Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 17674
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW 435i & Z3 2.0i
Locatie: Baarn

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Martijn_bmw » 03 aug 2020, 12:59

Gijzert schreef: 03 aug 2020, 12:20 Tsja. Op verzamelaars gebied is het misschien anders dan rijden op df.
Dat geloof ik direct, sws jammer van de trend laatste jaren.

teveel mensen die in bijzondere auto's duiken als belegging waardoor ze voor "de gewone" man onbetaalbaar worden en er nauwelijks meer mee gereden wordt.

leuk om een enkele te bewaren in het museum de rest moet gewoon lekker rijden imho, i.p.v. een belegging te zijn en net zoals dure horloges in kluizen liggen te wachten tot ze meer waard zijn geworden etc.

mark323ti
Berichten: 1172
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door mark323ti » 03 aug 2020, 13:32

Volgens mij zijn er toch maar weinig auto’s die als beleggingsobject gezien worden. Alle normale merken incl Porsches en Ferrari schrijven gewoon behoorlijk hard af.
Alleen bepaalde limited edition of auto waarvan er gewoon heel weinig zijn gebouwd zijn hiervoor geschikt.
Een GT3 schrijft gewoon af, een 458 ook, zo ook een Huracan.
Rolls Royce schrijft knetterhard af🤪

Gebruikersavatar
eBoonstra
Berichten: 2169
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Locatie: Vlieland

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door eBoonstra » 03 aug 2020, 13:58

Maar worden na ca. 20 jaar ook wel weer geld waard afhankelijk van de staat. Kijk naar de E30 hoe duur die geworden is. E36 gaat die kant ook op. 10 jaar geleden kocht je een nette 325i met diverse leuke goodies voor 1500 euro, maximaal 2000 euro voor een hele nette. Kijk eens wat je er nu al voor betalen moet.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 17674
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW 435i & Z3 2.0i
Locatie: Baarn

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Martijn_bmw » 03 aug 2020, 14:26

eBoonstra schreef: 03 aug 2020, 13:58 Maar worden na ca. 20 jaar ook wel weer geld waard afhankelijk van de staat. Kijk naar de E30 hoe duur die geworden is. E36 gaat die kant ook op. 10 jaar geleden kocht je een nette 325i met diverse leuke goodies voor 1500 euro, maximaal 2000 euro voor een hele nette. Kijk eens wat je er nu al voor betalen moet.
Dit dus! toch jammer dat alle E30 M3's met 80K waarde in een hoesje binnen staan.
zo'n ding moet je gewoon lekker mee kunnen rijden.

evenals de gewone E30's, E36's, E39 M5 zelfde verhaal en de E60 M5 gaat dus ook alweer die kant op.

oude Porsche 's en Ferrari 's nog gekker, dat was 20 jaar geleden veel minder extreem.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I Rotrex
Locatie: Gelderland

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Jan Terwolde » 03 aug 2020, 14:34

Zowel mijn e36 m3 (geimporteerd/2x schade/omgekleurd/geen onderhoudshistorie) als mijn Impreza gtt (roestbak,geen onderhoudshistorie) zijn beide naar verzamelaars gegaan en waren niet bepaald de pareltjes uit de markt zoals je ziet in de opmerkingen.. Beide heren denken er aan te kunnen verdienen op de lange termijn.

Zonde dat ze uit de markt worden getrokken en er niet gewoon mee gereden wordt naar mijn mening.

Eric Z
Berichten: 3032
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Eric Z » 03 aug 2020, 14:40

Exact, koop maar op schaal 1/18 ofzo als je graag wil kijken.

Gebruikersavatar
eBoonstra
Berichten: 2169
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Locatie: Vlieland

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door eBoonstra » 03 aug 2020, 14:43

We dwalen af, maar persoonlijk vind ik het niet erg als ze gewoon lekker vertroeteld in een warme garage op tapijt staan. En alles wat na 10 jaar meer dan 150.000 km gereden heeft lekker gebruiken om mee te rijden.

Gebruikersavatar
535d
Berichten: 2984
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Auto: Dikke BMW
Locatie: Beemer Lives Matter

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door 535d » 04 aug 2020, 10:36

Precies! En ik vind zelf dat als je er 10000km of meer per jaar mee gaat rijden dan wordt het allemaal zo gewoontjes. Als ik nu eens in de zoveel tijd 1 van de auto's pak dan kan ik daar meer van genieten dan wanneer ik er elke dag / week mee zou rijden.

