Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door NickM5 » 28 mei 2018, 00:24

bm-dub schreef: 27 mei 2018, 18:37 Als je dan toch op Insta kijkt, zoek TroyJeup eens op. Die gast is de V10 koning, heeft er al honderden gebouwd en maakt ook 5.2, 5.5, en 6.0 strokers.
Ja die kende ik al! Die doet er inderdaad vanalles mee. Stopt in elke gereviseerde motor, met of zonder opboring, een sterkere “crackshaft” (kom ff niet op NL woord). Wat ik verder opvallend vind is dat hij er, met al zijn ervaring, ook echt van is overtuigd dat 10W60 de verkeerde olie is. Volgens hem moet de S85 lopen op 5W50. Hij geeft daarbij bijvoorbeeld aan dat de toleranties in de LS7 motor nog strakker zijn dan in S85 - terwijl die motor, met 5W50, geen problemen heeft met drijfstanglangers.

Maar ja DM.....wat doen wij daar weer mee? Ik heb er weer braaf 10W60 in gegooid eerder deze maand.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door EvdP » 28 mei 2018, 11:31

NickM5 schreef: 28 mei 2018, 00:24 een sterkere “crackshaft” (kom ff niet op NL woord).
Ik ga er van uit dat je "crankshaft" had willen typen (krukas).

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 28 mei 2018, 14:17

Leuke onbedoelde woordspeling. :tooth:

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door NickM5 » 28 mei 2018, 14:31

EvdP schreef: 28 mei 2018, 11:31
NickM5 schreef: 28 mei 2018, 00:24 een sterkere “crackshaft” (kom ff niet op NL woord).
Ik ga er van uit dat je "crankshaft" had willen typen (krukas).
Hahahahaha :lollerdelol: ja dat was de bedoeling. Mooie onbedoelde woordspeling

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Sander-E46 » 03 jun 2018, 16:19

Ik kwam afgelopen week een filmpje van Autoweek tegen van iemand met zijn M6 op de rollenbank.
Hij had daarvoor een E60 M5 gehad en stelde zijn tank altijd voor 25% gevuld te houden. Als hij dat niet deed werd de brandstofpomp te heet omdat deze ook brandstofgekoeld was.
Dit alles reageerde hij als excuus dat hij RON95 ipv. RON98 had getankt. Is dit een legit verhaal of klopt hier vrij weinig van?

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 03 jun 2018, 19:11

Klopt, dus altijd minimaal kwart vol (1e reserve).

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door NickM5 » 04 jun 2018, 08:14

Ik vond dat ook een apart verhaal Sander. Maar dm het klopt dus dat je hem boven 1/4 moet houden om oververhitting te voorkomen? :?

Overigens is het geen excuus om 95 te tanken. Die van mij heeft nog geen druppel 95 gezien.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Niels » 04 jun 2018, 12:28

Ik vermoed dat diegene dus nog snel ff wat had getankt om tenminste 1/4 tank te hebben en er geen keuze voor 98 was op dat moment. Anders is er geen reden om 95 te tanken. Gezien de belachelijk kleine tank inhoud van zo'n ding kun je volgens mijn niet altijd voorkomen dat er geen 95 inkomt als je naar plekken afreist waar je niet altijd even bekend bent.

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door NickM5 » 09 jun 2018, 11:28

Lachen - een handbak in NL bij een officiele dealer. Ik zou zelf meteen die verschikkelijke kentekenplaten eraf halen;

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... medium=ios

BMW 5-Serie M5 Manual / Xenon / Leder / HUD / Elektr
Erstzulassung: 04/2007
Baujahr: 2007
Kilometer: 180.000 km
Kraftstoffart: Benzin

Preis: € 41.899

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 09 jun 2018, 17:22

Dat is een 'ambitieuze' prijs voor een E60 M5, of niet?

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Zed240 » 09 jun 2018, 18:56

Op zich erg ambitieus, ware het niet dat er slechts een handjevol handbakken in Europa staan. Een tweede vinden is dus een flinke klus. In de USA zijn ze geleverd, maar ook vrij zeldzaam. Daarnaast geilen ze daar zodanig op handbakken tegenwoordig dat ze daar niet veel goedkoper zijn volgens mij.

Lijkt mij echt een gave auto zo, maar wat Nick zegt; gelijk die plaat eraf.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Crookie » 09 jun 2018, 20:17

En nog zo'n standaard pookknop... :bag:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 09 jun 2018, 23:28

De Beier heeft ze wel..

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Robin » 10 jun 2018, 08:09

De Beier heeft heel veel wel:)

Had 'm nog niet zien staan daar. Maar die US platen, het 'hoort' wat op die auto, maar ik zeg weg ermee.

En dat hout, even wennen.

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door NickM5 » 10 jun 2018, 11:54

Het is een nét niet facelift model en dat is al best wel jammer. Wel dan wel weer grappig om te weten: daar zijn er juist hééél erg weinig van met handbak. De meeste met handbank zullen wel gefacelift zijn. Heeft dat meerwaarde? Nee.

Pre-facelift in deze kleurstelling (het hout dan met name) laat de leeftijd van de auto wel erg duidelijk zin vind ik.

De prijs is inderdaad ambitieus denk ik - komt nog BPM bij ook! Dan kom je op +/- €45.000. Daarbij moet je ook nog vragen gaan stellen bij de stand van het onderhoud - ik lees niets terug over de lagers in de advertentie. Anyhow, ik moet ik wel bij zeggen dat zelf uit de VS importeren mij ook een hoofdpijn dossier lijkt. Ik heb er namelijk zelf ook naar gekeken tijdens mijn zoektocht. Scenario ziet er ongeveer zo uit als je dat zou willen doen.

Een mannetje dat de auto gaat bekijken en naar jou rapporteert + transport naar NL = €2.500. Dit neem je mee voor je zogenoemde "douane waarde".

Finaal bedrag zal zo worden opgebouwd:
Aankoop in VS + €2.500 x 1.1(importheffing) x1.21(btw) + bpm + keuringen rdw = finaal bedrag. Ik zou nog extra kosten maken omdat ik absoluut het instrumentencluster omgebouwd zou willen hebben naar KM en de bumpers zou veranderen voorin + de kofferbak achter voor NL kentekens.

Net even gekeken. Weer dat hout maar wel een facelift met 50.000 miles (80.000) km. Ruim een ton minder kilometers dan de auto van de beier:
https://www.cars.com/vehicledetail/deta ... P=atempest

$30,000 = €25.500 (we dingen voor dit voorbeeld even niets af)
€25.500 + 2.500 x 1.1 x 1.21 + €2.500(bpm) = €40.000

Dat is 5k minder voor een auto die ruim een ton minder heeft gelopen. Beetje appels met peren maar toch. Ik denk dat een exemplaar met 180.000km in de VS ongeveer 22.00 dollar kost. Dat zou je uitkomen op ongeveer €30.000 euro all in. Toch een fors verschil.

Het wordt natuurlijk pas echt intressesant als je van je baas een jaar of twee naar de VS mag en de auto zonder importheffing, btw en bpm naar Nederland mag halen (inboedelvrijstelling). Bij mij gaat dit over een aantal jaar wellicht spelen - en dan ga ik zéker kijken in de vs! :)

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Sander-E46 » 10 jun 2018, 12:22

Poeh, een zwarte M5 V10 met handbak.. Dat is wel echt porno.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Gijzert » 10 jun 2018, 12:34

Je hoeft niet zo eerlijk te zijn en die 2500 op te geven aan de douane.

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door NickM5 » 10 jun 2018, 12:47

Gijzert schreef: 10 jun 2018, 12:34 Je hoeft niet zo eerlijk te zijn en die 2500 op te geven aan de douane.
Haha. Zit wel wat in natuurlijk. Als je de auto cash zou afrekenen bij de particulier kun je natuurlijk je eigen bewijs over de aanschafprijs creëren.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door FreudeamFahren » 10 jun 2018, 14:03

Komt eventueel nog bij wat je kwijt bent om hem te laten voldoen aan de Nederlandse toelatingseisen. Geen ervaring wat dat bij een M5 in Amerikaanse specificatie zou kunnen zijn; kan verlichting zijn bijv in de vorm van geen mistlicht achter, of banden waar geen EU keurmerk op zit.

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door NickM5 » 10 jun 2018, 16:19

Je komt ook regelmatig (helaas) handgeschakelde M5s tegen op Copart. Vorige week een interlagos blauwe. Nu eentje met Silverstone of Silverstone. Moet je natuurlijk wel handig zijn met autos:
https://www.copart.com/lot/36536458

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 10 jun 2018, 16:42


Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Crookie » 10 jun 2018, 18:38

Als je per se een handgeschakelde wil valt een ombouw van smg naar manual wel te regelen lijkt me?

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Gijzert » 11 jun 2018, 08:30

NickM5 schreef: 10 jun 2018, 12:47
Gijzert schreef: 10 jun 2018, 12:34 Je hoeft niet zo eerlijk te zijn en die 2500 op te geven aan de douane.
Haha. Zit wel wat in natuurlijk. Als je de auto cash zou afrekenen bij de particulier kun je natuurlijk je eigen bewijs over de aanschafprijs creëren.
Moah, bedoel meer een losse factuur voor de service die je gekregen hebt ipv vermelden op de factuur van de auto.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Tristan » 11 jun 2018, 09:53

Gijzert schreef: 10 jun 2018, 12:34 Je hoeft niet zo eerlijk te zijn en die 2500 op te geven aan de douane.
Tenzij ze bewijzen gaan opvragen. Opgave kosten transport/zeevracht zou ik niet mee spelen, imho. En verder rommelen in de marge. Je kan beter vragen om een separate commerciele factuur te krijgen met verlaagde waarde van de auto.

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1931
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Hitz » 11 jun 2018, 10:04

Crookie schreef: 10 jun 2018, 18:38 Als je per se een handgeschakelde wil valt een ombouw van smg naar manual wel te regelen lijkt me?
De bak van een S65 past toch ook gewoon? Tenminste, dit heb ik best vaak gelezen..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Thomas H, Will F., Zed240 en 137 gasten