Mercedes, Porsche, Audi, BMW
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Mercedes, Porsche, Audi, BMW
Wat is het sterkste merk van de Duitse top 4 ? Gaat even alleen over het merk, kwaliteitsuitstraling en imago. Dus niet zozeer over de techniek of welk merk het beste is, want ik denk dat elk merk even goeie auto's maakt.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
BMW vergeten in je poll
Audi: leuke wagens, maar zit 0,000 uitstraling in. Als ik een Audi station zie rijden zou ik niet kunnen zeggen of het nu een 1,3 is of voor mij part een RS6. En dan nog, auto's met 500 PK uitrusten en je er dan met een simpel automaatje afhelpen schiet ook niet op.
Mercedes: zelfde probleem als Audi.
Porsche is altijd trouw gebleven aan hun roots en dat zie je ook met het voorzetten van bijvoorbeeld de GT3 en de GT2.
Audi: leuke wagens, maar zit 0,000 uitstraling in. Als ik een Audi station zie rijden zou ik niet kunnen zeggen of het nu een 1,3 is of voor mij part een RS6. En dan nog, auto's met 500 PK uitrusten en je er dan met een simpel automaatje afhelpen schiet ook niet op.
Mercedes: zelfde probleem als Audi.
Porsche is altijd trouw gebleven aan hun roots en dat zie je ook met het voorzetten van bijvoorbeeld de GT3 en de GT2.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik heb opvallend genoeg als BMW rijder Mercedes aangevinkt. Ik ben van mening dat dit het sterkste automerk ter wereld is en dus ook het sterkste Duitse merk. Het kwaliteits imago van Mercedes heeft dan mischien een kleine deuk op gelopen afgelopen jaren met de vele electrische storingen, maar daar hebben andere merken ook last van gehad. Een Mercedes is toch wel iets hoor. Ik ben er zelf nog lang niet aan toe, maar het kan best zijn dat ik over 20 jaar ofzo een dikke benz wil rijden. Gewoon omdat het toch HET merk is.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
BMW stoot Mercedes van de troon als leider luxe segment
Mercedes-Benz bijt weer in het stof. Na een jaar vol kwaliteitsproblemen, massaontslagen, en ander onheil moet het de ultieme vernedering incasseren: het is niet langer het meest verkochte luxemerk ter wereld. Die eer gaat nu naar aartsrivaal BMW.
Met nog maar drie weken te gaan in 2005 is BMW hard op weg om Mercedes-Benz te passeren. Dat lukte BMW voor het laatst in 1993. BMW heeft in de eerste 11 maanden van dit jaar ruim 1 miljoen auto's verkocht. Mercedes-Benz loopt achter met 961.600. Bovendien maakte de Europese branchevereniging ACEA gisteren bekend dat er in november 9,5% meer BMW's op naam zijn gezet dan vorig jaar. Het aantal Mercedessen dat de showroom verliet, nam met slechts 3,1% toe.
De nek-aan-nekrace tussen Mercedes-Benz en BMW is typerend voor de moordende concurrentie tussen de luxemerken overal ter wereld. Lexus bekleedt in de VS al de nummer één-positie als meest verkochte luxemerk en is hard op weg steeds meer marktaandeel te winnen in Europa.
Alhoewel Lexus wereldwijd nog veel terrein moet veroveren ten opzichte van Mercedes-Benz en BMW heeft de luxedochter van Toyota zich ten doel gesteld een concurrent te worden waar de Duitsers niet meer omheen kunnen.
In Duitsland wordt het feit dat Mercedes het wereldwijd minder goed doet, gezien als een ware nederlaag. Moederbedrijf DaimlerChrysler, dat de touwtjes bij Merceds-Benz weer stevig in handen heeft, is verwikkeld in een pijnlijke reorganisatie waarbij zeker 8500 banen verloren gaan. De fabrikant, die zichzelf in het verleden via allerlei persberichten graag op de borst klopte, doet nu net of het niet belangrijk is dat het zijn koppositie aan BMW kwijt is. Volgend jaar gaat het weer beter, houden ze zichzelf en de buitenwacht voor. Lexus snoept steeds meer marktaandeel af van Duitsers
BMW, GSUS en Ajax favoriet in Nederland
De Top-10 van populairste merken wordt aangevoerd door autofabrikant BMW (1), met kledingmerk GSUS (2) en AFC Ajax (3) als runners up. Ruim 42.000 mensen hebben deelgenomen aan de Nationale Merkencompetitie om hun stem uit te brengen op hun meest favoriete merk. Meer dan 900 merken, verdeeld over 34 categorieën, streden 14 dagen om de titel 'Populairste merk van Nederland'
In de krappe automarkt van Europa en Noord-Amerika doen
fabrikanten er alles aan om precies te zijn als BMW: een begeerlijke auto waar de consument wat meer voor wil betalen en zelfs langer op wil wachten. Lukt dat niet, dan zit er maar één ding op: snijden in de kosten.
