Wiesmann
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Wel een hoop geld 150k, hoewel ik de auto erg fraai vind, zou ik toch sterk naar een 997GT3 neigen. Restwaarde is idd erg goed bij Wiesmann!GTRene schreef:Nieuw over de grens vanaf zo'n 115.000,-euro, in NL echter bijna 150.000,-euroMichel Pol schreef:Wat kost zo'n GT rene? Zou jij vast wel weten.
Michel
2d hands in DLD of Belgie nog steeds erg duur, vanaf zo'n 115.000,- echter toevallig keek ik voor ik deze vraag las op autoscout kijkende bij Wiesmann en zag ik de eerste onder de ton slechts 86.000,-euro van 01-2006 eerste eigenaar maar je moet wel snel zijn zegt ie, terwijl op mobile vragen ze er nog over de 100.000,- voor dezelfde auto?! hier de link als het echt zo is dan koopje!! de kleur is goed, echter het interieur kan vele malen mooier...
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vawobdvs3sh3
@Rene, zou je een wiesman GT zoals in de advertentie liever hebben dan je Z3 Hartge?
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Het is inderdaad een berg geld, althans in NL maar velen vergeten de exclusiviteit en de kwaliteit van het merk, en de auto is tevens overal welkom, tis geen racer als een 997GT3 maar die laatste is toch een ander kaliber dan een wiesmann, voor mij lijkt me een Wiesmann GT een goede all rounder, tis nog steeds mijn nr 1 op de lijst van sportieve elegante all rounder.Michel Pol schreef:Wel een hoop geld 150k, hoewel ik de auto erg fraai vind, zou ik toch sterk naar een 997GT3 neigen. Restwaarde is idd erg goed bij Wiesmann!
@Rene, zou je een wiesman GT zoals in de advertentie liever hebben dan je Z3 Hartge?
Michel
Maar je vraag heb ik die uit de advertentie liever dan mijn Hartge? daar kan ik niet direct volmondig ja op zeggen, de kleur van de te koop aangeboden GT vind ik mooi en de wielen ook dus buitenkant zeg ik ja, helaas hebben ze dat interieur(althans op de foto) niet in mijn smaak, ik heb al heel mooie GT interieurs gezien om nooit meer uit te gaan zeg maar, maar dit interieur op de foto vind ik niks zeggend? niet warm?
En ik zou meer vermogen dan de 367pk willen hebben die nu in de wiesmann zit, maar dat kan altijd achteraf met een aftermarket compressor set omdat redelijk wat licht aangepaste BMW techniek is.
Dus had er in die te koop aangeboden Wiesmann GT een mooier interieur in gezeten dan had ik wel willen ruilen, ik zou gewoon graag zoiets ooit willen bemachtigen, heb gewoon een zwak voor de GT, die is elegant, doch bruut, waardevast, tijdloos vorm gegeven, snel 8) mooie techniek!, en je hoeft er niet mee te racen, maar het kan, een relaxte kar die overal gezien mag/kan worden lijkt me.
alhoewel je dat interieur toch in het eggie moet zien denk ik, hier ook zoiets, maar hou meer van donkerder warmere kleuren, zal kijken wat ik nog meer heb aan interieur pics maar weet wel in het echt is het beter vaak.
[IMG:850:566]http://img166.imageshack.us/img166/3037 ... 705sc9.jpg[/img]
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Duidelijk Rene. Ik knap ook af op het interieur van de auto uit de ad. Ik denk verder dat 367pk op de ruim 1200kg juist een perfect vermogen is. Hoe mooi en tijdloos de GT ook is, ik zou eerder voor een auto kiezen met wat meer sport dan klasiek. Maar in zijn klasse is de Wiesmann gewoon onovertroffen IMO.
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Het vermogen/gewicht is ook meer dan voldoende en geeft een mooie balans aan de wagen, echter ietsje meer, zeg 450pk en je hebt iets meer een beest in retro outfit, het is inderdaad geen trackdaycar of Ring mobiel, maar als ik maar 1 auto kon hebben dan koos ik de Wiesmann GT mocht ik er 2 kiezen dan een leuk sport/trackday tool erbij zoals een 997GT3 of zelfs een oude bmw of een caterham of lotus, ik zou niet voor een voorwiel aangedreven auto kiezen, ook al kun je daar loeihard mee de bochten in en wat veiliger? maarja die keuze en ruimte heb ik niet.Michel Pol schreef:Duidelijk Rene. Ik knap ook af op het interieur van de auto uit de ad. Ik denk verder dat 367pk op de ruim 1200kg juist een perfect vermogen is. Hoe mooi en tijdloos de GT ook is, ik zou eerder voor een auto kiezen met wat meer sport dan klasiek. Maar in zijn klasse is de Wiesmann gewoon onovertroffen IMO.
Michel
hier nog een paar interieur foto's ook niet de mooisten maar heb helaas niet zoveel van die foto's.
[IMG:500:332]http://img183.imageshack.us/img183/4205 ... 656dj0.jpg[/img]
roadster
[IMG:917:688]http://img183.imageshack.us/img183/2199 ... smgyv5.jpg[/img]
roadster(zie andere console)
[IMG:800:600]http://img178.imageshack.us/img178/4248/p4064663it7.jpg[/img]
[IMG:298:224]http://img183.imageshack.us/img183/2797 ... icect0.jpg[/img]
[IMG:298:224]http://img181.imageshack.us/img181/5277/seatsgtyh3.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door GTRene op 13 aug 2007, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
beter 8) eerder kans op een betaalbare 2d hands over een paar jaar ow en ik kwam net nog een interieur tegen waarin ik me snel zou thuisvoelen niet dat het de mooiste kleurstelling is maar wel vertrouwd, immers ik heb al een Z3 M coupe(zwarte) met een zwart-rood interieur gehad en nu nog steeds de Hartge, dus deze past me wel 8) nu nog een jaar of wat wachten tot ik er 1, 2d hands kan betalenMark Nauta schreef:Ik vind en blijf het één van de mooiste auto's vinden van het moment. De GT is echt TE mooi gewoon. Er rijden al 2 rond in NL zag ik op Autogespot.
[IMG:640:482]http://img363.imageshack.us/img363/889/ ... od1lg6.jpg[/img]
[IMG:640:482]http://img363.imageshack.us/img363/7889 ... od2ir6.jpg[/img]
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
klopt, daarom hou ik ook niet van de Pegani interieurs, das over the top.Michel Pol schreef:Toch moet je bij die wilde interieurs opties oppassen dat het Sjonnie kermisgoud gehalte niet te groot word. De retro look met kermis interieur breekt de auto af! Mooi zwart leer, en een titanzilver aan de buitenkant, is voldoende en niet schreeuwerig.
Michel
Bij wiesmann kun je alles kiezen, je moet er alleen op komen hoe en wat, en dus goed in kunnen schatten, ik heb daar ook een mooi zwart/k grijs alcantara interieur gezien...mooooooooi
Verder heb ik destijs wel eens gewoon ongepoets alluminium gezien zoals bv bij de spiegel steunen maar het viel me op dat ze dat tegenwoordig polijsten of verchromen? teveel bling ook de chromen ringen overal, hadden ze beter titanium look kunnen nemen, veel rustiger en mooier, ik kom nu al even een tijdje niet op mijn imageshack? anyway als ik er weer opkom zal ik een zwart interieur laten zien hier.
GTRene
een klein idee mijn smaak
[img:600:399]http://www.auto-manager.de/WiesmannTV/G ... ges/07.jpg[/img]
[img:600:399]http://www.auto-manager.de/WiesmannTV/G ... ges/04.jpg[/img]
[img:600:399]http://www.auto-manager.de/WiesmannTV/G ... ges/09.jpg[/img]
meer te vinden van ons Wiesmann uitje begin dit jaar hier;
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... w=wiesmann
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Pure PORNO!!!!!
[img:800:600]http://www.autogespot.com/files/04_08_2 ... 4013_1.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.autogespot.com/files/12_08_2 ... 3420_1.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.autogespot.com/files/12_08_2 ... 3420_3.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.autogespot.com/files/04_08_2 ... 4013_1.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.autogespot.com/files/12_08_2 ... 3420_1.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.autogespot.com/files/12_08_2 ... 3420_3.jpg[/img]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
nu snap ik het...Joop schreef:Overigens dat Wiesmann feestje in Frankfurt ligt nou niet echt bij de Messe in de buurt. Dat is in de buurt van de oosthaven (en Bhf Ost), dus aan de andere kant (oostzijde) van het centrum , terwijl de Messe aan de Westzijde van het centrum ligt.
Ik moet nog even kijken of ik nog naar de IAA ga dit jaar.
Wiesmann FRANKFURT • Starting from September 2007
Repräsentanz Wiesmann MITTE im Rhein/Main-Gebiet
Lighttower • Hanauer Landstrasse 126- 128 • D-60314 Frankfurt/Main
www.wiesmann.com • info@wiesmann-mf.com
Dus ze starten daar vanaf september...vandaar mijn verwarring.
thx, GTRene
@Mark...yeah nice 8) en die dingen staan zo lekker dik en laag in de wielkasten, heel bijzondere vering zit daaronder. eneuh het bewijs, 2 x wiesmann GT al op kenteken NL cool.
- Dinkel
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
http://pistonheads.com/gassing/topic.as ... 394522&i=0
Kleenex!
[img:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 210231.jpg[/img]
Kleenex!
[img:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 210231.jpg[/img]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik had jou linkje al gestuurd mr Dinkel om 14u maar inderdaad, wat een mooi spul al iets meer bekend over 02 sept en event 2 x wiesmann? anders misschien via Hoefa?....
[img:200:200]http://blog.danielkenneth.com/images/kleenex.jpg[/img]
[img:200:200]http://blog.danielkenneth.com/images/kleenex.jpg[/img]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Helemaal goed, ik ben alvast aan het foto's en kentekens verzamelen van de Wiesmann GT in NL is die derde dan die wat Gerrit heeft gespot bij het vliegveld een pagina of wat terug? word het straks nog makkelijker een 2d hands GT op de kop te tikken 8)Will F. schreef:3X zelfs.. Rene, die andere van de Rota had een XF-kenteken. Opvallend wel dat ze allemaal min of meer dezelde kleur hebben en bijna even oud zijn.GTRene eneuh het bewijs, 2 x wiesmann GT al op kenteken NL cool.
Anyway zie toch verschillen in alleen al deze 2 NL auto's , kijk maar eens goed...de bovenste is volgens mij het nwe type met iets andere kieuw in het voorspatbord, das het nwe type. daar zit ook een knipperlicht in als ik dat goed heb gezien.
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
100 % spot on Rene!
die bovenste is idd van 2005 :
Weet je ook meer over het die verschillende motoren?
Kenteken 03 XL
Voertuigsoort Personenauto
Merk WIESMANN
Handelsbenaming GT MF 4
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4398 cm3
Vermogen 245 kW
Aantal zitplaatsen 2
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.260 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.550 kg
Massa rijklaar 1.360 kg
BPM € 40303
Datum eerste afgifte Nederland 03-07-2007
Datum eerste toelating 24-06-2005
Datum aanvang tenaamstelling 06-07-2007
------------------
Kenteken 71 XL
Voertuigsoort Personenauto
Merk WIESMANN
Handelsbenaming GT MF 4
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4799 cm3
Vermogen 270 kW
Aantal zitplaatsen 2
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.255 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.550 kg
Massa rijklaar 1.355 kg
BPM € 44874
Datum eerste afgifte Nederland 10-07-2007
Datum eerste toelating 18-06-2007
Datum aanvang tenaamstelling 10-07-2007
die bovenste is idd van 2005 :
Weet je ook meer over het die verschillende motoren?
Kenteken 03 XL
Voertuigsoort Personenauto
Merk WIESMANN
Handelsbenaming GT MF 4
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4398 cm3
Vermogen 245 kW
Aantal zitplaatsen 2
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.260 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.550 kg
Massa rijklaar 1.360 kg
BPM € 40303
Datum eerste afgifte Nederland 03-07-2007
Datum eerste toelating 24-06-2005
Datum aanvang tenaamstelling 06-07-2007
------------------
Kenteken 71 XL
Voertuigsoort Personenauto
Merk WIESMANN
Handelsbenaming GT MF 4
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4799 cm3
Vermogen 270 kW
Aantal zitplaatsen 2
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.255 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.550 kg
Massa rijklaar 1.355 kg
BPM € 44874
Datum eerste afgifte Nederland 10-07-2007
Datum eerste toelating 18-06-2007
Datum aanvang tenaamstelling 10-07-2007
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@Will
Ja zag het later toen ik de kentekens checkte ook de verklaring voor de 2 verschillen ivm de kieuwen in het voorspatbord, maar er is nog een ding anders, de achterlichten, eerst dacht ik van huh? de 1 heeft de achterlichten verkeerd om, maar heb de rest ook eens nagekeken van foto's wat ik heb, maar naar nu blijkt hebben de eerste types de witte knipperlichten boven en de rode achterlichten onder...echter bij de nieuwere versies zit het witte knipperlicht onder en het rode achterlicht boven! verder de kleine lampjes onder aan de achterkant, nu beide rood, voorheen rood/wit..
Verder denk ik dat de 03-XL-KZ 1 van de eerste 4 proto/test modellen is, want die/de "eerste" 4 werden nog met de 4.4 motor van BMW uitgevoerd en 333pk vandaar 2005, destijds heb ik ze gezien in 2005 bij de Wiesmann fabriek...trouwens er is ook nog een echt prototype mat zwart en met M5 motor en 450pk ofzo, die heb ik ook gezien das 1 van de eerste Gt's maar weet niet of daar een kenteken bij zit...die heeft ook iets andere snits her en der...
de latere producktie versies hebben een 4.6 en 367pk.
Straks de onthulling van de Wiesmann GT met V10 en minimaal 505pk(misschien wel 530+pk) later dit jaar.
GTRene
heb ff een kleine oud en nieuwe situatie foto bij elkaar geplakt, links oude situatie, rechts nieuwe situatie.
[IMG:1024:600]http://img374.imageshack.us/img374/4135 ... nkihe1.jpg[/img]
Ja zag het later toen ik de kentekens checkte ook de verklaring voor de 2 verschillen ivm de kieuwen in het voorspatbord, maar er is nog een ding anders, de achterlichten, eerst dacht ik van huh? de 1 heeft de achterlichten verkeerd om, maar heb de rest ook eens nagekeken van foto's wat ik heb, maar naar nu blijkt hebben de eerste types de witte knipperlichten boven en de rode achterlichten onder...echter bij de nieuwere versies zit het witte knipperlicht onder en het rode achterlicht boven! verder de kleine lampjes onder aan de achterkant, nu beide rood, voorheen rood/wit..
Verder denk ik dat de 03-XL-KZ 1 van de eerste 4 proto/test modellen is, want die/de "eerste" 4 werden nog met de 4.4 motor van BMW uitgevoerd en 333pk vandaar 2005, destijds heb ik ze gezien in 2005 bij de Wiesmann fabriek...trouwens er is ook nog een echt prototype mat zwart en met M5 motor en 450pk ofzo, die heb ik ook gezien das 1 van de eerste Gt's maar weet niet of daar een kenteken bij zit...die heeft ook iets andere snits her en der...
de latere producktie versies hebben een 4.6 en 367pk.
Straks de onthulling van de Wiesmann GT met V10 en minimaal 505pk(misschien wel 530+pk) later dit jaar.
