Het grote E60 M5 (occasion) draadje
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 22:24
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
die twee e61 m5's bij van der bij staan al een redelijk lange tijd te koop. Zien er beiden fris uit en hebben het nodige onderhoud gehad. Iemand een idee waarom ze al zo lang staan?
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Oud, hoge running-costs.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Oud maakt niet zoveel uit natuurlijk. Een E39 M5 is nog ouder en die is geliefder. De E60 M5 is (nog) geen echte klassieker die mensen graag willen hebben. Alhoewel die bij Premium Classics, die facelift met 43000km, wel erg fraai is.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Daarom oud Het ene oude is het andere oude niet.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Precies, oud maar nog geen "Youngtimer", spreek uit als jaangtaimer
Ik vind de E39 heerlijk, heb er ook wel "die" emotie mee die je nodig hebt om nu serieus knaken te schuiven. Op je 25e als student zo'n ding vreselijk te zien weg brullen, een sjakie in een XR3 die niet ff wil wachten op een kerende M5 waarbij ie er uiteindenlijk nog steeds niet voorbij komt als de M5 bestuurder echt ff gas geeft uit notabene stilstand terwijl Sjakie van 40km/h volle polle geeft met zijn vier cilinder
Maar toch.... als er een van de twee de garage in kwam dan was het die legendarische V10 die ik ooit 1x heb mogen rijden. Ik vond het ronduit bizar Er zijn geen plannen hoor, de lijst wat dat betreft is lang, te lang maar toch....
Ik vind de E39 heerlijk, heb er ook wel "die" emotie mee die je nodig hebt om nu serieus knaken te schuiven. Op je 25e als student zo'n ding vreselijk te zien weg brullen, een sjakie in een XR3 die niet ff wil wachten op een kerende M5 waarbij ie er uiteindenlijk nog steeds niet voorbij komt als de M5 bestuurder echt ff gas geeft uit notabene stilstand terwijl Sjakie van 40km/h volle polle geeft met zijn vier cilinder
Maar toch.... als er een van de twee de garage in kwam dan was het die legendarische V10 die ik ooit 1x heb mogen rijden. Ik vond het ronduit bizar Er zijn geen plannen hoor, de lijst wat dat betreft is lang, te lang maar toch....
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Huidige BMW's worden niet oud.
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Idd. De runningcosts van een V10 motor kunnen bizar zijn. Ook is de verhandelbaarheid slecht te noemen. Zeer kleine doelgroep. Natuurlijk is die v10 uniek. Dat geldt echter ook voor de potentiële problemen en daarbij behorende kosten!
Ik denk dat ze weinig waardestijgingspotentieel meer hebben.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Dat begrijp ik. Ik heb zowel de E39 M5 als de E60 M5 en de E60 is door zijn motor toch echt wel een klasse apart. Zeker ook qua fun.Niels schreef: ↑06 apr 2019, 11:41 Precies, oud maar nog geen "Youngtimer", spreek uit als jaangtaimer
Ik vind de E39 heerlijk, heb er ook wel "die" emotie mee die je nodig hebt om nu serieus knaken te schuiven. Op je 25e als student zo'n ding vreselijk te zien weg brullen, een sjakie in een XR3 die niet ff wil wachten op een kerende M5 waarbij ie er uiteindenlijk nog steeds niet voorbij komt als de M5 bestuurder echt ff gas geeft uit notabene stilstand terwijl Sjakie van 40km/h volle polle geeft met zijn vier cilinder
Maar toch.... als er een van de twee de garage in kwam dan was het die legendarische V10 die ik ooit 1x heb mogen rijden. Ik vond het ronduit bizar Er zijn geen plannen hoor, de lijst wat dat betreft is lang, te lang maar toch....
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Er zijn zat auto's in waarde gestegen die ook een aantal specifieke problemen hebben. Ik heb geen idee of de E60 M5 in waarde zal stijgen. Ik denk niet echt dat het verzamelaars auto's zijn maar wie weet. Het argument van de running costs is natuurlijk de heersende perceptie van de V10 en niet altijd onterecht. Maar, het is gewoon echt niet nodig. Het is niet meer dan gewoon je huiswerk doen en budgetteren voor (preventief) onderhoud. De beruchte drijfstangen met vanos HD leidingen, SMG overhaul (koppeling, vliegwiel, nehmercylinder en een paar kleine dingen) en gasklepregelaars. Als je toch bezig bent maar meteen de injectoren, brandstoffiltertje en nieuwe bobines. Laat het een keer 5k zijn. Daarna gebeurt er echt niets meer met je V10. Dit alles natuurlijk wel bij een echte specialist met bewezen trackrecord. Veel van de ellende komt ook door onkunde bij de "specialisten".
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Ik denk dat ze nog even "last" krijgen van de "gevoelige V10" waardoor prijzen nog zullen dalen. Vervolgens zullen de mooie exemplaren weer in waarde toenemen.
Een beetje het normale waarde daal en stijg traject zeg maar
Een beetje het normale waarde daal en stijg traject zeg maar
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Je noemt hier nogal wat op. En dat laatste, de M6 hier op het forum heeft al het tegendeel bewezen.NickM5 schreef: ↑06 apr 2019, 23:14 Er zijn zat auto's in waarde gestegen die ook een aantal specifieke problemen hebben. Ik heb geen idee of de E60 M5 in waarde zal stijgen. Ik denk niet echt dat het verzamelaars auto's zijn maar wie weet. Het argument van de running costs is natuurlijk de heersende perceptie van de V10 en niet altijd onterecht. Maar, het is gewoon echt niet nodig. Het is niet meer dan gewoon je huiswerk doen en budgetteren voor (preventief) onderhoud. De beruchte drijfstangen met vanos HD leidingen, SMG overhaul (koppeling, vliegwiel, nehmercylinder en een paar kleine dingen) en gasklepregelaars. Als je toch bezig bent maar meteen de injectoren, brandstoffiltertje en nieuwe bobines. Laat het een keer 5k zijn. Daarna gebeurt er echt niets meer met je V10. Dit alles natuurlijk wel bij een echte specialist met bewezen trackrecord. Veel van de ellende komt ook door onkunde bij de "specialisten".
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Heeft die het laatste juist niet bevestigd? We weten het nog niet maar als de drijfstangen zijn vervangen en er komt even laten een tikkend geluid van de motor. Dan kan er zomaar iets verkeerd zijn gegaan bij de wissel. Zou niet de eerste keer zijn
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Oh, ik dacht dat die auto wel bij echte specialisten was geweest?
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Oneens helaas, mijn M6 is hier het voorbeeld van plus die dingen die jij allemaal opnoemt ben je er niet met 5K bij een specialist. Smg 2500 euro koppeling + overige onderdelen, lagerschalen + vanosleiding 2k, gasklepregelaars 700 per stuk. Brandstof filters + injectoren laten we zeggen 500. Dit gaat al snel richting de 7K en dan nog mag je hopen dat er verder niks gebeurd.NickM5 schreef: ↑06 apr 2019, 23:14 Er zijn zat auto's in waarde gestegen die ook een aantal specifieke problemen hebben. Ik heb geen idee of de E60 M5 in waarde zal stijgen. Ik denk niet echt dat het verzamelaars auto's zijn maar wie weet. Het argument van de running costs is natuurlijk de heersende perceptie van de V10 en niet altijd onterecht. Maar, het is gewoon echt niet nodig. Het is niet meer dan gewoon je huiswerk doen en budgetteren voor (preventief) onderhoud. De beruchte drijfstangen met vanos HD leidingen, SMG overhaul (koppeling, vliegwiel, nehmercylinder en een paar kleine dingen) en gasklepregelaars. Als je toch bezig bent maar meteen de injectoren, brandstoffiltertje en nieuwe bobines. Laat het een keer 5k zijn. Daarna gebeurt er echt niets meer met je V10. Dit alles natuurlijk wel bij een echte specialist met bewezen trackrecord. Veel van de ellende komt ook door onkunde bij de "specialisten".
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Hoeveel V10’s zijn er inmiddels op het forum?
1 daarvan heeft wat bovengemiddelde dingen. Al zijn een aantal zaken ook gewoon als normaal/preventief onderhoud uitgevoerd.
Alle anderen lopen gewoon door. 3 ton op de klok is allang geen zeldzaamheid meer voor deze auto’s.
De mijne had een beste lijst achterstallig onderhoud, waarvan ik niet snap dat de vorige eigenaar er mee door heeft gereden.
Achteraf is er wel een kwartje gevallen.
Maargoed, het is gemaakt en kapot als in niet meer rijdbaar is die daar door nooit geweest.
Het enige echte probleem met de mijne was, dat een defecte dynamo mij liet stranden.
En de markt is en blijft voor dit soort auto’s natuurlijk klein. Er is zoveel leuks tekoop!
1 daarvan heeft wat bovengemiddelde dingen. Al zijn een aantal zaken ook gewoon als normaal/preventief onderhoud uitgevoerd.
Alle anderen lopen gewoon door. 3 ton op de klok is allang geen zeldzaamheid meer voor deze auto’s.
De mijne had een beste lijst achterstallig onderhoud, waarvan ik niet snap dat de vorige eigenaar er mee door heeft gereden.
Achteraf is er wel een kwartje gevallen.
Maargoed, het is gemaakt en kapot als in niet meer rijdbaar is die daar door nooit geweest.
Het enige echte probleem met de mijne was, dat een defecte dynamo mij liet stranden.
En de markt is en blijft voor dit soort auto’s natuurlijk klein. Er is zoveel leuks tekoop!
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Emi schreef: ↑06 apr 2019, 16:51Dat begrijp ik. Ik heb zowel de E39 M5 als de E60 M5 en de E60 is door zijn motor toch echt wel een klasse apart. Zeker ook qua fun.Niels schreef: ↑06 apr 2019, 11:41 Precies, oud maar nog geen "Youngtimer", spreek uit als jaangtaimer
Ik vind de E39 heerlijk, heb er ook wel "die" emotie mee die je nodig hebt om nu serieus knaken te schuiven. Op je 25e als student zo'n ding vreselijk te zien weg brullen, een sjakie in een XR3 die niet ff wil wachten op een kerende M5 waarbij ie er uiteindenlijk nog steeds niet voorbij komt als de M5 bestuurder echt ff gas geeft uit notabene stilstand terwijl Sjakie van 40km/h volle polle geeft met zijn vier cilinder
Maar toch.... als er een van de twee de garage in kwam dan was het die legendarische V10 die ik ooit 1x heb mogen rijden. Ik vond het ronduit bizar Er zijn geen plannen hoor, de lijst wat dat betreft is lang, te lang maar toch....
Precies. Ik heb ze ook allebei. De E39 M5 is gewoon een simpel hok. Denk aan een willekeurige saaie 520i of 520d, maar dan met een sterk blok.
De E6x M5/6 is zoveel gaver en vetter dan de E39 M5 en gewone E6x uitvoeringen.
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
De V10 blijft gewoon een beul van een motor
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Volgens mij zijn S85 BMW's qua V max één van de snelste productie BMW's ooit. In ieder geval heeft een onbegrensde E60 M5 een hogere V max dan een F10 M5. En een stuk meer karakter.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
En een heeeel stuk minder mooi. Het oog wil ook wat
- DarkDoc
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 29 sep 2017, 17:31
- Auto: BMW M3 cabrio
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
F10 M5 is wel een stuk sneller in de tussen acceleraties.
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Leuke clip, is als ik het goed zie een 25 Jahre M5, hele unieke auto. F1X M5/M6 is sneller ja, zeker met Competition Package, maar missen een stuk beleving. Als dagelijks vervoer zijn die laatste twee wel de betere keuze.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 370 gasten