Ik kon niet zien of het een Japanse import betrof, was slechts een vermoeden. Mark323 zegt het wel goed, SOMMIGE mensen hebben geen probleem met een Japanse import, de meeste verzamelaars wel. Als je echt km's met zo'n wagen wil gaan maken dan koop je niet voor 50k een E60 M5 (want dan ga je flink afschrijven) maar eentje met 100-150k km's vaak voor minder dan de helft van het geld.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I Rotrex
Locatie: Gelderland

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Jan Terwolde » 04 aug 2020, 11:35

Maar als dan vervolgens de goedkopere verkocht wordt heb je nog steeds een verzamelaar aan de deur. mijn beide auto's hadden meer als 2 ton gelopen.

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 197
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door NickM5 » 11 aug 2020, 20:34

Ik weet puur toevallig dat het inderdaad een Japanse import auto is omdat deze bij TEG stond toen ik zelf met mijn E60 M5 langs ging voor onderhoud. Zoals hier al een aantal keer is gezegd hoeft dat inderdaad geen probleem te zijn. Vaak worden de auto’s gekocht via een veiling. De Japanse veilingen zijn eigenlijk heel transparant. Alles wat een 4.5 of hoger krijgt is in nieuwstaat. Ik vermoed dat dit een 4.5 auto is gezien de staat. Ik heb zelf ook talloze uren op de veilingsites rond gekeken tijdens mijn zoektocht. Zelf importeren kan zeer gunstig zijn. Reken op 30-€35k all in voor een 4.5 auto (deze heeft dan vaak max 60k gelopen).

Normaal herken je overigens makkelijk aan het kleinere kenteken zoals bij VS import, maar hier hebben ze keurig netjes de kenteken frames aangepast.

Voor echte nerds, hier een video specifiek voor de E60 M5:

[YouTube] https://youtu.be/B92J5-TjM4U[/YouTube]

Gebruikersavatar
eBoonstra
Berichten: 2169
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Locatie: Vlieland

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door eBoonstra » 12 aug 2020, 08:50

^ Interessant! Die HDD en 'no card' boven de binnenspiegel zijn wel bijzondere aanpassingen tov. E-spec.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1160
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Henk Jan » 02 nov 2020, 07:52

Potverdomme, weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, maar damn dat zal af gaan zeg :hot: ;

https://www.gerritjonkers.nl/occasions/ ... ie/3853521

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vincent328
Berichten: 345
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
Locatie: Noord Brabant

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door vincent328 » 02 nov 2020, 14:34

NickM5 schreef: 11 aug 2020, 20:34 Ik weet puur toevallig dat het inderdaad een Japanse import auto is omdat deze bij TEG stond toen ik zelf met mijn E60 M5 langs ging voor onderhoud. Zoals hier al een aantal keer is gezegd hoeft dat inderdaad geen probleem te zijn. Vaak worden de auto’s gekocht via een veiling. De Japanse veilingen zijn eigenlijk heel transparant. Alles wat een 4.5 of hoger krijgt is in nieuwstaat. Ik vermoed dat dit een 4.5 auto is gezien de staat. Ik heb zelf ook talloze uren op de veilingsites rond gekeken tijdens mijn zoektocht. Zelf importeren kan zeer gunstig zijn. Reken op 30-€35k all in voor een 4.5 auto (deze heeft dan vaak max 60k gelopen).

Normaal herken je overigens makkelijk aan het kleinere kenteken zoals bij VS import, maar hier hebben ze keurig netjes de kenteken frames aangepast.

Voor echte nerds, hier een video specifiek voor de E60 M5:

[YouTube] https://youtu.be/B92J5-TjM4U[/YouTube]
En dat is het ook maar net. Als het een grade 4-4.5 is is er niks aan het handje. Is het een grade 3.5 wordt het een ander verhaal. En wat betreft de waarde... Ook in AIR bij bmw kan je gluren in Japan... Ja de echte Duitser geeft voorkeur aan een duitse auto maar bij een 911 F Model, e30 m3, lancia delta maakt het ze ook niet meer uit. (roestvrij is dan meer een dingetje)
Voor Japanse Delta HF EVO's die roestvrij zijn wordt zelfs meer betaald door collectors.

Op den duur gaat gewoon de Law Of One Price gelden en gaat het om de conditie van de auto. Ja sommige mensen haken af maar als ik bijv een mooie japanse E46 M3 met 100k handbak kan kopen in JP voor 25k in eerste lak of een in EU voor 35-40k dan stijgt hij alsnog procentueel even hard, alleen je entry level is lager. (geldt voor de 911F, E30M3, en delta evo's ook niet meer overigens aangezien die daar even duur zijn(met alle kosten meegenomen))

En bij een M5 V10, als de onderhoudshistorie in Air gewoon aansluit met de 'japanse tuv' certificaten.
https://www.500e.nl/autos/bmwm5/
https://www.500e.nl/autos/bmw-m5-e60/
https://www.500e.nl/autos/bmw-x5-48is/

vincent328
Berichten: 345
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
Locatie: Noord Brabant

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door vincent328 » 02 nov 2020, 14:35

Henk Jan schreef: 02 nov 2020, 07:52 Potverdomme, weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, maar damn dat zal af gaan zeg :hot: ;

https://www.gerritjonkers.nl/occasions/ ... ie/3853521

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi ding idd, maar staat al tijden te koop bij diverse handelaren/personen

Gijzert
Berichten: 2125
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Gijzert » 02 nov 2020, 14:43

Tsja. Als een normale M5 al een risico is....

Gebruikersavatar
2226cc
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door 2226cc » 02 nov 2020, 15:10

vincent328 schreef: 02 nov 2020, 14:35
Henk Jan schreef: 02 nov 2020, 07:52 Potverdomme, weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, maar damn dat zal af gaan zeg :hot: ;

https://www.gerritjonkers.nl/occasions/ ... ie/3853521

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi ding idd, maar staat al tijden te koop bij diverse handelaren/personen
Zie ook dat het airbag lampje brand en de motor loopt hoog stationair. Spannend

bm-dub
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 02 nov 2020, 18:11

2226cc schreef: 02 nov 2020, 15:10
vincent328 schreef: 02 nov 2020, 14:35
Henk Jan schreef: 02 nov 2020, 07:52 Potverdomme, weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, maar damn dat zal af gaan zeg :hot: ;

https://www.gerritjonkers.nl/occasions/ ... ie/3853521

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi ding idd, maar staat al tijden te koop bij diverse handelaren/personen
Zie ook dat het airbag lampje brand en de motor loopt hoog stationair. Spannend
Koude start. Duurt wel even voordat die "normaal" draait.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 23253
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Luco » 02 nov 2020, 18:15

Mooi ding zeg, maar denk dat je leegloopt op het onderhoud.
Met de originele G-Power kit wordt het vermogen van de 5,0-liter V10 middels twee! compressors opgeschroefd tot een indrukwekkende 750 pk en 750 Nm. Deze one-off Huricane RR(hier is er ooit maar 1 van gemaakt) levert echter 820 pk en 790 Nm koppel, waardoor de 0 tot 100 km/h sprinttijd slechts 4,4 seconden bedraagt. 0 tot 200 km/h duurt slechts 9,5 seconde en de 300 km/h bereik je na 25,6 seconde. De topsnelheid ligt op 360 km/h!(begrenst)

Met deze indrukwekkende upgrade vierde G-Power zijn 30-jarig jubileum en samen met het extra vermogen staat de M5 Touring nu op 20-inch Silverstone RS-wielen. Ook het interieur is aangepakt met een volledig lederen bekleding in combinatie met alcantara en carbon fiber inzetstukken.

Voor de betreffende BMW M5 Touring moest je destijds €242.016,- exclusief BTW en BPM voor neerleggen en ging zo richting een prijs van ongeveer €330.000,-.

Afgelopen jaar, 2019, heeft er bij G-power(bij 85.000 km) een complete motor wissel plaats gevonden, waarbij er een z.g.a.n. motor is geplaatst met slechts 11.000 km ervaring. Daarna is de motor compleet opnieuw opgebouwd en afgewerkt door G-power, uiteraard is hier alle documentatie van aanwezig, evenals de bij behorende factuur a € 24000,-

Verder zijn alle bijbehorende onderdelen van de auto, zoals de afstandsbedieningen, bij de auto horende iphone met de G-power app, (onderhouds)historie en aanvullende facturen etc. allemaal aanwezig en ter inzage.

820 hp / 603 kW at 7.500 rpm (+ 313 hp / 230 kW)
790 Nm at 5.000 U/min (+ 270 Nm)
V-max: 362 km/h (limited)
0-100 km/h: 4,4s
0-200 km/h: 9,5s
0-300 km/h: 25,6s

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11586
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: In lockdown

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 02 nov 2020, 18:38

Meer dan 3 ton in euro’s voor een opgefokte M5. Een heel gaaf ding, maar wat een geld zeg!

Gijzert
Berichten: 2125
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Gijzert » 02 nov 2020, 18:45

Luco schreef: 02 nov 2020, 18:15 Mooi ding zeg, maar denk dat je leegloopt op het onderhoud.
Met de originele G-Power kit wordt het vermogen van de 5,0-liter V10 middels twee! compressors opgeschroefd tot een indrukwekkende 750 pk en 750 Nm. Deze one-off Huricane RR(hier is er ooit maar 1 van gemaakt) levert echter 820 pk en 790 Nm koppel, waardoor de 0 tot 100 km/h sprinttijd slechts 4,4 seconden bedraagt. 0 tot 200 km/h duurt slechts 9,5 seconde en de 300 km/h bereik je na 25,6 seconde. De topsnelheid ligt op 360 km/h!(begrenst)

Met deze indrukwekkende upgrade vierde G-Power zijn 30-jarig jubileum en samen met het extra vermogen staat de M5 Touring nu op 20-inch Silverstone RS-wielen. Ook het interieur is aangepakt met een volledig lederen bekleding in combinatie met alcantara en carbon fiber inzetstukken.

Voor de betreffende BMW M5 Touring moest je destijds €242.016,- exclusief BTW en BPM voor neerleggen en ging zo richting een prijs van ongeveer €330.000,-.

Afgelopen jaar, 2019, heeft er bij G-power(bij 85.000 km) een complete motor wissel plaats gevonden, waarbij er een z.g.a.n. motor is geplaatst met slechts 11.000 km ervaring. Daarna is de motor compleet opnieuw opgebouwd en afgewerkt door G-power, uiteraard is hier alle documentatie van aanwezig, evenals de bij behorende factuur a € 24000,-

Verder zijn alle bijbehorende onderdelen van de auto, zoals de afstandsbedieningen, bij de auto horende iphone met de G-power app, (onderhouds)historie en aanvullende facturen etc. allemaal aanwezig en ter inzage.

820 hp / 603 kW at 7.500 rpm (+ 313 hp / 230 kW)
790 Nm at 5.000 U/min (+ 270 Nm)
V-max: 362 km/h (limited)
0-100 km/h: 4,4s
0-200 km/h: 9,5s
0-300 km/h: 25,6s
Zal wel meevallen toch? Vorig jaar nog een vervangende motor gekregen. Slechts 24k

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 23253
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Luco » 02 nov 2020, 18:46

ja sigarettengeld.

Gijzert
Berichten: 2125
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Gijzert » 02 nov 2020, 18:46

Luco schreef: 02 nov 2020, 18:46 ja sigarettengeld.
24k is longkanker geld.....

Gebruikersavatar
2226cc
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door 2226cc » 02 nov 2020, 20:11

bm-dub schreef: 02 nov 2020, 18:11
2226cc schreef: 02 nov 2020, 15:10
vincent328 schreef: 02 nov 2020, 14:35
Mooi ding idd, maar staat al tijden te koop bij diverse handelaren/personen
Zie ook dat het airbag lampje brand en de motor loopt hoog stationair. Spannend
Koude start. Duurt wel even voordat die "normaal" draait.
Olie temp wijzer is al los dus die koude start is wel voorbij.

MParallel
Berichten: 5473
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 03 nov 2020, 11:44

Wat is hoog? Misschien moet die bij die blok wel hoger staan. Alle behalve standaard.

Just mij $0.02

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 17674
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW 435i & Z3 2.0i
Locatie: Baarn

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Martijn_bmw » 03 nov 2020, 12:46

MParallel schreef: 03 nov 2020, 11:44 Wat is hoog? Misschien moet die bij die blok wel hoger staan. Alle behalve standaard.

Just mij $0.02
Eens, kijk hoe hoog een Ferrari bijv stationair loopt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett, Majestic-12 [Bot] en 38 gasten