Sander,Sanhi schreef:Gedurfde uitspraak. Het is bekend dat er nogal wat klachten waren over de kwaliteit van MB in eerdere jaren. Zelf heb ik nog nooit een probleem gehad met mijn vorige C32 AMG. (verkocht met 150k op de teller). Zelf geloof ik eerder dat dit te maken had, met de zo genaamde hoge bomen die meer wind vangen. Dat de elektronica slecht zou zijn vind ik nogal kort door de bocht, bovendien zijn de AMG's de topmodellen van elke serie en hebben nou eenmaal iets meer elektronica dan de gemiddelde Fiat Punto.mooi is dat, straks verzinnen ze er nog een dansje bij.
lijkt me ook niet super voor je wagen, mede omdat de elektronica in die modellen al niet bijster goed was
Dat de ESP een bepaalde veiligheidsmarge heeft en niet volledig uit schakelbaar is, vind ik geen enkel probleem. Mijn stuur kunsten liggen niet op hetzelfde niveau als dat van een ene Schumacher, en als de ESP ingrijpt in normale condities is dat geen enkel probleem. En met de ESP uitgeschakeld is hij prima dwars te krijgen, koppel is een AMG nl. niet vreemd.
Hetzelfde geldt voor mij voor de hele fijne automaat, misschien hanteer ik een andere definitie van DF?
Ik vind het prima dat iedereen een eigen smaak heeft, maar om gewoon wat loze argumenten te gaan strooien van elektronica is slecht of onder stel deugt niet vind ik gewoon te kort door de bocht. En vergis je niet in dat laatste, een AMG is niet alleen snel op de autobahn!
Gr,
Sander
Ik beweer niet dat dat alle elektronica slecht was in voorgaande modellen. Ik ben erg nauw verbonden met de autobranche, en ben daarin erg gewoon erg veel Mercedessen met storingen tegen gekomen. Van alle leeftijden en prijsklasses. Veel meer dan mag vind ik.
Tuurlijk, iedereen ervaart DF op zijn eigen manier. Jij wil graag een automaat ? Prima dat kan. Ik wil graag een handbak, euh, sorry Mr. Spoolder, die word niet geleverd in de C63 AMG.
Dat vind ik dus ronduit kut. Mercedes zet nu qua uiterlijk werkelijk een prachtige kar op de markt, met een bruut van een motor, achterwielaandrijving en een geweldig sportinterieur. Je zou dus kunnen zeggen dat de nieuwe C63 genoeg in huis heeft om het vrijwel elke concurrent in dezelfde klasse erg moeilijk te maken. Qua onderstel durf ik me nog niet uit te laten. We weten allemaal dat een standaard 3 beter stuurt als een standaard C. Dit zegt echter nog niets over de M3 vs de C63 AMG.
Wat ik bijna wel met zekerheid durf te zeggen is dat de stuurinrichting en gevoel van de E90/E92 M3 beter zal zijn als deze C63 AMG. Waarom? Omdat dat altijd het geval is, bij alle vorige AMG's en normale Mercedessen. Ik spreek uit ervaring, want heb rijervaring in een E36 M3, E46 M3, E39 M5 en de E60 M5, SL55 AMG, CL55 AMG, E55 AMG. Ik heb nog nooit in een C55 AMG gereden, maar dit zal vast niets anders zijn.
Wat Francisco een pluspunt vind, vindt ik een splinter in mijn kont. Het feit dat Mercedes een sper-diff in de optielijst zet, en dus niet standaard meeleverd op een wagen met RWD en 470pk, en misschien het belangrijkste van allemaal, ééntje met 600 NM aan koppel! Dat zal dat binnenste wiel lekker vinden.
Wat betreft de automaten in alle AMG's. Dit is voor mij ook een struikelblok. Er werd ook al even aangegeven dat de M5 en de M6 hier ook alleen met een automaat geleverd worden. Niet waar dus, want zoals er al gezegd word, is de handbak in amerika wel gewoon leverbaar, dus, LEVERBAAR. Ook zit er behoorlijk veel verschil in het karakter van BMW's SMG-bak en de 7-speed automaat van Mercedes.
De grootste hindernis is de ESP. Bij alle vorige modellen was die niet uitschakelbaar. Jah, door middel van een dansje met een hoepel en een salto. Kortom, het kan alleen uit als je de technologie van Mercedes omzeilt. Nu is er dan de oplossing, het kan uit, tót je de rem weer aantikt natuurlijk, oftwel, wederom waardeloos.
Begrijp me niet verkeerd, ik kraak Mercedes absoluut niet af, maar qua gevoel en sportiviteit zijn ze er nog lang niet, en zullen ze er ook nooit komen. Dit is geen ramp, want ze streven er ook niet naar. Ik wil alleen aangeven dat van de twee BMW absoluut de betere rij-machine is.