Er valt nauwelijks meer droog brood te verdienen aan het produceren van auto’s. In elk geval in Europa of Noord-Amerika. De twee Amerikaanse concerns, General Motors (GM) en Ford, wereldwijd nummer één en drie, moeten zo veel geld op hun auto’s toeleggen dat er al gespeculeerd wordt over een faillissement. De Europese tak van GM zit midden in grote saneringen; Ford of Europe krabbelt net weer op na jarenlange verliezen. Europees marktleider Volkswagen kampt niet alleen met schandalen en een machtsstrijd aan de top, maar ook met een stagnerende thuismarkt en terreinverlies in de VS en China. Fiat, dat vorig jaar op de rand van de afgrond balanceerde, moet het nu zien te redden met een fors gereduceerd marktaandeel.
Prestigemerken Mercedes en BMW schreven wel mooie winsten, maar eerstgenoemde bezoedelde zijn reputatie van degelijkheid met net te veel irritante mankementen en zag zijn verkopen gevoelig teruglopen.
Fapfapfap.... :twisted:Amerikanen noemen M&M als meest favoriete merk
Dat blijkt uit de BrandPower ranglijst van Genius Insight, die in de laatste BrandWeek stond.
De nummer 2 is Sony, gevolgd door Hershey`s, Oreo, Google, Kellogg, Reese`s, Kleenex, Ya-hoo! en Nestle.
Als meest favoriete merken in hun productcategorie kwamen uit de bus American (luchtvaart-maatschappij), BMW (personenauto`s), Budweiser (bier), PlayStation (gaming), Marriott (hotels), Tropicana (sappen), Dove (huidverzorging), Doritos (snacks), Bacardi (sterke drank) en Nike (sportmerk).
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
-
- Berichten: 51373
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Ik heb dat helemaal niet met Porsche als 'sterkste' automerk. Het is waarsch wel 't leukste merk, maar da's wat anders. Vraag jan in de straat(john in the street, jan in der strasse, juan en la calle, jaques du trottoir) en die roept Mercedes, denk ik.
Porsche echter niet. De halve niet autoliefhebberwereld vind Porsches geinig maar platte kevers en wil een Ferrari ofzo.
EDIT: Over imago. Ik denk dat als je een wereldpoll er op los zou laten dat 't kielekiele wordt tussen BMW en Benz.
Porsche echter niet. De halve niet autoliefhebberwereld vind Porsches geinig maar platte kevers en wil een Ferrari ofzo.
EDIT: Over imago. Ik denk dat als je een wereldpoll er op los zou laten dat 't kielekiele wordt tussen BMW en Benz.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 13:38
Wat denk je zelf?Rico v Velzen schreef:Zo Porsche is duidelijk winnaar in deze poll had ik niet verwacht, tenminste niet in deze mate. Maar wat ik me afvraag, geld dit vooral voor nieuwe auto's van Porsche of ook echt de oudere modellen ?
Een Cayenne is natuurlijk gewoon niets meer dan een hele foute Touareg, hoeveel Porsj-emblemen je er ook opzet. Een echte Porsche is een sportauto met twee deuren en de motor achter de stoelen. Natuurlijk zijn er hele volksstammen die alleen de 911 een "echte" Porsche vinden, maar zo ver wil ik zeker niet gaan. Zou zelf al erg gelukkig zijn wanneer ik zo'n "budget-Porsche" tot mijn eigendom mocht rekenen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik zelf heb dat eigenlijk helemaal niet, Porsche is top maar de behoefte om er zelf 1 te bezitten is er niet. Rationeel kan ik daar wel 10 redenen voor bedenken, maar dat hoeft helemaal niet want emotioneel heb ik niks met Porsche.
Neemt niet weg dat ik de auto's prachtig vind en een GT3 is absoluut DE sportwagen van de afgelopen 10 jaar.
Maar ik heb zeker geen rotsvast kwaliteits/imago gevoel bij Porsche, ik vind de auto's qua interieur ergonomische rampen en ronduit lelijk qau opzet en indeling en afwerking. Interieur vind ik bij auto's van deze klasse minstens zo belangrijk als het exterieur en het rijden. Bij Porsche heb ik altijd een beetje het gevoel dat alles in en rond de auto zo bij elkaar is gezocht. Neem nou de geschiedenis van de Boxster. Die auto hangt nog steeds van het onderdelen magazijn van de 911 bij elkaar. De vorige Boxster was het nog een graadje erger als de huidige. De cayenne, een indrukwekkende auto hetzelfde, is meer of minder een VW, helaas kan ik daar geen kwaliteitsbeleving bij hebben.
Kortom zo rotsvast komt het merk niet bij mij over. Maar dat is een subjectieve waarneming van mij kant. Maar dat geld eigenlijk voor alle kwaliteis belevingen denk ik.
Neemt niet weg dat ik de auto's prachtig vind en een GT3 is absoluut DE sportwagen van de afgelopen 10 jaar.
Maar ik heb zeker geen rotsvast kwaliteits/imago gevoel bij Porsche, ik vind de auto's qua interieur ergonomische rampen en ronduit lelijk qau opzet en indeling en afwerking. Interieur vind ik bij auto's van deze klasse minstens zo belangrijk als het exterieur en het rijden. Bij Porsche heb ik altijd een beetje het gevoel dat alles in en rond de auto zo bij elkaar is gezocht. Neem nou de geschiedenis van de Boxster. Die auto hangt nog steeds van het onderdelen magazijn van de 911 bij elkaar. De vorige Boxster was het nog een graadje erger als de huidige. De cayenne, een indrukwekkende auto hetzelfde, is meer of minder een VW, helaas kan ik daar geen kwaliteitsbeleving bij hebben.
Kortom zo rotsvast komt het merk niet bij mij over. Maar dat is een subjectieve waarneming van mij kant. Maar dat geld eigenlijk voor alle kwaliteis belevingen denk ik.
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Wendelin Wiedeking dacht ik dat hij heette.
Inderdaad, met de Boxster kwam de ommezwaai, van verlies lijden tot de grootste winst op iedere auto pakken van ieder merk wereldwijd.
Maar helaas ook van puur liefhebbers- en ingenieursmerk naar de rules of marketing.
Zag gisteren nog een 964RS rijden, zeg maar de GT3 uit mijn jeugd.
260pk is tegenwoordig een lachertje, maar toch doet zo'n auto me wel nog wat. Dat geluid, de flashy kleur, het idee van een gestripte 911 (toch heel wat anders dan een gestripte e30 of 75), zou er toch heel graag ooit een hebben.
Inderdaad, met de Boxster kwam de ommezwaai, van verlies lijden tot de grootste winst op iedere auto pakken van ieder merk wereldwijd.
Maar helaas ook van puur liefhebbers- en ingenieursmerk naar de rules of marketing.
Zag gisteren nog een 964RS rijden, zeg maar de GT3 uit mijn jeugd.
260pk is tegenwoordig een lachertje, maar toch doet zo'n auto me wel nog wat. Dat geluid, de flashy kleur, het idee van een gestripte 911 (toch heel wat anders dan een gestripte e30 of 75), zou er toch heel graag ooit een hebben.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dick een hele goeie opmerking ! Want waarom stond Porsche aan de rand van het bankroet ? Had dat niet voornamelijk te maken met het beperkte assortiment, maar vooral ook met de gehele kwaliteits/imago problematiek ?
Porsche heeft sindsdien zijn imago heel goed weten te "vermarketeren" Voornamelijk door cashcows als de Cayenne en de de Boxster, maar eigenlijk zou de 911 het ijzersterke imago moeten zijn ? toch ?
Porsche heeft sindsdien zijn imago heel goed weten te "vermarketeren" Voornamelijk door cashcows als de Cayenne en de de Boxster, maar eigenlijk zou de 911 het ijzersterke imago moeten zijn ? toch ?
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Toegegeven, was er geen Boxster geweest, dan was Porsche er zeer waarschijnlijk ook niet meer geweest (althans als zelfstandig merk), ik vind het echter geen schande dat er een breder palet aan modellen/types gevoerd wordt.
Voor mij blijft er echter maar 1 icoon en dat is gewoon die 911, al moet ik zeggen dat de 996 me nooit iets gedaan heeft in termen van emotie.
930Turbo/964C2/964RS/993/993C2S/4S/993Turbo/997tutti
En als sportwagenmerk hét sterkste merk ter wereld, al zal het voor "gewone" auto's waarschijnlijk Das Haus zijn. (gesteld dat ze de problemen van het heden weten te keren, concernbreed)
Voor mij blijft er echter maar 1 icoon en dat is gewoon die 911, al moet ik zeggen dat de 996 me nooit iets gedaan heeft in termen van emotie.
930Turbo/964C2/964RS/993/993C2S/4S/993Turbo/997tutti
En als sportwagenmerk hét sterkste merk ter wereld, al zal het voor "gewone" auto's waarschijnlijk Das Haus zijn. (gesteld dat ze de problemen van het heden weten te keren, concernbreed)
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:36
- Locatie: Linedance city
Peter Tunissen schreef: Zag gisteren nog een 964RS rijden, zeg maar de GT3 uit mijn jeugd.
260pk is tegenwoordig een lachertje, maar toch doet zo'n auto me wel nog wat. Dat geluid, de flashy kleur, het idee van een gestripte 911 (toch heel wat anders dan een gestripte e30 of 75), zou er toch heel graag ooit een hebben.
Tja, misschien is 260 PK niet veel vergeleken met nieuwe auto's maar de prestaties staan nog steeds als een huis
Een 130i zal denk ik niet sneller over een circuit gaan dan een instap 964 8)
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten