FROM JAPAN, VERY DIFFERENT SPEC. VIEWING BY APPOINTMENT ONLY. 07718193841 JEREMY
beetje rare foto's op de site.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
ik las gisteren tussen men verzameling autobladen info in de BMW sectie het volgende wat best interessant is doch eigenlijk nooit tot me doordrong
dacht zal het ook ff hier plaatsen.
die slome oude 325i motor eruit en wat waardigs er voor terug plaatsen
denk aan bv de S50B30 en S50B32 en of de S54of wellicht de oude R6 M5 motoren, doch een lichte ver naar achter geplaatste V8 is ook leuk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_Z1
ook leuk zonder plastic panelen.
gegalvaniseerd chassis is ook wel prettig
aandrijflijn en onderstel
meer interessante foto's en verhaal hiero
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=701721
dacht zal het ook ff hier plaatsen.
best knap voor die tijd met die banden e.d. dan heb je toch een aardige basis voor wat leuks...De BMW Z1 is een cabriolet van de Beierse autofabrikant BMW. Van de auto, die in 1987 gepresenteerd werd, zijn tussen 1989 en 1991 precies 8.000 exemplaren geproduceerd. Meer dan drie vierde hiervan werden verkocht op de eigen markt, Duitsland. Het opvallendste aan deze auto waren de deuren, die in de carrosserie konden wegzakken. Die carrosserie bestond volledig uit Thermoplast, door General Electric in koetswerkpanelen gegoten. De wagen was tevens de eerste wagen ter wereld die met standaard banden 1g in bochten kon halen, dit mede door de motorkap in omgekeerd vleugelprofiel en de dwarsgeplaatste uitlaat die eveneens een omgekeerd vleugelprofiel had.
die slome oude 325i motor eruit en wat waardigs er voor terug plaatsen
denk aan bv de S50B30 en S50B32 en of de S54of wellicht de oude R6 M5 motoren, doch een lichte ver naar achter geplaatste V8 is ook leuk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_Z1
ook leuk zonder plastic panelen.
gegalvaniseerd chassis is ook wel prettig
aandrijflijn en onderstel
meer interessante foto's en verhaal hiero
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=701721
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
ik las gisteren in een oud artikel uit autovisie over een 2de hands Z1 in een artikel, betreft een gele Z1,
anyway ik las de tech beschrijving erbij en lees daar, gewicht 1180kg
dacht, is dit dan een speciale uitvoering? of latere?
in DLD kom je ze wel eens tegen van 1250kg terwijl de meesten (of alle?) hier te boek staan als 1285kg en dus net weer een treedje hoger/meer wegenbelating.
anyways, dacht ff kenteken chekke bij de RDW...acht dat kan interessant zijn.
hm, staat dus gewoon als 1285kg te boek aldaar en dus geen 1180kg
kenteken NG-SX-69 fungelb oid heet de kleur dacht ik.
anyway ik las de tech beschrijving erbij en lees daar, gewicht 1180kg
dacht, is dit dan een speciale uitvoering? of latere?
in DLD kom je ze wel eens tegen van 1250kg terwijl de meesten (of alle?) hier te boek staan als 1285kg en dus net weer een treedje hoger/meer wegenbelating.
anyways, dacht ff kenteken chekke bij de RDW...acht dat kan interessant zijn.
hm, staat dus gewoon als 1285kg te boek aldaar en dus geen 1180kg
kenteken NG-SX-69 fungelb oid heet de kleur dacht ik.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: BMW Z1 draadje
Fijn dat je het even hebt uitgezocht René.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
maar euh, ik zag en las ook over die Torq-tube? dat alu deel, draait daar de cardan-as in? en zit die torqtube dus op de versn-bak gemonteerd en tegen het diff?
dus bij een conversie naar bv V8 kan dat best ff moeilijk zijn en of aardig wat zoekwerk opleveren?
of is zo'n ding vrij eenvoudig aan te passen en of in te korten oid...
wat doet die tube nog meer? geeft dat ook meer torsiestijfheid oid?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
owja, als iemand nog een leuke Z1 te koop weet voor weinig, motor of bak mag stuk zijn
dan mag die mij een PM sturen.
zo'n 2 jaar geleden kon ik er nog 1 kopen (een redelijke) voor slechts 16k zonder inruil, maar zat toen nog met men eigen auto, toen wilde ik al graag (al veel langer) een Z1 met S65B40 laten maken) nu kun je ze onder de 20k niet vinden...wellicht wel 1 waar de motor en of bak van stuk is en of 300k/km gelopen heeft or whatever,
maar dan moet je maar net zoiets tegen komen
nu kan het nog...als ik al wat anders heb niet meer...en in een Z1 is leuker (ook duurder) dan in een e10 of e21 of e36/7/8 Z3 dare I say it.
Als je dus iets weet te staan, PM me, misschien ben ik dan nog op tijd.
dan mag die mij een PM sturen.
zo'n 2 jaar geleden kon ik er nog 1 kopen (een redelijke) voor slechts 16k zonder inruil, maar zat toen nog met men eigen auto, toen wilde ik al graag (al veel langer) een Z1 met S65B40 laten maken) nu kun je ze onder de 20k niet vinden...wellicht wel 1 waar de motor en of bak van stuk is en of 300k/km gelopen heeft or whatever,
maar dan moet je maar net zoiets tegen komen
nu kan het nog...als ik al wat anders heb niet meer...en in een Z1 is leuker (ook duurder) dan in een e10 of e21 of e36/7/8 Z3 dare I say it.
Als je dus iets weet te staan, PM me, misschien ben ik dan nog op tijd.
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW Z1 draadje
Er ligt toch een M20 in de Z1? Een Z1 met een kapot blok zul je dan denk ik niet zo heel snel gaan vinden, die blokken zijn niet heel duur en exotisch. Maar een Z1 V8 is vast erg leuk!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
Ik vrees er ook voor en als je sommige prijzen de laatste 2 jaar bijna ziet verdubbelen in prijs wordt die ook veels te duur voor ombouw en mij.EvdP schreef:Er ligt toch een M20 in de Z1? Een Z1 met een kapot blok zul je dan denk ik niet zo heel snel gaan vinden, die blokken zijn niet heel duur en exotisch. Maar een Z1 V8 is vast erg leuk!
Ik ben al lange tijd voorstander van een V8 in zo'n Z1, zelfs in 2012 een serieus mailtje naar die Z1 mensen in het Noorden des land gestuurd met de vraag wat het zou kosten met een M62/N62/S62 vond toen de S65 nog te prijzig en las in die mail (sommige bewaar ik) dat ik toen nog voor 17k een Z1 op NL kenteken kon kopen
Maja toen had ik nog die andere auto, dus bleef het alleen bij informeren e.d.
Trouwens nooit wat terug gehoord op mijn redelijk uitgebreide mail/vraag over zo'n ombouw aldaar, hadden ze wat leuks kunnen maken, reageren ze niet.
Een S65 mooi wat korter en wellicht ook nog lichter dan die M20 motor, zou me ideaal lijken qua de boel BMW houden en V8 keuze uit het BMW arsenaal.
Maar die droom combo zal er dus voorlopig niet komen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] en 173 gasten