Mercedes C63 AMG

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 04 jul 2007, 19:18

Sanhi schreef:
mooi is dat, straks verzinnen ze er nog een dansje bij.
lijkt me ook niet super voor je wagen, mede omdat de elektronica in die modellen al niet bijster goed was
Gedurfde uitspraak. Het is bekend dat er nogal wat klachten waren over de kwaliteit van MB in eerdere jaren. Zelf heb ik nog nooit een probleem gehad met mijn vorige C32 AMG. (verkocht met 150k op de teller). Zelf geloof ik eerder dat dit te maken had, met de zo genaamde hoge bomen die meer wind vangen. Dat de elektronica slecht zou zijn vind ik nogal kort door de bocht, bovendien zijn de AMG's de topmodellen van elke serie en hebben nou eenmaal iets meer elektronica dan de gemiddelde Fiat Punto.

Dat de ESP een bepaalde veiligheidsmarge heeft en niet volledig uit schakelbaar is, vind ik geen enkel probleem. Mijn stuur kunsten liggen niet op hetzelfde niveau als dat van een ene Schumacher, en als de ESP ingrijpt in normale condities is dat geen enkel probleem. En met de ESP uitgeschakeld is hij prima dwars te krijgen, koppel is een AMG nl. niet vreemd.

Hetzelfde geldt voor mij voor de hele fijne automaat, misschien hanteer ik een andere definitie van DF?

Ik vind het prima dat iedereen een eigen smaak heeft, maar om gewoon wat loze argumenten te gaan strooien van elektronica is slecht of onder stel deugt niet vind ik gewoon te kort door de bocht. En vergis je niet in dat laatste, een AMG is niet alleen snel op de autobahn!

Gr,

Sander
Sander,

Ik beweer niet dat dat alle elektronica slecht was in voorgaande modellen. Ik ben erg nauw verbonden met de autobranche, en ben daarin erg gewoon erg veel Mercedessen met storingen tegen gekomen. Van alle leeftijden en prijsklasses. Veel meer dan mag vind ik.

Tuurlijk, iedereen ervaart DF op zijn eigen manier. Jij wil graag een automaat ? Prima dat kan. Ik wil graag een handbak, euh, sorry Mr. Spoolder, die word niet geleverd in de C63 AMG.

Dat vind ik dus ronduit kut. Mercedes zet nu qua uiterlijk werkelijk een prachtige kar op de markt, met een bruut van een motor, achterwielaandrijving en een geweldig sportinterieur. Je zou dus kunnen zeggen dat de nieuwe C63 genoeg in huis heeft om het vrijwel elke concurrent in dezelfde klasse erg moeilijk te maken. Qua onderstel durf ik me nog niet uit te laten. We weten allemaal dat een standaard 3 beter stuurt als een standaard C. Dit zegt echter nog niets over de M3 vs de C63 AMG.

Wat ik bijna wel met zekerheid durf te zeggen is dat de stuurinrichting en gevoel van de E90/E92 M3 beter zal zijn als deze C63 AMG. Waarom? Omdat dat altijd het geval is, bij alle vorige AMG's en normale Mercedessen. Ik spreek uit ervaring, want heb rijervaring in een E36 M3, E46 M3, E39 M5 en de E60 M5, SL55 AMG, CL55 AMG, E55 AMG. Ik heb nog nooit in een C55 AMG gereden, maar dit zal vast niets anders zijn.

Wat Francisco een pluspunt vind, vindt ik een splinter in mijn kont. Het feit dat Mercedes een sper-diff in de optielijst zet, en dus niet standaard meeleverd op een wagen met RWD en 470pk, en misschien het belangrijkste van allemaal, ééntje met 600 NM aan koppel! Dat zal dat binnenste wiel lekker vinden.

Wat betreft de automaten in alle AMG's. Dit is voor mij ook een struikelblok. Er werd ook al even aangegeven dat de M5 en de M6 hier ook alleen met een automaat geleverd worden. Niet waar dus, want zoals er al gezegd word, is de handbak in amerika wel gewoon leverbaar, dus, LEVERBAAR. Ook zit er behoorlijk veel verschil in het karakter van BMW's SMG-bak en de 7-speed automaat van Mercedes.

De grootste hindernis is de ESP. Bij alle vorige modellen was die niet uitschakelbaar. Jah, door middel van een dansje met een hoepel en een salto. Kortom, het kan alleen uit als je de technologie van Mercedes omzeilt. Nu is er dan de oplossing, het kan uit, tót je de rem weer aantikt natuurlijk, oftwel, wederom waardeloos.

Begrijp me niet verkeerd, ik kraak Mercedes absoluut niet af, maar qua gevoel en sportiviteit zijn ze er nog lang niet, en zullen ze er ook nooit komen. Dit is geen ramp, want ze streven er ook niet naar. Ik wil alleen aangeven dat van de twee BMW absoluut de betere rij-machine is.

:D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jul 2007, 19:51

Francisco schreef:hoor ik daar een gekrengte BMWanker ziel?

Dat ESP uit verhaal lijkt er al meer op, maar waarom dan niet helemaal uit???

enfin, eerst rijden dan oordelen.

en denk hier eens aan: de nieuwe M3 is wat alweer 1600 kg. hoe scherp gaat dat worden nog. volgens mij kruipt het nu allemaal wat dichter naar elkaar toe.

uit betrouwbare bron vernomen dat de testrijders van BMW zelf de CSL nog steeds ver boven de nieuwe M3 verkiezen. en hij is langzamer dan de CSL in back-to-back vergelijkingen.

Dat klopt niet helemaal................................hier even een quote van Steve ( e90post) die heeft de nieuwe M3 dus gereden, zijn commentaar;


Originally Posted by Steved
A friend of mine sent me a text yesterday as I was driving the E92 M3 and asked if I had to choose between my M3 CSL and this E92 M3, which car would I choose (assuming I could choose only one). My answer after much reflection was I would choose the E92 M3. Reasons? It's a very competent and fun car to drive, not a CSL in any way, but just as quick and just as loud. So anyone sitting on the fence trying to decide should they change from an E46 M3, I would say undoubtedly yes.

Originally Posted by Steved
T
I am certainly not exaggerating when I say you will be bowled over by this engine, and it is probably one of the most exotic sounding engines ever fitted to a non-supercar. It is way, way better than the old S54 straight six could ever have been. Torque is not a problem and in most respects it behaves just like a 4 liter version of the previous 3.2.

Funnily at certain moments in the rev range it sounds exactly the same as the M5, but with a harder more menacing growl. It is louder, MUCH louder than the M5 and deeper in tone.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bericht door Femme » 04 jul 2007, 20:04

hugo schreef:
Femme schreef:Leuk maar waar blijft de A63 AMG?
Of de B72 Brabus met 750Pk en 1200NM koppel?
Dat zou een bommetje zijn! En: voorwielaandrijving, dus baanbrekende veiligheid in zijn vermogensklasse!

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Bericht door Sanhi » 04 jul 2007, 20:09

Op die manier wordt het knipperende ESP lampje omgedoopt tot standaard dashboard verlichting :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 04 jul 2007, 20:17

Sander, maak eens een "mijn auto" van je gave C55 !!!

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Bericht door Dickh. » 04 jul 2007, 20:35

Mooie auto, die nieuwe C63. Als de cijfertjes ook daadwerkelijk waar gemaakt worden beloofd dat een prachtige machine te worden. Prachtige automaat met mooie regelingen. Met zulke automaten heb je natuurlijk helemaal geen handbak meer nodig. Mij is trouwens opgevallen dat elektronisch aangestuurde handbakken door de berijders veel te veel gebruikt worden omdat het een soort van kick geeft. Krijg je alleen maar een zenuwachtig rijgedrag van en brengt dus ook alleen maar onrust in de auto.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 04 jul 2007, 20:47

Eerlijk gezegd word ik wel eens moe van dat eeuwige gezeik over AMG's met automaat bakken.

Ik denk dat MB daar heel goed over na heeft gedacht.

Wat denken jullie?? Als MB een auto ala de M3 zou maken qua sportiviteit en audi een RS4 de uitstraling zou geven van de M3 stort dat hele segment in elkaar!!!

De M3 is voor de echte liefhebber (RWD,Agressief in het rijden) die het wil laten zien.
De C is voor de liefhebber van een snelle auto Qua uitstraling en pure rechte lijn snelheid. Die wil helemaal niet zo'n communicatieve besturing en zo'n zenuwachtige auto.
De RS4 is voor de liefhebber van quatro,snelheid en een minder opvallende uitstraling.


En zo valt er voor iedereen wat te kiezen.

Als alleen de M3 te koop zou zijn reed ik nog gewoon in de 535d rond.
Ik wil absoluut niet zo'n opvallende auto (coupé,erg breed gebouwd)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 04 jul 2007, 20:50

Femme schreef:
hugo schreef:
Femme schreef:Leuk maar waar blijft de A63 AMG?
Of de B72 Brabus met 750Pk en 1200NM koppel?
Dat zou een bommetje zijn! En: voorwielaandrijving, dus baanbrekende veiligheid in zijn vermogensklasse!
Zeg, heb jij een pak lolbroekjes op?

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Bericht door Sanhi » 04 jul 2007, 20:52

@Macboy, beloofd, zal ik binnenkort doen.[/quote]

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 04 jul 2007, 21:08

AMG performance pack (512 pk, LSD, volledig uitschakelbare ESP en een automaat die desgewenst in de versnelling blijft) en klaar. Of ff wachten to de Black Series wordt geleverd :D

Zo op het oog vind ik de zittingen van de stoelen erg kort, voor mij een belangrijke reden om een auto te laten staan (slechte zitpositie). Meten is weten iig! Ben razenbenieuwd naar het nieuwe vergelijk!

HSR
Berichten: 5284
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 04 jul 2007, 21:38

Femme schreef:
hugo schreef:
Femme schreef:Leuk maar waar blijft de A63 AMG?
Of de B72 Brabus met 750Pk en 1200NM koppel?
Dat zou een bommetje zijn! En: voorwielaandrijving, dus baanbrekende veiligheid in zijn vermogensklasse!

Kijk, met jou kan je lullen. Gewoon Alpina blijven rijden.!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 jul 2007, 21:47

Steven Nauta schreef:
Francisco schreef:bullshit, taxi. heb jij wel eens een taxi van dichbij gezien?????

ding is bruut en luid. niks taxi. allemaal standaart BMW-fap flut argumenten. ga lekker allemaal in die half uitgescheten M3 rijden en gijlen op half-arsed 1 serie coupes. dit design heeft tenminste ballen en durft een richting te kiezen. een brute bijna skyline r34 achtige richting.

het zal wel niet zo puur rijden als de beste sportautos en het esp zal wel weer niets toelaten. dat zou volkomen but zijn. niet het design van de spiegels, wankers. :twisted:
Zo, lange tenen hoor. Humor is weer ver te zoeken, jammer.

Voor mensen die BMW rijden is het echt niet alleen maar BMW hoor. Ten minste bij de meesten op DF niet.

Mercedes doet het de laatste tijd echt erg goed, alleen de E moet nog even vervangen worden voor zoiets als de C of S, dan zijn ze helemaal compleet.
mee eens dit vind ik ook dikke prima. Of ik hem zou kopen is een tweede. Verder geen negatief woord er over.

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 04 jul 2007, 21:57

1-0 voor AMG vs M/RS

400pk en een beetje...houdoe mafkezen uit Beieren...

wij gooien gewoon zowat F430 power in een medium size sedan.

Ondertekend Stuttgart :wink:

Aan de ene kant van de zotte, maar aan de andere kant (die gelukkig overheerst) fantastisch.

Het meest omdat het gewoon een doorn in het oog van de staat/maatschappij is :D

Joep

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 04 jul 2007, 22:50

Ohhh, wat een lekker ding.
Niet iedereen kan/wil driften, niet iedereen wil zelf schakelen.
Mercedes is goed bezig.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 04 jul 2007, 22:51

Mercedes is HEEEL goed bezig ! Doe mij maar die automaat !!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jul 2007, 22:54

Beest van een auto, maar wat wil je ook; een 6.2 liter....................

Dus beste mensen, geen vergelijkingen met Audi danwel BMW, die gaan op voorhand al mank, deze Mercedes is een class off it`s own.....................valt nergens bij in te delen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 04 jul 2007, 22:57


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 04 jul 2007, 22:57


Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 04 jul 2007, 23:00

Ja, die stoelen man, sodeju!

AMG lijkt ook fatsoenlijke remmen eronder te schroeven, iets wat M van BMW tot op heden nalaat, als ik jullie moet geloven.

BMW, grijp die handschoen aan en doe er wat mee!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 jul 2007, 23:43

6.2 liter ppfff dat het allemaal past onder de motorkap.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 04 jul 2007, 23:49

Dick Hoekendijk schreef: Prachtige automaat met mooie regelingen. Met zulke automaten heb je natuurlijk helemaal geen handbak meer nodig. .

Prachtige gedurfde uitspraak...Van iemand die de kunst van autorijden als geen ander verstaat.
Misschien dat de "shumi's op dit forum eindelijk eens stoppen met hun dom gekwaak over automatische versnellingsbakken...

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 04 jul 2007, 23:55

Ik heb de nieuwe C-klasse al een aantal keren gezien in levende lijve en vind het een prachtige auto. In tegenstelling tot BMW maken ze bij Mercedes weer goeduitziende en sportief-ogende auto's.


Deze versie lijkt me fraai voor op de Ring of op Zandvoort, maar om hem als dagelijkse auto c/q zakenauto te gebruiken totaal ongeschikt.
Daarvoor heeft hij een te hoog pimp-karakter.
Hier in het zuiden rijden diverse "waspoeder" vertegenwoordigers, en "tuinierders" in dit type auto's puur voor de looks. No thx....

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bericht door Femme » 05 jul 2007, 00:10

In een dikke uitvoering zoals die witte Avantgarde op de AutoRAI is het inderdaad een mooie auto. Kaal doet hij me niet zoveel maar dat geldt voor bijna alle auto's.

Ik vind alleen dat klapschermpje in de middenconsole erg fragiel ogen.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 05 jul 2007, 00:47

Rebel schreef:
Dick Hoekendijk schreef: Prachtige automaat met mooie regelingen. Met zulke automaten heb je natuurlijk helemaal geen handbak meer nodig. .

Prachtige gedurfde uitspraak...Van iemand die de kunst van autorijden als geen ander verstaat.
Misschien dat de "shumi's op dit forum eindelijk eens stoppen met hun dom gekwaak over automatische versnellingsbakken...
hehe, kortzichtige doordauwer dat je der rond loopt :D

Je snapt nog steeds niet dat de handbak tegenwoordig puur om beleving en sensatie draait. SMG schakelt me eruit, DSG helemaal, maar dat intresseert me werkelijk geen ene moer. Ik vind het leuk om zelf de dot tussengas te controleren bij het terugschakelen, niet die mechanische voor-geprogammeerde geile plof van jou Rebel. Gimme a break.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jul 2007, 00:55

enuh volgens mij rijd Sander met een automaat...eigen keuze.. dusssjj hij zal het ergens wel snappen toch ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Peter-Paul en 432 gasten