GTRene
heb ff een kleine oud en nieuwe situatie foto bij elkaar geplakt, links oude situatie, rechts nieuwe situatie.
[IMG:1024:600]http://img374.imageshack.us/img374/4135 ... nkihe1.jpg[/img]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Het lijkt dat die nieuwe rode achterlichtjes ook led zijn integenstelling tot die rode op het oudere model.GTRene schreef:@Will
Ja maar naar nu blijkt hebben de eerste types de witte knipperlichten boven en de rode achterlichten onder...echter bij de nieuwere versies zit het witte knipperlicht onder en het rode achterlicht boven! verder de kleine lampjes onder aan de achterkant, nu beide rood, voorheen rood/wit..
Zo'n M5 V8 lijkt me helemaal het einde, dat zal wel flink wat extra kosten die motoren zijn ook in de racerij geliefd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Je gebeden zijn verhoord Rene!!
Bron: Autoweek
Het past: Wiesmann GT krijgt V10 M5
Na ruim anderhalf jaar passen en meten en onderhandelen met BMW, presenteert Wiesmann ´m eindelijk: de GT met de 507 pk sterke V10 van de M5 en de M6.
Op de IAA toont Wiesmann de GT met een van de bruutste motoren van dit moment. Wanneer de beurs in Frankfurt op 10 september voor de pers open gaat, ziet de GT MF 5 het levenlicht. Tegelijkertijd opent Wiesmann een eerste dealervestiging in Frankfurt. Wat de Wiesmann GT met de V10 presteert, maakt de fabrikant uit het Duitse Dülmen nog niet bekend, maar reken erop dat de fraaie bolide bloedsnel is. Met de 4.8 V8 van 367 pk uit de vorige BMW X5 4.8is sprint de GT MF 4 al in 4,6 seconden van 0 naar 100 en haalt hij maximaal 290. De MF 5 zal dik over de 300 km/h gaan, en binnen vier tellen vanuit stilstand naar 100 knallen. Als BMW de V10 niet aan Wiesmann had afgestaan, dan zou Wiesman een compressor op de V8 geschroefd hebben.
Bron: Autoweek
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Michel Pol schreef:Je gebeden zijn verhoord Rene!!
Het past: Wiesmann GT krijgt V10 M5
Na ruim anderhalf jaar passen en meten en onderhandelen met BMW, presenteert Wiesmann ´m eindelijk: de GT met de 507 pk sterke V10 van de M5 en de M6.
Op de IAA toont Wiesmann de GT met een van de bruutste motoren van dit moment. Wanneer de beurs in Frankfurt op 10 september voor de pers open gaat, ziet de GT MF 5 het levenlicht. Tegelijkertijd opent Wiesmann een eerste dealervestiging in Frankfurt. Wat de Wiesmann GT met de V10 presteert, maakt de fabrikant uit het Duitse Dülmen nog niet bekend, maar reken erop dat de fraaie bolide bloedsnel is. Met de 4.8 V8 van 367 pk uit de vorige BMW X5 4.8is sprint de GT MF 4 al in 4,6 seconden van 0 naar 100 en haalt hij maximaal 290. De MF 5 zal dik over de 300 km/h gaan, en binnen vier tellen vanuit stilstand naar 100 knallen. Als BMW de V10 niet aan Wiesmann had afgestaan, dan zou Wiesman een compressor op de V8 geschroefd hebben.
Bron: Autoweek
Waaaaaaaaaaat een lekker bruut apparaat gaat dat worden, en ook mooi op die beurs en dus te fotograveren voor leden van DF om wat close ups te maken van het monster uit Dülmen :twisted: gaaf man, en thx for posting, mijn smile is tot aan mijn oren
Goed bevestigend nieuws dus 8)
en 300+ km/h en 0 naar 100 onder de 4.5sec, what more do you seek in a daily to use all rounder if you want too...
I WANT ONE... please...dear Santa...
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten