Mercedes, Porsche, Audi, BMW

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Welke Duits topmerk is het sterkst qua imago/uitstraling

Mercedes
6
16%
Porsche
24
63%
Audi
0
Geen stemmen
BMW
8
21%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Mercedes, Porsche, Audi, BMW

Bericht door RVV » 31 mar 2006, 17:21

Wat is het sterkste merk van de Duitse top 4 ? Gaat even alleen over het merk, kwaliteitsuitstraling en imago. Dus niet zozeer over de techniek of welk merk het beste is, want ik denk dat elk merk even goeie auto's maakt.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 31 mar 2006, 17:25

BMW vergeten in je poll :P

Audi: leuke wagens, maar zit 0,000 uitstraling in. Als ik een Audi station zie rijden zou ik niet kunnen zeggen of het nu een 1,3 is of voor mij part een RS6. En dan nog, auto's met 500 PK uitrusten en je er dan met een simpel automaatje afhelpen schiet ook niet op.

Mercedes: zelfde probleem als Audi.

Porsche is altijd trouw gebleven aan hun roots en dat zie je ook met het voorzetten van bijvoorbeeld de GT3 en de GT2.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 mar 2006, 17:33

Bert ik heb hem er weer bijgezet.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 mar 2006, 17:37

Ik heb opvallend genoeg als BMW rijder Mercedes aangevinkt. Ik ben van mening dat dit het sterkste automerk ter wereld is en dus ook het sterkste Duitse merk. Het kwaliteits imago van Mercedes heeft dan mischien een kleine deuk op gelopen afgelopen jaren met de vele electrische storingen, maar daar hebben andere merken ook last van gehad. Een Mercedes is toch wel iets hoor. Ik ben er zelf nog lang niet aan toe, maar het kan best zijn dat ik over 20 jaar ofzo een dikke benz wil rijden. Gewoon omdat het toch HET merk is.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 31 mar 2006, 17:51

Mercedes, door hun brede aanbod van modellen en motoren en de superlange optielijsten.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 31 mar 2006, 18:34

Porsche, lijkt me duidelijk.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 31 mar 2006, 19:19

Volgens mij Mercedes.Iedereen kent t,waar dan ook ter wereld.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 31 mar 2006, 20:52

BMW stoot Mercedes van de troon als leider luxe segment

Mercedes-Benz bijt weer in het stof. Na een jaar vol kwaliteitsproblemen, massaontslagen, en ander onheil moet het de ultieme vernedering incasseren: het is niet langer het meest verkochte luxemerk ter wereld. Die eer gaat nu naar aartsrivaal BMW.

Met nog maar drie weken te gaan in 2005 is BMW hard op weg om Mercedes-Benz te passeren. Dat lukte BMW voor het laatst in 1993. BMW heeft in de eerste 11 maanden van dit jaar ruim 1 miljoen auto's verkocht. Mercedes-Benz loopt achter met 961.600. Bovendien maakte de Europese branchevereniging ACEA gisteren bekend dat er in november 9,5% meer BMW's op naam zijn gezet dan vorig jaar. Het aantal Mercedessen dat de showroom verliet, nam met slechts 3,1% toe.

De nek-aan-nekrace tussen Mercedes-Benz en BMW is typerend voor de moordende concurrentie tussen de luxemerken overal ter wereld. Lexus bekleedt in de VS al de nummer één-positie als meest verkochte luxemerk en is hard op weg steeds meer marktaandeel te winnen in Europa.


Alhoewel Lexus wereldwijd nog veel terrein moet veroveren ten opzichte van Mercedes-Benz en BMW heeft de luxedochter van Toyota zich ten doel gesteld een concurrent te worden waar de Duitsers niet meer omheen kunnen.

In Duitsland wordt het feit dat Mercedes het wereldwijd minder goed doet, gezien als een ware nederlaag. Moederbedrijf DaimlerChrysler, dat de touwtjes bij Merceds-Benz weer stevig in handen heeft, is verwikkeld in een pijnlijke reorganisatie waarbij zeker 8500 banen verloren gaan. De fabrikant, die zichzelf in het verleden via allerlei persberichten graag op de borst klopte, doet nu net of het niet belangrijk is dat het zijn koppositie aan BMW kwijt is. Volgend jaar gaat het weer beter, houden ze zichzelf en de buitenwacht voor. Lexus snoept steeds meer marktaandeel af van Duitsers
BMW, GSUS en Ajax favoriet in Nederland

De Top-10 van populairste merken wordt aangevoerd door autofabrikant BMW (1), met kledingmerk GSUS (2) en AFC Ajax (3) als runners up. Ruim 42.000 mensen hebben deelgenomen aan de Nationale Merkencompetitie om hun stem uit te brengen op hun meest favoriete merk. Meer dan 900 merken, verdeeld over 34 categorieën, streden 14 dagen om de titel 'Populairste merk van Nederland'
In de krappe automarkt van Europa en Noord-Amerika doen
fabrikanten er alles aan om precies te zijn als BMW: een begeerlijke auto waar de consument wat meer voor wil betalen en zelfs langer op wil wachten. Lukt dat niet, dan zit er maar één ding op: snijden in de kosten.

Er valt nauwelijks meer droog brood te verdienen aan het produceren van auto’s. In elk geval in Europa of Noord-Amerika. De twee Amerikaanse concerns, General Motors (GM) en Ford, wereldwijd nummer één en drie, moeten zo veel geld op hun auto’s toeleggen dat er al gespeculeerd wordt over een faillissement. De Europese tak van GM zit midden in grote saneringen; Ford of Europe krabbelt net weer op na jarenlange verliezen. Europees marktleider Volkswagen kampt niet alleen met schandalen en een machtsstrijd aan de top, maar ook met een stagnerende thuismarkt en terreinverlies in de VS en China. Fiat, dat vorig jaar op de rand van de afgrond balanceerde, moet het nu zien te redden met een fors gereduceerd marktaandeel.
Prestigemerken Mercedes en BMW schreven wel mooie winsten, maar eerstgenoemde bezoedelde zijn reputatie van degelijkheid met net te veel irritante mankementen en zag zijn verkopen gevoelig teruglopen.
Amerikanen noemen M&M als meest favoriete merk

Dat blijkt uit de BrandPower ranglijst van Genius Insight, die in de laatste BrandWeek stond.

De nummer 2 is Sony, gevolgd door Hershey`s, Oreo, Google, Kellogg, Reese`s, Kleenex, Ya-hoo! en Nestle.


Als meest favoriete merken in hun productcategorie kwamen uit de bus American (luchtvaart-maatschappij), BMW (personenauto`s), Budweiser (bier), PlayStation (gaming), Marriott (hotels), Tropicana (sappen), Dove (huidverzorging), Doritos (snacks), Bacardi (sterke drank) en Nike (sportmerk).
Fapfapfap.... :twisted:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 mar 2006, 23:36

Ja oké maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer, decenia lang was Mercedes absoluut het sterkste auto merk. Dus als BMW het vast weet te houden dan kan het anders lopen denk ik.

Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:15

Bericht door mhoutman » 03 apr 2006, 11:23

de uitslag is duidelijk: er is maar een duits merk dat al jaren toonaangevend is en een ijzersterk image heeft.....

IMO Audi is stijgend, Mercedes-Benz een beetje terug van weggeweest en BMW is neutraal.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 03 apr 2006, 11:28

Tristan schreef:Porsche, lijkt me duidelijk.
^^^ I'm with stupid.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 04 apr 2006, 08:37

Duidelijk Porsche......sterkste imago van allemaal.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 04 apr 2006, 08:44

Voor mij ook Porsche, voor velen vaak van jongs af aan de droomauto om te hebben.

Michel

Robin
Berichten: 51373
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 04 apr 2006, 09:48

Ik heb dat helemaal niet met Porsche als 'sterkste' automerk. Het is waarsch wel 't leukste merk, maar da's wat anders. Vraag jan in de straat(john in the street, jan in der strasse, juan en la calle, jaques du trottoir) en die roept Mercedes, denk ik.

Porsche echter niet. De halve niet autoliefhebberwereld vind Porsches geinig maar platte kevers en wil een Ferrari ofzo.

EDIT: Over imago. Ik denk dat als je een wereldpoll er op los zou laten dat 't kielekiele wordt tussen BMW en Benz.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2006, 10:49

Zo Porsche is duidelijk winnaar in deze poll had ik niet verwacht, tenminste niet in deze mate. Maar wat ik me afvraag, geld dit vooral voor nieuwe auto's van Porsche of ook echt de oudere modellen ?

Marcel
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 feb 2006, 13:38

Bericht door Marcel » 04 apr 2006, 11:26

Rico v Velzen schreef:Zo Porsche is duidelijk winnaar in deze poll had ik niet verwacht, tenminste niet in deze mate. Maar wat ik me afvraag, geld dit vooral voor nieuwe auto's van Porsche of ook echt de oudere modellen ?
Wat denk je zelf? :wink:
Een Cayenne is natuurlijk gewoon niets meer dan een hele foute Touareg, hoeveel Porsj-emblemen je er ook opzet. Een echte Porsche is een sportauto met twee deuren en de motor achter de stoelen. Natuurlijk zijn er hele volksstammen die alleen de 911 een "echte" Porsche vinden, maar zo ver wil ik zeker niet gaan. Zou zelf al erg gelukkig zijn wanneer ik zo'n "budget-Porsche" tot mijn eigendom mocht rekenen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2006, 12:16

Ik zelf heb dat eigenlijk helemaal niet, Porsche is top maar de behoefte om er zelf 1 te bezitten is er niet. Rationeel kan ik daar wel 10 redenen voor bedenken, maar dat hoeft helemaal niet want emotioneel heb ik niks met Porsche.

Neemt niet weg dat ik de auto's prachtig vind en een GT3 is absoluut DE sportwagen van de afgelopen 10 jaar.

Maar ik heb zeker geen rotsvast kwaliteits/imago gevoel bij Porsche, ik vind de auto's qua interieur ergonomische rampen en ronduit lelijk qau opzet en indeling en afwerking. Interieur vind ik bij auto's van deze klasse minstens zo belangrijk als het exterieur en het rijden. Bij Porsche heb ik altijd een beetje het gevoel dat alles in en rond de auto zo bij elkaar is gezocht. Neem nou de geschiedenis van de Boxster. Die auto hangt nog steeds van het onderdelen magazijn van de 911 bij elkaar. De vorige Boxster was het nog een graadje erger als de huidige. De cayenne, een indrukwekkende auto hetzelfde, is meer of minder een VW, helaas kan ik daar geen kwaliteitsbeleving bij hebben.

Kortom zo rotsvast komt het merk niet bij mij over. Maar dat is een subjectieve waarneming van mij kant. Maar dat geld eigenlijk voor alle kwaliteis belevingen denk ik.

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Bericht door Dickh. » 04 apr 2006, 12:19

Niet zo heel lang gelden stond Porsche op het randje van bankroet. Het is enkel en alleen te danken aan het zakelijk inzicht van Wendelling, of hoe ie ook mag heten, dat het merk nog bestaat.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 04 apr 2006, 12:27

Wendelin Wiedeking dacht ik dat hij heette.

Inderdaad, met de Boxster kwam de ommezwaai, van verlies lijden tot de grootste winst op iedere auto pakken van ieder merk wereldwijd.
Maar helaas ook van puur liefhebbers- en ingenieursmerk naar de rules of marketing.

Zag gisteren nog een 964RS rijden, zeg maar de GT3 uit mijn jeugd.
260pk is tegenwoordig een lachertje, maar toch doet zo'n auto me wel nog wat. Dat geluid, de flashy kleur, het idee van een gestripte 911 (toch heel wat anders dan een gestripte e30 of 75), zou er toch heel graag ooit een hebben.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2006, 12:28

Dick een hele goeie opmerking ! Want waarom stond Porsche aan de rand van het bankroet ? Had dat niet voornamelijk te maken met het beperkte assortiment, maar vooral ook met de gehele kwaliteits/imago problematiek ?

Porsche heeft sindsdien zijn imago heel goed weten te "vermarketeren" Voornamelijk door cashcows als de Cayenne en de de Boxster, maar eigenlijk zou de 911 het ijzersterke imago moeten zijn ? toch ?

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 04 apr 2006, 13:34

Toegegeven, was er geen Boxster geweest, dan was Porsche er zeer waarschijnlijk ook niet meer geweest (althans als zelfstandig merk), ik vind het echter geen schande dat er een breder palet aan modellen/types gevoerd wordt.

Voor mij blijft er echter maar 1 icoon en dat is gewoon die 911, al moet ik zeggen dat de 996 me nooit iets gedaan heeft in termen van emotie.

930Turbo/964C2/964RS/993/993C2S/4S/993Turbo/997tutti

:D

En als sportwagenmerk hét sterkste merk ter wereld, al zal het voor "gewone" auto's waarschijnlijk Das Haus zijn. (gesteld dat ze de problemen van het heden weten te keren, concernbreed)

Toledo man
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:36
Locatie: Linedance city

Bericht door Toledo man » 05 apr 2006, 14:20

Peter Tunissen schreef: Zag gisteren nog een 964RS rijden, zeg maar de GT3 uit mijn jeugd.
260pk is tegenwoordig een lachertje, maar toch doet zo'n auto me wel nog wat. Dat geluid, de flashy kleur, het idee van een gestripte 911 (toch heel wat anders dan een gestripte e30 of 75), zou er toch heel graag ooit een hebben.

Tja, misschien is 260 PK niet veel vergeleken met nieuwe auto's maar de prestaties staan nog steeds als een huis :wink:

Een 130i zal denk ik niet sneller over een circuit gaan dan een instap 964 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2006, 10:59

Heej Toledoman mogen we je feliciteren met je Porsche ?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 06 apr 2006, 11:23

Wat heeft een instap-Porsche met een RS te maken?
Posersauto in de gloria, als er RS achterop staat weet je tenminste dat iemand die auto voor het rijden heeft gekocht en niet voor het logo'tje.

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 06 apr 2006, 14:31

Rico v Velzen schreef:Heej Toledoman mogen we je feliciteren met je Porsche ?
Hier in Dld :mrgreen: is het pas donderdag ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten