Mercedes C63 AMG

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 04 jul 2007, 14:05

Sow hee!!!

Heel gaaf !!! Het design vind ik een beetje TE vet maar in reallife valt het misschien mee!!

Wel leuk dat je nu weer een ontwikkeling ziet van Power sedans met brede spatborden en mooie kuipstoelen zoals eind jaren 80 (M3 190 2.5 16V en RS2)

Automaat vind ik er niet echt bijpassen en dat rotte ASR kan niet uit. :?

Verder heel stoer!!

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 04 jul 2007, 14:21

Whoeeiii!! Da's een gruwelijk monster, niet zo'n overdreven sloep 8)

Gebruikersavatar
wooter
Berichten: 519
Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
Locatie: Onder het canvas
Contacteer:

Bericht door wooter » 04 jul 2007, 14:22

http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml
... Nieuw is een ESP dat drie standen kent. Het kan zelfs helemaal uit, maar wordt weer ingeschakeld zodra je het rempedaal beroert. ...
Wat de fok?!

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Bericht door Robin » 04 jul 2007, 14:40

Stoer en prachtig. Jammer dat ie geen 514pk heeft.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 04 jul 2007, 14:43

wooter schreef:http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml
... Nieuw is een ESP dat drie standen kent. Het kan zelfs helemaal uit, maar wordt weer ingeschakeld zodra je het rempedaal beroert. ...
Wat de fok?!
Kijk, dan kan er dus gedrift worden, vet 8)

Iedereen roept wel dat de M3 vele malen beter stuurt en een sportiever onderstel heeft, laten we rustig eens de testen afwachten, ik ben zeer benieuwd!

600 Nm :shock:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 04 jul 2007, 15:16

Ik kan het bijna niet uit me strot branden maar deze is mooier dan de RS4.

K had deze dan ook besteld IPV de RS4 als ik nieuw moest kopen.

*wel meteen effe een upgrade naar 512pk*

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 04 jul 2007, 16:00

FAP FAP FAP

Wat een stoer ding.

N.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 04 jul 2007, 16:00

eh ook bij driften wordt het rempedaal wel eens gebruikt.. . BAM in het ESP en gelijk dan door je eigen stuuruitslag de stront in?

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Bericht door Sanhi » 04 jul 2007, 16:27

Ik snap dat gemiemel over het uitzetten van ESP niet. Is in mijn C55 AMG gewoon uit te zetten. En de suggestie dat de 'stumperhulpjes' nodig zijn om het 'slechte' onderstel te verdoezelen is ook onzin. Ik vraag me af of de personen die dit beweren ueberhaupt wel eens met een AMG hebben gereden. :roll:

gr,

Sander

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 04 jul 2007, 16:42

Sanhi schreef:Ik snap dat gemiemel over het uitzetten van ESP niet. Is in mijn C55 AMG gewoon uit te zetten. En de suggestie dat de 'stumperhulpjes' nodig zijn om het 'slechte' onderstel te verdoezelen is ook onzin. Ik vraag me af of de personen die dit beweren ueberhaupt wel eens met een AMG hebben gereden. :roll:

gr,

Sander
Met jou C55 AMG is toch geen donut te draaien zonder dat de lampjes beginnen te flikkeren etc ?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 04 jul 2007, 16:54

Mooi ding 8)
Afwerking en materialen zijn echt top.

Gebruikersavatar
wooter
Berichten: 519
Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
Locatie: Onder het canvas
Contacteer:

Bericht door wooter » 04 jul 2007, 17:02

Tommy schreef:eh ook bij driften wordt het rempedaal wel eens gebruikt.. . BAM in het ESP en gelijk dan door je eigen stuuruitslag de stront in?
En na elke drift de ESP-knop 5 seconden ingedrukt houden ;)

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Bericht door Sanhi » 04 jul 2007, 17:05

Donut mode ON:

http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/ ... ercedes_am

Ik heb de AMG niet om donut's te kunnen draaien op een verlaten industrie terrein.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 04 jul 2007, 17:15

Sanhi schreef:Ik snap dat gemiemel over het uitzetten van ESP niet. Is in mijn C55 AMG gewoon uit te zetten. En de suggestie dat de 'stumperhulpjes' nodig zijn om het 'slechte' onderstel te verdoezelen is ook onzin. Ik vraag me af of de personen die dit beweren überhaupt wel eens met een AMG hebben gereden. :roll:

gr,

Sander
8)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 04 jul 2007, 17:20

Sanhi schreef:Donut mode ON:

http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/ ... ercedes_am

Ik heb de AMG niet om donut's te kunnen draaien op een verlaten industrie terrein.
mooi is dat, straks verzinnen ze er nog een dansje bij.
lijkt me ook niet super voor je wagen, mede omdat de elektronica in die modellen al niet bijster goed was

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 04 jul 2007, 17:42

die ACHTERKANT is toch gewoon helemaal super!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 04 jul 2007, 17:43

Sanhi schreef:Ik snap dat gemiemel over het uitzetten van ESP niet. Is in mijn C55 AMG gewoon uit te zetten. En de suggestie dat de 'stumperhulpjes' nodig zijn om het 'slechte' onderstel te verdoezelen is ook onzin. Ik vraag me af of de personen die dit beweren ueberhaupt wel eens met een AMG hebben gereden. :roll:

gr,

Sander

Dat is vaak het probleem sander.Mensen die er nog nooit in hebben gereden weten het vaak het beste!! :? :?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 04 jul 2007, 17:50

Francisco schreef:bullshit, taxi. heb jij wel eens een taxi van dichbij gezien?????

ding is bruut en luid. niks taxi. allemaal standaart BMW-fap flut argumenten. ga lekker allemaal in die half uitgescheten M3 rijden en gijlen op half-arsed 1 serie coupes. dit design heeft tenminste ballen en durft een richting te kiezen. een brute bijna skyline r34 achtige richting.

het zal wel niet zo puur rijden als de beste sportautos en het esp zal wel weer niets toelaten. dat zou volkomen but zijn. niet het design van de spiegels, wankers. :twisted:
Zo, lange tenen hoor. Humor is weer ver te zoeken, jammer.

Voor mensen die BMW rijden is het echt niet alleen maar BMW hoor. Ten minste bij de meesten op DF niet.

Mercedes doet het de laatste tijd echt erg goed, alleen de E moet nog even vervangen worden voor zoiets als de C of S, dan zijn ze helemaal compleet.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Francisco » 04 jul 2007, 18:06

hoor ik daar een gekrengte BMWanker ziel?

Dat ESP uit verhaal lijkt er al meer op, maar waarom dan niet helemaal uit???

enfin, eerst rijden dan oordelen.

en denk hier eens aan: de nieuwe M3 is wat alweer 1600 kg. hoe scherp gaat dat worden nog. volgens mij kruipt het nu allemaal wat dichter naar elkaar toe.

uit betrouwbare bron vernomen dat de testrijders van BMW zelf de CSL nog steeds ver boven de nieuwe M3 verkiezen. en hij is langzamer dan de CSL in back-to-back vergelijkingen.

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Bericht door Sanhi » 04 jul 2007, 18:12

mooi is dat, straks verzinnen ze er nog een dansje bij.
lijkt me ook niet super voor je wagen, mede omdat de elektronica in die modellen al niet bijster goed was
Gedurfde uitspraak. Het is bekend dat er nogal wat klachten waren over de kwaliteit van MB in eerdere jaren. Zelf heb ik nog nooit een probleem gehad met mijn vorige C32 AMG. (verkocht met 150k op de teller). Zelf geloof ik eerder dat dit te maken had, met de zo genaamde hoge bomen die meer wind vangen. Dat de elektronica slecht zou zijn vind ik nogal kort door de bocht, bovendien zijn de AMG's de topmodellen van elke serie en hebben nou eenmaal iets meer elektronica dan de gemiddelde Fiat Punto.

Dat de ESP een bepaalde veiligheidsmarge heeft en niet volledig uit schakelbaar is, vind ik geen enkel probleem. Mijn stuur kunsten liggen niet op hetzelfde niveau als dat van een ene Schumacher, en als de ESP ingrijpt in normale condities is dat geen enkel probleem. En met de ESP uitgeschakeld is hij prima dwars te krijgen, koppel is een AMG nl. niet vreemd.

Hetzelfde geldt voor mij voor de hele fijne automaat, misschien hanteer ik een andere definitie van DF?

Ik vind het prima dat iedereen een eigen smaak heeft, maar om gewoon wat loze argumenten te gaan strooien van elektronica is slecht of onder stel deugt niet vind ik gewoon te kort door de bocht. En vergis je niet in dat laatste, een AMG is niet alleen snel op de autobahn!

Gr,

Sander

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bericht door Femme » 04 jul 2007, 18:15

Leuk maar waar blijft de A63 AMG?

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 04 jul 2007, 18:30

Femme schreef:Leuk maar waar blijft de A63 AMG?
Of de B72 Brabus met 750Pk en 1200NM koppel?



Terugkomende op Amg en sportiviteit. Een merk die een 470Pk sterke sedan leverd en er (standaard) GEEN sper onder gooit is m.i. echt helemaal het spoor bijster. Eigenlijk durf ik het bijna dat het beledigend is. Ik krijg dan meteen het gevoel '' ach, onze klanten kunnen alleen maar hard rechtdoor, bochten vinden ze eng dus why bother anyway?!''

Ik reed laatst met Harry P. mee in een nieuwe E-klasse 2.7 diesel met sportfahrwerk. Dit stuurde echt wel retestrak en mooi. Helaas nul betrokkenheid.

''Gingen we nu met 120 door die bocht? Ja, zo ongeveer, Waarom? Staat een bord 60...

Bovenstaande ter illustratie. Met de C30 ga ik maximaal 100 door die bocht anders is het te onverantwoord. Met de merc dus 20% sneller en nog steeds verveelde ik me.


Ter recapitulatie. AMG maakt vast en zeker speciale machines. Voor mij is het echter helemaal niks.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Francisco » 04 jul 2007, 18:37

wellicht handig om te weten dat AMG sinds jaar en dag een LSD als optie op de lijsten heeft staan......

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 04 jul 2007, 18:53

Francisco schreef:wellicht handig om te weten dat AMG sinds jaar en dag een LSD als optie op de lijsten heeft staan......
Dat weet ik, zie post. Maar zo iets hoort natuurlijk standaard te zijn. Op de Z3 QP kon je ook een sper krijgen maar die optie stond ergens in een stoffige verdomhoekje.

Dit fenomeen vind je ook bij Volvo. Sommige type velgen vind je gewoon nergens terug in de optielijst terwijl ze wel gewoon te leveren zijn. :roll:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 04 jul 2007, 18:59

AMG is over het algemeen net zo snel of sneller dan vergelijkbare M-modellen dus dat is het niet hoor Sander :)

Deze C-klasse is in alle opzichten BRUUT. Wat een fantastische bom, fantastisch optiek pakket (ik moet erg wennen aan de wirwar van lijntjes en die grote ML-mistlampen maar o o o wat een fraaie auto).

In het zwart en in het echt en IEDEREEN kwijlt zich helemaal onder :)

Pure porno... kijk alleen naar die stoelen....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS, Dimitri en 124 gasten